پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۸۶۱- چه بی‌نشاط بهاری که بی رخ تو رسید

چهارشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹ ب.ظ

استادی که تو بخش ۱۷ پست شمارهٔ ۱۵۶۰ در موردش نوشته بودم امروز در ۱۰۲سالگی فوت کرد. متولد ۱۲۹۹ بود و همهٔ سال‌های هزاروسیصد رو تجربه کرده. تجربهٔ هیجان‌انگیزی بوده احتمالاً. سال دوم ارشد باهاش کلاس داشتیم. اون موقع روم نشد بگم باهم عکس بگیریم و الان پشیمون و غمگینم که روم نشده ذوقمو از هم‌صحبتی باهاش نشون بدم. آروم و مهربون و باسواد بود. این اواخر گوشش هم یه کم سنگین شده بود و باید با صدای بلند و شمرده صحبت می‌کردی تا متوجه بشه. هفتهٔ پیشم نشان نخل آکادمیک رو از سفیر فرانسه گرفت. اگه تهران بودم تو مراسمش شرکت می‌کردم حتماً. روحش شاد.

یکی از هم‌کلاسیای دورهٔ کارشناسیم تو گروه دویست‌نفریمون پیشنهاد داده که هر کی ایرانه اعلام حضور کنه که یه روزی یه جایی قرار بذاریم همو ببینیم. یه تعداد استقبال کردن و قضیه جدی شده. اگه مریم یا نگار یا نرگس یا منیره یا زهرا برن منم می‌رم. ینی حاضرم به‌خاطر این دورهمی پاشم برم تهران. اگه اینا نباشن حوصلهٔ بقیه رو هم ندارم. فقط با همین پنج‌تا که عرض کردم حالم خوبه و یکیشونم تو اون جمع باشه برای من کفایت می‌کنه.

سال هزاروچارصدو«یک نفر» گذشت؛

سال هزاروچارصدو«دو نفر» بشید ایشالا.

۰۲/۰۱/۰۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

زهرا ح

مریم

منیره

نرگس

نگار

نظرات (۷)

۰۲ فروردين ۰۲ ، ۲۳:۲۷ ماه توت‌فرنگی

خدابیامرزه. خدا به همه عمر با عزتی بده مثل ایشون. 

عیدت مبارک دردانه. رفقا عید رو به هم تبریک میگن دیگه. ؛) 

پاسخ:
ممنونم رفیق جان. سلامت باشی.

سلام و درود دردانه خانوم عزیز 

 

عیدت مبارک خانوم ! 

دهه‌ی هفتاد ک کمی گشایش خبری و رسانه‌ای در ایران آزادتر شده بود یادمه از ایشون مقاله‌هایی درمورد اندیشه و گفتار و نگاه چوامسکی خوندم ک برام اونقدر شیرین بود ک بعد از کمی تحقیق چند ترجمه‌ای ک در حوزه‌ی فلسفه از (روسو ـ مونتی ـ دیدرو ـ یاسپر)  انجام داده رو سفارش دادم و خوندم و ب معنای واقعی حظ کردم و وقتی کتاب (مسیح ـ  کارل یاسپر) رو ب آلمانی خوندم و در بررسی تطبیقی تازه متوجه شناخت و تسلط  واژگانی جاری در ترجمه‌هاش شدم ! روحش شاد و یادش گرامی باد 

امیدوارم ک همه چی روبراه بشه و بتونی با دوستات ی خاطره قشنگ بسازی و بیایی برا ما تعریف کنی !  

نوروزت خجسته باد 

پاسخ:
سلام
چه خوبه که می‌شناسیدشون و چه خوب توصیف و معرفیشون کردید. ممنونم.
ایشالا 

روحشون قرین رحمت الهی باشه 

همینکه تا او سن سرپا بوده یعنی خوب زندگی کرده 

عیدتون هم مبارک خانم دکتر، ایشالا سال پراز موفقیتی پیش رو داشته باشی

 

پاسخ:
هم سرپا بودن مهمه هم اینکه مغز آدم کار کنه و آلزایمر و اینا نگیره.

ممنونم. همچنین.
۰۳ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۱۱ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

خداوند رحمتش کنه.

چه خوبه آدم دم رفتن پیش خودش بگه: آره من برای هم نوعم سودمند بودم.

نوروز هم مبارک باشد.

انشاءالله سالی باشه پر از توفیق.

پاسخ:
به‌نظرم یکی از هدف‌های خلقتمون اینه بیایم به یه دردی بخوریم بریم

عید شما هم مبارک. پیشاپیش نماز و روزه و طاعات و عباداتتون هم قبول باشه.

سال نوت مبارک

رمضانت مبارک

چه سال پربرکتیه امسال

ایشالا هرچه سریع‌تر با بهترین گزینه ممکن 1400+2 بشیم :)))

پاسخ:
ممنونم. همچنین :)
ایشالا

اگه استادت همونی باشه که فکر می‌کنم؛ یه سال پیش یه رویدادی توی رشت بود که ایشون هم میومدن، من هی شک داشتم برم یا نرم و آخر تنبلی و غریبگی بهم غلبه کرد و نرفتم. وقتی خبر فوتش رو شنیدم یه ذره حسرت خوردم.

سال نوت مبارک دردانه :) ایشالا حالت بیشتر بهتر باشه در سال جدید :)

پاسخ:
با توجه به گیلان آخر فامیلیش فکر کنم همونه. اسمشون احمد سمیعی گیلانی بود. 

ممنونم. همچنین برای تو و همه.

سال نو گذشته مبارک 

پاسخ:
:)) سال نوی شما هم قبول باشه