پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۳۸۴- یک مشت دانستنی یا زکات علم نشر آن است

جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱ ق.ظ

صفر. بعد از خواندن پست، شما نیز دانسته‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید. ندانسته‌هایتان را هم مطرح کنید شاید جوابشو پیدا کردیم.

یک. موقع ثبت وبلاگ، بعضی از سرویس‌ها از ما نام و نام خانوادگی می‌خوان و وقتی هم که خالی می‌ذاریم یا اسپیس می‌زنیم نمی‌پذیره و میگه حتماً باید پر کنید اون قسمت رو. من الان یه نگاه به فهرست دنبال‌کننده‌ها کردم دیدم اغلبتون یه نقطه، دو نقطه، سه نقطه، علامت لبخند :) و ستاره گذاشتید برای نام خانوادگی. بعضی‌هاتون هم اسمتونو دو قسمت کردید و نصفشو برای نام نوشتید، نصفشو برای نام خانوادگی. چارۀ کار اینه که از کاراکتر تهی استفاده کنید. کاراکتر تهی با اسپیس فرق داره و واقعاً یه کاراکتره؛ ولی خالیه. اگر پای سیستم هستید، alt و 2800 رو بگیرید و اگر بلد نیستید یا با گوشی هستید و نمی‌تونید، کاراکترِ توی این پرانتز رو کپی کنید و پیست کنید به جای نام خانوادگی‌تون. یه اسپیس هم بزنید بعدش. چون نام‌خانوادگی حداقل باید دوحرفی باشه و این یه دونه هست: (⠀)

دو. ممکنه براتون پیش اومده باشه که بخواید به یه کامنت توی یه پست ارجاع بدید. اغلبِ ما لینک دادن به پست رو بلدیم، ولی لینک دادن به کامنت رو نه. وبلاگ‌های بیان این امکان رو دارن. کافیه شما روی تاریخ کامنت مورد نظرتون کلیک کنید. مثلاً اینجا من روی ۹ شهریور ۹۸ کلیک کردم و لینک این کامنت ایجاد شد.

سه. اگر بیانی هستید و موقع نوشتن پست، با ویرایشگر پیچیده حال نمی‌کنید، از قسمت تنظیمات مرکز مدیریت، بذاریدش روی حالت پیش‌فرض ساده. (راهنمایی: عکس)

چهار. بخش نظرات اغلب شماها به شکلِ «ویرایشگر html برای متن نظر» هست. سختیِ این روش اینه که کامنت‌گذار وقتی می‌خواد یه چیزی رو کپی پیست کنه، یه صفحۀ دیگه براش باز میشه و گزینۀ «چسباندن!» میاد براش. من چون خودم خوشم نمیومد از این صفحۀ چسباندن، تنظیمات نظر وبلاگ خودمو روی گزینۀ «ویرایشگر ساده با امکان ارسال html» گذاشتم. ولی الان که داشتم مقایسه می‌کردم، دیدم توی حالت اول یه کشوی کوچیک هست که کلی امکانات اونجا هست. با این امکانات، میشه توی متن کامنت لینک داد، زیرنویس و بالانویس گذاشت، چپ و راستش کرد و خط افقی کشید و بولد کرد و کلی امکانات دیگه. و دلم نیومد این امکانات رو ازتون دریغ کنم. حالا نمی‌دونم شما به‌عنوان کامنت‌گذار، کدوم رو ترجیح می‌دید. صفحۀ چسباندن باشه و این کشوی امکانات هم باشه، یا صفحۀ چسباندن نباشه و این امکانات هم نباشه. کدوم؟ (به این صورت: عکس، یه عکس دیگه)

پنج. می‌دونید که وقتی به کامنتِ یه بیانی پاسخ می‌دید یه نوتیفیکیشن (اعلان) برای طرف میاد. ولی شاید ندونید اگه پاسختونو ویرایش کنید، دوباره بهش اطلاع داده نمیشه. پس اگر می‌خواید دوباره اطلاع داده بشه، باید پاسخ قبلی رو با گزینۀ حذف پاسخ، حذف کنید بعد دوباره از اول جواب بدید به کامنتش. اینجوری دوباره براش اعلانِ پاسخ میاد. (راهنمایی: عکس)

شش. وقتی یه کامنتِ عمومی رو تأیید نمی‌کنید و نمایش نمی‌دید، ولی جواب می‌دید، اون جواب به دست کامنت‌گذار نمی‌رسه و نمی‌بینه جواب شما رو و نمی‌فهمه جواب دادید. انگار که پولاتونو ریخته باشید تو یه جیب سوراخ.

هفت. اگر بیانی هستید و برای یه وبلاگ بیان کامنتی گذاشتید و پشیمون شدید و خواستید حذفش کنید تا طرف نبینه، حداکثر نیم ساعت فرصت دارید حذفش کنید. البته به شرطی که تو این نیم ساعت طرف کامنت رو ندیده باشه. اگه دیده باشه امکان حذف ندارید و فقط می‌تونید ویرایش کنید کامنتتون رو. برای ویرایش هم همین نیم ساعت فرصت رو دارید و بعداً امکان ویرایش هم ندارید.

هشت. با علامت سطل آشغال، کامنتی که گذاشتید فقط از پنل خودتون حذف میشه و کماکان به دست طرف می‌رسه. اگر می‌خواید نرسه دستش، علامت مداد رو بزنید، و بعد گزینۀ حذف نظر رو. نیم ساعت بیشتر هم فرصت ندارید برای حذف. تازه به شرطی که تو این نیم ساعت کامنتتونو نخونده باشه. اگه بخونه، امکان حذف رو از دست می‌دید. (راهنمایی: عکس، یه عکس دیگه)

نه. یه علامت دست هست کنار مداد، که باهاش کامنت‌گذارو بلاک می‌کنن. من تا حالا استفاده نکردم ازش، نمی‌دونم چجوریه و قابل برگشت هست یا نه. اگر کسی استفاده کرده تجربیاتشو به اشتراک بذاره. (عکس)

ده. اگر کامنتی برای وبلاگی گذاشته باشید، و از پنلتون، از بخش نظرات ارسالی، کامنتتونو برای خودتون حذف کرده باشید، پاسخ طرف رو دریافت نخواهید کرد.

یازده. یه چیزی هم یادتون می‌دم؛ فقط ازش سوءاستفاده نکنید. دیدین یه وقتایی بعضی از بلاگرا صفحۀ وبلاگشونو سفید می‌کنن یا کامنتاشونو کلاً از بیخ و بن می‌بندن؟ ممکنه یه پیام یا حرف مهمی داشته باشید که بخواید بهشون بگید و در این شرایط نتونید. اولاً توصیه‌م اینه که وقتی یکی میره یه مدت خلوت می‌کنه راحتش بذارید و سعی نکنید خلوتشو به هم بزنید. ولی حالا اگه حرف مهمی دارید، یا فکر می‌کنید با پیامتون خوشحال میشه، یه راه مشروط داره. شرط اولش اینه که وبلاگ بیان داشته باشید و اون بلاگر بیانی باشه و قبلاً برای شما کامنت گذاشته باشه. با دادنِ پاسخ به کامنت اون بلاگر یه نوتیفیکیشن براش میاد و پیام شما رو که در واقع پاسخ پیام سابق خودشه می‌بینه. اگر قبلاً به همۀ کامنتاش جواب دادید و کامنت بی‌پاسخ ندارید، یکی از کامنتاشو حذف پاسخ کنید، بعد دوباره پاسخ بدید. این‌جوری دوباره براش نوتیفیکیشن میاد. شرط دومش هم اینه که طرف کامنت‌هایی که این ور و اون ور گذاشته رو از پنلش پاک نکرده باشه. اگر این کارو کرده باشه، پاسخ شما نمی‌رسه دستش.

دوازده. اگر شما هم وبلاگ‌ها رو با فیدخوان‌هایی مثل اینوریدر و فیدلی می‌خونید و بلاگ‌اسکایی‌ها براتون به‌روز نمیشن، از این سایت می‌تونید براشون فید مصنوعی درست کنید و دنبالشون کنید. (راهنماییِ بیشتر: یک، دو، سه، چهار)

سیزده. تا اینجا همه‌ش دانستنی‌های وبلاگی و اغلب برای بیانی‌ها بود. چند تا نکتۀ غیروبلاگی هم بگم به درد بی‌وبلاگ‌ها بخوره.

چهارده. ایرانسل یه طرحی داره به اسم کنترل مصرف آزاد، که نمی‌دونم چرا پیش‌فرضش اینه که غیرفعاله و ملت خودشون باید برن فعالش کنن. و چون خیلیا نمی‌دونن چیه و کجاست، فعالش نمی‌کنن. وقتایی که شما بستۀ اینترنتی ندارین، ممکنه دادۀ همراهتون اشتباهی باز باشه و چون بسته ندارید، هزینۀ این کارتون یا میاد روی قبض، یا از شارژتون کم می‌کنه. در حالی که اگه گزینۀ کنترل مصرف آزاد فعال باشه، دیگه نه میاد روی قبض، و نه از شارژتون کم میشه. دادۀ همراهتونم می‌تونید باز بذارید و نگران این نباشید که بستۀ اینترنتی ندارید. از کجا باید طرح کنترل رو فعال کنید؟ اپ ایرانسل من -> پرونده -> طرح کنترل مصرف آزاد. (عکس)

پانزده. ممکنه هزینۀ قبضای همراه اولتون بیش از مقداری باشه که انتظارشو دارید. یا ممکنه بدون اینکه تماس تلفنی یا پیامکی یا مصرف اینترنت داشته باشید شارژتون کم بشه. دلیلش پیامک‌های تبلیغاتیه. چجوری غیرفعالش کنید؟ کد ستاره ۸۰۰ مربع، یا اپ همراه من -> خدمات من -> پیامک‌های تبلیغاتی و محتوایی -> خدمات مبتنی بر محتوا -> خدمات فعال. (عکس)

شانزده. رایتل یه طرحی داره به اسم جمعه‌های رایتلی. جمعه‌های آخر ماه ستاره ۲۰ مربع رو بگیرید، تا ۳۰ گیگ اینترنت هدیه بگیرید.

هفده. همراه اول یه طرحی داره به اسم دوشنبه‌سوری. دوشنبه‌های آخر ماه ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۴ مربع رو بگیرید، تا ۱۰۰ گیگ اینترنت هدیه بگیرید.

هجده. ایرانسل یه طرحی داره که اسم نداره. اونایی که اپ ایرانسل من رو دارن، یه تخم‌مرغ تو صفحۀ اول اپ هست که هر روز یه هدیه توش گذاشتن. پوچ هم گذاشتن توش البته.

نوزده. اگه غذاتون شور شد چند تیکه سیب‌زمینی بندازید توش.

بیست. اگه ریموت در پارکینگتون کار نمی‌کنه و می‌خواید دستی باز کنید، اول برق متصل به درو قطع کنید از داخل. وگرنه عمراً باز بشه در.

بیست‌ویک. وقتی یه پیامی رو از تلگرامِ طرف مقابل حذف می‌کنید، مثل آدم حذف میشه. ولی وقتی این کارو با واتساپ انجام می‌دید، واتساپ به طرف میگه فلانی پیامشو پاک کرد. خیلی احمقه به‌واقع :|

بیست‌ودو. تا حالا تو ورد پیش اومده بخواید یه سری کلمه رو به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید؟ من اسم یه سری آدم رو داشتم مرتب می‌کردم. فامیلی یکیشون المعی بود و انتظار داشتم همون اول، توی الف‌ها باشه. ولی وُردِ خنگ، الف‌لامشو الف‌لامِ معرفه در نظر می‌گیره و حساب نمی‌کنه و المعی رو می‌ذاره کنار میم‌ها.

بیست‌وسه. خوابگاه که بودیم، سر لفظ گوجه و آلو و آلوچه و بادمجون با برخی فارسی‌زبانان و برخی ترک‌زبانان بحث و جدل داشتیم. ما به اون گردالیای سبز که شما بهش گوجه‌سبز می‌گین، آلوچه می‌گیم و به زرداش آلو. به گوجه‌فرنگی هم بامادور می‌گیم. بعد یه سریا بودن که به گوجه‌فرنگی بادمجون می‌گفتن، به آلوچه گوجه. یه وقتایی من واقعاً متوجه نمی‌شدم منظور از گوجه اون قرمزاست، یا سبزا، یا منظور از بادمجون، اون بنفشاست یا قرمزا :| حالا از وقتی فهمیدم شیرازیا به سیب‌زمینی آلو میگن رفتم یه گوشه زانوهامو بغل کردم و در حالی که سرمو می‌کوبم به دیوار، عموسبزی‌فروش بله رو می‌خونم و میان گریه می‌خندم.

بیست‌وچهار. خط‌های قدیمیی نقطه نداشتن. اغلب بدون نقطه بودن و اهل زبان خودشون تشخیص می‌دادن چی نوشتن. اتفاقاً دورۀ لیسانس هم من یه دوستی داشتم این جزوه‌هاش کلاً نقطه نداشت (عکس جزوه‌ش). دلایل مختلفی هست که چرا تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) مشخص نیست که یکی از این دلایل، نقطه نداشتن خط اون زمانه. شما یه کاغذ بردار روش بنویس سبعون، بدون نقطه. سبعون ینی هفتاد. یه بارم بنویس تسعون، بدون نقطه. تسعون ینی نود. بدون نقطه اینا شبیه همن و تو اسناد تاریخی زمان شهادت حضرت فاطمه هفتادوپنج یا نودوپنج روز بعد از پیامبر ذکر شده. ینی اونایی که تاریخشو گفتن نقطۀ سبعون یا تسعون رو نذاشتن و ما نمی‌دونیم منظورشون کدوم بوده. (منبع)

بیست‌وپنج. مخصوص بانوان! (منظورم اینه که ربطی به آقایون نداره و به دردشون نمی‌خوره و می‌تونن این بندو رد کنن برن بندِ بعدی). در رابطه با ایام فاطمیه یاد یه صحبتی افتادم که با آرایشگرم داشتم. یه خانومی هست که کارش خیلی خوبه و من چند ساله می‌رم پیش اون. چند وقت پیش می‌گفت زمانی که دانشجو بودی، یه بار ایام فاطمیه ازم وقت گرفتی. انقدر این کارم عجیب بوده که یادش مونده بود. بعد اون موقع این پیش خودش فکر کرده بود که چرا من صبر نکردم این ایام تموم بشه بعد ابروهامو اصلاح کنم. بهش گفته بودن حالا شاید چون داره می‌ره تهران نمی‌تونه صبر کنه و خلاصه چند سال بعد که همین چند وقت پیش باشه این حرفو پیش کشید که بعضی از خانوما محرم و صفر و ایام شهادت نمی‌رن آرایشگاه و اون موقع تعجب کردم از این کارت. گفتم حالا یادم نیست کلاس اینا داشتم و عجله داشتم برم تهران یا چی، ولی مطمئنم انقدر پرت بودم از این فاز و فضا که خبر نداشتم ایام فاطمیه است. کلاً در رابطه با تقویم و تاریخ و روزای خاص این‌جوری بودم و هستم که مثلاً یه روز با دوستم قرار می‌ذاشتم برم خونه‌شون. بعد تو مترو یا تو خیابون از ازدحام جمعیت یا از رایگان بودن مترو متوجه می‌شدم اون روز سیزده (اعتراف: اول نوشتم شونزده، بعد چک کردم دیدم سیزدهه) خرداد، یا بیست‌ودوی بهمنه. الانم یه وقتایی روزای تعطیل زنگ می‌زنم دانشگاه. با اینکه موردعلاقه‌ترین خرید هر سالم خرید تقویمه، ولی اگه به من بود هیچ وقت ساعت و تقویم رو اختراع نمی‌کردم برای بشریت.

بیست‌وشش. این برنامۀ جدیده برای انتشار پست‌ها. تأکید داشتم که شمارۀ آخرین پست سال، ۱۳۹۸ باشه و شمارۀ پستِ ۲۵ بهمن، ۱۳۸۶ باشه. می‌دونید که بیست‌وپنجم چه روزیه و ۱۳۸۶ چه سالیه؟ ایشالا تا آخر سال طبق همین برنامه پیش می‌ریم، بعد دیگه یه مدت پیش نمی‌ریم :دی.


و اما عکس‌نوشت ۱۳۸۴. این آخرین عکس‌نوشت با دوربین قدیمی‌مونه. از این دوربینا که یه حلقه فیلم سی‌وشش‌تایی می‌نداختیم توش و صبر می‌کردیم تا پر بشه. بعد می‌رفتیم چاپشون می‌کردیم و می‌دیدیم ای دل غافل، تو یکی چشامون بسته است، تو یکی دهنمون بازه، یکی تاره، یکی سیاهه، یکی سفیده. من این دوربینو نگه‌داشتم هنوز. بابام یه دوربین خیلی قدیمی داغون از دوران نوجوانیش نگه‌داشته بود که یه مدت اسباب‌بازی ما بود. منم تصمیم دارم این دوربینو نگه‌دارم بچه‌هام باهاش بازی کنن. اینجا تو این عکس رفتم مشهد. سومین سفر مشهد و سومین سفر عمرم. دو تا مشهد قبلی هفت هشت سالم بود و با مامان‌بزرگم اینا رفته بودم. اینجا با اردوی دانش‌آموزی رفتم. یادمه تو این سفر با ده دوازده تومن کلی سوغاتی خریدم. دو تا خودکار چهاررنگ دویست‌وپنجاه‌تومنی برای خودم و برادرم، بادبزن چهارصدتومنی، روسری هزارتومنی، بلوز هفتصدوپنجاه‌تومنی. خدای من! مخم سوت می‌کشه وقتی به قیمتای اون موقع و الان فکر می‌کنم. من اون وسطی‌ام که فلاش گوشی صورتشو منوّر کرده؛ مانتوصورتی. پنج تومن خریده بودم این مانتو رو. اسم اون دو تا دوستم یادم نیست. سمت راستیه اسمش فکر کنم ف داشت، ز هم شاید داشت. سمت چپی هم شاید الف داشت. مطمئن نیستم. سمت چپه هر جا می‌رفتیم تخفیف می‌گرفت. خودکارایی که من دویست‌وپنجاه گرفتمو اون دویست گرفت.


۹۸/۱۱/۱۱
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

امیرحسین (طوفان سابق)

بابا

خاطره

معرفی سایت و اپ

نسیم

چهارمی

نظرات (۱۰۴)

نود و نه درصدش یا به کارم نمیومد یا بلد بودم، اما بابت همون یه نکته راجع به تغییر اسم بیانی، تا آخر عمر مدیونتم :)

پاسخ:
حالا خدا رو شکر این به دردت خورد دست خالی نرفتی :)
البته اگه دقیق‌تر محاسبه کنیم ۹۶ درصدش به دردت نخورده و بلد بودی :دی

چه مهربونی :)

 

پاسخ:
مهربونی از خودته. چشات مهربون می‌بینه ^-^

می‌تونم بهت قول بدم تنها موردی که می‌تونی مطمئن باشی همه آقایون خوندند مورد ۲۵ :))

پاسخ:
قالَ رسولُ اللّه ِ إنّ ابنَ آدمَ لَحَریصٌ على ما مُنِعَ.

سلام

خیلی نکات مفید و جالبی بود

یک رو که نمیدونستم

چهارده و هفده هم برای من مفید بود...مرسی ( تا یادم نرفته)

 

گمونم ما آقایون بیشتر مورد بیست و پنج رو بخونیم:)))

 

 صد و پنجاه و یک-پسته و فندق رو هم با فندق شکن بشکونید. دیجی کالا ارزونشو میفروشه

 

صد و پنجاه و دو- پنج شنبه های افق کوروش و حراجستون رفاه رو از دست ندید

صد و پنجاه و سه- ماشینای انژکتور موقع استارت زدن نیاز به گاز دادن اضافی ندارن

صد و پنجاه و چهار- اتوبان حقانی صبحها ساعت 6 تا 7 خلوته

صدو پنجاه و پنج- ماست و فرورآرده های لبنی رو از لبنیاتی ها خصوصا یزدی هاشون بخرید

صد و پنجاه و شش- اگر اردیبهشت خواستید برید مسافرت تبریز و جلفا رو از دست ندید

صد و پنجاه و هفت- خلوت ترین ایام سال برای مشهد رفتن با ماشین شخصی یکی دو هفته قبل عیده

صد و پنجاه و هشت-به پسری که جلسه اول بهتون شماره بده اعتماد نکنید. کارش شده همین

صد و پنجاه و نه- شبا مسواک بزنید

صد و شصت- دعا کنید من زودتر تویوتای اف جی کروزر بخرم

....

پاسخ:
سلام
آره، شمام بعد از اسمتون دونقطه دارید.
آخ آخ از دست شما. کلی سوژهٔ جالب تو آرایشگاه‌ها و کوپهٔ خواهران قطار و محافل زنانه گیرم میاد که اغلب به خاطر حضور شماها نمی‌نویسمشون تو وبلاگم :| :))

۱۵۲. این تخفیف‌ها واقعیه؟ ینی مثلا پفکی که تو بقالی سه تومنه، اونجا دو تومنه یا نوشتن چهار تومن و ۲۰ درصد تخفیف زدن و بیشتر از سه تومنِ بقالی می‌فروشن؟
۱۵۳. الان مگه همهٔ ماشینا انژکتور نیست؟ حتی پیکان‌ها هم انژکتورنا :| فکر کنم فقط جیپ‌های قدیمی اینجوری باشن.
۱۵۴. :))) من همیشه با مترو می‌رفتم حقانی
۱۵۵. ما از سرابی‌ها می‌خریم. سراب لبنیاتش معروفه. سراب نام شهریست کوچک در شرق تبریز.
۱۵۶. اگه اومدید تبریز، اول برید شاهگلی (ائلگلی) رو ببینید. 
۱۵۷. خلوت‌ترین شکل حرم هم بهمن و اوایل اسفنده. امام رضا سرش خلوت‌تره، با حوصله به حاجت‌ها رسیدگی می‌کنه :)
۱۵۸. :)))))) می‌دونین یاد چی افتادم؟! اینکه جلسهٔ اول هم نه، تو جلسهٔ مصاحبه خودم از آقای پ شماره گرفتم :)))))) البته نیتم درسی بود :|
۱۵۹. صبح کشومو باز کردم یه چیزی بردارم. چشمم افتاد به مسواکم. یادم افتاد دو شبه مسواک نزدم :|
۱۶۰. خیلی گرونه که :| من معمولا یه جوری دعا می‌کنم که حداقل یه درصد احتمال استجابت باشه. این اصلاً یک هزارمِ یک درصد هم راه نداره :)))

اگه در ته ذهنتون وقتی به اون سبزا می‌گید آلوچه واقعاً هم فکر می‌کنید که اون‌ها بچه‌ی آلو هستن و وقتی بزرگ می‌شن و زرد می‌شن، می‌شن آلو(بالغ) در این صورت باید بگم که اون آلوچه نیست ولی اگر می‌دونید که این‌ها دو تا میوه کاملاً جدا و متفاوت از هم هستن اشکالی نداره، شما آلوچه گویان به دین خود ما گوجه سبز گویان هم به دین خود! درمورد بادمجون هم بابای من به قرمزه می‌گه بادمجون قرمز و به بنفشا می‌گه بادمجون سیاه. گفتم شاید گفتن این کمکی کنه!

دیگه این‌که همون سال ۸۴ من هم مشهد رفته بودم یادش به خیر روسری خریدم ۱۰۰۰ تومن تا سه سال بعد سرم می‌کردمش! لامصب نه کهنه شد نه پرز‌دار شد نه هیچی! آخر سر هم دیگه خسته شدم ازش و به عنوان دستمال کهنه استفاده‌ش کردیم! :|

پاسخ:
نه والا ما اصلاً اون چه رو چۀ تصغیر فرض نمی‌کنیم که آلوی کوچیک قراره بزرگ بشه آلو بشه. اگه دقیق‌تر بگم می‌گیم اَلچَ. اون یکی رو هم میگیم اَلی (علی!)
من موقع مرور عکسا گاهی متوجه می‌شم که فلان لباسم بیشتر از ده سال قدمت داره و همچنان می‌پوشمش :))

درباره ۴ به نظرم ساده باشه بهتره. وگرنه از این به بعد توی مشاعره‌ها مشارکت میاد پایین :))

ولی یه راه اینکه حتی توی حالت ویرایشگری هم اون چسبوندن اذیتت نکنه و البته اگه از صفحه کلید گوگل استفاده می‌کنی (gboard) می‌تونی از حالت ویرایش متنش استفاده کنی. واسه این حالت باید اول اون فلش به سمت چپ رو بزنی. بعد اون گزینه <I> شکل رو بزنی. (اگه نیست. اول باید اون ... رو انتخاب کنی و از اونجا این گزینه رو به گزینه‌های دم‌دستی اضافه کنی) حالا اگه گزینه select وسط دکمه‌های جهت رو روشن بذاری انگار که توی لپتاپ دکمه چپ موس رو پایین نگه داشتی و با جهت‌ها هم می‌تونی توی متن بالا و پایین بری.  سمت راستم سه گزینه پرکاربرد رو می‌تونی ببینی از کپی پیست و سلکت ال.

http://s7.picofile.com/file/8386657350/PicsArt_01_31_12_52_36.jpg

پاسخ:
نظر منم به نظر شما نزدیکه
به حق امکانات ندیده و نشنیده و کشف نشده. نمی‌دونستم همچین چیزی وجود داره!

اگه روزی که قراره دیجی‌کالا مرسوله‌تون رو بیاره اتفاقی افتاد که نتونستید حضور داشته باشید، دیجی‌کالا تو قسمت پروفایل، البته از داخل سایتش، قسمتی داره که می‌تونید زمان ارسال مرسوله رو عوض کنید ولی اگه فکر کردید که واقعاً زمان عوض می‌شه و همه چی حل می‌شه اشتباه فکر کردید، نمی‌شه! :| پس باید چی‌کار کنیم؟ باید زنگ بزنیم به پشتیبانی خود دیجی‌کالا و بگیم که مرسوله من رو روزش رو بندازید عقب و اون هم احتمالاً می‌گه بله چشم ثبت شد. اگر باز هم فکر کردید که خب مشکل حل شد باید بگم که نه! حل نشد‌!

هیچ‌چی دیگه خواستم بگم که ولش کنید! اینا می‌آن در هر حال، خودشون دم در که رسیدن زنگ می‌زنن که پاشو بیا جلو در، شما هم بگو که نیستم، برگردون. :|

پاسخ:
آره اصلاً مدیریت زمانشون خوب نیست. من یه بارم مرجوعی داشتم. اونم به وقتش نیومدن پس بگیرن. ولی پشتیبانیشون خوبه. هر موقع زنگ می‌زنی جواب میدن.

۲۲- ورد خنگ!!! هاهاهااااا :)))) شنیدن کلمه خنگ از شما برام عجیب بود :))
۲۴- یعنی قرآن هم اولش نقطه نداشته؟ یعنی قرآنی که ما الان می‌خونیم کلام خداست یا ما نقطه‌هاشو حدس زدیم؟

اینجور که بوش میاد پست ۱۳۹۹ توی سال ۱۳۹۹ پست میشه و پست ۱۴۰۰ توی سال ۱۴۰۰!

پاسخ:
اگه برات جالبه اُسکول هم میگم یه وقتایی :)) بسته به موقعیت، واژه‌های دیگه‌ای هم به کار می‌برم :دی
آره. نه نقطه داشت نه حرکه. خود عرب‌ها چون حفظ بودن، می‌فهمیدن. مثل ما که شعر حافظ رو بدون حرکه می‌فهمیم. ولی تعداد مسلمان‌های غیرعرب که بیشتر شد، دیگه دیدن مشکل پیش میاد و صحابه جمع شدن با نظارت پیامبر و حضرت علی نقطه‌گذاری و حرکه‌گذاری کردن. 
اه اه پیف پیف چه بوی بدی میاد.
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۳۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۳ خیلی به دردم میخوره ممنون.
دوشنبه سوری همراه اول رو هم اولین بار از خودت شنیدم. به دوست‌هام هم گفتم کلی استفاده کردیم. خیر ببینی:-)
نکته خاصی ندارم مطرح کنم. فقط شستن دست و صورت‌ با آب و صابون به طور مداوم فراموش نشه:-)
پاسخ:
راجع به دوشنبه‌سوری دو تا نکتۀ مهم رو یادم رفت بگم. 
یک اینکه از 5 صبح تا 5 عصره.
دو اینکه اگه کد رو دوشنبه قبل از ظهر بزنید دوشنبه هدیه رو می‌گیرید، بعد از ظهر بزنید می‌مونید برای نوبت فردا که سه‌شنبه باشه.
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۰۴ میماجیل ‌‌
سلام.

ممنون از این پستِ تمامن فکت!

آلت و 2800؟ دکمه‌ای به نام 2800 رو کی‌بورد هست و من نمی‌دونم؟!

هرچند نمی‌دونم وقتی یه متنی رو توی ویرایش‌گر html نظر پیست کنی چه اتّفاقی می‌افته، چون فکر کنم این کار رو نکردم! امّا خواستم بگم برای من که کاربردیه و اکثرن کامنت‌هامو باهاش جاستیفای می‌کنم.
پاسخ:
سلام
ببین تا حالا نیم‌فاصله رو با آلت و 0157 تایپ کردی؟ اینم همونه، فقط یه سری تنظیمات و دنگ و فنگ داره.
کامنت‌هاتو جاستیفای می‌کنی؟ :)) من یه خواننده دارم جمله‌ش تموم نشده اینتر می‌زنه تو کامنتش :| شما رو باید بذاریم یه مدت کنار هم باشین به تعادل برسین.
دقیقا اسم من بخاطر همین که نمیشد فیلد نام خانوادگی خالی باشه سه نقطه داره، ولی به این سه نقطه دلبستگی پیدا کردم طوری که توی سرویس های دیگه هم نظر میذارم باز هم هوپ... تایپ میکنم.
شیفته اون سیب زمینی لای غذای شورت شدم که گفتی وسط ایییین همه راهکار :-)))))
پاسخ:
خیلی سال پیش با یه وبلاگی آشنا شدم که اسم نویسنده‌ش راکی باید بگم؟ بود. بعد من درک نمی‌کردم این اسمو. یه روز پرسیدم راکی باید بگم؟ ینی چی؟ گفت اسمم که راکی هست، تو اون خونه هم که فامیلیمو پرسیده بود نوشتم باید بگم؟
گفتم خب اسمتو بنویس مستر یا آقای، فامیلیتو بنویس راکی. چنین کرد. یهو یاد اون روز افتادم... فکر کنم راحت یه شش هفت سالی گذشته از اون روز.

من کلاً از نکات خانه‌داری همونو بلدم. هیچ وقتم به‌کارم نمیاد. چون اصولاً غذاهامو بی‌نمک و بی‌ادویه به منصۀ ظهور می‌رسونم :|
خوشبحالت نسرین مامانت جووونه😢ازصبح تا شب ازشب تا صبح انقدرررر غررررغرشنیدم سرم داره میترکه

باااینکه تمام اشپزی و ظرفا میشورم بامنه 😐😯خیلیییی سخته تواین شرایط درس بخونم اعصابم نمیکشه به خدا 😐
پاسخ:
اگه می‌خوای تو زندگیت آدم موفقی بشی به هیشکی نگو خوش به حالت، حسرت حال خوش هیشکی رو هم نخور :) همۀ مامانا غر می‌زنن. غر زدن که پیر و جوون نداره.
یک) منم این 2800 نفهمیدم چیه :))

هشت) بار اولی که می‌خواستم یه کامنتمو پاک کنم همین سوتی رو دادم و برا خودم پاکش کردم، دیگه دستم به هیچ‌جا بند نبود :)))

سیزده) یاد اینا افتادم که جای سیزده می‌نویسن 12+1! چرا سیزدهت مورد واقعی نبود؟ :))

هجده) من که همچنان تخم مرغام پوچ درمیان :/

بیست و دو) عه ورد هم از این کارا بلده؟ خود سورت کردن منظورمه.

بیست و چهار) این دوستت اهل جای خاصی بود ینی یا خط خاصی داشت که بی نقطه می‌نوشت؟ من تو پیش دانشگاهی یه مدت برا اینکه سرعت جزوه نوشتنم بره بالا نقطه‌ها رو نمی‌ذاشتم!
پاسخ:
منظورم اینه:
و این:

نیم‌فاصله رو تا حالا که با آلت 0157 زدی؟ یه همچین چیزی.
بعضیا چون سیزده رو نحس می‌دونن 12+1 می‌نویسن. شانسی اینجوری سیزدهم شد.
من امروز 50 مگ اینترنت داشتم، هنوز مصرف نکردم :| دیروز 5 دقیقه مکالمه داشتم و چون همه همراه اولمو دارن، هر موقع مکالمه دارم، جز خانواده جای دیگه‌ای نمی‌تونم زنگ بزنم. پیامک هم هر موقع میده عید رو پیشاپیش به خانواده تبریک می‌گم :))
آره سورت داره. ایناهاش: [کلیک کن]
این دوستم والا خواستم اسمشو بگم، دیدم آدم معروفیه و چون تو دانشگاه مقنعه سرش بود و الان امریکا بی‌حجابه، یه عده عکساشو از صفحۀ اینستاش برداش پخش کردن تو گوگل! برای همین دیگه اسم نیاوردم و همین‌قدر بگم که تهرانیه.
علامه طباطبائی هم مثل اینکه همین کارو می‌کرد موقع نوشتن تفسیر قرآن. نقطه‌ها رو بعداً می‌ذاشت وقتش کمتر تلف شه.
آره در حال حاضر که آره لباس قدیمی که هنوز می‌پوشم دارم. ولی اون سال‌ها بچه بودم لباس زیاد خراب می‌کردم نصفشون هم که تو کوچه بازی می‌کردم تند تند به فنا می‌رفت و این که تو اون سن یه روسری بدون کهنه شدن سه سال مونده بود عجیب بود.

خب پس مشکلی نیست ولی من زیاد دیدم کسانی که بر اساس این خیال به اون‌ها می‌گن آلوچه به همین خاطر گفتم.
پاسخ:
الان یادم افتاد ما علاوه بر گوجه‌سبز، به بعضی از آلوهاتون هم می‌گیم آلوچه. شما هم وسط کوفته آلوی خشک می‌ذارین؟ ما به اون آلوهای خشک شما می‌گیم آلوچه سیاه خشک (سیاه و خشک رو ترکی می‌گیم).
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۰۶ میماجیل ‌‌
من نیم‌فاصله‌م رو با شیفت و اسپیس می‌گیرم. از اوّل‌ش هم هم‌این بود. اینایی که شما می‌گین رو اصن نمی‌فهمم :/
پاسخ:
ببین سعی کن عادت کنی به گرفتنِ کنترل + شیفت + 2. بقیۀ روش‌ها نیم‌فاصلۀ کاذب هستن و موقع ویراستاری و نوشتن مقاله دردسر میشه. بیشتر توضیح بدم نیم‌فاصلۀ کاذبو؟
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۱۲ میماجیل ‌‌
آها می‌دونستی می‌تونی اون سفیدیِ علامتِ دُردِ وب‌لاگ‌ت رو که اون بالا بغلِ عنوان‌ت رو تَبِ مرورگر می‌آد (فک کنم اسم‌ش favicon باشه! یادم نیست!) رو با فوتوشاپ ترنسپرنت بکنی، و بعد با فرمتِ پی‌ان‌جی خروجی بگیری و آپ‌لود کنی تا دیگه اون سفیدی دورش هویدا نباشه؟ یا کلّن مثل من وسواس نداری؟! :))
پاسخ:
سفیدیِ دورش هویدا نباشه؟ پس چی به جای سفیدی هویدا باشه؟
درسته حق باتوئه عزیزم ولی چند وقته حسرت خورشدم نمیدونم چرا زندگی ادما انقد متفاوته گاهی شاید حسادت

هم کنم به بعضی ها واطرافیانم 😐😯 هععی خدا میدونم هرکسی دغدغه های خودشو داره ولی واقعا بعضیا

خیلیییی شرایطشون عالیه نسرین واقعا غبطه میخورم نمونش همسایمون و دوتا دخترش 😐یا دخترخاله هام .
پاسخ:
هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سرّ غیب
باشد اندر پرده بازی‌های پنهان غم مخور
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۲۲ میماجیل ‌‌
بله خوش‌حال می‌شم بدونم نیم‌فاصله‌ی کامل چیه؟ و این که از کجا می‌شه فهمید که کاذب هست یا نه! چون من کی‌بوردِ ویندوز رو عوض کردم و احتمالن توی این کی‌بورد دیگه کاذب نباشه هست. آخه آدم چرا باید بابتِ یه نیم‌فاصله که حتا یه فاصله هم محسوب نمی‌شه، دکمه‌هایی رو کنار هم جفت کنه که کیلومترها با هم فاصله دارن؟! :))
پاسخ:
اینجا خوب توضیح داده:
مرسی بابت هر سه لینک.
منم نیم‌فاصله رو با شیفت و اسپیس می‌زنم. (منظورت از کاذب که تو جواب کامنت میماجیل گفتی چیه؟) کیبوردم رو بردم رو فارسی استاندارد که اینو داره. یه سری چیزای دیگه‌ش البته جابجا میشه مثل ویرگول و علامتای دیگه، ولی عادت می‌کنه آدم :))

آره می‌دونم دلیل ۱۲+۱ اونه.
آخه یادمه یه بار گفتی عددا تو پست‌هات مهمن و خیلی وقتا شماره‌ی یه مورد به خود اون مورد یه ربطی داره. گفتم شاید اینجا هم چیزی پشتش بوده :))
پاسخ:
شیفت و اسپیس استاندارد نیست.
اینجا رو بخون:

آره مهمن. ولی تو این پست چون فقط یه سری نکته می‌خواستم بگم، توجه نکردم به عددها. به جاش به ساعت و تاریخ انتشار پست توجه کردم :دی
رااسی نسرین خیلیییی وقته کیک و دسر درست نکردی چرا؟ اون پست کلاس اشپزی که رفته بودی شیرینی پزی

بود همون موقع رفتم کافی نت پرینت گرفتم دارمشون تو کمدم گذاشتم دقیقا نمیدونم تو کدوم پوشه هس ☺

ولی همونووو اگه کلاسش میرفتیم اینجا 400 500 تومن هس خیلییی بکارم میاد. چند روز پیش ژله خرده شیشه

درست کردم اولین بار بود زیاد عالی وخوب نشد وگرنه عکسش میزاشتم لینکش رو .
پاسخ:
من هفته‌ای چند بار دسر و شیرینی درست می‌کنم. ولی دیگه خیلی خزه که هی بیام تو وبلاگم عکس اینا رو بذارم. اتفاقا دو ساعت پیش یه دسر شکلاتی درست کردم. پریروزم خاگینۀ گردو درست کرده بودم. 
اگه گوشی هوشمند داری اپ پاپیونو نصب کن:
ما نه، ولی من، فقط به آلوچه‌‌ای که در دسته ترشک‌جات جا می‌گیره و محض تنقلات‌طور و تنوع می‌خوریم می‌گم آلوچه که دیگه اگه بخوام خیلی توضیح بدم درموردش می‌گم آلوچه جنگلی حالا لزوماً می‌تونه جنگلی هم نباشه ولی برای من این‌طوری معنی پیدا می‌کنه! :|
پاسخ:
من هر جا گیر کنم ببینم تفهیم و تفاهم صورت نمی‌گیره عکسشو نشون میدم میگم از اینا.
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۳۶ میماجیل ‌‌
اگه فهمیده باشی چی رو می‌گم که خوبه، اگه هم اشتباه شده باشه که هیچی دیگه :))
سفیدی دورش هویدا نباشه و هیچی هم جاش هویدا نباشه. تصویرتو یه مربعه درست؟! که توش علامت دُرده. حالا اگه سفیدی‌هاشو ترنسپرنت کنیم، انگار که پاک‌شون کرده باشیم. فقط علامتِ دُرد می‌مونه. مثلِ فیوآیکونِ وب‌لاگِ من. گرد دیده می‌شه درسته؟ درصورتی که هر تصویری نهایت یه چهارگوش، پس باید گوشه‌ی فیوآیکونِ من هم تا اضلاعِ اون مربع فرضی که همه‌ی عکسا هستن، سفید باشه، امّا چون ترنسپرنته و خالیه، دیده نمی‌شه. امیدوارم رسونده باشم.
پاسخ:
آهااااااااان الان فهمیدم چیو میگی. من تو هدر قبلیم که یه میز بود و لپ‌تاپ بود و آلبوم و فنجان و خودکار و کلی چیز میز دیگه، این کارو کرده بودم که همۀ اینا رو روی میز بچینم.
الان اینجا به نظرم چون بینندۀ معمولی متوجه این سفیدی نمیشه، لزومی نداره انقدر حساسیت داشته باشیم.
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۴۴ میماجیل ‌‌
به جون خودم اگه چیزی از لینکی که دادی فهمیده باشم :| حالا سؤالای اصلی اینه:
نیم‌فاصله‌ی سالم چیست؟
نیم‌فاصله‌ی کاذب چیست؟
تفاوت این دو چیست؟
چگونه این‌ها را از هم تشخیص بدهیم؟
چگونه بفهمیم که نیم‌فاصله‌ی‌مان کاذب است یا سالم؟
و غیره. هیجده نمره. دو نمره هم تحقیق باید بیارین.
پاسخ:
نیم‌فاصلۀ کاذب ظاهرش شبیهِ واقعیه، ولی باطنش اینه: [عکس]
با فایند می‌تونی پیدا کنی و ریپلیس کنی نیم‌فاصلۀ سالم رو به جاش.
من اتفاقا قبلا که این کیبرده رو بلد نبودم از optional hyphen استفاده می‌کردم که فقط تو همون ورد جواب میداد. ولی این کیبرد الان برا کل ویندوزه. حالا شاید نیم‌فاصله‌ش استاندارد نباشه نمی‌دونم، ولی هیچ‌کدوم از مواردی که تو این لینک نوشته بود نیست به نظرم.
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۲۰:۱۵ میماجیل ‌‌
خب با انجام آزمایش‌های گوناگون به این نتیجه رسیدم که نیم‌فاصله‌ی مورد استفاده‌ی بنده صحیح می‌باشد و برای ایجاد نیم‌فاصله نیازی به زدن سه دکمه‌ی هم‌زمان که فاصله‌ی‌شان از هم زیاد است را هم ندارم:)

+ وسواس ندانید که چیست. می‌دانست، آن سفیدی را هم ترنسپرنت می‌نمود!
پاسخ:
خدا رو شکر که سالمه. شاید قبلا شیفت اسپیس رو خودتون نیم‌فاصلهٔ استاندارد تعریف کردید. نمی‌دونم. ولی از اونجایی که همهٔ صفحه‌کلیدا استاندارد نیستن، جاهای دیگه کنترل و شیفت و ۲ رو بگیرید.

+ من روی سایز عکسا و اسمشون وسواس دارم. مثلا عرض عکسای پستام حتما باید ۵۰۰ باشه و اسمشون مثلا به شکلِ ۹۸۱۱۱۱۷. ینی هفتمین عکس آپلود شدهٔ یازده بهمن ۹۸ :|
وااااای نسررررین من عاشق پست های عکس دارت هستماااا مخصوصا دسر وغذا وشیرینی بزاری . عههه ماها

خودمونی هسیم خز چیه من که خیلیی دوس دارم دستپختت ببینم . باتبلت هستم . اگه خواسی اون دسرشکلاتی رو

بزار ببینیم .من عفونت دارم چن ماهه دکتر رفتم گف شیرینی جات اصلا نخور 😯😐هنوخوب نشدم یکشنبه نوبت

دکترزنان دارم .گرفتارشدیم هرچن الان رژیمم و نمیخورم دیگه تاچن ماه مراعات کنم خوب شم 😢
پاسخ:
بعد از کنکورم یادم بنداز یه پست آشپزی بذارم
ر بدم 😄 روزگار وهرچه در وی هست بس ناپایداراست /ای شب هجران توپندارم برون از روزگاری
پاسخ:
ی
یادِ تو کنم، دلم تپیدن گیرد
خونابه ز دیده‌ام چکیدن گیرد
مولانا
13 دی چه استثنایی بود واقعا.
موارد خوبی بودن سپاس :)
خصوصا اون اینترنت‌های رایگان نمی‌دونم چرا در برابر سیم‌کارت 4G مقاومت می کنم :| تا الان استفاده نکردم از نت همراه فکر کنم اوپراتورم به خونم تشنه‌اس.
تقویم و تاریخ به نظرم وحشتناک هستن ولی اگه تحت کنترلت باشن اهلی می‌شن.
چیز قابل عرضی نیست فقط :
+دوستان حتما نخ دندون استفاده کنید. خیلی تو سلامت دندان و لثه تاثیر داره فقط مسواک کافی نیست.


پاسخ:
اون یکی استثنا هم تو سفر مشهد بود
اگه تا حالا استفاده نکردین و اپشون رو هم نصب نکردید، ایرانسلو با دعوت نصب کنید پنجاه گیگ هدیه بگیرید. همراه اولم یه گیگ هدیه میده چه بادعوت چه بی‌دعوت.
من فقط بعد خوردن لیمو و پرتقال و گوشت نخ دندون استفاده می‌کنم :دی
نصب دارم میکنم زدم رو لینک داره نصب میشه از بازار . به به دسر شکلاتی و خاگینه گردو دلم اب شد اوف .

خاگینه گردو چجوریه بزنم نت ببینم . وااای خوشم میاد مث خودم شوکولاتی هسی منم فقطط شکلاتی دوس دارم .

به به عجب چیزیه خاگینه گردو شبیه حلوا گردویی هست حتماااا درست میکنم براعیدشاید .
پاسخ:
ببین من از صبح درس می‌خونم تو زمان استراحت میام اینجا
ولی حس می‌کنم تو درس نمی‌خونی :|
چون ازت کوچیکترم نمی‌تونم دعوات کنم، ولی بسه دیگه کامنت نذار برو بشین سر درسات :| مگه کنکور نداری تو؟
وااااای نسرین اون برنامه پاپیون نصب شد الان باز کردم برنامشو عجب چیزیه واااا مرررررررسی چه چیزای خوبی

داره .من همیشه ازتونت میگردم ولی اینایی که من دیدم عااااالی ان دست گلت درد نکنه ایشالله به مراد دلت

برسی 😊☺ خیلییی لطف کردی واقعا ذوق زده شدم به به اون قلبیاااا مخصوصا من به شیرینی و دسر

علاقه دارم .حتمااا انشالله اول کنکورت رو بده بعدش وقتت ازاد میشه یکم پست اشپزی بزار . فعلا اذیتت

نمیکنم درگیر نشی کنکورت مهم تره .
پاسخ:
آقاااا، بذار با ذ درسته :|
راضیه رفت تو جاش نشستی؟ با ذ بنویس دیگه :))
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم

لطف انچه تواندیشی حکم انچه توفرمایی
پاسخ:
ی
یادم تو را فراموش :|
اولی به کارم اومد از نقطه‌ها راحت شدم.

خدا زکاتت رو قبول کنه
پاسخ:
خدا رو شکر :)
نمی‌دونم در جواب خدا زکاتت رو قبول کنه چی می‌گن :|
انقدر پیام میدم یه وقت مزاحم نباشم بهم بگووو اخه نمیخوام از درست بیوفتی .برو بخون عزیزم ایشالله موفق

باشی .بابت اون لینک پاپیون هم یه دنیا ممنونم ازت . حیف میدونم دوست نداری خارج از وبلاگ ارتباط باشه

منم دوست ندارم اذیت بشی ولی همینکه اینجا گاهگاهی درارتباطیم خوبه .همین مارابس 😐 .اگه منم تهران

بودم یا مسیرم تهران بود یا تبریز میومدم دیدنت 😆😆
پاسخ:
پاپیون خیلی خوبه. برای مامانم نصب کردم. عکس غذاهاشو می‌ذاره ملت هی لایک می‌کنن هی ذوق می‌کنه :)) ولی خب آی‌دیشو نمیگم بهت :دی
الان صفحهٔ ۸۰ کتابم. تا صفحهٔ ۱۲۰ دیگه به هیچ کامنتی جواب نمیدم :))
عهههه والا نمیدونستم ینی بذار درسته ؟چشششم دعوام نکن دختروووک 😐😯. اره حسست کاملا درسته

نمیخونم هنوذ شروع نکردم :(( هنوز ینی هنوذ بنویسم .
پاسخ:
هنوز رو دیگه چرا با ذ نوشتی؟ :|
وااا خندم گرف یه لحظه دیدم فکر کردم نوشتی بذار با ذ بعد دقت کردم نوشتی بذار با ذ درسته:))

دعوام کن ناراحت نمیشم اصلا .ازفردا انشالله میخونم این شروعش سخته اولش کتاب دست بگیرم .
پاسخ:
بذار همون بگذار هست. پس با ذ
باش فدات بخون منم دیگه برم ازفردا میخونم میدونی این عفونت کلافم کرده میگم اول خوب بشم بعد درسو شروع

کنم ولی ازفردا شروع میکنم دیگه بهانه نکنم .اره خیلییی چیزا خوب داره مرررسی .مامانت کدوم یکیه :)
پاسخ:
فردا شنبه هم هست و دیگه حتماً از فردا شروع کن
گفتم که نمی‌گم...
در جواب خدا زکاتتون رو قبول کنه، فک کنم باید بگی محتاجیم به زکات :/
پاسخ:
وای آرررررررررره :)) چرا به فکر خودم نرسید؟ :دی
برای این اسم دوقسمتی و اینا، خیلی قبلاها از یه وبلاگی یاد گرفتم که دو تا نیم‌فاصله بزنم اوکیه، قبول می‌کنه.
و همین نیم‌فاصله رو اگه به‌جای عنوان پست بذارید هم قبول می‌کنه، برای وقت‌هایی که عنوان به ذهنتون نمی‌رسه یا قراره برای کشته‌های فلان حادثه یک پست سکوت کنید :)
پاسخ:
وااااااااااااااااااااای راست میگی! با دو تا نیم‌فاصله هم میشه. این جنگولک‌بازیا چی بود من درآوردم!!! باورم نمیشه با دو تا نیم‌فاصله هم کار راه می‌افته :))
مرسی از تو و اون یه وبلاگی که قبلاً ازش یاد گرفتی.
تا صفحه 120 خوندی؟
روزنامه وار میخونی آیا؟؟

بعد تو 18 تا کتاب که میخوای بخونی از کجا فهمیدی اینا منبعه؟ برای هر رشته ای نهایت چند تا درس باشه، هر درسی هم یکی دو تا منبع داره احتمالا....
پاسخ:
آره. دو ماه پیش با حوصله یادداشت‌برداری هم می‌کردم و خلاصه هم می‌نوشتم. الان هر روز تندتند فقط می‌خونم :| از صفحات جالبشونم عکس می‌گیرم برای اینستا و وبلاگم :|
۳) برای وبلاگ‌هایی که بخش نظراتشون ویرایشگر ساده است، من اول کامنت خام میدم و بعد توی پنل ویرایش می‌کنم (لینک گذاشتن یا بولد کردن...) اگرچه با تگ html هم میشه و اتفاقاً این ترم آموزش html داشتیم، ولی حال نمی‌کنم باهاش :/

۱۹) توی سلف دانشگاه، رسم کثیفی وجود داره که بچه‌ها حواس آدم رو پرت می‌کنن و توی غذا نمک می‌ریزن. یا با دوست‌های بی‌مزه‌تون نرید سلف، یا چشم از غذاتون برندارید، یا سیب‌زمینی به همراه داشته باشید!

۲۵) مورد بیست‌و‌پنج رو نخوندم! قبلاً هم جاهایی که نوشته بودید آقایان نخونن یا بچه‌ها نخونن، رد کردم. سریال Game of Thrones هم ندیدم چون هیجده‌سالم نشده بود. از خط عابر پیاده هم رد می‌شم. توی امتحانات هم تا حالا تقلب نکردم. نمی‌دونم چرا اینقدر قانون‌مدارم واقعاً :)))

+) برای انتخاب واحد، توصیه خاصی ندارید؟!
پاسخ:
۳. منم دقیقا همین کارو می‌کنم همیشه
۱۹. واقعا؟! چه دوستای مسخره‌ای! داری :)) من کلا تو عمرم کمتر از تعداد انگشتای دستم رفتم سلف. همیشه برمی‌گشتم خوابگاه ناهار می‌خوردم دوباره برمی‌گشتم دانشگاه. یا کلا ناهار نمی‌خوردم اگه کلاسام پشت سر هم بود. یا الویه یا کتلت درست می‌کردم صبح با خودم می‌بردم دانشگاه وقتایی که تی‌ای داشتم و فرصت برگشت نبود ولی فرصت ناهار بود.
۲۵. من چند قسمتشو وقتی سن و سال تو بودم دیدم. بعد خوشم نیومد بابت صحنه‌هاش. پاکش کردم. چند وقت پیش از یکی از بلاگرا شنیدم نسخهٔ سانسور شده‌ش هم هست. ولی خب وقتشو ندارم دیگه :(
+ رند چندی؟ من ترم سوم نشسته بودم چهل قسمت مختارنامه رو می‌دیدم. تو خوابگاه ندیده بودم دانلود کرده بودم خونه ببینم. لذا کلا یادم رفت اون روز ثبت‌نام کنم ظرفیتا پر شد بدبخت شدم به خاک سیاه نشستم :دی
بذار صبونه‌مو بخورم لپ‌تاپمو روشن کنم خاطرات انتخاب واحدو پیدا کنم... (چه خوبه از همه چی خاطره دارم من :دی)
دو سه پاراگراف مونده به آخر، اونجا که نوشتم هوش سیاه ۲ رو بخون:

وای کامنتای این دو تا پستو می‌خوندم، تازه یادم افتاد اون موقع از شریف و رشته‌م متنفر بودم :)) به‌مرور زمان عاشقشون شدم :دی از اینا که ازدواج می‌کنن بعد عاشق میشن :)))
سلام
ای بابااا این دیگه چه پستی بوود؟؟؟قبول نیس اصن یکی دیگه بنویس یه هفته منتظر بودم ناسلامتی!
(الکی یعنی خیلی معترض و طلبکارم!!)
ولی جدا از شوخی، من از اون طویله نویسیهات خیلی خوشم میاد.اصلا خستگیم رفع میشه با خوندنشون! وقتی پست جدید میذاری اول سایزش رو چک میکنم اگر طولانی باشه خوشحال میشم! خلاصه میخونمت اما معمولا کامنت نوشتنم نمیاد! اینم محض اعلام حضور گفتم یه چی بگم! حرفی نداشتم گفتم بذار اعتراض کنم! دیگه شرمنده😅😅بر ما زکات بگیران علوم خویشتن این را نیز ببخشایید😉
راستی یه کدی هم داده بودی بهم. نمیدونم تو کدوم پست بود .اصلا با اسم خودم نظر گذاشته بودم یا مستعار..

پاسخ:
سلام :)
فکر نکنم دیگه تا آخر سال فرصت کنم پست طولانی بنویسم :(
کدها تو این پست بود: اختتامیه
ممنون از اطلاعات خوبی که دادی
البته خیلیاشو شاید همه دوستان بدونن ولی چند موردش کاربردی بود و حداق من اولین بار بود میشنیدم
زکات حلالت:))
در مورد مطلب ۲۵ هم بگم که:)))))
اتفاق من اصلا اهل تقویم خریدن نیستم و این سررسیدها یا تقویم رومیزیهایی که اول سال اکثر شرکتها یا برق منطقه ایها برامون میفرستن رو بین دوستان پخش میکنم منبع من برا تقویم رادیو ماشینمه که همیشه روشنه و اکثر مناسبتهارو از اونجا متوجه میشم
پاسخ:
همین اول کار یه اعترافی بکنم. من فکر می‌کردم اون حامد چند کامنت بالاتر شمایی. الان متوجه شدم فرق دارین :|

هر سال مهم‌ترین خریدم خریدن تقویمه. با وسواس خاصی یه هفته انقلابو زیر پا می‌ذارم و دونه دونه ورق می‌زنم توشونو. بعد بالاخره یکی رو می‌پسندم. الان لحظه‌شماری می‌کنم برای خرید تقویم ۹۹
دیشب دختر همسایه پشت پنجره دستاشو برده بود بالا که برف بیاد نره مدرسه
صبح از خواب پاشدیم مدارس تعطیل شدن :)))
اسمش طهورا هست.
امسال کلاس اول هستش.
برف اومد بالاخره.
خوش به حالشون شد از چهارشنبه تعطیل بودن : دی
پاسخ:
شادیِ الان دل این دخترو می‌خرم! 
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۳ دچارِ فیش‌نگار
24 جالب بود 26 / چه خبر بوده 86؟
22 توی اکسل مرتب میکنه ولی توی وورد چجوریه؟

این تا ابنجاا
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۵۸ بانوچـه ⠀
اوه اوه چقدر اطلاعات. مرسی.
ما هم چون خیلی از کلماتمون با شیرازی‌ها مشترکه می‌گیم آلو :دی
پاسخ:
خواهش می‌کنم. چجوری دلت میاد به سیب‌زمینی بگی آلو :))
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۲:۰۵ دچارِ فیش‌نگار
الان من از آلت 2800 شروع کردم به پایین رسیدم به آلت3 :)
پاسخ:
این آلت گرفتن تنظیمات داره. صفحه‌کلید من تنظیم نیست، امتحان نکردم. دوستم میگه:
اول 2800 بنویس، بعد alt + x بزن. البته به‌نظرم من عدد رو بعد آلت می‌نویسن :|
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۲:۱۰ دچارِ فیش‌نگار
نه عامو اول باید دکمه رو نگه داری بعد باید عدد بزنی
با سیستم که اینجوریه
پاسخ:
حالا شما کپی کن همینو. حتما باید تایپ کنی؟! 
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۲:۱۱ دچارِ فیش‌نگار
چجوری شما دلت میاد به سیب زمینی بگی سیب زمَنی؟ :)) اینا هم همونجور
پاسخ:
من زمینی میگم والا :))
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۲:۲۴ دچارِ فیش‌نگار
به هر حال
یه نفر ملاک نیست :)
پاسخ:
یه نفرم یه نفره خب :|

۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۲:۵۷ محسن رحمانی
سلام
پاسخ:
سلام :)
همین؟ راجع به پست نظری ندارید؟
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۱۴ دچارِ فیش‌نگار
هوم اگه آدم تاثیرگذاری مثل شما باشه آره :)
پاسخ:
میزان رأی ملت است
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۲۲ دچارِ فیش‌نگار
بهشتی یک ملت بود :)
پاسخ:
عاشق شوید!
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۲۶ دچارِ فیش‌نگار
در این عشق؟
پاسخ:
در این عشق بمیرید.
در این عشق چو مُردید، همه روح پذیرید!
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۳۱ دچارِ فیش‌نگار
حق یا تکلیف؟
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۳۴ دچارِ فیش‌نگار
تکبیر :)

دو نفری رای دادین انگار
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۴۴ دچارِ فیش‌نگار
96 هم رای داشتی؟
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۵۴ دچارِ فیش‌نگار
دیگه باز نمیکنم :|
پاسخ:
:دی خودت پرسیدی خب.
منم دیگه تا این 302 صفحه کتابو تموم نکنم کامنت جواب نمی‌دم. شاید فردا تموم بشه.
سلام نسرین خوبی ؟امروز صبح یه سرررفتم پلاسکو لوازم اشپزخانه واینا خیلی چیزا خوشگل داره بیشترچیزاش

ولی گرونه خرده جات ارزونتره .وااای جغدبامزززه دیدم خیلیییی خوشگل بود قیمتش گف 25 تومن 😯😐

نگرفتم . میگم دیشب که بهم گفتی برو سردرسات ومگه تو کنکور نداری نمیدونم رو من تاثیر داری تاثیرگذار

هسی . یجورایی انگیزه میدی بهم بخدا. خودم هی ازفردا ازفردا یا کارپیش میاد و به تاخیر میندازم ولی تو

گفتی انگاری به خودم اومدم ممنونم ❤اصن بزرگ تر بودن به سن نیس تو پخته تر وعاقل تراز منی .

من هنوزم کودک درونم فعاله😅😅 یک قالب ژله خریدم بامزس 4تایی هس 3500 تومن با یک لیوان این

ارزوناش بود .خب من برم راسی تو تبلت یا لپ تابت به همسایه یا دوستت میدی که کارداشته باشه ؟

همسایمون دختره دوسال ازم کوچیکتره هررروقتم کار داره میاد سراغ من زنگ زده سایلنت بودم خودم بش

زنگ زدم میگه نت داری خونه میگم اره میگه تو
پاسخ:
سلام
تحت تأثیر قرار گرفتنت چیه خرید رفتنت چیه؟ :))
نه. من این چیزامو به خانواده‌م هم نمی‌دم چه برسه غریبه.
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۸:۲۱ محسن رحمانی
منم مثل بقیه تشکر می کنم.
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
اگر احیاناً سؤالی هم داشتید راجع به ان موضوع‌ها بپرسید حتما :)
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۸:۲۴ محسن رحمانی
یه سوال در مورد کسب و کار دارم.

یکیو که تو کار موبایل باشه سراغ ندارید که بدونه در حال حاضر هزینه اولیه برای موبایل فروشی چنده یا اصلا باچقدر میشه راه انداخت ؟
پاسخ:
والا کسیو نمی‌شناسم ولی کاملا بستگی داره به مکان. پایین‌شهر باشه مدل گوشیا پایینه، اجاره مغازه هم پایینه. بالاشهر باشه مدلا بالا مغازه هم گرون. کمِ کمش باید صد میلیون تومن سرمایه داشته باشید.

آقا نوشتی فلاش گوشی،اما گفتی با اون دوربین قدیمیتون عکس گرفته شده.مرسی دقققت!!
پاسخ:
با اون دوربینای قدیمی عکسو گرفتیم چاپ کردیم گذاشتیم تو آلبوم. خب؟
بعد من با گوشیم، که فلاشش روشنه از عکس تو آلبوم عکس گرفتم. تا اینجا هر عکسی نشونتون دادم عکسی بوده که تو آلبوم بوده من با گوشیم گرفتم :)
سلام
یه کم دیره ولی اومدم تشکر کنم برم :))
پاسخ:
سلام
تشکرو هر موقع از مخاطب بگیری تازه است
دود دادن خاکشیر باعث از بین رفتن بو از خونه میشه.
گاز زدن هل و نگه داشتن دونه هاش روی زبون باعث از بین رفتن بوی پیاز میشه.
پاسخ:
نشنیده بودم هیچ کدوم از اینا رو. برای بوی سیر ایده‌ای نداری؟
۱۳ بهمن ۹۸ ، ۱۰:۲۸ طراحی سایت تهران
سلام ممنون از شما
پاسخ:
سلام
1-با استفاده از اون بلاک میتونید تحت شرایطی ناشناس های وب رو شناسایی کنید.
2-اون الت 2800 همون نیم فاصله است که میتونید به جای عنوان هم بزارید و این جوری عنوان خالی میمونه.
3-یکی اون وسطا از ویرایشگر gboard گفت باید بگم که با همون بخش ویرایشگر این اپ میتونید کدهای قالب بیان رو ویرایش و پاک کنید(در حالی که با گوشی نمشه)
4-از source وبلاگ میتونید کلمات کلیدی که مثلا پنهانه رو بخونید:/
view-source:http://complex-life.blog.ir/ مثال
5-اگه یه کامنت رو عدم نمایش بززنید و دوباره نمایشش بدید پاسخ جدید میاد.
6-اگه پستی رو ارشیو کنید و پیش نویسش کنید کامنتها و جواب هاش پاک نمیشند و فرد هنوزم میتونه کامنتا و جواب کامنتارو بخونه.
7-اگه میخواید پیتزاتون کش بیاد نباید پنیرش رو برشته کنید .
8-برای خوش طعم شدن قورمه سبزی و روغن انداختن اول اینکه خوب سبزیش رو تفت بدید بعدم اینکه در مراحل اخر پخت یکم تره یا شنبلیله با روغن تفت بدید و بریزید توش عطرش خوب میشه.
9-اشپزی خوب نتیجه استفاده درست از ادویه هاست:|| .
10-همین دیگه حوصله ندارم بیشتر بنویسم:///
پاسخ:
1- والا خوانندۀ ناشناس ندارم و کامنت ناشناس هم نمی‌ذارن برام. ولی خیلی دلم می‌خواد بدونم بلاک چجوری کار می‌کنه. دوست دارم امتحان کنم، ولی چون می‌ترسم امکان بازگشت و آنبلاک رو پیدا نکنم، می‌ترسم :|
2- همون نیستا! ولی آره می‌دونم میشه به جای عنوان نیم‌فاصله گذاشت.
3- چه جالب!!! اینو نمی‌دونستم.
4- اینم چه جالب!
5- اینم نمی‌دونستم.
6- اینو می‌دونستم.
7- مگه پنیرو برشته می‌کنن؟ من از فریزر درمیارم نرم که شد می‌ریزم رو پیتزا، پیتزا رو می‌ذارم تو فر.
8- جزو غذاهای مورد علاقه‌م نیست. به امید آنکه جزو غذاهای مورد علاقۀ شوهر و بچه‌هامم نباشه و هیچ وقت درستش نکنم :|
9- ادویه فقط نمک. اونم به مقدار لازم :))
10- خیلی خوب بود. تشکر.
سؤال: شما خوانندۀ جدیدی؟ از آشنایی باهات خوشوقتم؟
اون اعداد باید وقتی alt رو نگه می‌دارید زده بشه. اعداد هم فقط باید با بخش اعداد سمت راست صفحه‌کلید وارد بشه که بعضی لپتاپا ندارند و نه اعداد ردیف بالای صفحه کلید. توی این لپتاپا که بخش اعداد ندارند باید اول دکمه NumLk یا NumLock رو روشن کنند بعد با گرفتن alt از اعدادی که سمت راست کلیدا با رنگ متفاوت به عنوان کاراکتر دوم نوشته شدند (اون کاراکترایی که گوشه کلیدا می‌نویسند و معمولا با گرفتن شیفت کار می‌کنند.) استفاده کنند.
البته خودمم نفهمیدم چی گفتم :)
پاسخ:
من فهمیدم :)) ولی هنوز موفق به تایپش نشدم خودم. کپی پیست می‌کنم همیشه
۱۳ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۴۷ محسن رحمانی
سلام و عرض ادب .
کامنتا پاسخ داده نمیشن؟
پاسخ:
سلام. چون چند روز دیگه امتحان دارم، دارم درس می‌خونم و دیر به دیر جواب می‌دم.
سلام,خیلی خوب بودند اجرتون با صاحب مجلس:دی
+ تو دانشگاه ما خود بچه ها سلف رو میگردونن و غذاهارو توزیع میکنن
روزای اول دانشگاه از یکی بادمجان خواستم و وی مات موند که این چرا برا کباب کوبیده بادمجون میخواد:دی
++ منده مورد 25 رو نخوندم:B
پاسخ:
سلام
:)))
دستمزد هم می‌گیرن؟ یا فی سبیل الله؟
شما خیلی خوبین :))
۱۴ بهمن ۹۸ ، ۰۳:۲۱ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام عزیزم.
آخ که چه قدر خوبی شما :*
برام پیش نیومده دست خالی از مطالب شما برگردم. همیشه هر سطرش نکته نکته استاد.
ممنون بابت به اشتراک گذاشتن شون.
واقعا قیمت های قبل و آدم تصور میکنه، شبیه یه شوخی مینماین الان.
:))
نام گذاری های عجیبین :| چه کاریه خوب اسم خودشون و بگن. ما هم به میوه های سبز کوچک گردالو میگیم آلوچه، به زردآلو که میگیم زردآلو، به آلو هم میگیم آلو.
خداییش بادمجون و گوجه :| دیگه چه صیغه ایه که جابه جا میگن :)))

پدر بزرگ عزیز مرحوم شده همسرجانم، همه نوشته هاشون بدون نقطه بود. شاعر هم بودن، ابیات شون رو یادداشت میکردن بدون نقطه. :)) پس احتمالا با اون مدل نوشتن ها یه سنمی داشتن.(املای صحیح سنم و پیدا نشد هرچی گشتم. به درستی خودتون بپذیرین)
پاسخ:
سلام
خدا رو شکر :)
بادمجون گفتن به گوجه فرنگی که خیلی رایجه. من انقدر شنیدم که دیگه تعجب نمی‌کنم. ولی آخه به سیب‌زمینی نمیاد آلو باشه :|
صنم داشتن با کسی یا چیزی، یعنی رابطه داشتن. صنم اسم دختره. شنیدی؟ به معنی بت.

http://s6.picofile.com/file/8386407884/98111411.png

عکس ارسالی جهت ذخیره :))

خوب یک بلاگ درست کنید و بعد بلاکش کنید تا امتحان بشه.
دعا میکنیم آزمون خوب باشه و موفقیت آمیز.
پاسخ:
متوجه نشدم اون ارور برای نصب چی بوده. دوزاریم کجه :|

بلاگ درست کردن ایمیل و شماره می‌خواد. با هر شماره و ایمیل دو تا وبلاگ میشه ساخت که من ساختم و دیگه نمی‌تونم بسازم. تازه بلاک کردن، امتیاز منفی داره برای بلاک کننده. 
با عرض پوزش عکس اشتباه بود منظورم این بود :

http://s7.picofile.com/file/8386979400/981114.png
داشتم در مورد گوش ماهی برا خواهرم می‌گشتم خوردم به این قشنگ بود.

سمت ما :
سیب‌ زمینی همون سیب زمینی
گوجه هم هون گوجه فرنگی (تماته)
آلوچه هم آلوچه .
پاسخ:
آره قشنگه! چه خوشگل درست شده :)
من یه بار وقتی از دوستم شنیدم به گوجه فرنگی میگه تماته کف کردم. البته جای شگفتی و کف کردن نداشت و می‌دونستم زبان‌های ایرانی و اروپایی ریشۀ مشترک دارن، ولی دیگه فکرشم نمی‌کردم هر دو زبان به این مفهوم بگن تماته
قبلا میگرفتند
الان نوبتی شده بین خوابگاهیها (فی سبیل اللهِ اجباری:دی)
پاسخ:
چه بد :(
لااقل غذای اون روزشونو رایگان حساب کنن بیگاری محسوب نشه
چی میگی عامو از منی که سه شب در هفته میمونم خوابگاه و از سلف استفاده میکنم پول کل ماهو میگیرن اونوقت...
پاسخ:
خب پس هیچی دیگه :))
۱۴ بهمن ۹۸ ، ۱۵:۴۴ پلڪــــ شیشـہ اے
چرا شنیده بودم. اسم دوست مامان جونم "صنم" هستش. ولی خب املاش رو نمیدونستم کدوم صحیحه. آخه گوگل جست و جو کردم اصلا "رابطه داشتن" نیومده بود تو معنی هاش.
پاسخ:
یه سایتی هست به اسم لام تا کام. اونجا این اصطلاحاتو نوشته:
۱۴ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۱۲ پلڪــــ شیشـہ اے
ای جانم. فدای دستت خواهرجان. :*
آخ که چه قدر این مدت جغد دیدم و یادت کردم خواهر.
یه شب توی اینستا یه مطلب گذاشتم، زمانش انتشارش یه عالمه عدد چهار داشت. :)) پایین مطلب نوشتم حیف شباهنگ نمیخونی اینجا رو.
پاسخ:
خواهش می‌کنم :)
این‌جور مواقع دوستان یا شات می‌گیرن عکسشو می‌فرستن، یا لینک می‌دن خودم می‌رم شات می‌گیرم. خلاصه که منو در ذوقت شریک کن وقتایی که جغد و چهار می‌بینی
با سلام خدمت شما دوست عزیز 

از مطالبی مفید سایت تون استفاده کردم .

لطفا به سایت ما هم سر بزنید . 

دانلود جدیدترین موزیکها و فیلم و سریال های ایرانی و خارجی 

در پرشین دانلود 

www.dlpersian.ir
پاسخ:
علیک سلام
سلام
میگن اگه خیار بندازید توی خورشت نفخ حبوبات رو می گیره که شخصا تا حالا امتحان نکردم.
میگن نمک رو آخر سر بریزید چون نمی ذاره مواد و مخصوصا گوشت بپزه.
من بادمجون سرخ شده می ریزم تو قیمه موقع پختن خورشت رو خوشمزه می کنه.

چیز دیگه ای هم بود؟ دی:
پاسخ:
سلام
خیار تو حبوبات؟ من یه بار خواستم خیارو خشک کنم مزۀ سبزی گندیده می‌داد.
من همیشه نمکو همون اول اول می‌ریزم. به خام‌خواری هم گرایش دارم البته.  
بادمجون دوست ندارم ولی اخیراً سرخش کردم و خوردم دیدم بد نیست. ولی اگه سرخ کنم بندازم تو رب دیگه نمی‌تونم بخورم. تازه اگه سرخ شه و سرد بشه و بعد گرم شه هم نمی‌تونم بخورم. یا همون اول اول حین سرخ شدن، یا دیگه هیچ وقت.

نه همینا بود :))
من توام یاتووو منی 😅😄میدونم حرررص نخور دوس نداری کسی شبیهت باشه 😆😆
پاسخ:
نه من کی گفتم دوست ندارم کسی شبیه من باشه :|
مگه ویژگی فلان و بهمان ارث پدریمه بگم فقط مال خودم باشه :)
نه من قدمتم برمیگرده به فصل دو یا سه، هستم یه دو سه سالی:)
پاسخ:
آخه این چه نامیه داری؟ :))
فصل دوم که اوایل سال 94 تموم شد... اگه دوسه‌ساله باشی احتمالاً اواخر سه پیدام کردم. بعد از اینکه خوابگاه رو به مقصد خونه ترک کردم.
وااا نسرررین پس تغییرکردی :)قبلنااا رو میگم اینجور بووی 😆😊
پاسخ:
نمی‌دونم والا. حالا خیلی هم مهم نیست ذهنمونو درگیر کنیم :|
چطور برمی‌گشتید خوابگاه؟ مگه توی خوابگاه ناهار می‌دادند؟ ما روزهایی که کلاس نداریم هم برای ناهار می‌ریم سلف و برمی‌گردیم!

من رند اول بودم خدا رو شکر :) واحدهایی که خواستم رو گرفتم. ۱۹ واحد.
راستی از امسال انگار سامانه انتخاب واحد رو عوض کردند و خیلی بهتر شده. این شکلی. اینقدر سریع بود که زیر دو دقیقه ملت درس‌ها رو جارو می‌کردند! شما فکر کنم خیلی زجر کشیدید با سامانه قبلی :)))

+ لعنت به پروژهٔ بعد از امتحانات!
پاسخ:
نه خوابگاه که ناهار نمی‌داد. من کلاً در طول تحصیل نه ناهار سلف دانشگاهو خوردم نه شام خوابگاهو. ظهرا برمی‌گشتم خوابگاه خودم غذا درست می‌کردم می‌خوردم دوباره می‌رفتم دانشگاه. یا اینکه صبح یا شب قبلش ناهارمو درست می‌کردم و ظهر فقط گرم می‌کردم. 
19 واحد خیلی خوبه! آفرین.
چه خفن شده سیستمتون!!! عکسو فرستادم گروه هم‌دانشگاهیای سابقم ببینن کف کنن :))
واااااااااااااااااااااااااااااااااای علیشاهی!!! سال 89 ریاضی 1 می‌گفت، الان به ریاضی 2 ارتقاء پیدا کرده :دی من ریاضیو با اون داشتم.
سلام:)من خیلی وقت نیست که شمارومیخونم.بایدبگم که محتوای پست ها و طولانی بودنشون واینکه همیشه سعی میکنیدکه چیزی بهمون یادبدید هم خیلی دوست دارم:)) ودرراستای علاقه ی شما به جغد دلم نیومد اینو نشونتون ندم:)))

https://3sootkado.com/product/%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b3%da%a9%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-owl/
پاسخ:
سلام
نظر لطفته عزیزم :)
ممنونم. چه خوشگله. سال 94 من کلی چیز میز جغدی هدیه گرفتم از دوستا و خانواده. دو سه تا آویز گردنی شبیه اینو دارم که بسی بسیار دوستشون دارم :)
۱۵ بهمن ۹۸ ، ۰۰:۱۶ آرزو ﴿ッ﴾
کامنت‌های پست رو باید قطعه‌قطعه کنم و بخونم تا چیز مفیدی از دستم در نره.
من الآن فقط یک نکتۀ مفید به ذهنم می‌رسه. واسه پست گذاشتن تو اینستا وقتی می‌خوای فارسی بنویسی یه‌کم نازیبا می‌شه شروعش و بهتر اینه که بریم خط بعد ولی وقتی اینتر می‌زنی اون نادیده می‌گیره و پشت سر هم می‌نویسه متن ما رو. اگه اول یه نیم‌فاصله بزنیم و بعد اینتر بزنیم مثل بچۀ آدم یه خط خالی می‌مونه و می‌ریم خط بعدی.
واسه اون نکته‌ای هم که خودت اول گفتی و کاراکتر تهی و اینا، من هر فیلدی که الزامی باشه ولی نخوام بنویسم نیم‌فاصله می‌ذارم. البته تو بیان استفاده نکردم تابه‌حال.
پاسخ:
من چند وقته برای پستام یه نقطه می‌زنم، اینتر می‌زنم بعد میام سطر بعدی می‌نویسم. سری بعد نیم‌فاصله رو هم امتحان می‌کنم.
آره برای بیان، نیم‌فاصله هم میشه. تسنیم گفت. و عجیبه که من نیم‌فاصله به این سادگی رو امتحان نکرده بودم و این کاراکتر عجیبو پیشنهاد دادم :))
سلام
ممنون از اطلاعات
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم :)
هل رو امتحان کن شاید بوی سیرم ببره!!
پاسخ:
طعم و بوی هل‌ و زنجفیل (زنجبیل) رو دوست ندارم، ولی یه بار امتحان می‌کنم.
۱۵ بهمن ۹۸ ، ۱۵:۱۹ پلڪــــ شیشـہ اے
https://www.instagram.com/p/BqKfTu6hCEk/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
پاسخ:
چه خوشششششششگلن!!!
سلام .میگمم نسرررین چندتا کتاب برا کنکور باید بخونی کلا ؟؟😞
پاسخ:
سلام. هر چی بیشتر بهتر. در حال حاضر شونزده تا نخونده مونده.
16تا😯😞 چه زیاد منم غصم شده همین حدودا کتاب بایدبخونم 😞😞
پاسخ:
امتحان من هفتهٔ اول اسفنده
آزمون تو کیه؟
8یا 9 اذر سال 99 😞ولی خب ازمونش سخته از الان شروع کنم و بخونم که دیگه دقیقه 90 نذارم مثل امسال

فقط یکماه اخر فشرده خوندم 😞
پاسخ:
وای 99/9/9. خوش به حال اونی که رتبه‌ش تو این آزمون 9 میشه.
انشالله موفق باشی 😍 نزدیک ازمون هم بخونی ومرور کنی خوبیش اینه تو توذهن میمونه .
پاسخ:
ممنون

+ دیگه به کامنتا جواب نمی‌دم تا وقتی این ۵۴۱ صفحه تموم شه.
باووشه بخون عزیزم 😞 اره خووشبحالش 😞
پاسخ:
:)
سلام
استیل، بوی سیر رو از بین میبره.
مثلا بعد از خوردن سیر چند ثانیه قاشق استیل خالی تو‌ دهان نگه دارید؛
یا بعد از پوست‌کندن سیر، دستتون رو به قابلمه استیل، سینک،... بذارید چند ثانیه؛
من اینو شنیدم و امتحان کردم. بنظرم درست کار کرد!
شما هم امتحان کنید و لطفا نتیجه رو با ما هم درمیون بذارید :)
پاسخ:
سلام
نمی‌دونم استیل کدومه. قاشقای معمولی خودمون جنسشون چیه؟
😔😔
پاسخ:
:)
میگم نسررین کلیه دقیقا کجای بدن قرارداره ؟؟😞😞دوطرف پهلو هس یا قسمت کناری شکم ؟؟میترسم عفونتم

به کلیه برسه تیرمیکشه و درد نگرانم 😔.دکترزنان هم رفتم یکشنبه بعد دارو داد خوب نشدم همینجور دارومیخورم

چرا هیشکی تشخیص نمیده اینهمه انتی بیوتیک و دارو خوردم ازابان 😞😞خسته شدم .
پاسخ:
نمی‌دونم :|
تو حوزۀ تخصصی من نیست این سؤال.
شماره یک : من نیم فاصله زدم قبول کرده ، این کاراکتر تهی فرق داره باهاش؟
بعضی هاش کاربردی بود و واقعاً نمیدونستم...

+ از بلاگ چه خبر؟ هستن هنوز یا رفتن و فقط سرویس ها روشنه؟
پاسخ:
آره این با اون فرق داره. من نمی‌دونستم نیم‌فاصله هم میشه زد.

از بلاگ؟ کدوم بلاگ؟
۱۷ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۵۱ یک عابر از آبادی مهندسی برق
خانم نسرین سلام. من برخی از خاطرات شما را در شریف و بعد در فرهنگستان خواندم. قبل از وبلاگ شما، خاطرات یک اپلیکنت موفق را از دانشگاه تهران می‌خواندم. اهل سانسور نیستم و اگه اسمم را ننوشتم فقط به این خاطر بود که در بازه ای از زمان، با یکی از افرادی که نامشان را ذکر کردید "اشتراک روزگار" داشتم و چون به غایت از عمق ادعا و بی سوادی ایشان با فریادهای "من لیسانس برق شریف خوندم" ساحت علم رنجیده، خواستم عیان نشود شرح این رسوایی. من خودم لیسانس و فوق لیسانس در یکی از دانشگاه های خوب تهران برق خواندم و جایگاهم نفر اول دوم بود اما در جامعه جهانی کسی براش [شاید] مهم نباشد بیرون درهای شریف هم انسانهای توانمندی هستن فاصله علمی من با فردی که دلیل استتار هویتم است، در این بیت می‌گنجد "میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است" چون من اسم دانشگاهم را یدک نمی‌کشیدم؛ دوست داشتم خودم هویت اضافه کنم به دانشگاهم که کردم. البته قطعا شریف ساحت نخبگان و اندیشمندان ارزشمند و قابل احترام است اما این دردنامه، حرف دل آدمی است که "به پاسخ می کشاند جنبندگان را" آیا هرکس پای در آن کشتی شریف گذاشت دریا دیده است؟ بی درنگ خیر اما امان از جهانی که مهندسی ایران را شریف می داند. سپاس که "به بغض آلوده" متنم را خواندید. بهروزی را برای شما و سر سودایی تان آرزومندم
پاسخ:
علیک سلام و رحمة الله
کاش می‌گفتید با کدوم یک از رفقای ما اشتراک روزگار داشتید. شاید سوء تفاهم شده. دوستایی که من اینجا ازشون اسم بردم هیچ کدوم این مدلی نیستن. همه فروتن و خاکی هستیم :دی
دلتون خیلی پر بود... حق می‌دم بهتون تا حدودی.
+ منم از نیم‌فاصله استفاده می‌کنم وقتی کاراکتر خالی می‌خوام.

+ برای خانم‌ها: کف دستتون رو با روغن بادوم (که قیمت ناچیزی داره و تو داروخونه‌ها و (احتمالا عطاری‌ها هم) می‌فروشن) آغشته کنید و آروم بمالید به موهاتون و مخصوصا نوک موهاتون تا موخوره نگیره یا کم‌تر موخوره بگیره و نرم‌تر و خوش‌حالت‌تر بشه. (از سرم مو هم می‌شه برای نرم شدن مو استفاده کرد ولی خب این راه سنتی‌تر و ارزون‌تره)
بقیه‌ش رو هم بمالید به ناخون‌هاتون. واسه اونام خوبه.
پاسخ:
آره نیم‌فاصله هم میشه. عجیبه که چرا همون اول نیم‌فاصله رو امتحان نکردم و راه به این سختی رو رفتم.

+ یا اینکه هر چند ماه یه بار چند سانتشو کوتاه کنید.
blog.ir
یه زمانی بود یه کمپین راه افتاد بین وبلاگ ها برای اینکه blog دست به کار بشه و یه تکونی به خودش بده و یادمه جلسه هم با چند نفر از وبلاگ نویسا برگذار کرد ، نمیدونم شما هم تو جلسه بودید یا سوالم رو اشتباهی پرسیدم؟
پاسخ:
حریر و آقای صفائی‌نژاد بودن. من در جریان نیستم.
سلام برادر احسلن

آقوووووو(( برگزار)) کرد :))
پاسخ:
:)) من روم نمیشه غلط همه رو بگیرم. مرسی که شما جور ما رو می‌کشی.
سلام واقعا هر ماه دوشنبه ها همراه اول این همه اینترنت میده؟آخ جون من چرا تا حالا نمی دونستم.توبا این همه دقت واقعا مهندس بودن خیلی بهت میاد.پایین پست کامنت که در مورد تگ هاست رو می بینم یاد کلاس طراحی وب سایت مون می افتم
پاسخ:
سلام
بیشتر از یه ساله این طرحو داره. تا صد گیگشم دیدم دو بار به چشم خودم!
آره :)) تو فرهنگستان خانوم مهندس صدام می‌کردن بعضی استادا :دی

تو که وبلاگ بیان داری چرا با نام کاربریت کامنت نمی‌ذاری؟
الان با نام کاربری پست گذاشتم یادمه اون زمان هم در مورد نام کاربری پرسیدم و تو جواب دادی مرسی:)
پاسخ:
نه الانم نام کاربری نیست. اگه نام کاربری بود روی هانیه که کلیک می‌کردم سابقهٔ کامنتاتو نشونم می‌داد. تو از پنلت خارج میشی بعد میای کامنت می‌ذاری.

+ من وقتی جواب می‌دم برات نوتیفیکیشن میاد؟
نمیدونم من خیلی وقته وبلاگم بیان نمیرم رمزش یادم رفته حوصله ام هم نمی کشه برم ولی یه بار باید امتحان کنم
پاسخ:
آهان. خب پس آدرس وبلاگتو دستی می‌نویسی‌. اگه وارد وبلاگت بشی و خارج نشی بعد بیای کامنت بذاری، جواب که بدم برات نوتیفیکیشن میاد. الان دیگه نمیاد چون عادی کامنت می‌ذاری. سابقه‌تم به من نشون نمیده که بفهمم اولین کامنتتو کی گذاشتی. می‌تونی فراموشی رمزو بزنی برات ایمیل یا اسمس کنه لینک تغییر رمزو.
لینک ارسال رمز جدید به ایمیل ام اصلا کار نمی کنه چیکار کنم به جاش اس ام اس بیاد؟
پاسخ:
چرا کار نمی‌کنه؟ دقیقا چه اروری میده بهت؟
از فیلترشکن استفاده می‌کنی؟
ارور که نمیده فقط دکمه ارسال اش کار نمی کنه و ایمیل رو پاک می کنه ولی اون عدد تصادفی همون رو دوباره میاره
پاسخ:
عجیبه
با یه سیستم یا گوشی دیگه امتحان کن یا از یکی که بهش اعتماد داری بخواه اون انجام بده