پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

1000- من خاطره می‌نوشم و با یادِ تو خوبم...

پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ب.ظ

هم می‌زنم این قهوه‌یِ تلخِ قجری را

تا فکرِ تــو شاید برساند شکری را 

من خاطره می‌نوشم و با یادِ تــو خوبم

برگرد... وَ پایان بده این بی‌خبری را

بعد از گله و اخم بگو سیب... وَ پر رنگ

لبخند بزن تا بنویسم اثری را

حالا که حواسم به تـــو پرت است... بگیرند

از دست من این هوش و حواس بشری را

با قاشق خود شعر نوشتم، وَ مدادم

هم می‌زند این قهوه‌یِ تلخِ قجری را

علی مردانی

+ این که یک روز، مهندس برود در پی شعر، سَر و سِرّی است که با موی پریشان دارد.

+ روز مهندس مبارک :)

۹۵/۱۲/۰۵
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۵۸)

روزت مبـــــارڪ : *
پاسخ:
ممنون.
با اینکه پستاتو همیشه می‌خونم ولی دقت نکردم ببینم توی پستات از رشته‌ت چیزی گفتی یا نه.
اگه تو هم مهندسی یا قراره مهندس بشی، روز تو هم مبارک ^-^
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۰۵ فیلو سوفیا
روزت مبارک مهندس جان:*
پاسخ:
حالا درسته شیمی جزو علوم مهندسی نیست و ریاضیِ عمومیِ شما یه ذره آسون‌تر بود و اون شه‌شهِ سه نقطه رو نمی‌خوندید و رشته‌ی الانتم بازم مهندسی نیست، ولی من کلاً شریفیا رو از دم، مهندس حساب می‌کنم :دی
روز تو هم مبارک
شعر نداریم مهندس و مراد با هم باشه؟ :))

یکی داره سعدی میگه:
قصه به هر که می‌برم فایده‌ای نمی‌دهد
مشکل درد مراد را حل نکند مهندسی!

پاسخ:
والا توی گنجورِ به اون عظمت که چیزی پیدا نکردم.
مگه اینکه خودم آستین بالا بزنم و یه شعر بسرایم که توش هم مراد باشه هم مهندس. آخرشم تضمّن بکنم به شعرِ مهدی ذوالقدر و بگم من مهندس بوده‌ام دلداگی شأنم نبود...
در حالیکه فریاد آخ جون طویله آخ جون طویله سر میدادم درسامو با کلی امید ول کردم اومدم یه گوشه ی دنج پیدا کردم زدم رو لینک به امید یه طویله ی بلند بالا(بلند بالا جهت تاکید موکد(همین میگفتن دیگه؟))الان من برم معتاد بشم،کارتون خواب بشم برم کنار جوب بخوابم(البته منظورم اینه که کارتونارو کنار جوب بندازم و جمله دومی هم جهت تاکید موکد=))خودت مقصری.[اشک میریزد.]
حالا جدا از شوخی،روزت مبارک=))))))))
پاسخ:
طویله که خودش طویله. طویله‌ی بلندبالا دیگه ببین چه طویله‌ایه :)))
مرسی که هستی ^-^ این روزا هم درگیر نوشتن مقاله‌ام، هم یکی دو تا مطلب برای یه مجله‌ی تخصصی، هم ده واحد درس و هم پایان‌نامه و دفاع. کاراموزی و جلسات واژه‌گزینی و امتحانِ اردیبهشت هم شدنِ قوزِ بالای قوز! یا همون نورِ علی (بخوانید علا) نور!
خلاصه سعی کن یه چند ماه، با این بدبختی و فلاکت بسوزی و بسازی.
در مورد اسم جدیدت، دومین بلاگری هستی که در مورد اسمش ازم نظر خواسته
اولی دلنیا بود که خواستم شبیه اسم خودم هم باشه و nabla به معنیِ دل (یه عملگرِ ریاضی) رو پیشنهاد دادم که نابلا به دلِ دلنیا هم مربوطه :دی
دومی هم تو که بازم خواستم اسمت شبیه خودم اسم ستاره باشه و سها رو پیشنهاد دادم و الان حس مادرخوندگی نسبت به شما دو تا دارم :)))
روزِ مهندسِ زبان‌شناسمون مبارک :))
پاسخ:
خداوند انسان‌های بدخطی چون شما تجربی‌ها رو آفرید تا دکتر بشین...
اما برای خوش تیپ‌ها "مهندسی" رو درنظرگرفت :دی
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۳۶ یا فاطمة الزهراء
روزت مبارک خانوم مهندس ادبیات بلد و باهوش و طویله نویس و تبریزی :))
میگم میشود در چالش آقا گل شرکت کنی؟ من با اینکه اصالتم چه از سمت مادری چه پدری ترکه دقیقا بلد نیستم :( البته از سمت مادری بیشتر یزدیم ظاهرا :)) نمیدونم :)) 
پاسخ:
ممنون. نظرِ لطفته ^-^
نماینده‌ی تبریزیا تو این چالش، علی (منِ مجازی) بود که به نظرم خوب بود پستش. منم اگه شرکت می‌کردم یه همچون پستی از آب درمیومد.
هلما هم که قراره یه پستِ ترکی دیگه بنویسه.
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۵۳ موشک (ریتالین)
دکتر ها اصلا هم بد خط نیستن . حوصله ندارن خوش خط بنویسن

خیلی هم باهوشن :دی

پرچم تجربی ها بالاست :)
پاسخ:
‏پزشکا علاوه بر اینکه بدخطن، اول کار ازت امضا می‌گیرن که اگه مردی هیچ مسئولیتی ندارن! اما مهندس جماعت اول کار بهت امضا میدن که همه‌ی مسئولیت‌ها به عهده‌ی اوناست!
پرچم مهندسا بالاااااااااااا
مگه توی ۱۹سالگی(:دی) میشه مهندس بود؟
۴سال دیگه قراره شامل این تبریک بشم :) ولی ممنون :))
پاسخ:
آره خب من وقتی 18 سال و 4 ماهه بودم، ترم اول کارشناسی بودم و از روز اول همدیگه رو مهندس صدا می‌کردیم :دی
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۲۲ ساناز هستم
مبارک باشه مهندس :)))
+ پیرو بحثِ مراد: ترم اول یه تی ای داشتیم که اسمش مراد مرادی بود. PhD ریاضی داشت. فک کنم مراد گمشده شما باشه. خیلی هم مراد بود :دیییی 
پاسخ:
ممنون :))
چه جالب! کاملا جدی، ترجیح میدم تُرکِ ساکنِ تهرانِ مهندسِ آشنا با فضای مجازی (مخصوصا بلاگستان) باشه.
و ترجیحا خوش خوراک و چاق نباشه :)))
هر چند این یه ترجیحه و اصراری ندارم همه ی این ویژگی ها رو داشته باشه.

۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۳۸ موشک (ریتالین)
این هم آخر عاقبت مهندس 

http://s3.picofile.com/file/8287379650/photo_2017_02_23_14_34_21.jpg

:))

+ این آهنگه قشنگه 

http://www.sevgisozu.ir/wp-content/uploads/2015/05/Lara-Fabian-Adagio-Italian.mp3

ترجمه :

http://www.sevgisozu.ir/330/%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-adagio-%D8%A7%D8%B2-lara-fabian/
پاسخ:
:))) چه عکس تامل برانگیزی!
ولی به نظرم این ربطی به مهندس بودن طرف نداره
ارتباط مستقیمی داره با عرضه و اعتماد به نفس طرف

آهنگه رو باید با لپ تاپم دانلود کنم. الان با گوشی ام. ولی مرسی بابت معرفیش :)
+ دانلود کردم. ^-^
با شنیدنِ این آهنگی که فرستادید یاد این شعر افتادم:
ای آنکه دوست دارمت، اما ندارمت
بر سینه می‌فشارمت، اما ندارمت
ای آسمان من که سراسر ستاره‌ای
تا صبح می‌شمارمت، اما ندارمت
در عالم خیال خودم چون چراغ اشک
بر دیده می‌گذارمت، اما ندارمت
می‌خواهم ای درخت بهشتی، درخت جان
در باغ دل بکارمت، اما ندارمت
می‌خواهم ای شکوفه‌ترین مثل چتر گل
بر سر نگاه دارمت، اما ندارمت...
روزتون مبارک :))) ایشالا صد و بیست تا مهندسی بگیرین :)
پاسخ:
120تا؟!
والا مدرک همون یه دونه رو هم با بدبختی و فلاکت گرفتم :)))
ممنون :)
آخی چه کیک تولد نازی . بابا دمت گرم که برای وبلاگت و شباهنگ وجودت تولد گرفتی . 
روز مهندس مبارک :) 
پاسخ:
ممنون! ^-^
اینو الآن دیدم! :
من مهندس گشته ام راه دلت پیدا کنم
ورنه با یک شغل ساده میشود خورد و نمرد
پاسخ:
اینم قشنگه:
در اتاق عمل دکترها به جان قلبم افتاده‌اند تا تو را بیرون بکشند.
تبریک میگم مهندس زبان شناس بلاگستان ؛)
هرچند با ذوق اومدم طویله بخونم... هعییی
پاسخ:
:) ممنون
لازمه‌ی نوشتن و علی‌الخصوص طویله نوشتن انگیزه و روحیه است که فی‌الواقع هیچ کدومو ندارم.
هایده الان تو گوشم می‌خونه: گل سـنگم گل سنگم... چی بـگم از دلِ تـنـگم
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۲۴ بلاگر آرام
مبارکه خانووم:)
پاسخ:
سپاس‌گزارم ^-^
ولی توی گوش من میخونه:
 یه امشب شب عشقه همین امشبو داریم/
چرا قصه ی دردو واسه فردا نذاریم؟
:)
پاسخ:
ببین من بچه بودم، یه عروسک داشتم (هنوزم دارمش) که این شعرو می‌خوند
بعد فکر کن من اون موقع، این شعرو درست نمی‌فهمیدم و فکر می‌کردم می‌گه: چراغِ سه‌ی دردو واسه فردا نذاریم!!! :)))))
همیشه با خودم فکر می‌کردم چراغِ سه‌ی درد چیه :)))
امروز یه جایی شنیدم روز مهندس مبارک
یادم افتادی
اولین کسی که با اومدن اسم"مهندس"تو ذهنم اومد تو بودی
و یادم اومد چند روزه پست نذاشتی
میییدونستم بیانمو که باز کنم ستاره روشنت و عدد ۱۰۰۰ تو پستتو میبینم ..
همین دیگه!
بخش مهمش حرفای بالا بود
در نهایت خیلی خز و تکراری روزتم مبارک:))*
پاسخ:
منم از جلوی هر مدرسه‌ی دخترانه ای رد میشم یاد تو می افتم دلنیا
مدارس پسرونه هم منو یاد مستر مرادی میندازن

از صمیم قلبم دوستت دارم دلنیا!
میدونی که الکی این جمله رو خرج کسی نمی‌کنم :)
اومدم بنویسم روز مهندس بر تو مبارک باد! 
یهو حس این کامنت تبلیغاتیا بهم دست داد 
چون کامنت قبلیمم همین بود :| :)) ولی خب مبارک! :))
پاسخ:
ممنونم فاطمه
تو صد بار بیای یه نقطه ی خالی برام کامنت بذاری، هر صد تا نقطه ت برام تازگی خواهند داشت!
روز مهندس رو به جنابعالی و مهندس بقایی تبریک میگم

یعنی میخوام بگم از وبلاگ مردمم برای مقاصد سیاسیم استفاده میکنم:)))
پاسخ:
ممنون :)
اعتراف می‌کنم نمی‌دونستم این جناب بقایی بازیگره، فوتبالیسته، خواننده است، دانشمنده یا چیه
سرچ که کردم اولین جمله‌ای که یافتم این بود:
مهندس بقایی: رقیب اصلی روحانی در انتخابات آینده هستم.

من که بهش رای می‌دم :)))))
رای ما: مهندس بقایی!!!
شعر زیبایی بود مهندس دمت شما گرم باد :دی
پاسخ:
:))) اولش خواستید بگید دمت گرم، بعد منصرف شدید نوشتید دم شما گرم، بعدش یادتون رفت ت رو پاک کنید :دی
یه شعر زیبای دیگه هم بلدم
شاعر می‌فرماید:
می‌زنم عینک به چشمم درس می‌خوانم ولی
پنج ساعت روی یک خط مانده‌ام در فکر تو

البته من از صبح و به عبارتی، 12 ساعته که روی یک خط موندم :))))
اینجاست که مشخص میشه کیا واقعا ما رو میخونن
من که تو وبلاگم از مهندش نوشته بودم

الان ریختن خونتون حلال شد:)))
پاسخ:
اون پستتون یادمه
کلیدواژه‌های سیاسی دیدم و حس کردم نمی‌فهمم و فقط بندِ آخرش (دو خط آخرشو) خوندم که اونم نفهمیدم :))))
فقط تو وبلاگ اینقدر خوبی یا بیرونم همینجوری؟؟؟
ننم عروس میخوادااا ✋


*تو رو خدا ناراحت نشو شوخی کردم 😔😭
پاسخ:
حالا کجاشو دیدی!!! کیک بدون فر هم بلدم درست کنم :)))) مهریه‌م هم 14 تا سکه است. اونم نه عندالمطالبه. بلکه عندالاستطاعه!

شما الان خجالت نمی‌کشی یه همچین شوخی‌ای با شیخِ بلاگستان می‌کنی؟
تسبیحم کو؟

به به مبارک باشه خانم مهندس :)
البته الان که من دارم کامنت میذارم روز مهندس تموم شده ولی واسه تبریک گفتن و لبخند زدن دیر نیست :)
چه شعر زیبایی هم گذاشتی،لذت بردم نسرین جان
و بشدت باهات احساس همدردی میکنم در رابطه با این موضوع که ترم ۴ هم درس تئوری داریم! 

پاسخ:
ممنون
تبریکو هر وقت از آب بگیری تازه است :)))
ببین انقدر برام سخته ترم 4، 10 واحد درس داشته باشم که وقتی صبح میشه شر شر اشک از چشام می‌ریزه و عینهو بچه‌ها جیغ می‌زنم و پاهامو می‌کوبم روی زمین که من نمی‌خوام برم مدرسه.
این عکسی هم که گذاشتی پس زمینه ی وبلاگ خیلی خفنه:)) دوسش دارم
پاسخ:
آره خیلی خفنه
حالا که دوستش داری نگهش دار و هی نگاش کن و یاد مهندسای بدبخت بیچاره بیافت:

۰۶ اسفند ۹۵ ، ۱۰:۲۸ موشک (ریتالین)
خیلی وقت پیش که دوباره به کیک بدون فر اشاره کرده بودید با خودم گفتم خب مگه حالا چی درست میکنه ( توی ذهنم دیگه همه سوم شخص مفرد میشن تقصیر من نیست ! ) کیک زرد که درست نمیکنه . یه کیک معمولیه دیگه

کیک زرد :

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%DB%8C%DA%A9_%D8%B2%D8%B1%D8%AF

بعد یه بار گیر دادم به مامانم که کیک بدون فر درست کن . همش میگفت کیک بدون فر نمیشه که . اصلا چه اصراری داری بدون فر باشه ؟ 

آخرش رفتم بیرون و تا برگشتم دیدم کیک آماده شده اما با فر . 

میگفت اصن کیک بدون فر کجا حوردی که هی میگی بدون فر ؟ :))

هیچی دیگه با حالت :| کیک رو خوردم . 

خودم با این که میترسم آشپزخونه ای چیزی منفجر بشه ولی باید یه بار دست به کار بشم و درست کنم خلاصه

بیرون هم که نمیشه سفارش داد ؟ :)) برم کافی شاپ بگم یه کیک بدون فر بدبد ؟ 


پاسخ:
سلام ما رو به والده‌ی محترمه برسون و این فیلم آموزشی رو نشونش بده:
کیک بدون فر مخصوص دانشجویان خوابگاهیه که فر ندارن و دلشون کیک می‌خواد
نه شماها که هم مامان داری و هم فر! بعداً هم قراره هم زن داشته باشی و هم فر!

ببین اگه یادت باشه توی دانشگاه سابقم 99 درصد هم‌جنساتون و یه سری از استادا حتی، نسرینِ خالی خطابم می‌کردن و یادم نمیاد تو اون چند سال با این سبک مکالمه اسلام به خطر افتاده باشه. ولی در کل بستگی به آدمش داره. ینی بستگی به شعور طرف مقابل داره که من چه جوری باهاش برخورد کنم. بعضیا ظرفیت اینو ندارن که بهشون اجازه بدی "تو" خطابت کنن. من در حالت کلی مشکلی با صرف افعال و ضمایر مفرد مخاطب ندارم. به شرطی که ناظر بیرونی نیاد بگه پسره چرا تو رو تو خطاب می‌کنه و برای منی که خودم روی منبرم نره روی منبر! چون من در حالت کلی اعصاب و وقتِ توجیه کردن آدما رو ندارم تا بهشون ثابت کنم مثلاً این پسره ده سال ازم کوچیکره و هنوز به سن تکلیف هم نرسیده. و اینکه تا چه حد حریم محرم و نامحرمی رو رعایت کردم، انقدری بوده که بین خودم و خدای خودم عذاب وجدان نداشته باشم.
۰۶ اسفند ۹۵ ، ۱۰:۳۶ ح هستم جیمی
غم که می آید در و دیوار شاعر می شود
در تو زندانی ترین رفتار شاعر می شود
می نشینی چند تمرین ریاضی حل کنی
خط کش و نقاله و پرگار شاعر می شود

من با این که دیر کردم اما دلم نیومد شعر رو تقدیم یه مهندس شاعر نکنم :d
با تاخیر روزت مبارک 
پاسخ:
ممنون
شاعر در مصرعی می‌فرماید: من مهندس بوده‌ام دلداگی شأنم نبود :)))

و آیا می‌دونستی من عاشششق اسمتم؟!

۰۶ اسفند ۹۵ ، ۱۱:۰۰ ح هستم جیمی
عاشقِ همین "ح هستم جیمی" یعنی؟ :))
پاسخ:
بلی!
من کلاً عاششششق توضیحم.
وقتی می‌گی ح هستم از نوعِ ح جیم، ذوق می‌کنم ^-^
۰۶ اسفند ۹۵ ، ۱۱:۳۲ ح هستم جیمی
عزیزززم ^_^
منم عاشق ذوق کردنت شدم که
پاسخ:
^-^
چرا الان یخورده خجالت کشیدم 😥🤔🤗
پاسخ:
:)) همین یه خورده هم غنیمته
۰۶ اسفند ۹۵ ، ۲۰:۲۱ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
مبارک باشه. چی شد یهو کامنت دونی باز شد :))))
پاسخ:
معجزه شد ^-^
آفتاب از یه ورِ دیگه طلوع کرد و
کامنتدونی آزاد شد.
 روز مهندس برهمه ی مهندسای بیانی مبارک . 
پاسخ:
به نمایندگی از مهندسان بیانی سپاس‌گزارم!
مقصر همه ی این فکر و خیال ها این مراد ور پریده است :دی 

والا... 

مگه دستم بهش نرسه :))
پاسخ:
:( آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست، هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
روز مهندس تون مباررررک ^_^ 
دیر شدااا ولی مبارکه همچنان :)
پاسخ:
آقا من یادم نیست تو چی خوندی یا می‌خونی یا قراره بخونی
اگه تو هم قراره مهندس بشی روز تو هم مبارک
حتی اگه قراره دکتر شی، روز پزشک رو هم با چند ماه تاخیر تبریک می‌گم :)
:)))
جغرافی خوان هستم من
جغرافیا و برنامه ریزی ِ شهری البته 
پاسخ:
یادم اومد
عنوانِ وبلاگتم نوشته بودی یادداشت‌های یک عدد جغرافی‌خان
انقدر از جغرافی بدم میاد که نگو!!! تو این بازی quiz of kings همیشه جغرافیا رو یا تقلب می‌کنم یا اشتباه جواب میدم یا اصن جواب نمی‌دم :((((
با این رشته‌تون!
با اینکه دیر شده ولی تبریک به خاطر اینکه در راه کسب علم اینهمه تلاش کردی و مرارت کشیدی و دود چراغ :دی خوردی :))
پاسخ:
ممنون. امام شافعی :دی می‌فرماید:
بقَدْرِ الکدِّ تُکتَسَبُ المَعَــالی 
ومَنْ طَلبَ العُلا سَهِـرَ اللّیالی
ومَنْ رامَ العُلى مِن ْغَیرِ کَـدٍّ
أضَاعَ العُمرَ فی طَـلَبِ المُحَالِ
تَرُومُ العِــزَّ ثم تَنامُ لَیـلاً
یَغُوصُ البَحْرَ مَن طَلَبَ اللآلی
فکر کنم این شعرو ترم قبل، توی درس نامه‌های مولانا که توسط شخص شخیص جناب آهنگر تدریس می‌شد خوندیم 
چیه؟ فکر کردین من فقط شعر فارسی بلدم؟! :دی
پاش بیافته ترکی هم می‌سرایم!!!
معنی شعر اینه که به اندازه ی سعی و تلاش، بزرگی‌ها کسب می‌شود، و هر کس بزرگی طلب کند شب‌ها بیدار می‌ماند و منظورش اینه که حالا که می‌خوای دکتر یا مهندس یا هر کوفتی  بشی، چشمت کور دندنت نرم، انقدر درس بخون تا بمیری! [نگارنده فردا امتحان دارد و اعصاب درست و درمانی ندارد به واقع!] :(((
عه وا خاک ِ عالم من فکر میکردم جغرافی خوانم ، حالا میبینم جغرافی خان ام :))
تو این بازیه من خودم وقتایی که دارم با دوستام بازی میکنم ، جغرافیا رو با ترس و لرز انتخاب میکنم مبادا اشتباه بزنم ، آبرومو میبرن !!!
پاسخ:
:))))))))))))))))))))))))))))) ای وای بر من! خوان رو خان نوشتم :))) اون وقت میرم تو وبلاگ‌های مردم غلط یابی می‌کنم
منم نسبت به ریاضی و هوش تعصب دارم :دی
یه بار یه سوال از مصوبات فرهنگستان پرسید که معادل فارسی هلی‌کوپتر چی میشه
دستم خورد به جای بالگرد، گردبال رو زدم
اساتید کاراموزیم بفهمن اینو غلط زدم به رادیکال 63 قسمت مساوی تقسیمم می‌کنن 
فقط چون مراد داشت!

در کمینگاه نظر با دل خویشم جنگ است
ز ابرو و غمزه او تیر و کمانی به من آر
قلب بی‌حاصل ما را بزن اکسیر مراد
یعنی از خاک در دوست نشانی به من آر

حافظ

پاسخ:
چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد
نفس به بوی خوشش مشکبار خواهم کرد

هر آبروی که اندوختم ز دانش و دین
نثار خاک ره آن نگار خواهم کرد
حافظ
به واقع زمونه به‌جایی رسیده که باید حسب‌ حالِ نگارنده‌یِ طوایلِ این وبلاگ رو از جوابِ آخرین کامنت‌ها دریابیم!! ان‌شاالله امتحانِ فرداتون رو عالی بدین :)
+ طوایل هم جمعِ طویله‌ست :دی 
پاسخ:
زمونه‌ی خیلی بدی شده
امتحانِ واژه‌گزینی دارم
با دکتر حداد :((((

+ من خوشبخت‌ترین بلاگر دنیام که یه همچین خواننده‌هایی دارم :)
من فکر میکردم من اشتباه نوشتم چون از تو بعید بود ، میخواستم برم عنوانِ وبلاگم درستش کنم حتی :)))))
پاسخ:
:))))))))))))) بیشتر از این دیگه منو شرمنده نکن
الان این قابلیت رو دارم که کتابخانه رو هم کتابخوانه بنویسم.
شیخ مایییییی تووووو ^_^

پاسخ:
شیخ فردا یه امتحان بزرگ و یه امتحان کوچیک داره
الان در حدِ چی خوابم میاد :(((((
در حدّ تف هم نخوندم
الان با گردنی که از شدت درد نه می‌چرخه نه خم میشه برای آزمونکِ ساعتِ 8 آماده‌ام
موندم برای امتحانِ 10 چه خاکی به سرم بریزم.
شام هم نخوردم :(
مرتضی پاشایی گوش می‌دم و الان داره دقیقاً این بخش رو می‌خونه که "می‌دونی حالم این روزا بدتر از همه است..."
باتری لپ‌تاپم هم به 7 درصد رسید...
پاسخ:
امتحان دومی ساعت یکه هااااا
 ده، یه کلاس دیگه داری
نگران نباش تا یک کلی فرصت داری که بخونی
خسته‌ام
ولی خوابم نمیاد
پاسخ:
منم همین طور...
سرم درد می‌کنه
دلم تنگه
پاسخ:
خود کرده را تدبیر نیست...
به اندازه ی سعی و تلاش، بزرگی‌ها کسب می‌شود، و هر کس بزرگی طلب کند شب‌ها بیدار می‌ماند
بقَدْرِ الکدِّ تُکتَسَبُ المَعَــالی 
ومَنْ طَلبَ العُلا سَهِـرَ اللّیالی
ازت متنفّرم!!! از تو  و آرزوهات، از تو و خواسته‌هات، از تو و رویاهات
پاسخ:
به جای این حرفا بردار اون جزوه‌تو مرور کن :دی
از جزوه‌ت هم متنفّرم!
پاسخ:
جزوه‌ی من نیست؛ جزوه‌ی خودته :دی
امروز مسئول آموزشمون بهم گفت مدارک لیسانسم ناقصه و ریزنمراتم مهر آموزش کل رو نداره :(
گفت باید ببری مهر کنن :(
پاسخ:
خب این که خیلی خوبه!!!
به بهانه‌ی مهر و امضا میری شریف و حال و هواتم عوض میشه

امتحانت (یا بهتره بگم امتحانات) چه طور بود؟
من که هر روز به هر بهانه‌ای شریفم...
ولی مسیرِ آموزش کل و یادآوری روزایی که مهر و امضا می‌گرفتم برای فارغ‌التحصیلیم درد داره.
بهتر از من می‌دونی که اون مسیر درد داره.
یادت نیست آخرین بار همه‌ی مسیرو گریه کردم تا برسم خوابگاه؟

امتحانم هم بد نبود...
پاسخ:
باز میشه این در…
صبح میشه این شب… 
صبر داشته باش…
نداری 
خبر ز حالِ من نداری
که دل‌ به جاده می‌سپاری
سحر ندارد این شبِ تار
مرا به خاطرت نگه دار
پاسخ:
من ز حال تو خبر نداشته باشم که دیگه هیچی!
داری چارتار گوش میدی؟ :دی
نداری ز حال من خبر نداری رو هایده هم خونده.
پیشنهادم یه دوش آب گرم و یه بشقاب سیب‌زمینی سرخ‌کرده و یه خواب حسابیه
می‌دونم که خیلی خسته‌ای
۰۹ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۱۱ شن های ساحل
سلام یعنی انقدر زیاد گردنت درد می اد :(.....حوله دستی با اتو گرم کن بزار روی گردنت احتمالا سرما زده که الان درد داری اخی :(.....,یه چیزی بگم بخندی من دوتا کیسه پارچه ابعاد ۲۰ در ۱۰ سانت دارم توش پر از ارزن کردم این موقع ها می زارم روی شوفاژ گرم میشن بعد میزارم روی گردن یا سرم که سرما زده خیلی حال میده :)....
امتحان چطور بود؟راضی هستی؟
فکر کنم الان خواب باشی خوب استراحت کن :*.....
اخه سیب زمینی سرخ کرده شد شام !!!!!یه کته ای یه خوراک مرغی زود هم حاضر میشن ولی خب حق داری خسته بودی ...ویتامین سی زیاد بخور سرما نخوری
پاسخ:
سلام.
تو هم همیشه نصحیتم می‌کنی!
کته‌ام الان رو گازه؛
کنار سیب زمینی گوشت چرخ کرده هم ریختم ^-^
۰۹ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۱۶ شن های ساحل
الان خسته ای فکرهای منفی داری نگران نباش بیدار بشی حالت بهتر شده...به موضوع های خوب فکر کن به قسمت های مثبت...ادم خسته و گشنه باشه همین میشه:).....اینجوری بهش نگاه کن اینم یه مسیری باید طی بشه :)...قربونش برم غر میزنه :))))
پاسخ:
:) ببین دست‌پختمو:

کلاً من وقتی حالم بده آشپز فوق‌العاده‌ای میشم.
 آیا مطالب زیادی برای تایپ دارید ؟ آیا وقت شما برای تایپ کردن تنگ است وزمان لازم برای تایپ
ندارید ؟ راه حل مشکل شما در دست ماست .
درواقع کلید این مشکل در نزدیکی شما ودر رایانه ی شماست . 
پاسخ:
:)
میدونستید؟
پاسخ:
منظورتون اینه که وُیس بذارم؟
نه یه نرم افزار هست که هرچیزی میخوای تایپ کنی میگی متن مورد نظرتو خودش تایپ میکنه.
پاسخ:
:)))))))))))))))))))))))))))))))) نویسا؟
این نرم‌افزاری که می‌فرمایید یه قسمت از پروژه‌ی کاری خودم بوده
آره نویسا.

۰۹ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۱۸ موشک (ریتالین)
با نویسا کار نکردم یعنی کلا زیاد تایپ نمیکنم که لازم داشته باشم . 

ولی قبول دارید یه جورایی تقلید از نرم افزار های مشابه خارجی بود که انگلیسی رو تایپ میکردن ؟

کم کم به این نتیجه رسیدم توی هیچ زمینه ای نیست که تقلید نکنیم . از هواپیما و موشک گرفته تا نرم افزار 

یادتون میاد نرم افزاری وجود داشته باشه که اولین بار ایرانی ها بسازن ؟ 

یا هواپیمایی ؟ یا دارویی ؟ 

بدجور عقب موندیم :(
پاسخ:
خب این کجاش تقلیده؟
حتی اگه تقلید باشه کجاش بده؟
مثلاً من کیک بدون فر درست می‌کنم و شما میری به مامان‌ت میگی کیک بدون فر درست کنه، بَده؟
به هر حال هر زبانی به این ابزارها (نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار و نوشتار به گفتار و ویراستار) نیاز داره.

اینکه چرا ما پیشگام نیستیم دلایل متعددی داره. 
شما انتظار داری دانشجویی که تا لنگ ظهر می‌خوابه و بعدش با رفقا میره پیاده‌روی و فقط اسمش دانشجوئه و رنگ استادو ندیده، می‌تونه موشک هوا کنه؟
اونایی هم که کاری از دستشون برمیاد بودجه ندارن.
دلیل دیگه‌ش هم رئیس‌های بی‌لیاقته!
مثل رئیس شماره‌ی یکِ خودم.
این آدم مطلقاً تو پروژه‌ای که قرار بود ویراستار درست کنیم، همکاری نکرد. دقیقاً نمی‌دونم چی کار کرد. مجبورم کرد کارمو دو هفته‌ای تحویل بدم و بعدش دو سال پروژه رو کش داد و به نظرم فقط می‌خواست رزومه‌ش پربار بشه و بودجه رو بگیره.
حقوق منم با دو سال تأخیر داد. و اگه دقیق‌تر بگم نداده هنوز!
یه کامنت برات نوشته بودم
قبل از اینکه ارسالو بزنم دستم خورد صفحه رو بستم :(
پاسخ:
می‌دونم چی می‌خواستی بگی
لابد داشتی غر میزدی که از سر شب تا حالا خواب بودی و خوب نخوابیدی و خواب شریف، فرهنگستان، خوابگاه، دوستای سابقت، خونه و خونواده و همه نوع خوابی دیدی!
حتی خواب دیدی پست جدید گذاشتی :))))
و لابد میخواستی غر بزنی که امروز پرسش کلاسی داری و فردا امتحان و
کلا از زندگی خسته شدی و از این صوبتا

به نظرم بهتره بلند شی صبونه تو بخوری و انقدر غر نزنی
هشت کلاس داریا
اون موهاتم شونه کن شبیه تارزان شدی :))))
۱۰ اسفند ۹۵ ، ۰۷:۲۶ شن های ساحل
وااااااای چقدر قیافه دسرهات خوشمزه اس :)))) دهنم اب افتاد...من برعکس حوصله اشپزی ندارم وقتی حوصله ندارم !!!!!گردنت بهتره؟
پاسخ:
آره بهترم.
۱۰ اسفند ۹۵ ، ۰۷:۳۲ شن های ساحل
تارزان !!!"!:)))))))))))چقدر با این خندیدم....باز خوبه تو خواب افرادی که دوستشون داری دیدی من دیششب همش خواب حادثه و تصادف و فاجعه دیدم کم حونده بود شهاب سنگ سقوط بکن!!!..اگه صبح تا بلند میشی اون موضوع های ناراحت کننده ای که توی مغزت هست بنویسی دیگه اون قسمت غر زننده مغزت بقیه روز غر نمی زنه :)یا کمتر بهت گیر میده...دارم سعی می کنم نصیحت نکنم ولی ترک عادت سختیه :)))))
پاسخ:
بدیِ این خوابای خوب اینه که خودتم توی خواب مطمئنی که داری خواب می‌بینی...