پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

932- مرا معلمِ عشق تو شاعری آموخت

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۴ ب.ظ


+ عنوان از سعدی

+ دعا کنید این درسو پاس شم. استاد نمره‌ها رو رد کرده؛ معلوم نیست ما رم رد کرده باشه :(

+ خدایا دستم به دامنت؛ من جلوی این استاد (همون که بهم میگه مهندس) آبرو دارما!

+ حتی تو دوره‌ی ارشدم هم اسم اغلب اساتیدم با ف. شروع میشه

+ معرفیِ کانال: دوستان؟، کنکاش. کنکاش؟ دوستان

+ گفتم کنکاش، یاد این پست افتادم: rafighekhamoush.blog.ir/1395/04/28


۹۵/۰۴/۲۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

آهنگر دادگر

استاد شماره 8

دکتر س. ص.

هولدن

نظرات (۱۳)

مگه فرقی هم بین فعولاتن با مفاعیلن هست؟ جفتشون یکی هست وزنشون گرچه فعولاتن نداریم ولی خب... اگر ساده یعنی بدون بیت قیلی در نظر بگیریم واقعا فعلاتن فعلاتن فعلاتن هم میشه وزنش... دقت کردین؟

مثل این که نه تنها در وب بلکه در جاهای دیگه هم از این حیوان نجیب شباهنگ استفاده میشه
معلومه به واقع علاقه ی خاصی به این موجود، موجود هست
پاسخ:
و به واقع وارد اتاقم که میشی، 7 تا جاکلیدی و ساعت و گردنبند جغد که از قفسه آویزونه نظر آدمو به خودش جلب می‌کنه.

آره هردوشون U--- هستن؛ وزن دوبیتیه. ولی کلاً فعولاتن نداریم و مفاعیلن میگن بهش
آیکون ذوق بابت اینکه یکی داره زبونم می‌فهمه :))))


بقیه‌ی شعر:
لبش می‌بوسم و در می‌کشم می / به آب زندگانی برده‌ام پی
نه رازش می‌توانم گفت با کس / نه کس را می‌توانم دید با وی
لبش می‌بوسد و خون می‌خورد جام / رخش می‌بیند و گل می‌کند خوی (خِی)
بده جام می و از جم مکن یاد / که می‌داند که جم کی بود و کی کی
یاد ایمیل خودم به استادمون افتادم.چه قدر واسه یه چیز طبیعی دوستان به ما توپیدن:)))
پاسخ:
:) دیگه دوره‌ی ایمیل گذشته. الان تلگرام هست
اینجوری که استادتون گفته قبول شدید دیگه
جای نگرانی نداره
پاسخ:
آقاااااااااااااااااااا! همه‌ی استادا این جوری میگن. 
شما تجربه نداری نمی‌دونی
امیدوارم پاس بشید .. 
فقط الان استاد گفتن نمره ها رو رد کردن یعنی رد کردن؟ منظورم اینه که منظورشون اینه که نمره ها رو دادن یا تجدیدشون کردن؟!
بعداً اونجا هم گفتید که معلوم نیست ما رم رد کرده باشه ، یعنی اگه ردتون کنه خوبه؟ یا بده؟ 
+ به جانِ خودم توجه نشدم! قصدِ دیگه ای ندارم :/
پاسخ:
ینی داده به آموزش
رد ایهام داره هم به معنی پاسه هم افتادن :)))
:)))))
آره دقیقاً، ایهام‌ها منو خیلی گیج میکنه :)))
امروز سه بار دچارِ مسائلِ ایهام‌دار شدم :دی
پاسخ:
بین آرایه‌ها ایهام و تلمیح رو بیشتر از همه دوست داشتم چون نیاز به دانش پیشین داشت و همه این دانش رو نداشتن و واج‌آرایی هم خز ترین آرایه بود به واقع :)))
این شعرو چند وقت پیش خونده بودم و برام جالبو بود اون قسمت کی بود و کی کی ولی جدیدا فهمیدم که کی اولی زمان هست و کی دومی کیخسرو و کی سومی باز هم زمان و حافظ غیر از این خیلی استادانه تونسته از جم و جام و دوباره جم استفاده کنه :)))
پاسخ:
در این درگه که گه گه کُه، کَه و کَه کُه شود ناگه
مشو غِرَّه به امروزت که از فردا نِه ای آگه!

در این درگه (درگاه= استعاره از دنیا) که گاه گاه (گه گه)، کُه کَه و کَه کُه شود ناگه (ناگهان کوه کاه و کاه کوه می شود) به خودت غره مشو (مغرور مباش) که از فردای خود آگاه نیستی (نه ای آگه= نئی آگه)!
نابود شدم ناگه با دیدن این بیتت
بیچاره مکن مارا ما مردم بد بختیم
:/
پاسخ:
آقا من شناخت کافی نسبت به شما ندارم. وگرنه تا صبح باهاتون مشاعره می‌کردم
علی‌الحساب این بیتو داشته باشید:
میم باید بدم
بیچاره هم توش باشه
امممم
آهان
من مانده‌ام مهجور از او بیچاره و رنجور از او
گویی که نیشی دور از او در استخوانم می‌رود

اینم لینک دانلود آهنگِ محبوبِ دوره‌ی دبیرستان من:

مشاعره؟ من این بیتو دیدم تعجب کردم گفتم برای ختم پیام ها یک بیت از خودم در وکُنَم
:/
پاسخ:
مثلاً اگه شما راضیه بودید، در پاسخ به کامنت شاعرانه‌تون بیتی از ابیاتِ نغز ارائه می‌کردم و شما هم باید با شعر جوامو می‌دادید و همین جوری کامنت‌دونی رو پرِ شعر می‌کردیم
مثل این پست:
۲۸ تیر ۹۵ ، ۲۲:۰۳ صبا مهدوی
دل تفتیده زیر پتک حدّاد / چو دانشجوی درس فیلتر صاد
ز هجرت الکن و درمانده گشته / که گوید سیز هارادا مُ... مُر... راد

دلم تفتیده  هجرت پتک حدّاد / دلم شاگرد هجرت فیلتر صاد
دلم از دوریت لکنت گرفته / که نالد سیز هارادا مُ... مُر... راد


پاسخ:
عالی بود
مصرع چهارم ترکیه؟ متوجه نمیشم :(
ینی باید مصرع چهارو با لکنت بخونم؟
سیز = شما
هارادا نداریماااااااا اگه منظورت کجاست که میشه هاردا
۲۸ تیر ۹۵ ، ۲۲:۰۷ میرزاده خاتون
همون استادتون که دندونپزشک بودن؟
برای من خیلی جالب بود که ایشون دندونپزشک هستن^_^
خودمونم یه استاد داشتیم متخصص پریو(لثه) بودن،دانشکده حقوق پیام نور هم تدریس می‌کردن
پاسخ:
استاد شماره 5 و 8 و 9 سه تایی باهم میومدن سر کلاس
شماره 9 دندونپزشک بود
تو گروه واژه‌های تخصصی پزشکی حرف اول و آخرو می‌زنه 

این شماره‌ی هشته
همون که تا همین چند ماه پیش فرانسه بود و هی وسط درس چیزای فرانسوی میگه و کلی غ داره و متوجه نمیشیم :(((((
من یه بار خواستم توی بلاگ همچین کاری کنم سه تا بیت رو توی سه ساعتO_o کامنت گذاشتیم... اصلا مشاعره لذتش به سریع گفتنشه نه به این که یه ساعت بری توی پیجت ببینی اع فلانی بالاخره جواب داد...شاید اصلا تا دو سه تا بعدش طرف مقابلم اصلا نمی دونست قراره مشاعره یا همچین چیزی بشه... حتی خود این پیجی که گذاشتین رو ببینید:/ سنگ بترکه دودقیقه طول میکشه یک بیت رد و بدل بشه

خلاصه بیزار شدم و هستم و خواهم بود وگرنه علاقه ای که من به شعر و ادبیات دارم رو به شرط چاقو مطمئنم شما ندارین
پاسخ:
پیشنهاد می‌کنم مشاعره‌های وبلاگ ساحل افکارو تجربه کنید.
چی میشه این سه سال زود بگذره ما هم مثِ شما استرس رد کردن نمره ها رو بگیریم :))
نمی دونم چرا دانشگاه بِهِم بیشتر از مدرسه خوش میگذره :/ درسته این عآیا ؟ :|
پاسخ:
بلی :) دانشگاه = عشق و حال :))) [به جز شبای امتحان و موقعی که نمره‌ها میاد]
۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۱ زینـب خــآنم
خوب با استادات کل کل میکنی ، ولی مودبانه  : دی
من اگ بودم دکتر صدات میکردم  : دی
پاسخ:
اتفاقا یه بار داشتم کنفرانس می‌دادم و همین استادمون اشتباهی بهم گفت خانم دکتر و کلی خندیدیم و گفت خنده نداره که! ایشالا دکتر هم میشی