پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

316- تفنگ = تُف + َنگ (پسوند اسم ساز)

دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۷ ب.ظ

امروز در خلال و لابه‌لای سخنان آقای پ. که داشت به سوال استاد پاسخ می‌داد, وقتی متوجه شدم تفنگ رو فرهنگستانِ اول, از ترکیب تف (چیزی که پرتاب می‌شود) به علاوه َنگ (پسوند اسم ساز) ساخته, نزدیک بود از شدت شوک وارده جامه‌ها از تن بدرم و سر به بیابان نهم!!!

تفنگ از تف میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

خدایا خودت ظهور کن!


بعد از کلاس برگشتم از آقای پ. پرسیدم جدی جدی تفنگ از تف میاد؟ آخه مگه میشه؟ مگه داریم همچین چیزی؟

گفت َنگ پسوندیه که باهاش کلی کلمه ساخته شده, مثل قشنگ!

من: قشنگ!!! وای!!! من 23 ساله دنبال ریشه‌ی این کلمه‌ام! همه‌ی لغت‌نامه‌هارم زیر و رو کرده‌ام

آقای پ.: چه طور؟ قشنگ اولش خوش + َنگ = خشنگ بوده که خ به ق تبدیل شده

من: می‌دونستم این وسط یه چیزی تغییر کرده که شده قشنگ ولی نمی‌دونستم چی! آخه "ق" مخصوص کلمات ترکی و عربیه و از اونجا حدس زدم لابد این کلمه فارسی نیست, چون "گ" داشت, پس عربی نبود, توی ترکی هم همچین چیزی نداریم و من از بچگی درگیر ریشه‌ی این "قشنگ" بودم, مرسی :) برم تا سرویس نرفته :)

آقای: خواهش می‌کنم :) خداحافظ

۹۴/۰۷/۱۳
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

آقای پ.

استاد شماره 5

واژه‌ها

نظرات (۷)

۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۸:۰۱ ثریا شیری
بعد فشنگ چی؟
فِش به چه معنی هستش؟
پاسخ:
اونم یه چیزی تو این مایه هاست لابد فش + نگ
فش میتونه از فشار و فشرده و اینا بیاد
باید از آقای پ. بپرسم :))))))

+ آقای پ. میگه احتمالا از نام‌آوای فش فش میاد (صدای ترقه و فشفشه و اینا هم شبیه اینه )
۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۸:۰۹ شن های ساحل
البته فکر کنم خوش +نگ نبوده در واقع شاید خش (روی هر دو فتحه)+نگ بوده ...مثل همینی که همدانی های میگن بجای قشنگ میگن خشنگ..البته من اینو از بچگی یادمه که زیاد همدان می رفتیم نمی دونم هنوزم میگن خشنگ یا نه!
پاسخ:
آره خوش اول اول اولش خُوَش بود که خَش شده بعدا
آقا من رفتم اسید قرقره کنم،  چی تفنگ از تف میاد .؟؟؟؟؟؟؟
تو رو خدا از آقای پ در مورد ریشه بقیه سلاح ها بپرس 
پاسخ:
:))))))
خمپاره, فشنگ, :)))
یا خود خدا!!!!
یعنی ما نباید بذاریم هیچ عجنبی وارد رشته ی زبان شناسی بشه!!!
حیثیت ملیمون در خطره
پاسخ:
:)))))))))))))
۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۹:۳۹ نگــ ❤ـار
آهنگ...سرهنگ... :|
پاسخ:
:))))) سنگ
منگ
لنگ

یا خدا!!!! تففففففففففف؟؟ نه واقعا تفنگ از تف منشا گرفته؟؟؟؟؟!!!! یکی بیاد منو بگیره فشارم افتاد..!
پاسخ:
:)))))) ببین من سر کلاس چه حالی بودم
این کامنت جهت اینه ک حس خفگی بم دس نده
نیس ک کامنت پست جدیدو بستی
انگار خفمون میکنی اون طوری رسما:))
پاسخ:
:)))) وقتی شعر می‌ذارم, کامنتارو می‌بندم :دی