پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

چند روز پیش جلسۀ مجازی داشتیم با مسئول آموزش دانشکده که چکیده و نکات آیین‌نامۀ آموزشی رو برامون توضیح بده و اگر سؤالی داشتیم بپرسیم. گفت طبق آیین‌نامه ما هر ترم باید ۶ تا ۸ واحد برداریم. سه ترم آموزشی داریم و بقیه‌ش پایان‌نامه و دفاعه. ترم چهارم باید آزمون جامع بدیم و قبول بشیم. اگه قبول نشیم باید ترم پنج این آزمون جامع رو بدیم و اگر نمرۀ لازم رو کسب نکنیم باید بی‌خیال دکتری بشیم. قبل از آزمون جامع باید همۀ درسامونو پاس کرده باشیم و معدلمون بالای ۱۶ باشه. هر کی معدلش کمتر از ۱۶ باشه باید ترم چهار چندتا درس دیگه برداره و نمرۀ خوب بگیره که معدلش برسه به ۱۶ که ترم پنج آزمون جامع بده. مدرک زبان هم باید داشته باشیم. مدرک من انقضاش تا اسفنده و باید تا ترم ۴ یه بار دیگه امتحان زبان بدم. این آزمون جامع از سه یا چهار درس مهم هست و باید تو این آزمون نمره‌مون تو هر کدوم حداقل ۱۴ باشه و میانگینشون هم حداقل ۱۶ باشه. حالا اگه میانگین بالای ۱۶ بود ولی یکی از درسا کمتر از ۱۴ بود، بازم موردقبول نیست و باید اون درسو دوباره امتحان بدی. اگه همۀ درسای آزمون جامع رو ۱۵.۹۹ بگیری هم قابل‌قبول نیست. چون میانگینشون کمتر از ۱۶ میشه. همه‌ش ۲۰ و یکیش ۱۳.۹۹ هم قابل‌قبول نیست. خلاصه باید نمره‌ها بالای ۱۴ باشن و میانگین بالای ۱۶. بعد از این آزمون جامع می‌تونیم از پروپوزال (که معادل فارسیش پیشنهاده هست و اون ه مال خودشه) دفاع کنیم. تا ترم ۶ این فرصت رو داریم و تا ترم ۶ باید از پروپوزال دفاع کرده باشیم. از اون به بعد روی پایان‌نامه کار می‌کنیم. تا پایانِ ترم ۸ هم باید کلاً دفاع کرده باشیم. قبل از دفاع هم باید حتماً یه مقاله از رساله چاپ شده باشه یا حداقل پذیرفته شده باشه و بعداً چاپ بشه. مجله داخلی باشه هم اشکالی نداره. من فکر می‌کردم باید تو مجلۀ خارجی چاپ کنیم. پرسیدم. گفت اون قانون برای رشته‌های فنی هست. بعد اگه نتونیم تو این ۸ ترم دفاع کنیم، می‌تونیم درخواست بدیم و یه ترم دیگه فرصت بگیریم. این ترم ۹ رایگانه ولی اگر همچنان نتونیم دفاع کنیم ترم ۱۰ و ۱۱ و تا هر وقت دیگه که دفاع نکرده باشیم باید شهریه بدیم. نمی‌دونم شهریه‌ش چقدره. کلاً یه بار می‌تونیم مرخصی بی‌دلیل بگیریم که البته با احتساب هست. ینی جزو سنوات حساب میشه. مسئوله اینا رو که توضیح می‌داد، من یه برگه کنار دستم گذاشته بودم و تندتند یادداشت می‌کردم. برای مرخصی بدون احتساب باید دلیل پزشکی داشته باشیم. ینی خدای نکرده مریض باشی و نیاز به استراحت داشته باشی. دانشجوهای خانم می‌تونن برای تولد هر بچه پنج ترم مرخصی بدون احتساب بگیرن. این پنج ترم برای زایمان و شیر دادن و از آب و گل درآوردن بچه‌ست. گفت محدودیتی هم نداریم و تا هرچندتا بچه باشه مرخصی شاملش میشه. من سریع گوشۀ برگه کنار یادداشت‌هام نوشتم چهار ضربدر پنج مساوی بیست ترم. بعد بیستو تقسیم بر دو کردم ببینم چند سال میشه. بعد دیگه رفتم هپروت و بقیۀ قوانینو نشنیدم :| :))


+ عنوان از سعدی

+ ای سپیده بیا


۹۹/۱۰/۰۵
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امیرحسین (طوفان سابق)

خاطره

مراد

نسیم

چهارمی

نظرات (۸)

۰۵ دی ۹۹ ، ۰۱:۴۳ 1 بنده ی خدا

لعنتیا هفت خوان رستمه که. ایشالا چرخشون برات بچرخه :دی (دکتری و 4 تا بچه)

پاسخ:
بشمریم ببینم تا روز فارغ‌التحصیلی چند بار کانالِ غلط کردم رو به‌روز می‌کنم 
۰۵ دی ۹۹ ، ۰۶:۳۶ گیسو کمند

منم همیشه خودمو مادر چهار تا نینجا(پسر) تصور کردم😁 که پنجمیشون بشه دختر ، پرنسس خانواده🤗

فکر کنم وقتی مسئول آموزش در مورد مرخصی بدون احتساب برای دانشجوهای خانم توضیح میداد پسرها دلشون خواست اونها هم قدرت زایمان داشتن تا مرخصی بدون احتساب شامل حالشون هم بشه😅 

پاسخ:
به‌نظرم همین مرخصی رو به پدر کودک هم باید بدن که مشارکت کنه تو نگهداری بچه. دست‌تنها که نمیشه بچه بزرگ کرد. یاد اون دختره افتادم که پیارسال تو مترو دیدم. وایستا پستشو پیدا کنم برات

قربون امید به زندگیت بشم من😂

پاسخ:
آدمی به امید زنده‌ست دخترم :))

سلام 

مطالعه کنید برای سفت شدن دندوناتون

https://www.mashreghnews.ir/news/1008164/%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

پاسخ:
سلام
ممنون
اتفاقاً همه رو می‌خورم. 

عزیییزم فدای اون هپروت دخترا

ایشالا که به بههههترین نحو برا همه تبدیل به واقعیت بشه

راستی بعد از آرمون جامع دیگه میتونیم بهتون بگیم خانم دکتر؟

(یه بار داشتیم با دوستم صحبت میکردیم که دانشجوهای مهندسی از روز اول کارشناسی ملقب به لقب مهندس میشن و دانشجوهای پزشکی ملقب به دکتر! لقبی که ما انسانی ها و بقیه براش باید اقلا 8 سال درس بخونیم:))) کاش فرهنگستان یه لقبی هم برا ما اختراع میکرد بی نصیب نمونیم!!)

یه چیز دیگه هم یادم اومد. دوست من تو دوره ارشد توی دانشگاه شریف با عزت و احترام 4یا 5 ترم مرخصی گرفت سر بچه اولش. اونوقت من توی یه دانشگاه خیلی پایینتر از اون ، جونم به لب رسید 3 ترم گرفتم.شایدم 2 ترم! الان دقیق یادم نیس!!! و یادمه مسئولین امر در جواب به من که قانون وزارت علومه که مرخصی بدین میگفتن دانشگاه ما قبول نداره!!!(الان صحنه اون روزی که برای اثبات بارداری مجبور شدم تصویر سونوگرافیم رو بفرستم بخش که در جلسه اساتید درخواستم مطرح بشه رو یادم اومد...وای چقدر بد بود) 

پاسخ:
زوده بابا. قانوناً بعد از دفاع نهایی دکتر میشم :))
اون سونوگرافیه رو هر جا بری می‌خوان ازت. تو همون شریفشم می‌خوان. زشت نیست که.‌ بالاخره رو هوا که مرخصی نمی‌دن به آدم.

اول بگم که من این مصراع عنوان رو خیلی دوست دارم. لطیفه :)

بعد اینکه چقدر زیاد مرخصی می‌دن برای بچه‌دار شدن، نشنیده بودم تا حالا. و چقدر سخت به نظر می‌رسه خوندن دکتری :/ آرزو می‌کنم با حداقل میزان اذیت شدن به پایان برسانی‌اش. :))

پاسخ:
اذیت که می‌شم حتماً ولی دلم نمیاد به این زودی‌ها از دانشگاه دل بکنم :|
مولانا هم یه بیتی داره میگه:
روشنی روز تویی، شادی غم‌سوز تویی
ماه شب‌افروز تویی، ابرِ شکربار، بیا
ای دل آواره بیا، وی جگر پاره بیا
ور رهِ در بسته بُود، از رهِ دیوار بیا!
یه شاعری هم هست به اسم واثق. خیلی معروف نیست. اونم می‌گه:
بیا ای داروی دردم، که من از سوز تنهایی
شبی را بی تو چون سالی، خدا داند، سحر کردم
انصافاً اینجا دیگه باید از جانب خدا ندا میومد: راست میگه. من شاهدم. برو! اونم میومد :))
۰۶ دی ۹۹ ، ۰۸:۴۳ بانوچـه ⠀

کلا از یه بحث علمی-دانشگاهی ببین به کجا رسیدی :))

حالا اسماشونو چی می‌ذاری؟

پاسخ:
تگشون کردم پای پست :دی
۰۹ دی ۹۹ ، ۱۳:۰۵ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

چهارمی هنو اسم نداره 😂

پاسخ:
اسم چهارمی رو قراره باباشون انتخاب کنه :|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">