پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

742- همه‌اش انقدر مونده بود وارد مجلس بشم

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ

چه قدر؟

انقدر:


هنوز نمره‌های ترم قبلمون تایید نهایی نشده

رئیس درگیر انتخابات بود و فرصت نمی‌کرد امضاشون کنه...



حس خوبیه وقتی تنها خواننده‌ی یه وبلاگی... خیلی حس خوبیه! خیلی هااااا! خیلی!

نویسنده‌اش هم دختره به واقع!

و نیز حس خوبیه وقتی تو گروه درسی، یه همچین پیام تبریکی دریافت می‌کنی:



امروز با نسیم و سایر دوستان، 7 صبح خوابگاه رو به مقصد شهید بهشتی ترک گفتم که صرفاً و صرفاً برم مجوز خوابگاه رو بگیرم و وقتی می‌گم صرفاً برای این کار رفتم، ینی واقعاً صرفاً برای همین کار رفتم! هزینه‌شو که معادل دو، دو و نیم برابر هزینه‌ی بقیه دانشجوهاست، یه ماه پیش پرداخت کرده بودم و مجوز اسکان داشتم؛ ولی شخصاً خودم باید می‌رفتم اون برگه رو تحویل می‌گرفتم ازشون و به دوستام یا هم‌اتاقیام نمی‌دادن اون برگه‌ی کوفتی رو. بدمسیرم هست این شهید بهشتی و منم که اصن دانشجوی بهشتی نیستم و بنا به درخواست جناب آهنگر دادگر صرفاً و صرفاً از خوابگاهشون مستفیض میشم؛ چون رشته‌ی من به دلیل جدید بودن، خوابگاه نداشت و موقع مصاحبه گفته بودم خوابگاه ندین نمیام و اینا رو میگم که اونایی که جدیدن نپرسن که اعصاب ضعیف من خط خطی نشه.


8 صبح – بوفه‌ی دانشکده حقوق - شهید بهشتی

من و نگار و فاطمه و ناهید (اینا همه‌شون برقی‌ان)

(نگار همون هم‌دانشگاهی و هم‌مدرسه‌ای و حتی هم‌اتاقی سال اول کارشناسیمه)


بنده همین که به سن قانونی رسیدم، علی‌رغم میل باطنی والدینم عضو گروه پیوند اعضا شدم که اگه یه موقع خدای نکرده یه جوری مُردم که اعضای بدنم به درد بقیه بخوره، مستفیدشون کنم (از استفاده میاد؛ ینی همون مستفیض‌شون کنم). البته قلبم یه خورده شکسته و شاید به درد نخوره ولی خب پاک پاکه! چشمامم همین طور؛ نمیگم فیلمای بد، بد ندیدماااااااااااااا، ولی از وقتی تصمیم گرفتم دیگه نبینم دیگه ندیدم. حتی آهنگای بد، بد هم دیگه گوش نمی‌دم. شمام می‌تونین از این تصمیما بگیرین؛ سخته ولی غیرممکن نیست. نمی‌دونم معده رو هم میشه پیوند زد یا نه؛ ولی معده‌ام خدایی به درد کسی نمی‌خوره. دندونامم همین طور! همه‌شون یا عصب کشی شدن یا ترمیم :دی این سمت چپی دندونای قبل از کنکور و بیفور شریفه و این سمت راستیه افتر شریف و افتر زندگی خوابگاهی و تغذیه نامناسب!!! اون دندون عقل بالا سمت چپم هم عمل نکردم دیگه. قرار بود بعد از کنکور کارشناسیم عمل کنم :))))



بالاخره چند روز پیش یهویی رفتم کارت اهدای عضومو بگیرم و البته خیلی وقته کارته رو دارم ولی تحویل نگرفته‌بودم؛ ظاهراً قانون جدیدشون اینه که کارت اهدا رو با کارت بانک ملی یکی می‌کنن و باید بانک ملی حساب داشته باشی که من داشتم و چون شماره کارتمو داده بودم به رئیس شماره1 برای حقوق و اینا، گفتم فعلاً دست نگه دارن و قبلی رو باطل نکنن تا حقوقم واریز بشه و بعدش کارت جدید رو که همون کارت اهدای عضوم هم بود صادر کنن.

خلاصه امروز رفتم برای تحویل کارت جدید و سوزوندن کارت قبلی و موقع نوشتن آدرس و کد پستی، شماره خونه رو نوشتم و آدرس خوابگاه فعلی و کدپستی خوابگاه سابق!!! 600تا تک تومنی وجه رایج مملکت رو هم به خاطر استعلام ازم گرفتن.

کارمنده پرسید رشته‌ات چیه و تو دلم گفتم یا خودِ خدا!!! حالا چه جوری حالیش کنم ترمینولوژی چیه و الکی گفتم مترجمی زبان و زبان تخصصی! شانسم که ندارم! یارو برگشت گفت منم ارشد زبانم و یه مقاله نوشتم و بیا بخون نظرتو بگو و کتابایی که به نظرت به دردم می‌خوره رو معرفی کن! 

یارو بیست سال پیش لیسانس گرفته بود و رو مقاله‌اش هم که به واقع خلاصه‌ی یه کتاب بود نوشته بود دانشجوی دانشگاه آزاد!!! واضح و مبرهن بود که با پول و بدون کنکور و صرفاً برای ارتقاء شغلی و حقوقی رفته دانشگاه و منم هر چی کتاب بی‌ربط و با ربط به ذهنم رسید تو یه برگه نوشتم و تحویلش دادم که بره بخونه!!!  مقاله رو هم ندیده و نخونده گفتم عالیه!!! موفق باشید...

یه دستگاه نظر سنجی هم کنار دست همه‌ی کارمندا بود که گزینه‌های خوب و متوسط و ضعیف داشت برای سرعت و برخورد و راهنمایی و اینا و از اونجایی که یه ساعت کارمو لفت دادن و سوالات بی‌جا ازم پرسیدن، از طریق همون سامانه و گزینه‌ها شستم‌شون و پهن‌شون کردم رو بند و تا الانا دیگه فکر کنم خشک شده باشن.

عصر به نسیم میگم چشات خیلی خوشگله؛ بیا برو تو هم از این کارتا بگیر که بعد از مرگت بازم چشاتو داشته باشیم

میگه نه! من نمی‌خوام ناقص برم تو قبر!

میگم چه فرقی داره؛ موشا و سوسکا که بالاخره می‌خورنت؛ بالاخره که تجزیه میشی!

بعد کارتمو نشونش دادم

می‌ترسید از کارتم!!! :دی



یه استاد فیزیک هست تو شریف که میگن خیلی خفنه و تو فرهنگستانم استاده. احتمالاً یه درس هم باهاش داشته باشیم و احتمالاً پایان‌نامه‌مو با همین بشر بردارم. گزینه‌ی بعدی‌م هم برای پایان‌نامه و استاد راهنما آهنگر دادگره؛ و هیچ بنی بشری با این دو تن پایان‌نامه برنمی‌داره. معاون آموزشی‌مون تعریف می‌کرد که این استاد فیزیکه که قراره استادمون بشه یه روز لیست بچه‌ها رو می‌گیره و اسم منو که می‌بینه میگه عه! این شریفیه!!! این هم‌ولایتی خودمه و مشتاق دیدار همیم خلاصه!!!

دو هفته پیش، معاون دانشکده‌مون یه لیست آورد سر کلاس که اسامی و قیمت یه سری کتاب بود که با پنجاه درصد تخفیف می‌فروشیم و بیاین بخرین. فرهنگ‌نامه و دانشنامه و دیکشنری و اینا بود و منم کلاً علاقه‌ای به کتاب کاغذی ندارم و ترجیح میدم همه‌چی آنلاین یا پی‌دی‌اف باشه. فقط برای یکی از کتابا درخواست دادم.

سه‌شنبه تایم استراحت بین کلاسا داشتم کارای رئیس شماره2 رو انجام می‌دادم و (همون تصویر بالا که یه کیک هم کنارمه) معاون آموزشی دوباره اومد که کی مجله و کتاب‌های فلان و فلان و فلان رو نخواسته و گفتم من و یه کم نگام کرد و گفت رایگانه هااااا

یه کم همدیگه رو نگاه کردیم و گفت نمی‌خوای؟

گفتم خب لازمشون ندارم!

خندید و گفت از ما گفتن بود، خواه پند گیر خواه ملال و رفت...

خب وقتی لازمشون ندارم چرا بگیرم آخه!!! اونم کتاب مرجع که تو هر کتابخونه‌ای هست

مجله بخون هم نیستم!!! حتی اگه یه پولی هم رو کتابا می‌ذاشت میداد بازم نمی‌گرفتم!!!


اینجا احتمالاً خونه‌مونه و این بچه هم احتمالاً بچه‌ی منه که داره وبلاگ مامانشو می‌خونه؛


نظرات (۶۴)

حداد عادل که رای اورده! خداروشکر البته :)
پاسخ:
من نتایج نهایی رو ندیدم هنوز :دی
دلشو نداشتم :دی
کلا چه حس خوبی ...
اوو
نه ادامه داره :)
پاسخ:
طویله است
من برا اهدا درخواست دادم ، چهار پنج سال پیش به واقع. نیومده هنوز!!! (این به واقع شما منو هم گرفتار کرده!)
پاسخ:
نمیاد که!!!!!!!!!!!!!
خودت باید بری یکی از شعب بانک ملی خودت بگیری!!!
احتمالا اون استاد خفن اقای گلشنی باشه!!!
رمز رو به منم بده لطفا
پاسخ:
نه
دکتر منصوری بود منظورم

چشم. ایشالا فردا یا پس فردا میفرستم رمزو خدمتتون.
متاسفانه تهران خراب کرد :( ولی حداد هنوز هست :|
پاسخ:
انقدر مونده :دی
استاد فیزیک تو فرهنگستان چی درس میده؟
همون نرم کامی و لثوی و حلقوی و پانکراسوی و زبون کوچیکوی و اینا که سر قره گاش گز بحثش بود؟
پاسخ:
نهههههههه
اصطلاحات علمی رو درس میده
چه بامزه هم نوشته "خوارج  عرصه مهندسی"
الان من نفهمیدم حدادعادل رای اوردن یا نه؟
اخه با استناد به این نشده که
http://www.snn.ir/detail/live/491747/0
پاسخ:
:))) اگه فهمیدین به مام بگین
تو یه کاناله بود ، خوندم :
حضور حداد عادل تو مجلس دهم منو یاد اون کچله میندازه که میره سلمونی همه بش میخندن ، میگه چیه؟ اومدم آب بخورم

:دی
پاسخ:
:)) دِ هه! عی بابا!!! استادمونه هااااااااااااااا! 
 انقد حالم گرفته س که تهران و تهرانیا اکثرانشون مایه ی ننگ شده و شدن و چسبیدن به اصلاحات که اصلا حوصله ی خوشمزگی ندارم ! 
اگر دوست داشتی رمزو بدی ، بده !دوست دارم اون متنه رو بخونم مرسی به واقع
.
راستی سلام!
الانم یاعلی :))
پاسخ:
سلام.

چشم. یه چند روز صبر کن لطفاً
هر چند چیز خاصی نیست واقعاً
یه دیالوگه و یه کم درد دل که این چند وقته تو ورد برای خودم نوشته بودم
میگم حالا اگه نرفت مجلس نیاد تلافیشو سر شما در بیاره؟:|
رفت؟ نرفت؟
پاسخ:
انقدر مونده بره :)))
فقط انقدر
تا این لحظه سی و یکم شده :(
اون استاد فیزیکه رو کنجکاو شدم کیه! تو کامنتا نمی شه اسمشو بگی؟
در ضمن پست قبلت رو هم دوست دارم بخونم لطفا :)
پاسخ:
بله حتماً ولیکن اندکی صبر بفرمایید... زیرا اون پست سخنان آخر سالمه که تو این مدت نتونستم منتشرشون کنم و تو ورد مونده بود و داشت خفه ام میکرد

آهان الان دیدم تو کامنت ها گفتی دکتر منصوری :)
پاسخ:
بلی. 
نرگسم فکر کنم باهاش درس داشته از درسای فیزیکی
نه اون موقع که من ثبت نام کردم این قرتی بازیا نداشتن! گفته بودن اطلاعاتت تایید بشه میفرستیم براتون. از این کارت ساده ها بود. امسال که رفتم پیگیری کنم، دیدم که با کارت بانک ملی یکی شده.
پاسخ:
منم همون موقع قرتی بازیا ثبت نام کرده بودم البته :دی!
اشاره کردم که اه لعنتی درست همون روزی که من خواب موندم و دیر رفتم دانشگاه باید میومدی بیخ گوش من میتینگ میذاشتی با دوستات؟ یا اشاره نکردم؟:|
پاسخ:
:))) امان از دست تقدیر و سرنوشت!!!
:))
پاسخ:
من یه دوست دوره راهنمایی دارم که ده ساله همو ندیدیم و اسم اصلیش فاطمه است و به اسم مانیاکامنت میذاره
الان کاملاً گیج شدم تو کدومشی!!!! مانیا 1 یا 2؟
باز خداروشکر تو تهران اینا رفتن بالا چون حوصله ی سطل آتیش زدنا و بانک رو تخریب کردنو و  ریختنشون تو خیابونو و کلا معرکه گرفتنشونو دیگه نداشتیم خداییش!!!
من که میگم اگر خدایی نکرده بعدا دوباره اختلاسی بشه تهرانی جماعت حق نداره اعتراض کنه با این رای دادنشون!!!
البته دور از جون شما

اگر دوست داشتی منتشرش نکن از بس این چند روز حرص خوردم دست خودم نیست!

برای پست قبل هم اومدم یه ندا بدم اگر اشکالی نداره البته :)
پاسخ:
:)
ببین ملتِ بیچاره انقدر تحت فشارن که برای نجات خودشون و کشور واقعاً نمیدونن چی کار کنن

ندای شما دریافت شد.

اصلا حواسم نبود نظرات بازه بازه به واقع :دی
هر جور دوستداری اعمال نظر کن در هر صورت اختیار اینجا با شماست خب به واقع :)
پاسخ:
نه اوکی ام با حرفات و موافق
:)
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۴۶ شن های ساحل
رمز لطفا...راستی سلام ببخشید فردا درست نظر میزارم الان دارم از بی خوابی می میرم
پاسخ:
چشم به رات بودماااااااا
چشم...

واقعا بعضیا به چه حقی تهرانی ها رو میبرن زیر سوال ؟ خانوم محترم ! آقای محترم ! بیشترین و موثر ترین قشر تحصیل کرده ی جامعه تو تهرانه ! تو دانشگاه های تهران ! جو دانشگاه های تهران کاملا طرفدار اصلاحات بوده و هست . نوابغ مملکت اصلاحات رو میخوان ! بهترین اساتید کشور که همه تو آمریکا تحصیل کردن اصلاحات رو میخوان . بعد تهران مایه ی ننگه ؟

یعنی شما اصولگرایان از استادی که تو استنفورد دکترا گرفته و تو ناسا بوده بیشتر میفهمید ؟
پاسخ:
شما حق نداری فهم بقیه رو ببری زیر سوال!
مدرک دکترای استنفورد هم فهم آدمو نمیبره بالا :)
با تشکر.
میشه دوستان اینجا بحث اصلاح اصول نیارین وسط وب خودتون ک نیس آخه 
برین وب خودتون هرچی خواستین ب این گروه گیر بدین ب اون گروه گیر بدین 

با معذرت خواهی از خانم شباهنگ واسه این نظرم
پاسخ:
:) ینی خدا رو صد ها هزاران مرتبه شکککککککککککککککککککر که پست قبلیم خصوصی مونده تا حالا!!!
عزیزم:)
+اگه ممکنه منم مایلم رمز پست قبل رو داشته باشم.باتشکر
پاسخ:
چشم...
ایشالا چند روز دیگه میفرستم برات :)
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۱۷ النا بانو ...
منم برای اهدا درخواست دادم کارتشو انلاین دیدم ولی هنوز نگرفتمش به واقع :)))
منم رمز :)
این پست سیاسی شده خخخخ
پاسخ:
:))) باید بری از بانک ملی بگیری کارتتو
چشم... ایشالا برات میفرستم
چطور خانوم راضیه حق داره بگه تهرانی ها مایه ی ننگ هستند و شما جواب ایشون رو نمیدید ؟
پاسخ:
مایه ننگ بودن که بد نیست
ینی بده هااااا
ولی توهین نیست
مثلاً من در آنِ واحد میتونم مایه ننگ مسلمونا باشم
مایه ننگ تبریزیا باشم
حتی مایه ننگ وبلاگ نویسا باشم
یا مایه ننگ مهندسا و جامعه دانشجویی باشم

ولی لیبل یا مارک یا برچسب نفهمی توهینه
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۲۸ میرزاده خاتون

دندون عقلت در اسرع وقت باید جراحی بشه

داره باعث تحلیلی ریشه دندون بغلی می شه ها :|

پاسخ:
:)))) حق با شماست خانوم دکتر

ولی من گوشِ استماع ندارم لمن تقول!!!
میترسم خب...
از اونجایی که من همه ی پستاتو تا الان خوندم (البته بجز رمزدارایی ک رمز ندادین!) مشتاقم این پست رو هم بخونه اگه اجازه بدین. ممنونم
پاسخ:
چشم.. رمز به زودی میرسه دستت
من فقط چند تا پست خیلی خصوصی داشتماااااااااااااا
رمز همیشگی و بانوان رو که داری 
بعد اینا فقط دو سه تاش برای خود خودم بوده
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۵۴ شن های ساحل
سلام دوباره اره می دونم ببخشید.....فقط یکم بد اخلاق بودم نخواستم بهت منتقل کنم :))
ای جانم این بچه چه ناز...اینده اکثر بچه ها همین
من محیط شهید بهشتی دوست دارم شاید چون خاطره خوب دارم اونجا شاید چون درختای خیلی قشنگی داره...
از من به تو نصیحت استاد راهنماتو یه نفر دیگه بردار..برای پایانامه ما هم یه استادی داشتیم کلا یا ایران نبود یا وقتی بود سرش شلوغ بود هیچی دیگه اونایی که باهاش پایانامه داشتن خیلی کارشون طول کشید خیلی کلافه کنندس.....
و می دونم هیچکدوم از اعضا منم بدرد اهدا نمی خوره انقدر که سابقه بیماری ژنتیکی زیاد دارم
پاسخ:
سلام.
شما قلبت مهربونه
اونو میشه پیوند داد :دی

در مورد استاد واقعاً نمیدونم چی کار کنم و چه موضوعی بردارم روش کار کنم


نسرین از اون پُستای طولانیت بودا!!
خدا قوت:دی
...
کلا چقدر خوبه که من تهران نیستم الان:|
...
منم رمز!
من دفعه اوله ازت میگیرم فکر کنم!
لحاظ کن!:دی
کلا رمزاتو واسم بفرست:دی
پاسخ:
:) نه خسته از خوندن!!!

من از اینایی ام که رمز نمیخوام معمولا 
چون میترسم طرف معذب باشه و مجبور به دادن رمز بشه

رمز رو هم معمولاً خودم نمیدم
مگه اینکه بخوان :)

خلاصه بخواه! ممکنه یادم بره و بی رمز بمونی
ایشالا به زودی میفرستم
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۲۰ دخترک شهریوری
میشه رمز رو به من هم بدین؟
ببخشید خیلی خاموشم و کامنت نمی ذارم
کلا زیاد عادت به کامنت گذاشتن ندارم :)
پاسخ:
منم اتفاقاً عادت به کامنت گذاشتن ندارم :)
چشم... میفرستم یه چند روز دیگه
جنابه موشک من انقدر بحث سیاسی کردم که دیگه نایی برام نمونده
اونقدر که نشنید میگم حرف بعدی شما هم درسته منتهای قضیه شما سطح فکری ما اصولگرا هارو بردی زیر سوال .. بشین کامنت خودتو بخون ببین برچه اساسی اصلاح طلبان رو قبول کردی؟؟به صرف اینکه جناب ایکس با مدرک دکترا از فلان دانشگاه خارجی طرفدارشه ؟؟؟ اون توی یه کشوره دیگه طرفدارشه .. معیار خودت چیه ؟؟خودت!! متوجه عرضم میشید؟؟شخص خودتون !!!
ضمنا صاحب این بلاگ شریفی بودن،من یه زمانی دانشگاه تهران و خیلیای دیگه
شما به چه حقی سطح فهم مارو بردی زیر رادیکال؟؟؟



پاسخ:
صلوات بفرست...
به حق پنش تن:|
پاسخ:
یا خودِ خدا!!!
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۴۲ سرباز جامانده
شیخا معذرت میخوام که حرف سیاسی میزنم ولی باید دید چه اصلاحی مد نظره.کیه که نخواد اوضاع بهتر بشه؟ولی اول اینکه از چه طریقی و به چه قیمتی.دوم اینکه اگه قرار بود دولت اصلاحات همه چیزو درست کنه الان مملکت گل و بلبل باید میبود..
پاسخ:
ایشالا آقامون ظهور میکنه گل و بلبل هم میشه
شما به اعصابت مسلط باش
به همون حقی که شما به تهرانی ها گفتید مایه ننگ !

منظور من اکثریت تو دانشگاه ها بود وگر نه معلومه همیشه یه عده اصولگرا هم تو این دانشگاه ها هستن در ضمن خودم میدونم صاحب وبلاگ شریفیه

منم تو پلی تکنیک هستم خب که چی ؟ من بحثم کلی بود نه این که کی کجا درس خونده ـ
پاسخ:
آقاااااااااااااااااا! صلوات بفرست...
چرا مدرکاتونو میکنید تو چش و چال هم آخه
من خودم تهرانی م آقا چی میگی شما ؟!
اصن گفتم که گفتم والا ...
نسرییییییین بیا منو بلاک کن 😆😆
پاسخ:
:))) شما برو از خدا بترس
فقط یه چیزی به موشک بگم:
اتفاقا تو این شرایط و از این به بعد، اونایی که حقیقت بین هستند، تعدادشون روز به روز کمتر و کمتر میشه تا جز عده ای ازشون باقی نمونه....
پیشنهاد میکنم حرف افراد معتبر و مطلع رو بشنوی تا از صحبت های اون گروه که ذکر کردی، یه کم فاصله بگیری.... البته اینها رو واقعا برای اطلاع خودت میگم....
پاسخ:
شمام حتی یه صلوات بفرست
وای در این مملکت همه اقتصاد دان هستن هوش سیاسی بالایی دارن همه از لحاظ درک مدیریتی بهترینن و..
فقط ی سوال با این همه. آدمی ک تو همچی نخبه ایم چرا هنوز مشکلات هست .
اصول اصلاحات مهم نیس 
مهم اینه آدم مناسب در جای مناسب قرار بگیره 

خودم گفتم بحث سیاسی داخل نظرات ی وبلاگ ک مال شما نیست نکنین الانم فقط اینو گفتم هر دو طرف آدم درست داخلش هست آدم نادرست هم داخلش هست 
ول کنین خواهشا 
اینقدر بگین تا شباهنگ خانم باز نظرات ببنده
پاسخ:
:))) خواهش چون یه کلمه فارسیه تنوین نگیره بهتره
به جای خواهشاً بگین خواهش میکنم
بابا منه یازیخ :((( 
من چی گفتم ؟ اصن من با شباهنگ بودم این موشک گوله کرد وسط بحث ما ...
اگه من چیزی گفتم دیگه :|
شباهنگ باجی باغیشلا 😊


پاسخ:
چرا کانالتو عوض کردی یهو؟
ما به ببخشید نمیگیم باغیشلا میگیم بَشلَ (baishla)

۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۲۹ شن های ساحل
چقدر نسرین با تحمل تر شده اگه سابق بود می اومد همه اونایی که بحث سیاسی کردن با خاک یکسان میکرد بعدم دوبار کامنت ها رو می بست!!چون کلا بحث سیاسی دوست ندار..گفتم که بدونین
پاسخ:
:)))) الان شما هم آزادی بیان دارید
هم آزادی پس از بیان :دی
اصلا بحث اصلاح طلب و اصول گرا نیست. و این تقسیم بندی در واقع یه نوع بازیه که بعضی ها عمدا روش تأکید دارند. بعله، فقط هر کس شایسته بود، باید رای بیاره و هیچ ربطی به این تقسیم بندی نداره. اما اولا شایسته معنیش فقط خوب کار بلد بودن نیست، به مسائل بسیار مهمتری هم مرتبطه. ثانیا جدای از این اصطلاحات، باید دید که دشمن روی انتخاب کدوم افراد تأکید داره، که حتی اگر اون افرادخودشون هم خیلی خوب باشند، باز هم عجیبه که مردم دشمن شناسانه رای ندادند و....
در ضمن فقط (اکثر) تهرانی ها اینطور رای نمیدن، در بعضی شهرستان ها هم همینطور نابه جا  انتخاب می کنند.... (البته تهران هم که همیشه اینطور نیست، اما این بار که اینطور بود....)

این حرفها رو همونطور که گفتم، برای اطلاعتون نوشتم، چون مثل اینکه با توجه به نظرات قبلی لازم بود....
پاسخ:
در مورد دشمن شناسی:
عایشه عالی ترین چهره برای تبلیغات طلحه و زبیر بود. این دو از عنوان ام المؤمنین سوءاستفاده فراوان کردند و از این راه توانستند مردم را در جنگ جمل علیه علی(ع) بسیج کنند. علی(ع) در برخورد با این شیوه دشمن می فرماید: «راه جلوگیری از انحراف این است که حق را شناخت نه شخصیت افراد را»

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
چندوقتیه تو مود کامنت گذاشتن نیستم بجز وبلاگ تو یک جای دیگه هم هست که کلی حرف برای گفتن داشتم ولی دستام یاری تایپ کردن ندارن اصلا حوصله و دل و دماغ ندارم  الانم اومدم فقط یک تکبییییییییییییر غلیظ به این 2جملت بگم:"شما حق نداری فهم بقیه رو ببری زیر سوال!مدرک دکترای استنفورد هم فهم آدمو نمیبره بالا :)"
شن های ساحل گفت قبلا خطرناکتر از الانت بودی ولی احتمالا اینم در ادامه خودسازی هاته از اینکه هرچندوقت یکبار روی یکی از ویژگی هات کار میکنی

 نباید بیش از 3 کامنت توی یک پست بذاریم؟کجا گفتی؟چرا من ندیدم؟

گرایش سیاسی تو و برادرت متفاوته اون انگار اصولگراست ولی تو فکر کنم بیشتر اصلاح طلبی خواستم حدسم رو گفته باشم
پاسخ:
علیکم السلام
تو مگه دختر نیستی؟!!! این محدودیت برای آقایونه (ارجاع به این پست)
البته میتونن بیشتر از 3 تا کامنت بذارناااااااااااااا ولی من به کامنت سوم به بعد جواب نمیدم
دلیل خاصی هم نداره
صرفاً جهت مردم آزاریه
آتشی برافروخته ام با کامنتم نسرین بیاد بلاکم میکنه :دی

نخیرم شباهنگ جیگرم اصولگراس 😆😆😊😆😊حدست برعکس بود😄
ضایع نشم صلوااااااات 😆
پاسخ:
بنده به هیچ جناحی وابسته نیستم :دی
خودم برای خودم یه حزب جدا دارم!!!!
والا
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۴۱ دفترچه زندگی
گفتم شاید اون پیامم نرسیده باشه
رمز میخواستم.
پاسخ:
رسیده...
ایشالا یه چند روز صبر پیشه کنید

۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۵۵ دفترچه زندگی
اینو تو تلگرام خوندم راجع به آهنگر دادگر
یک عمر ز هرچه واژه ایراد گرفت
ایراد ز شاگرد و ز استاد گرفت
حداد که رای می گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه رای, حداد گرفت
:))))
پاسخ:
:)))) 
دوست نداشتم تعداد کامنتام به سه برسه ولی ...
یعنی من خییییلی کِیف کردم با اون جوابی که به کامنت اولی و دومی موشک دادید :))) عالی بود! 
نمیدونم چرا این اصلاح طلبا فکر میکنن فقط خودشون خوبن یا خیلی حالیشونه ! کلا از بیخ مشکل دارن :دی
پاسخ:
 پیامبر صلى‏ الله ‏علیه‏ و ‏آله :

 ایّاکُمْ وَ التَّلَوُّنَ فى دینِ اللّه‏ِ فَاِنَّ جَماعَةً فیما تَـکْرَهونَ مِنَ الْحَقِّ خَیْرٌ مِنْ فُرْقَةٍ فیما تُحِبّونَ مِنَ الْباطِلِ وَ اِنَّ اللّه‏َ سُبْحانَهُ لَمْ یُعْطِ اَحَدا بِفُرْقَةٍ خَیْرا مِمَّنْ مَضى وَ لا مِمَّنْ بَقىَ ؛

 از چند رنگى و اختلاف در دین خدا بپرهیزید، زیرا یکپارچگى در آنچه حق است ولى شما آن را ناخوش مى ‏دارید، از پراکندگى در آنچه باطل است اما خوشایند شما مى ‏باشد، بهتر است. خداى سبحان به هیچ یک از گذشتگان و باقى ماندگان بر اثر تفرقه و جدایى خیر و خوبى عطا نکرده است. 

اوهوم ... یعنی بریم با امریکا و انگلیس و تحت حمایتهاش وصلت کنیم چون جدایی و تفرقه خیر نداره؟ مطمئنید که این آیه میتونه مصداق این موضوع باشه؟(یا این موضوع مصداق آیه باشه؟ ) 
ضمن اینکه حرفم تفرقه ای نبود و در حقیقت اصلاح طلبا خیلی از خود راضی ان ...
پاسخ:
اتحاد بین خودمون بود
من 
شما
موشک
راضیه
G
و...
سلام
:))
پس درست حدس زدم! نه من اون نیستم....:/
حالا نمیدونم باید خوشحال باشم یا ناراحت؟!
اما خب جالب بود برام این دوستت:))
پاسخ:
سلام.
آخه چرا باید اسم دو تا از خواننده هام مانیا باشه؟!!!
کجایی مانیای من :(((

پس تو اون مانیایی که دو سه ماه پیش میل زد نیستی
درسته؟
تو ایمیلمو نداری
درسته؟
باو من که چیزی نگفتم،اینا داشتن گیس همو میکشیدن منم نمک پاچیدم!
گفت به کدوم حق گفتم به حق پنش تن:/ چرا وحشت میکنی؟:))
پاسخ:
وحشتم بابت 30 تا کامنت جدید بود!
یه سر رفتم دانشگاه برگشتم دیدم 30 تا نظر ثبت شده با کلی مجروح و زخمی :))))
درست نخوندم چی گفتی....، اما تفسیر حدیث رو فقط افراد معتبر انجام میدهند. فقط تفسیری قابل قبوله که از عالم معتبری شنیده باشیم نه اینکه از خودمون بگیم.
نظر اسلام هم در رابطه با وضعیت سیاست، چه در حالت کلی و چه در مورد وضع کنونی کشور ما مشخصه....

پاسخ:
شمام یه صلوات بفرستی بد نیست به واقع :دی
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۲۸ شن های ساحل
اول اینکه رزمبل بنظرم شباهت نیست معادل احساس فارسیش میشه به یاد اوردن...مثلا میشه گفت رضا برادرشو به یاد من می اره یا در ذهنم تداعی میکنه...ولی توضیح تفاوت لایکو لاو جالب بود منتهی منم با تو هم عقیدم لایک مثل لاو در درجه اول یعنی انتخاب نیست ولی برای ادامه دادن حتما عقل باید دخالت داشته باشه و دخالت هم میکنه و درستش هم همین این توانایی انسان برای انتخاب تصمیم درست
پاسخ:
resemble ینی شبیه بودن :)
به خداااااااا

و جا داره از پشت همین تریبون بگیرم بزنمت!!!
مگه کامنتای اون پستو نبستم من؟ هان؟! :دی
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۲۶ شن های ساحل
اوه اوه باشه..فکر کردم ازادی بیان شامل اینم میشه :))))
خواستی پاکش کن
پاسخ:
من تو عمرم هییییییییییییییییییییییییییییییییییییچ کامنتیو پاک نکردم اولاً
بعدشم اینکه شما از مقربین درگاهمی و اصن حرفشو نزن و این حرفا چیه و رو چشم یا سرم جا داری و اینا

۱۰ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۲۹ شن های ساحل
و در مورد موضوع پایانامه مورد خاصی مد نظرت؟مثلا بررسی ساختار دستوری یه گویش؟
یا ریشه بعضی از لغت ها توی یه منطقه خاص از ایران؟
یا حتی تاریخچه یه سری لغت های کاربردی قدیمی؟
یا به روز تر مثلا پیشنهاد نظام دستوری و لغتی جدی؟!
پاسخ:
اینا موضوعات برای زبان شناسی و مورفولوژی و اتیمولوژیه
من ترمینولوژی ام!!
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۳۸ شن های ساحل
یه چیزی میگم بهم نخندیا :) من هنوز سر رزمبل فکر میکنم لغت شباهت براش درست نیست چون شبیه بودن مثل کلون بودن مثل مانند بودن ولی رزمبل دقیقا یک نفر مشابه نیست انگار فرکانسی از یک نفر باشه با طول موج های نزدیک در چند طیف مختلف.....
خب اصلا ولش کن منظورم گره خورد!!!
پاسخ:
دیکشنری دم دستت نیست؟
نه من اونیم ک همش برات پیام میداد که کی کامنتا رو باز میکنی؟!!
یادته؟ تو هم همش میگفتی صبر کنید فقط 23 روز دیگه! من اونم..:)
یعنی من فقط از همین جا باهات اشنا شدم اما خب جزء ب قول خودت از قدیمی ترین ها بودم...
اما من ایمیلت رو ندارم...:/
پاسخ:
یا خود خدا!!!
اونی که من میگم ایمیل میزد و دوست دوران راهنماییم بود

نه من ایمیلت رو ندارم...
اقا این دختره کنار من میگه ما هم ب ببخشید میگیم باغیشلا... الان من دچار دوگانگی واژگان شدم...:/
پاسخ:
ما تبریزیا خیلی سوسول و لوس حرف میزنیم
حق با اونه :دی

بله بله کامل الان متوجه تفاوت واژگان شدم :دی
پاسخ:
جواب سوالت: آره میشه...
من دیگه میرم بخوابم
صبح کلاس دارم
شبت بخیر نسرین بانو
شرمنده پر حرفی کردم...:|
پاسخ:
شب عالی پرتقالی و متعالی!!!
باعث افتخار منه :))
خیلی خیلی ممنون سعی میکنم بد نباشم برات :دی

پاسخ:
:)
۱۱ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۱۱ دفترچه زندگی
تازه فهمیدم چرا میگی رمز پستت رو چند روز دیگه میدی
میخوای جو سیاسی بخوابه
شما سسیز طیاره نیستید سیاسید(یعنی سیاستمدارید):))))
سه تا شد:)))
پاسخ:
:))) احسنت!!!
ولی خداییش جدای از حقیقت تلخ اتفاق افتاده، هر بار چشمم میخوره به عکس اول این پست و تیکه اولش خنده ام میگیره!
تطبیق عکس و جمله اش حرف نداره خیلی با حال شده :))))))
پاسخ:
شما خنده ات میگیره؛ من و بچه های کلاس گریه :(((
که اینطور!
پاسخ:
^-^
واو چقدر کامنت O_o

+ می گفتی قراره بیای بهشتی تا گاوی، گوساله ای کرگدنی چیزی سر می بریدیم پیش پات :دی
پاسخ:
ما به خرگوشم راضی بودیم :)
۱۲ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۳۳ عاشق بارون ...
من فقط اومدم یه خسته نباشید بگم بهت به واقع با کامنت های این پست شباهنگ جان! :دی
پاسخ:
:) ممنون
۱۳ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۰۴ محسن رحمانی
 پست جدید بذارید .
پاسخ:
لطفاً به من دستور ندید.
با تشکر :)
۱۳ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۰۵ محسن رحمانی
یه سوال چرا فقط همین دونوع غذارو درست میکنید؟ و غذاهای دیگه رو نه؟
پاسخ:
دلیل خاصی نداره
۱۴ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۲۶ محسن رحمانی
دستور نبود که :ا
پاسخ:
در شرایط روحی مساعدی نیستم که پست جدید بذارم :|