پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۸۸۷- روز بیست‌وششم رمضان (ولی یا همسر)

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱ ق.ظ

دارم چمدونمو جمع می‌کنم یه مدت برم تهران. تصمیم داشتم بعد از عید فطر برم که هم به دورهمی با بچه‌های دورۀ کارشناسی برسم هم به بازدیدی که قراره از فرهنگستان به عمل بیاریم و من مسئولشم. ولی افطاری سه‌شنبه برنامه‌هامو به هم ریخت. فردا در مورد این افطاری می‌نویسم ایشالا. 

اول می‌خواستم مثل مشهد فقط یه کوله‌پشتی ببرم با خودم. بعد دیدم لپ‌تاپ و ظرف و لباسام تو یه کوله جا نمیشن. تازه پتو و بالشم باید ببرم. یاد اون ایامی که یه چمدون غذا می‌بردم به‌خیر. الان هی دارم چمدونمو بزرگتر می‌کنم و همچنان برای یه سری چیزا جا نیست. مثلاً اتو رو نمی‌دونم کجای دلم بذارم. درخواست خوابگاهو اسفندماه که رفته بودم دادم و قرار شد با هم‌کلاسیم هم‌اتاقی شم. ولی این قرارمون برای هم‌اتاقی شدن صوری (ظاهری و ساختگی) بود و من تصمیم نداشتم برگردم تهران و به‌صورت دائمی خوابگاه بمونم. چند وقت پیش این هم‌کلاسیم گفت بیا باهم هم‌اتاقی بشیم که مسئولین خوابگاه ببینن ظرفیت اتاق ما تکمیله و هی عضو جدید به ما پیشنهاد ندن و مجبور نباشیم هر سری یه بهانه بیاریم و نپذیریمشون. معمولاً کسایی که می‌تونن خوابگاه بگیرن ولی نمی‌گیرن این لطفو در حق دوستاشون می‌کنن که با اونا هم‌اتاقی میشن که اتاق دوستاشون خلوت باشه. ولی چون می‌دونست با کلک زدن و فریب دادن مسئولین به هر نحوی مخالفم گفت این کار غیراخلاقی و غیرقانونی نیست و حقته که خوابگاه داشته باشی و جای کسی رو نمی‌گیری. با اینکه کلاس ندارم ولی چون دکتری هستم و روی رساله‌م کار می‌کنم بابت غیبتای خوابگاه هم کسی مؤاخذه‌م نمی‌کنه. خلاصه توجیه شدم و پذیرفتم و خوابگاه گرفتم. ولی نمی‌رفتم اتاقشون و چون یکی دو روز بیشتر قرار نبود بمونم می‌رفتم تو اون اتاقی که برای اسکان موقته و دانشجوهایی که یکی دو روز میان بمونن می‌موندم. چون هم حضور من هم‌کلاسیمو ممکن بود معذب کنه هم حضور اون. البته اون بنده خدا اصرار داشت برم پیشش ولی من راحت نبودم. مخصوصاً موقع نماز صبح. بعدها قضیۀ استخدام فرهنگستان جدی‌تر شد و تصمیم گرفتم بیشتر تهران باشم. الانم نمی‌دونم برم پیش هم‌کلاسیم یا برم اتاق موقتیا که هر سری یه دانشجوی جدید میاد. آغوش هر دو اتاق به هر حال بازه به روم ولی تو اتاق موقتیا راحت‌ترم. بزرگتر هم هست و خلوته. حالا شاید وسایلمو بذارم تو اتاق خودم که در امنیت باشه و فقط برای خواب برم اتاق موقتیا.

موقع پر کردن فرم‌ها، گفتن امضا و رضایت ولی یا همسر هم لازمه. گفتم ولی که اینجا نیست، همسر هم ندارم. گفتن اگه نمیان تهران، باید تو یه دفترخونه امضا کنن و گواهی امضا بگیرید بیارید. گفتم باشه ولی تا جایی که یادم میاد دورۀ کارشناسی و ارشد از این کارا نکرده بودم. قبل از عید با بابا رفتم یه دفترخونه و اینا رو اونجا امضا کرد. بعد تو اینستا این فرمو پست کردم و نوشتم:

زن، زندگی، امضای ولی یا همسر زن پای فرم‌های مربوط به ورود و خروج و اسکان.



مقررات نامحبوب، 

قوانین دوست‌نداشتنی.

۰۲/۰۱/۲۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

بابا

ن1 هم‌کلاسی دکتری

نظرات (۲۵)

وا! تو الان بدون اجازهٔ بابات از کشور می‌تونی خارج شی اونوقت خوابگاه دانشگاه اجازه می‌خواد؟🤦 یکی اون‌ سری نوشته بود مسافرت فرزند در صورت نارضایتی و اذیت شدن والدین، حرامه. پس لابد باید تو عوارضیا رضایت‌نامه بگیریم از ملت :)

پاسخ:
برای خودمم عجیب بود. دورهٔ ارشد مطمئنم خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی از این چیزا نخواست. شایدم چون من مهمانشون بودم و دانشجوی فرهنگستان بودم نخواستن. خوابگاه شریف هم با اینکه یادمه بابا خودش رسوندم خوابگاه، ولی چنین فرم‌هایی مطرح نشده بود اونجا. باید آمار بقیهٔ دانشگاه‌ها رو بگیرم ببینم قانون جدیده یا فقط تو دانشگاه ما این‌جوریه.

ما هم دوره‌ی کارشناسی داشتیم این مورد و واسه خوابگاه

ولی برای من مسئله اینجاست که خواستن رضایت‌نامه تو ۱۸ سالگی یه چیزیه و تو حوالی ۳۰ سالگی یه چیز دردناک دیگه😒

این سری یه سفر داشتیم که همچین چیزی می‌خواست. کلی با ادمینش بحث کردم تهشم سین کرد جوابم و نداد🙄

پاسخ:
ایم چیزا شرط سنی نداره که. تو خوابگاه یه دانشجو دکتری هست پنجاه سالشه و خودش استاده. اونم رضایت‌نامه برده :| فکر کن نوه داشته باشی و استاد باشی ولی اجازه‌ت هنوز با ولی یا همسر باشه :|
۲۸ فروردين ۰۲ ، ۰۵:۲۲ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

زندگی خوابگاهی مشقت‌های خودش رو داره، درس تئوری تمام شده باشه همون دورکاری بهتره ، از استخدام فرهنگستان بگین، الان یعنی کارمند اونجا  شدین؟:)

این قضایا رو من اول باید فلسفه اون رو بدونم بعد بگم قابل پذیرش هست یا نه 😶‍🌫️

یه موقع شاید اتفاقی افتاده و خوابگاه از لحاظ قانونی و حقوقی محکوم شده، لاکن به جای اینکه قانون رو درستش کنن ( که خیلی بعید هست) می‌ان و اینجوری رفع مسولیت می‌کنن از خودشون.

پاسخ:
نه هنوز کارمند نشدم. ولی پنج‌تا گزینه روی میزشونه که من یکیشم.
از الان تصمیم ندارم برای همیشه تهران بمونم. دو سه سال آزمایشی تا وقتی که دفاع کنم می‌مونمچ بعدش دیگه تا خدا چی بخواد. البته قبلشم خواست خداست.

انگار دارین وارد یه مرحله جدید در زندگی میشین یه جورایی، به سلامتی ان‌شاءالله🌾

چه قدر عجیب بود این محضر و گواهی امضا....ندیده و نشنیده بودم در مورد خوابگاه....احتمالا یه بند من درآوردی از دستورالعمل داخلی دانشگاهتون باشه....

چون الان مثلا یه خانم متاهل تو این مملکت بخواد تنها سفر کنه و بره هتل مثلا پذیرش هتل میگه رضایت ولی و محضر و گواهی امضا بیار؟!!! نه....

 یا مثلاً الان تو موضوع حساس تر ازدواج، مراجعی داریم که برای خانمهای مستقل و بالغ، اجازه ولی رو شرط و لازم نمیدونن...

خلاصه که برخی از این قاعده گذاری های عجیب، اونم سفت و سخت، بدون تبصره و ماده و استثنا بیش از آبادی، خرابی به بار میاره و لذا عقل هم چیز خوبیه:|

پاسخ:
ممنون.
چهار نفر جمع شن خیلی جدی اعتراض کنن درست میشه. مشکل اینجاست بهشون برنمی‌خوره و مهم نیست. فرم‌های یه سری دانشگاه رو از سایتشون برداشتم چک کردم. فرم خوابگاه دانشجویان دختر و پسر جدا بود. هم قوانینش هم این تعهداتش.
۲۸ فروردين ۰۲ ، ۰۹:۴۱ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

ان‌شاءالله که شما باشین.

شاغل شدن و کسب درآمد و برنامه ریزی برای اون شیرین هست.

پاسخ:
هر چی که صلاحه همون بشه ایشالا
آره 

این فرم‌ها و رضایت‌ها معمولا برای رفع و پیشگیری از مشکلات حقوقی که در آینده محتمل است، استفاده می‌شود؛

با امضا کردن این فرم‌ها معمولا هرگونه طلب حق و یا شکایت را سلب می‌کنند؛ مثل فرم‌های بیمارستان.

پاسخ:
اگر برادرم هم برای خوابگاهش امضای ولیشو (نه فقط پدر. مادر هم باید ولی محسوب بشه) لازم داشته بشه حرفی ندارم. ولی با این تبعیض مشکل دارم. بماند که ولی از نظر ایشان پدره.

سه‌شنبه به استقبال بانی این مقررات دارین میرین :دی خوش بگذره.

پاسخ:
کاش انقدر جرئت داشتم که می‌رفتم پشت تریبون و حرفامو می‌زدم. بعدشم بقیۀ پستامو از انفرادی به سمع و نظرتون می‌رسوندم :))
به‌نظرم اگه قوانین هم درست بشه، بازم دور و برمون هستند کسانی که تخطی کنن. چون مغزشون پوسیده. چیزی که باید عوض بشه مغز اوناست نه قوانین. همین الان یکی کامنت خصوصی گذاشته که درسته که رضایت‌نامه لازمه ولی عوضش شما زن‌ها مهریه می‌گیرید ما نمی‌گیریم. مرده‌شور بیاد این مهریه رو ببره که تا میایم حقمونو بخوایم اینو می‌کوبن تو صورتمون که عوضش مهریه، عوضش کوفت، عوضش درد :))

بانی یه قانون بی‌معنی تو بخش معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه ایکس، نفر اول مملکته؟ با چه استدلالی؟

 

از همین تریبون بگم که من زن و مرد رو در تمامی موارد دارای حقوق و تکالیف یکسان نمی‌دونم.

پاسخ:
یه نفر که نمی‌شینه این قانونو بذاره. هزارتا مسئول و مدیر پشت تک‌تک این اساسنامه‌هاست. ولی میشه تک‌تکشونو برکنار کرد.

من این‌طور فکر نمی‌کنم.

بی انصافی مطلقه که بانی این مقررات رو رهبر بدونیم....و کسی که با منظومه فکری ایشون آشنا باشه به این راحتی چنین اتهامی نمیزنه...فارغ از اینکه رهبر نقش اجرایی ندارن....

اما دردانه، اگه چاره ش رو این میدونی، این گوی و این میدان، به نظرم از ظرفیت اون بند یکی از وسط جمعیت استفاده کن و حرفهات رو بزن...

حداقل مکتوب بنویس بده....

انفرادی ای در کار نیست....اصلا رفتی بگو بیان منم به عنوان مشوقت ببرن:))

 

پاسخ:
من از این جرئت‌ها ندارم :|

قانون خروج از کشور بدون اجازه پدر رو هم فکر کنم جدیدا برای دخترهای مجرد عوض کردن و از این به بعد لازمه اجازه پدر و اگر متاهل باشند اجازه همسر رو داشته باشند . قانون اسلامه . تازه توی کتاب حلیة المتقین خیلی چیزای دیگه هم هست که از این جالب تره . متاسفانه توی مدارس این چیزا رو بهمون یاد ندادن . حالا یا توی اون دوازده سال وقت کم بوده یا شاید هم نخواستن در مورد این چیزا بحث بشه . 

پاسخ:
نه اون شایعه بود. 
این کتابو خوندی واقعاً؟ دارمشا! می‌رم چک می‌کنم ببینم چی توشه :))

واقعا راه‌حلت اینه تک‌تک کسانی که مثلا فلان قانون اشتباه رو نوشتن برکنار کنیم؟ اونم یه نفر به‌تنهایی این کار رو بکنه؟ حالا مبنای قانون اشتباه باید نظر کی باشه؟ به هرحال تو جامعه نظرات مختلفی هست.

 

اگر اینطور فکر نمی‌کنی چرا حجاب داری؟ این خودش تبعیض در قوانین نیست؟

 

سوالات رو نپرسیدم که جواب بدی.

پاسخ:
آخه ببین یه سری قوانین برای بعضیا خوشاینده برای بعضیا نه. در مورد اونا نمیشه بحث کرد. ولی بعید می‌دونم دختری تو خوابگاه باشه که از این قانون خوشش بیاد. خب وقتی کسی خوشش نمیاد راحت میشه کنارش گذاشت دیگه. ولی مثلاً قانون حجاب این‌طور نیست.

چون میدونستم میخوای این رو بگی از وقتی کامنت نوشتم دارم میگردم دنبالش که نشونت بدم :)) بی نظمی اینجوریه که یه پی دی افی رو دانلود میکنی و نمیدونی کجا گذاشتیش ولی مطمئنم یکی دو سال پیش دانلودش کردم . معمولا چیزای غیر ضروری رو آپلود میکنم روی یکی از سرورهایی که باهاش کار دارم و الان چند تا سرور رو بهش وصل شدم و نمیدونم کجاست :))‌  فکر کن حلیه المتقین روی سرور شرکته :))‌ اسمش هم چون فارسی بوده احتمالا عوض کردم . روزی که برم باید همه چی رو ریست کنم انقدر چیزای نامرتبط آپلود کردم . به هر حال 

 

آره خوندمش اما کامل نه . داستان نیست که از اول بخونی . روایت به روایته . میتونی از وسطش بخونی . اینی که میگم رو یادمه توی قسمت آداب زناشویی یا همچین چیزی بود که پیامبر به فکر کنم حضرت علی میگه فلان مواد غذایی رو به زنت نده چون باعث نازایی میشه و زن نازا کم ارزش تر از حصیر کف خونه است . چیزای دیگه هم هست که من در موردش سکوت میکنم . 

 

دیگه چون گفتی خودت داریش من دست از جستجو میکشم و واگذارش میکنم به خودت اگر نه احتمالا پی دی افش هنوز هم توی اینترنت باشه و بتونم برات پیداش کنم . 

 

یه چیز دیگه هم این که من از این به بعد کم کامنت میذارم ولی فکر نکن قهر کردم . اگر روزی کانال یوتیوب داشتم آدرسش رو میذارم که هر کس خواست از جمله شما ببینی ولی تا اون روز چون واقعا نمیتونم چیز خاصی رو منتشر کنم تصمیم گرفتم در موردش هم حرف نزنم . 

 

به شما هم کاملا حق میدم چون منم خیلی چیزا از جمله حرفای صدا و سیما رو کلا باور نمیکنم . روایتی که در مورد حلیه المتقین گفتم هم اگر باور نکردی و نخواستی بگردی بگو من فوقش از اینترنت دوباره دانلود میکنم نشون میدم :)

پاسخ:
دارم ولی نخوندم. این‌جور کتابا که روایت و حکایت و حدیثه رو دوست ندارم. ولی به فتوای من روایت‌های این مدلی (ضد زن) رو اگه کسی بگه از زبان معصومینه نپذیر و بریز تو سطل آشغال. دروغن همه‌شون. اگه اون دنیا هم کسی یقه‌تو گرفت که چرا چنین کردی بگو نسرین گفت :| گناهش گردن من. من حتی اون جمله که تو نهج‌البلاغه‌ست که زنان ناقص‌العقلن رو هم قبول ندارم که حضرت علی گفته باشه. کسی که لقب دختر خودش عقیلهٔ بنی هاشم باشه نمیگه زن‌ها عقل ندارن. مگه اینکه یه زن بی‌عقل خاصی مد نظرش باشه و نویسنده فکر کنه همه رو گفته.

پیداش کردم از اینترنت . اون مواد غذایی هم شیر و سیب ترش و گشنیزه . گفته باعث سردی رحم میشه و زن نازا میشه و ارزشش کم تر از حصیری است که در خانه افتاده باشد . 

 

من که کاری ندارم باهاشون که بریزمشون دور . من کلا از بیخ اعتقادی ندارم به این چیزا . 

پاسخ:
در اعتقاد نداشتن به این چیزا تفاهم داریم

واقعا قانون مسخره‌ایه، چون اگه یه خرده تو بحرش بری متوجه میشی حتی اگه حکم شرعی باشه باید یه سن و سالی براش تعریف کنه نه اینکه دیمی حکم بدن این قانون شاید شامل فرزند صغیر بشه حالا چه پسر باشه چه دختر، صغیر به معنای بچه‌ایی که درست و غلط رو تشخیص نده 

امیدوارم توی جایگاهی که قراره ایشالا بهش برسی بتونی همچین قوانینی رو تغییر بدی

 

پاسخ:
من بعید می‌دونم. بعید ینی اینکه به این زودیا فکر نکنم درست بشه وضعیت

فکر نکنم چون همون مقداری که شما قبول دارید هم من قبول ندارم اما به هر حال مهم نیست . هر کس یه جوره  . من با خدای خودم خوشحال ترم و شمای نوعی با خدای خودتون . هیچ کس نمیتونه اثبات کنه که توی اون دنیا چه خبره . من حتی مطمئن هم نیستم که خبری باشه . با فرض این که خبری هست اصول اخلاقی خودم رو رعایت میکنم اما تعجب نمیکنم اگر هیچ خبری نباشه . 

پاسخ:
چه بحث بیهوده‌ای می‌کنیم انصافاً :))

به حامد : امیدوار نباش چون چیزی توی این حکومت به دست زنان از طریق قانونی تغییر نمیکنه . رهبر که هیچ حتی رییس جمهور هم نمیتونن بشن . من اگر زن بودم و هر ۴ سال به هم نوع هام میگفتن بیاید برای نامزدی ثبت نام کنید و بعدش همه شون رو رد صلاحیت میکردن اصلا این رو توهین میدونستم که بخوام برم رای بدم . 

 

زنی که نه رهبر میشه نه قاضی میشه (چه برسه به رییس قوه قضاییه ) نه رییس جمهور میشه نه عضو تشخیص مصلحت میشه و ... از کجا میتونه چیز مهمی رو عوض کنه . حالا این چیزی که ایشون بهش نقد داره اصلا دغدغه مردم نیست .فرض کنیم که عوض شد . مثل اینه که یه خونه ی با خاک یکسان شده رو بخوای با چسب نواری تعمیر کنی .

 

بیخیال 

پاسخ:
زن قاضی داریما. من دیدم مستندشو

آره درد اینجاست که این چیزا دغدغهٔ هم‌اتاقیامم نیست

یه برنامه از مجموعه برنامه های سوره ماه رمضان گذشته با اجرای مرحوم مسعود دیانی عزیز اصلا به موضوع خطبه هشتاد نهج البلاغه و زن در نهج البلاغه پرداخته و یه بررسی کارشناسی دقیق کرده، خلاصه هفت هشت دقیقه ایه اون بحث رو میتونی اینجا ببینی: خیلی جالبه...

https://www.javanonline.ir/fa/news/1085079/%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D9%87%D8%AC-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86

 

کاملش هم هست دیگه تو نت....

در مورد احادیث یا کتب حدیثی هم واقعیت اینه که همه احادیث لزوما قابل قبول نیستند....و از جهات مختلف سند، راوی و ....به حسن، ضعیف و....تقسیم میشن که حالا منم خیلی بلد نیستم و یه کار علمی میطلبه که علم رجال و حدیث و اینا میخواد....لذاست که صرفا با استناد به یه کتاب مشهور یا حدیث مشهور بین عوام، به هیچ وجه نمیشه درباره دیدگاه شیعه یا ائمه تو اون موضوع قضاوت کرد....

 

پاسخ:
مرسی بابت به اشتراک گذاشتن این لینک.
منم سال نودوچهار یه مطلب مشابه نوشته بودم تو وبلاگم:

خب معلومه دغدغه شون نیست . مشکلات خیلی بزرگتره . ظاهرا اونا فقط برای قشنگی هستن و حق رای نهایی ندارن . توی گوگل سرچ کن . بیخیال . من که جای شما بودم همین شرایط و وضعیت فعلی رو دودستی میچسبیدم و هیچ انتقادی نمیکردم . همون دیشب خبر اومد شاهزاده داره میره اسراییل . شما یه ایدئولوژی مشخصی داره . اگر واقعا برات مهمه که اون روز شمار تا آخر کار بکنه و وسطش نیان خاموشش بکنن :))  تنها راهش حمایت از همین مسئولین فعلیه . اینا برن هر حکومتی که بیاد با اسرائیل دوست میشه مطمئن باش . 

 

من مثل این بازی های کامپیوتری که پایان های مختلفی دارند دوست داشتم همه سناریو ها رو ببینم یعنی ببینم وقتی اون روز شمار به آخر برسه چه توجیهی دارند و هم از یه طرف خیلی حال میده تا وسطش بره بعد یه عده دیگه بیان خاموشش کنن :))‌ متاسفانه نمیشه دوتاش رو با هم دید . امیدوارم هر کدوم هیجان انگیزتره اتفاق بیفته . من هر چی در مورد ایران فکر میکنم همه سناریو ها هیجان انگیزه و میشه ازشون فیلم های خوبی در آورد . حتی جنگ ایران و اسراییل . هیچ سناریوی بدی وجود نداره یعنی همه شون یه هیجانی دارن بالاخره  . 

 

به هر حال پیروز باشید  . نه مثل اون یوزپلنگی که کشتنش . جدی گفتم .

پاسخ:
چی بگم. احساس می‌کنم مغزت شبیه مغز این ارزشیا شده که هیچی تغییرشون نمی‌ده :|
قبلاً کامنتات مفیدتر بود. چند وقتیه که هیچی بهم اضافه نمیشه از کامنتات.

راستش نمیتونم برای کسی که آرزوی نابودی یه کشور دیگه رو داره چیز مفیدی بنویسم . بیخیال . اگر روزی کانال یوتیوب زدم و خواستی ببینی اونجا یه پلی لیست هم درست میکنم در مورد برنامه نویسی و سی رو درس میدم که مفید باشه چون چیزیه که همیشه دوستش داشتم. البته اگر جادی قبلش سی رو درس بده که امیدوارم این اتفاق بیفته چون عالی درس میده که در اون صورت چیز مفیدی ندارم که حتی اونجا هم بگم . بیخیال . خیلی فضای فکریمون از نظر سیاسی متفاوته . عملا نقطه ی مقابله . تصورش رو بکن اگر بر فرض محال جنگ بشه دقیقا افرادی که تفکرهاشون مثل ما با هم متفاوته روی هم اسلحه میکشن . نابودی یه کشور چیزی نیست که من در موردش صورتی باشم و روشنفکر . به شما هم حق میدم که همین طور باشید . 

پاسخ:
تو رو نمی‌دونم ولی من اهل جنگ نیستم اسلحه بکشم روی کسی.

وای چه قدر منبرت جالب بود:))

پاسخ:
^-^

برای Paul McWhorter 

اتفاقا برعکس شما من امیدوارم و مطمئنم اگه قراره اتفاقی یا انقلابی توی این کشور بیوفته باید به دست زنان این مملکت بیوفته، ۴۴ ساله آقایون چه گلی به سر این مملکت زدن که بخوان بعداز این بزنن 

چندتا کشور براتون اسم ببرم که از وقتی رئیس جمهورشون خانم شده یه تحول عمده توی کشورشون اتفاق افتاده؟

سوای هر جنسیتی باید توی هر کشوری منطق حکومت کنه نه سلیقه، که یه روز از دیوار سفارت یه کشوری بالا بریم و اون کشور رو لکه‌ی ننگی بنامیم که از دامانمون پاک شد دو روز دیگه چندنفر رو واسطه کنیم ما رو با اون آشتی بدن

 

پاسخ:
لازمه‌ش اتحاده
۲۹ فروردين ۰۲ ، ۰۹:۲۷ حاج‌خانوم ⠀

سلام 

حرفایی زده شده که خیلی‌هاش استناد دینی ندارن. بعضی‌ها دین رو قبول ندارند. نداشته باشند، روز قیامتی هست و یقین دارم بهش... اون وقت می‌بینم چه خبره.

زندگی کردن و اعتقاد داشتن به خدایی که انسان را برای هیچ و پوچ آفریده و می‌خواسته فقط حداکثر صدسال خوش باشه، بعد هم هیچی و رسما و کلا نابود بشه، خیلی مسخره است... خدایی که عقلش شبیه بچه‌ای است که یه کاردستی می‌سازد و نیم‌ساعت بعد، خرابش می‌کنه!

الحمدلله که خدای متعالی که اعتقاد دارم بهش اینطوری نبوده و نیستند. ربنا الذین اعطای کل شیء خلقه ثم هدی

*

اونقدر که اسلام زن رو تحویل گرفته، هیچ دینی تحویل نگرفته و دردانه جان، باهات موافقم هر جا همچین احادیثی رو دیدی که به زن توهین کرده، از اساس بدون اشتباهه. پیامبر اکرم صلوات الله علیه می‌فرمایند المرأة ریحانه یعنی زن لطیف، گرامی است. جنس زن، پس هر حدیثی که با این حرف تناقض داشت رو بذار کنار...

مشخصاً درباره همون حدیث که از حلیة‌المتقین نقل شده، بر فرض صحت که از اون کتاب باشه، خود رسول الله صلوات الله علیه همسران نازا داشتند و همین همسران نازا رو قرآن کریم می‌فرمایند که مادران امت اسلام هستند. وقتی یه حدیث همچین تناقض آشکاری با آیه قرآن حکیم داره، اساسا اشتباهه.

درباره النساء نواقص العقول هم حرف بسیار هست. فقط همینقدر بدونید که هر یک کلمه مشترک توی عرب و فارسی، معنای مشترک نداره. نقص در عربی به معنای تفاوت است. بله، عقول زنان با عقول مردان متفاوته. مگه علم غربی، جز این رو میگه؟!

بحث سر اینکه چرا زن نمی‌تونه رهبر بشه، مفصل است و همینقدر بدونیم که مسئولیت‌های سخت و سنگین جامعه اسلامی از روی دوش زن برداشته شده، چون بزرگترین مسئولیت جهان که تربیت انسان است، بر روی دوش زنان نهاده شده. ولی دقیقا همون تاریخ نشان میده، جاهایی که بزنگاه تاریخ است و از مردها هیچ کاری برنمی‌آید، این زنان هستند که مسئولیت جامعه رو به دوش می‌کشند. مشخصا بعد از قیام عاشورا و به علت خفقان موجود، تا یکسال حضرت زینب سلام الله علیها مسئولیت داشتند و همه به ایشون مراجعه می‌کردند و مثل این تا یکسال بعد غیبت صغرای امام عصر، مادربزرگشان که در تاریخ به جده معروف هستند، محل رجوع مسلمین بوده‌اند.

 

خیلی از احکام اسلامی، مبانی اخلاقی داره، اینقدر خشن و بدون پیوست اخلاقی اونا رو ببینیم، اشتباهه.

مهریه، صداق است به کسر صاد... یعنی نشان صداقت مرد به همسرش.

نفقه، از انفاق میاد. انفاق بخشش با محبت و مهر است، نه خشونت.

خدای متعال در هر حالی می‌خواسته زن رو تحویل بگیره که برای قوت روزانه زندگی نخواد تلاش اقتصادی کنه. نه که کار نکنه، نه، اصلا... اتفاقا تشویق به کار کردن کرده، اما نه از روی اجبار و نیاز، بلکه با فراغت‌بال...

همیشه یکی رو ملزم کرده قوت روزانه اش رو تامین کنه تا دغدغه معاش نداشته باشه. خدای متعال می‌خواسته جنس زن لطیف بمونه که به دنیای سخت و خشن، نور بتابونه...

اینه زاویه دین اسلام. خیلی مفصله...

خدای متعال خیلی زن رو دوست داره و تحویل می‌گیره. خیلی... من عاشق این خدا هستم.

 

ببخشید که طولانی شد.

پاسخ:
ممنون بابت نظر طولانی
با همه‌ش نه ولی در کل موافقم
مثلاً با اینکه لطیفه و تو خونه باشه دغدغه معاش نداشته باشه موافق نیستم زیاد. من دوست دارم پابه‌پای مرد کار کنم :))
۲۹ فروردين ۰۲ ، ۱۰:۰۴ حاج‌خانوم ⠀

عزیزدلم 

کجاش گفتم تو خونه بمون؟!

کار کن پا به پای مرد، ولی اسلام نخواسته دغدغه نیازاولیه داشته باشی. یه پله جلوتری اینجوری.

یعنی کار کنی، با تمام انرژی... ولی فکر این نباشی که اگه کار نکنم، نون ندارم که بخورم. اینو یکی دیگه باید تامین کنه.

فقط همین

پاسخ:
خب پس حله :)

+ رسیدم تهران. دارم می‌رم کارت دعوتمو بگیرم.
۲۹ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۰۰ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

امروز ۲۹ فروردین تولد رهبر هم هست.

درود بر  کاربر ((حاج خانوم)).👏👏👏

 

پاسخ:
واقعاً؟!
بذار گوگل کنم ببینم...

اِ آره :))) از وسط جمعیت بلند شم بگم هپی برثدی رهبر؟

من انچنان آدم معتقدی نیستم 

با هزار چیز مملکت مشکل دارم ولی مهر رهبری هنوز تو دلمه تنها چیزی که از مملکت هنوز دوس دارمه=) شایدم دلیلش علاقه خانواده به ایشون بوده ولی از یه جایی به بعد خیلی افکار من با خانوادم فرق کرد ولی هنوز رهبری رو طور دیگه‌ای می‌بینم با اینکه با صحبت‌های ایشونم در برخی موارد زاویه دارم

خوش بگذره=)

پاسخ:
پس امروز جای شما تو این صفی که توش وایستادم خالی