پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۵۸- متولد واپسین روزهای اردیبهشت

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹ ق.ظ

یه لیوان سرکه رو گذاشته بودم رو میزم هی بو می‌کشیدم ببینم کی قراره بفهمم بوشو. امروز بالاخره فهمیدم. بوی اسپری کوبیسم رو هم فهمیدم. مزۀ چاکلز کچاپ رو هم. و بوی نسکافه. لذا در همین ابتدا، لازم می‌دونم بازگشت شکوهمندانۀ حس بویایی و چشاییم رو تبریک و تهنیت عرض نمایم. دیگه ملالی نیست جز سرفه‌های گاه‌وبی‌گاه و امتحان فردا که آنچنان که بایسته و شایسته بود مرور و جمع‌بندی نشد و استادها گفتن (این همون درس ترم اول هست که دوتا استاد براش داشتیم. امتحانش تا حالا به تعویق افتاده) باید دوربیناتون روشن باشه هم خودتونو ببینیم هم برگۀ سؤالی که در حال پاسخ دادن بهش هستید. 

به هر حال، بیست‌ونه سال پیش، تو یه همچین روز و ساعتی، قدم‌رنجه کردم تشریف آوردم این دنیا. و اگر کسی روز تولدمو بپرسه می‌گم وقتی ماه شب چهارده تو آسمون بود به دنیا اومدم. چهل روز قبل از چهارمین روز چهارمین ماه شمسی و چهل‌ودو روز بعد از چهارمین روز چهارمین ماه میلادی. متولد سیزدهمین روز ماه نیستم، ولی اگه روز تولدم به ماه تولدم تقسیم بشه حاصل، سیزده می‌شه. و در خاص بودن تولد امسالم هم همین‌قدر بگم که به‌لطف کرونا نه می‌تونم کسی رو بغل کنم و ببوسم نه می‌تونم شمع روی کیکو فوت کنم نه اصلاً کیکی وجود داره که شمعشو فوت کنم. و شب تولدم باید یه دستم کتاب مورفولوجیکال تئوری اسپنسر باشه و یه دستم هندبوک آو مورفولوژی که در واقع مجموعه‌مقاله‌ست.

مشهدی حاجی یادتونه؟ این دوتا دختری که تو این عکس کنارم ایستادن دخترای مشهدی حاجی‌ان. پسرکوچولوی بند دهمِ این پست هم پسر دختریه که سمت راست ایستاده. دخترکوچولوی بند پنجم همون پست هم دختر دختریه که سمت چپ ایستاده و کادوشو گرفته سمتم. ببینید چجوری از دیدن کادو ذوق کردم و قند که چه عرض کنم کله‌قند! تو دلم آب میشه :))

راستی، روز تولد شما چه روزیه؟



از وقتی اینوریدر تعداد فیدها رو محدود کرد و مجبورم کرد وبلاگ‌هایی که می‌خونم رو قطع دنبال کنم، همین‌جوری فله‌ای هزارتا آدرسی که داشتم رو ریختم تو اکانت فیدلی که محدودیت تعداد نداره. دیگه بعدش فرصت نکردم دوباره اولویت‌بندی کنم و بر اساس اینکه با کی صمیمی‌ترم و کی وبلاگ منو می‌خونه وبلاگ‌ها رو تو پوشه‌های جدا مرتبشون کنم. خیلی وقته ازتون بی‌خبرم. کاش منّت سرم بذارید لطف کنید پای همین پست یه کامنت عمومی یا خصوصی با آدرس وبلاگتون (چه بلاگفا چه بلاگ‌اسکای چه بیان چه هر چی) بذارید که آدرستونو از دل اون هزارتایی که خیلیاش حذف و تعطیله بکشم بیرون و اگر هم آدرس جدیدتونو ندارم داشته باشم و یه پوشۀ جدا اختصاص بدم براتون. حالا بعضیاتون ممکنه بگید وبلاگ من به‌روز نمیشه یا مطالبش جذاب نیست پس سکوت کنم. ولی به این فکر کنید که یه وقتی ممکنه باهاتون کار داشته باشم. اون موقع باید یه آدرسی از وبلاگتون داشته باشم که براتون پیام بذارم خب. ثانیاً وقتی سکوت می‌کنید فکر می‌کنم نیستید.

۰۰/۰۲/۲۶
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

استاد شماره 17

استاد شماره 18

همسایه‌ی مامان بزرگم اینا

نظرات (۴۶)

ایشالا که زودتر حالتون کامل خوب شه

 

بخاطر این کرونا که هیچکس هیچ جشنی هیچ تولدی هیچی براش نموند...

البته برای ماهایی که کرونا رو به یه ورمون نمی‌گیریم و پروتکل سرمون میشه :/

آخیش بالاخره اینجا باز شد!

اولندش بهترین خبری که می‌تونستی بدی همین بود که سلامتیت داره بر می‌گرده و صادقانه میگم خوشحال شدم، خیلی هم زیاد! این از این :)

دومندش کار خوبی کردی تشریف‌فرما شدی و دوست خوب و دقیق و صبور ما شدی :) مبارکمون باشی :)

عین اون عروسک مو طلایی که کنارته رو خواهر مرحوم منم داشت، بعداً رسید به من و منم بدون هیچ نگاه جنسیتی‌ای باهاش بازی می‌کردم، اسمش رو «طلایی» گذاشته بودم :)

منو که البته احتمالاً بدونی ولی ۲۹ خردادم :)

الان لازمه بگم منو جا نندازی یا خودت مراقبی؟ ;)

پاسخ:
خواهر مرحوم؟ نمی‌دونستم خواهر داشتی. کنایه بود این مرحوم یا واقعاً مرحوم شده؟!
عروسک من اسمش سارا بود. همۀ عروسکام با سین شروع می‌شد اسمشون.

تو تقویمم جلوی 29 خرداد نوشتم تولد مترسک ^-^
بعضیا رو نه‌تنها جا نمی‌ندازم بلکه محکم گرفتم و سفت چسبیدم :))

سلام 

اول تولدتون رو تبریک عرض میکنم دوم بازگشت شکوهمندانه حس چشایی و بویایی تون هم :دی تبریک عرض میکنم .سوم ان شاالله به زودی سرفه هاتونم خوب بشه و از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنید. چهارم ان شاالله که امتحان فردا تون هم با موفقیت پشت سر بذارید وبراتون آرزوی موفقیت دارم . پنجم آدرس وبلاگم هم ثبت شد .شیشم خدانگهدار .

پاسخ:
سلام
سرفه‌ها تموم شد. این سردرد هم خوب بشه دیگه عالی میشه.
بله ثبت کردم. ممنونم که پیام دادید.

پیرشی جوون :)

حالت هم الهی زودتر خوب بشه...

پاسخ:
ممنون ننه :)) خدا بهت طول عمر بده ننه :))

تولدت مبارک! زادروزت فرخنده :)) همیشه باشی و خوش باشی و بیای اینجا برامون از خوشی‌ها بنویسی.

 

تولدت تو این عکس دقیقا شبیه تولد سه سالگی من هست! کیک قلبی (البته کیک من سفید بود) در دقیقا همین سایز، یک شمع عدد ۳ انگلیسی روی کیک، اون عروسکه که بچه داره، اون چرخ خیاطیه، حتی اون کاغذ کادو قرمزه اون پایین که گل‌های آبی داره :))

پاسخ:
ممنونم.
چه جالب. این عکس سالِ 72 هست و انگار اون سال این اسباب‌بازیا مد بودن. من همۀ این اسباب‌بازیا رو نگه‌داشتم هنوز

عرض تبریک تولد و آرزوی بهبودی.‌

من در اینوریدر نمی‌تونم وبلاگ‌های بیان رو اضافه کنم، نمی‌شه یعنی. شما چه‌طوری می‌تونید؟ 

لینک پنجره هم که هست این بغل.

پاسخ:
دو دلیل می‌تونه داشته باشه. یا 150تا ظرفیتت پر شده یا صاحب اون وبلاگ خودش فیدش رو غیرفعال کرده که کسی نتونه دنبالش کنه.
هیچ کسو نمی‌تونی دنبال کنی؟ اگه ظرفیتت تموم شده بیا فیدلی.

سلااااااااام دردانه جان.

تولدت مبااااااارک. 😍😍 امیدوارم که به همه ی اهداف کاریو درسیت برسی و در کنارش وقت استراحت واسه سایر برنامه‌هات پیدا کنی.

همچنین هرچه زودتر از کرونا و عوارضش خانوادگی خلاص شین.

اینم چهارتا کیک با تم کتاب و nebula ❤💫

 

https://s4.uupload.ir/files/screenshot_20210516-113435_whatsapp_fuit.jpg https://s4.uupload.ir/files/screenshot_20210516-113429_whatsapp_eula.jpg https://s4.uupload.ir/files/screenshot_20210516-113423_whatsapp_p9tn.jpg https://s4.uupload.ir/files/screenshot_20210516-113412_whatsapp_8hn7.jpg

پاسخ:
سلام. ممنونم. الان فقط سردردش مونده که فکر نکنم به کرونا ربط داشته باشه. طبیعیه گاهی آدم سرش درد کنه به‌نظرم.
من یه بار عکس یکی از این کیکا رو بردم سفارش بدم. چیزی که تحویل گرفتم این بود:

من که نسبت به شما با تجربه‌ها جدیدا عضو بلاگستون شدم و حرفی ندارم بزنم؛ اما «ثانیاً وقتی سکوت می‌کنید فکر می‌کنم نیستید.» شاید سکوت علامت رضا باشه !!!!

پاسخ:
سلام
اختیار دارید. اومدم یه سر به وبلاگتون زدم و در مقایسه با وبلاگ خودم، اون موقع که هم‌سن شما بودم محتوا و ظاهر و باطنش عالی بود. اصلاً حس نکردم وبلاگ یه بلاگر جدید و بی‌تجربه رو دارم می‌خونم.
ولی گاهی یه عطسه‌ای سرفه‌ای لازمه که احساس تنهایی نکنیم و بفهمیم دور و برمون موجود زنده هست.
۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۲۲ حاج‌خانوم ⠀

سلام

تولدت مبارک... ان‌شاءالله سال دیگه 6 تایی تولد بگیرین! با چهارقلوها :)

وقتی ایمیلم رو داری، داری دیگه! پیدام می کنی. این وبلاگ رو تازه زدم. با افتخار، آدرسش خدمت شما... :)

 

اینم بلاگ اسکایم که چندوقتی است دستی روی سر و گوشش کشیدم و می‌خوام گوش شیطون کر، چشمش کور، خاطرات حجم رو تموم کنم.

اینم خدمت شما

https://manare.blogsky.com/

آدرسات شد هزار ودوتا :)

مواظب خودت باش! ان‌شاءالله امتحاناتت رو خوب بدی خانم دکتر

پاسخ:
سلام
من از ایمیل فقط برای کارای دانشگاه استفاده می‌کنم. واقعاً یادم نبود ایمیلتو دارم. تک‌وتوک یه چند نفر از خوانندگان وبلاگم بودن که ایمیلمو داشتن و بهم ایمیل زده بودن ولی ایمیلاشون بین ایمیلای دانشگاهی گم میشه. جواب می‌دما، ولی دیگه بعداً از اون طریق ارتباط نمی‌گیرم باهاشون. برای همینه که همیشه اصرار دارم که از طریق کامنت باهام در ارتباط باشید.

وبلاگ جدید مبارک. الان میام ببینم چه شکلیه. بلاگ‌اسکای حدوداً دو ساله که نمی‌دونم چه بلایی سرش اومده که فیدشو باید با یه ترفند عجیب و غریب به اینوریدر یا فیدلی بدم وگرنه نشون نمی‌ده پستای جدید رو. خودم هم دیر فهمیدم این موضوع رو. برای همین مدت‌ها از بلاگ‌اسکایی‌ها بی‌خبر بودم و فکر می‌کردم پست نمی‌ذارن. نگو می‌ذارن ولی فیدشون غیرفعاله.
روش فعال کردنشو اینجا آقای بهنام یادم داد:
۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۵۷ شارمین امیریان

سلام.

تولدت مبارک دختر اردیبهشتی...😍😍😍

ان شالله تولد سال آینده‌ت، یه تولد شلوغ پر از بغل و بوس و البته پر از کادو باشه 😄

پاسخ:
سلام
آه، ینی میشه؟ دلم تنگ شده برای دورهمی دوستانه. توی آخرین تولدم جولیک هم بود. یه سال ازش بی‌خبرم :(

ما تولدمون اندازه شما جذاب نیست آخه😁

امروز تولد نوه عمه منم هست، من اولین اردیبهشتی فامیلم و بعد من بچه‌های زیادی این ماه رو به حضورشون منور کردن:)

تولدت دوباره مبارک‌مون باشه.

پاسخ:
جذابیت ذاتی نیست که :دی جذابیتو آدم خودش باید ایجاد کنه :))
انصافاً به‌لحاظ بصری ماه قشنگیه. درختا شکوفه دادن و همه جا سبزه.

ممنونم.

هستیم هستیم.

بازگشت بویایی و چشایی رو تبریک میگم. ایشالا کامل خوب شید.

تولدتون هم مبارک. 

پاسخ:
چه خوب که هستین. ولی خیلیا که فکر می‌کردم باشن نبودن. به جای اونا با کلی خوانندهٔ جدید آشنا شدم. 
ممنونم :)
۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۸ نیمه سیب سقراطی

الهی ک همیشه سلامت و شاد باشی عزیزم❤️

تولدت هم مبارک هوارتااااااا 🍃

منم لنگه همون عروسک و چرخ خیاطی رو داشتم، حتی از این پیرهن های چین چینی قرمز با تور سفید دور یقه هم داشتم :) 

پاسخ:
ممنونم. من نگهشون داشتم برای دخترام.
یکتا... دلم برات تنگ شده بود. نمی‌دونم چی شد و چطور شد که از بلاگستان رفتی ولی همیشه یادتم، مخصوصاً وقتی سیب قرمز می‌بینم.

سلام

من جدیدم :)

پاسخ:
سلام
شما رو از آبان پارسال می‌شناسم. خوشحالم از آشناییتون :)

تولدت مبارک دردانه. ایشالا طول و عرض عمرت زیاد باشه. به آرزوهات برسی. قله هات رو فتح کنی. به مرادت برسی. به بچه هات هم بعد اون برسی. طوفان، امیرحسین، نسیم و چهارمی. 

اون جغد منو کی میدی پس خانم دکتر؟ 

پاسخ:
ممنونم. امیرحسین نام دیگر طوفانه :دی دختر دومم اسمش خاطره هست. چهارمی هم اسم نداره هنوز :))
ایشالا پاییز یا اواخر تابستون میام تهران که برای ترم بعد خوابگاه بگیرم. اون موقع میارم. جز تو دو نفر دیگه هم بودن فکر کنم.

سلااااااااااااااااام! تولدت مبارک :)))) سالی پر از آرامش و حال خوب ان‌شاءالله :)))

 

با آرزوی موفقیت برای امتحان فردا، لطفا من رو بذار تو خاص‌ترین و بهترین پوشه تو دسته‌بندیت😎😎 (پرتوقع هم خودتی😜)

پاسخ:
سلام. ممنونم. شما همین‌جوریشم خاصی و نیازی نیست من بذارم تو خاص‌ها. انقدری خاص هستی که منتظر پیامت بودم و اگه خودتو نشون نمی‌دادی غصه‌دار می‌شدم.

تولدت مبارکا باشه. 

انشاالله که زودتر سلامتی حاصل بشه. 

پاسخ:
ممنونم مهندس خانوم. تو خونه فقط بویایی و چشایی من برگشته. در کل خوبیم ولی امان از سردرد. 

تولدت مبارک دردانه اردیبهشت((((=

+چه خوب که بهتری

پاسخ:
ممنونم
آره خدا رو شکر به خیر گذشت

تولدت مبارک شباهنگ :) توی ذهنم بود که وقتی میام تولدت رو تبریک بگم برای به‌دست‌آوردن دوبارۀ حس بویایی‌ت و حس کردن دوبارۀ کوبیسم هم آرزو کنم که خدا رو شکر دیگه نیازی بهش نیست. امیدوارم زودتر کامل خوب شی و دیگه ملالی در این زمینه نداشته باشی ^_^ امتحان فرداتم بهتر از انتظارت بدی :) 

اینم تصویر جغدی که امروز دیدمش : 

https://b2n.ir/g84236

 

+ برای روز تولدمم تا حالا ننشستم که ببینم چیز باحال و هیجان‌انگیزی براش پیدا می‌کنم یا نه. بهش فکر می‌کنم :))

پاسخ:
ممنونم. آخ آخ امان از امتحان. خوب بود. راضی بودم. یه اسکرین‌شات از صحنۀ امتحان گرفتم ولی هنوز منتشرش نکردم. فرصت کنم می‌ذارمش وبلاگ.
خیییییییییلی نازه این عکس. ممنون.

می‌خوای بگو چه روزیه باهم بهش فکر کنیم :دی
۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۱:۴۹ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

خدا رو شکر  دارید بهبود پیدا می‌کنید.

 

+تولدتان هم مبارک

https://s19.picofile.com/file/8433823734/000226.png

پاسخ:
خدا رو شکر :)
ممنونم ^-^ من هنوز از دیدن جغد خوشحال می‌شم.

سلام :)
خوبه که حس بویایی ت برگشته :)

 

 

http://mosafer-khane.blog.ir

پاسخ:
سلام. ممنونم :)

بویایی مامان و بابا و داداشم برنگشته هنوز :(

تولدت مبارک نسرین بانوی پر انرژی! 

شما ازون باکلاسهایی هستین که میگین من بانوی اردیبهشتم...

ما هم اون حادثه افرینایی که رومون نمیشه بگیم وسط فجایع خرداد چشم گشودیم :)

من برای تولد سی سالگی اتفاقی ایران بودم و فکر میکردم قراره چه تولدی بشه و چون من میترسم از سی ساله شدن حتما بقیه حواسشون هست نذارن دلم بگیره...همون هفته اینقدر اتفاق افتاد که همممه تولد منو یادشون رفت! خودم روز بعدش بهشون گفتم! 

اینجوریه که پیش میاد! :))))))

پاسخ:
ممنونم الهام. خرداد خوبه که. من دلم برای اسفندیا می‌سوزه. وسط خونه‌تکونی و بشور بساب دیده به جهان گشودن اونا.
منم از سی می‌ترسم ولی تا شمع 29 رو فوت نکنم آروم نمی‌گیگیرم :)) حساب کردم دیدم چهل روز بعد از تولد شمسی تولد قمریمه، چهارِ چهار هم هست. قرار شد اون روز شمع 29 رو فوت کنم ولی به‌لحاظ قمری باید شمع 30 رو فوت کنم :))

تولدت مبارک لاکو :**

پاسخ:
ممنونم. لاکو ینی کسی که بسیار لاک می‌زند؟

.

پاسخ:
[پاسخ کامنت خصوصی] 
سلام
ممنونم عزیزم

شباهنگ عزیز تولدت مبارک خودت و همه‌ی مایی که شیفته‌ی تو هستیم.

امیدوارم کلی اتفاق خوب برات بیفته و پر از لبخند باشی.

پاسخ:
آدرس جدیدتو نداشتم دخترم. ممنونم که پیام گذاشتی.

سلام و درود دردانه خانوم عزیز 

 

اولن ک خدا رو شکر از مهلکه جستی و داره بهبودیت برمیگرده 

دومن تولدت‌ات خیلی خیلی مبارک باشه !

امیدوارم ک تموم آرزوهات اگر ب صلاح‌ات هست ، برآورده بشه 

منم برات سلامتی و شادی و یک (مراد) بااخلاق آرزو میکنم 

پاسخ:
سلام
ممنونم. لطف دارید.
آمین یا رب العالمین :))

تولّدت بسی مبارک باشه نسرین جان. ^_^

خداروشکر حالتم بهتره انگار.

پاسخ:
ممنونم
شما زینب جدیدی یا قدیمی هستی؟ یه زینب نامی بود پنج سال پیش کامنت گذاشته بود. شما اونی؟

سلااام

امیدوارم حالتون بهتر شده باشه. میخواستم ببینم کامنتام دستتون رسید؟

پاسخ:
سلام
ممنونم
بله رسیده، ولی هنوز فرصت نکردم و توانشو نداشتم به همه‌ش جواب بدم. یه پنجاه‌تایی مونده هنوز. 

نظر به جمله‌ی آخرت، هستم، ولی خسته‌م. دارم از سر کار برمی‌گردم.

بعدشم روز تولد من با روز تولد تو یکیه، ولی اگه ماه تولد من رو به توان ماه تولد تو کنیم و بعد بین ارقام عدد حاصل + بذاریم، ماه تولد من به دست میاد و اگر ماه تولد تو رو به توان ماه تولد من کنیم و بعد بین ارقام عدد حاصل _ بذاریم، ماه تولد تو به دست میاد.

پاسخ:
نه‌خسته جانم نه‌خسته.
برم قلم و کاغذ بیارم حل کنم معادله‌تو :دی
ماهشو ab فرض می‌کنیم. a رقم دهگان و b یکان.

ab به توان 2 مثلاً بشه cd
c+d میشه ab
2 به توان ab هم میشه ef
قدرمطلق e-f هم میشه 2

چهار معادله شش مجهول شد که :| چجوری بیابم پرتقال‌فروش را :|
معادله‌ها کمه ممکنه جواب یکتا به دست نیارم. 
آهان. یه معادله هم اینه که ef یا 2 هست یا 4 یا 8. جز این نمیشه که بشه. پس e قطعاً صفره. و با توجه به معادلۀ آخر f دو هست. پس ab یک هست.
بذار حالا a=0 و b=1 (فروردین) رو امتحان کنم. در این صورت c میشه صفر d میشه 1 
e هم میشه صفر و f میشه 2. 
جواب معادله فروردینه!
۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۱۰ فاطمه ‌‌‌‌

تولدت مبارک نسرین😍 🎈

خدا رو شکر که بهتری، ایشالا کاملا خوب شی زودتر و امتحانت هم عالی بشه.

 

این کلیپ‌ها رو دیدی که یه نفر میاد یه خلاقیت عجیب غریب می‌زنه بعد یه پسر سیاه‌پوسته هست میاد به عادی‌ترین و راحت‌ترین نحو ممکن همون کارو انجام میده و قیافه‌ش اینطوریه که خب چرا لقمه رو دور سرت چرخوندی؟ :)) (اگه ندیدی این یه نمونه‌شه، لینکش از تلگرامه امیدوارم باز کردنش مشکل نداشته باشه.) خواستم بگم قیافه‌ی من بعد از خوندن اون توضیحات روز تولدت دقیقا همون‌جوری بود :)))

پاسخ:
ممنونم :)
وای آره می‌دونم کدومو میگی. دیدم این پسره رو :))) 
عالی بود توصیفت :))))))))))) عالی! :)))

تولدت مبارک دختر اردیبهشت ❤️❤️

پاسخ:
سلام بر رفیق قدیمیمون. غافلگیر شدم. فکرشم نمی‌کردم هنوز منو به خاطر داشته باشی دختر!
ممنون

اوخی! چه برقی افتاده روی گونه‌ت از شدت ذوق و خوشحالی :)

عروسکت هم از خودت قد بلندتره :)

 

تولدت مبارک عزیزم و خوشحالم که سلامتیت داره برمی‌گرده و زودی به روزهای اوجت برمی‌گردی. 

بمونی برامون دختر منظم و باحال و دوست داشتنی دنیای وبلاگ‌نویسی.

پاسخ:
آره :))

ممنونم. امروز بهتر از دیروزم خدا رو شکر

نسرین جان تولدت با دو روز تاخیر مبارک باشه 💝

به نظرم یدونه تخم مرغ رو هم بو کن مطمئن بشی همه چیز درسته چون من بعد کرونا دیگه تخم مرغ بوی قبلیشو برام نداره و اصلا نمیتونم تخم مرغ ابپز بخورم. 🥲🥲 در حالی که  اخر مرداد اوایل شهریور پارسال کرونا گرفته بودم، تا الان درست نشده برام.

پاسخ:
ممنونم. الان بویایی من خوبه وضعیتش ولی خانواده هنوز متوجه بو نمی‌شن.

سلام خوبی؟تولدت مبارک باشه من خودم وبلاگم رو فراموش کردم و مطلبی توش نمیذارم ولی همیشه می خونم ات و خیلی دوست دارم

پاسخ:
سلام
ممنونم
من دوتا هانیه می‌شناسم. تو کدومشونی؟
http://khodamylove.blog.ir/ یا
http://hanienarahat.blogfa.com/

سلام

حاضر!

خوشحالم که بهترید؛ نگرانتون بودم.

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد...

پاسخ:
سلام
ممنونم
داشتم لیست حاضرا رو مرتب می‌کردم متوجه شدم که اینجا دوتا صبا داریم. صبای مدام و صبای مثل ابر بهار :))
۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۸:۳۷ 🔹🔹نیلگون 🔹🔹

تولدت با تاخیر چهار روزه مبارک باشه نسرینِ زیبا😍💓

پاسخ:
ممنونم نیلگون عزیز و مهربون ^-^

کسالت دوره انشاالله❤

تولدت مبارک🌷

چه آپدیت و به روز بودین شماها والا ما یادمون نمیاد هیچ وقت تو بچگیمون کسی برای موجود شدنمون تو اردیبهشت ذوق کرده باشه و جشن بگیره🙄🙄🙄

 

پاسخ:
ممنون. 
انصافاً تولد یه‌سالگی رو دیگه همۀ خانواده‌ها می‌گیرن. حالا تولد من سالای بعد خورد به محرم و صفر و دیگه باشکوه برگزار نشد :|

تولدت رو پیشاپیش تبریک گفتم الانم پساپس تبریک میگم.

تولد پارسالم کرونا نداشتم ولی بخاطر کرونا هیچ اتفاق خاصی نیوفتاد و من بغض داشتم. متولد پنجمین روز هفتمین ماهم. اخر شب دوستم کلیپ تبریک فرستاد برام و گوله گوله اشک ریختم.

پاسخ:
ممنونم. به تلافی سال‌هایی که چند بار تو جمع‌های مختلف تولد می‌گرفتم چند ساله کلاً تولد ندارم :|
اتفاقاً یه نفرم کامنت گذاشته بود که متولد پنجمین روز پاییزه. بذار چک کنم. آهان. آرزو123 این کامنتو گذاشته.

سلام نسرین جان. با تاخیر تولدت مبارک.

پاسخ:
سلام عزیزم
ممنونم ^-^

با تأخیر، تولدت مبارک. ⁦◉‿◉⁩ ان‌شاءالله سال دیگه تلافی همه‌اش رو درمی‌آری.

ساده‌اش می‌شه روز اول نیمهٔ دوم زمستون، سختش رو هم بلد نیستم. 😁

+ البته می‌دونم نشونی جدیدم رو داری.

پاسخ:
ممنونم
بله هم نشونی جدید و هم نشونی قدیم شما رو دارم و پست‌هاتونو بسیار بسیار دوست می‌دارم.

برید کنار «خاصّی» نشید😎😎😎

پاسخ:
:))) ایشالا همیشه همین‌جوری خاص بمونی. دلم می‌گیره وقتی به خواص پیشین فکر می‌کنم. عمرشون کوتاه بود. در واقع عمر ارتباطمون کوتاه بود.

لاکو به گیلکی یعنی دختر 

پاسخ:
چه جالب. نمی‌دونستم. ممنون :)

نه عزیزم. فروردین نیست.

اشتباه اول این بود که ab به توان 2 رو cd و 2 به توان ab رو ef در نظر گرفتی. از کجا مطمئنی دورقمی درمیاد؟

اشتباه دوم هم این بود که e-f رو گذاشتی تو قدرمطلق. بدون قدرمطلق باید بشه 2.

:)

پاسخ:
راست میگی. ولی اگه abc بنویسیم تعداد مجهول‌ها بیشتر میشه و به تعداد معادلات بیشتری احتیاجه تا جواب‌های ممکن ولی نادرست رو حذف کنه. چون همین الانشم فروردین جواب ممکن مسئله‌ست. باید یه قیدی بذاری که فروردین حذف بشه. مثل من که وقتی گفتم روز به ماه تقسیم میشه حاصل 13 میشه، قبلش گفتم که متولد 13ام نیستم تا جواب 13 فروردین که جواب ممکنه حذف بشه.

نه برای من که تولد یک سالگی نگرفتن. تو کاشان مرسوم هست یه هفته ده روز الی یه ماه بعد زایمان یه جشن می گیرن برای مادر و بچه. 

پاسخ:
شاید ما هم از این رسما داشته باشیم ولی اجراش نمی‌کنیم. مخصوصاً تو این شرایط کرونایی که رفت‌وآمد هم نداریم. تو این یک سال و چند ماه چهار پنج مورد عروسی داشتیم و سه چهار تا بچه به فامیل ما اضافه شد و سه چهار تا هم تو راهه. بی‌سروصدا اتفاق افتادن :|

بابا من که ریاضی نخوندم :))) از آخرین باری که درس ریاضی داشتم هم حدود ده سال می‌گذره. حالا درسته که اینا بهانه‌ی خوبی برای درست طرح نکردن مسئله نیست، ولی خب کی موقع برگشت از سر کار خوصله‌ی طرح مسئله داره؟ :))

ولی نگاه، دونه دونه ماه‌ها رو امتحان کنی، با فقط یکی از روش‌ها به جواب می‌رسی. خیلی هم طول نمی‌کشه.

پاسخ:
اعتراف می‌کنم الان اومدم وبلاگت که از آرشیوت تقلب بگیرم ببینم کی گفتی تولدم مبارک. خوردم به در بسته. چرا وبلاگتو تعطیل کردی عزیز دلم :|
نه، ترجیح می‌دم حل کنم و با جاگذاری حدسام به جواب نرسم.
پس ماهشو ab فرض می‌کنیم. a رقم دهگان و b یکان.

ab به توان 2 مثلاً بشه cde
c+d+e میشه ab
2 به توان ab هم میشه fghi (یه وقت دیدی به توان 12 شد و جوابش چهاررقمی بود)
اختلاف ارقام fghi هم میشه 2

9 تا مجهوله و 9 تا معادله لازمه ولی ما فقط 4 تا معادله داریم :(
fghi یا 2 هست یا 4 یا 8 یا 16 یا 32 یا 64 یا 128 یا 256 یا 512 یا 1024 یا 2048 یا 4096
اختلاف ارقام fghi باید 2 باشه. پس fghi یا 2 هست یا 64 یا 512. 2 که نبود. پس یا 64 یا 512. 
پس ab یا 6 هست یا 9
حالا 6 به توان 2 باید بشه cde و c+d+e بشه 6
یا 9 به توان 2 باید بشه cde و c+d+e بشه 9
کدومش؟
9 درسته!!!


26 آذر؟!

+ سؤالات استعداد تحصیلی دکتری هم همین‌جوریه ها. ولی برای حل اونا 1 دقیقه بیشتر وقت نداری :))

بله درسته :)

ولی اینایی که گفتی هم یه‌جور جایگذاری بود به نظرم :| :))

 

ای وای! وای به روزی که بگندد نمک! دردانه و تقلب؟ :دی

یه مدت دارم استراحت می‌کنم عزیز دلم ^_^

پاسخ:
نه دیگه جای‌گذاری اینه که من بگم تیرماه هستی. بعد تیر رو جاگذاری کنم ببینم نشد، بعد مرداد، بعد شهریور و...
ولی تو این روش حل، چون تعداد معادله‌ها کمه، نمی‌تونی با فرمول نیوتن رافسون و اینا حل کنی و مجبوری با اگر و آنگاه و منطق پیش بری و به جواب برسی. شانسی به جواب نمی‌رسی.

آره استراحت لازمه. ولی زیاد طولش نده. زود انرژی بگیر و پرتوان برگرد.