پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

767- الکی مثلاً من افلاطونم

دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۳۸ ب.ظ

افلاطون در نوشته‌های فلسفی یا بیان مکتوب اندیشه‌های خود سبک خاصی را برگزید. برای دریافتن هر رساله‌ی او، باید همه‌ی رساله‌ها را فهمید و هر رساله را چون عضوی از تمام آثار افلاطون تلقی کرد. برای دریافتن هر پست شباهنگ نیز، باید همه پست‌ها را فهمید و هر پست را چون عضوی از تمام وبلاگ وی تلقی کرد. 

تمامی رساله‌های افلاطون در قالب «دیالوگ» یا محاوره نگاشته شده‌اند؛ حتی «آپولوژی» (دفاعیه سقراط) نیز اساس محاوره‌ای دارد. از نظر افلاطون، بیان حقایق عالی فلسفی به وسیله‌ی زبان و کلمات، اساساً امکان پذیر نیست؛ اما امکان ظهور مراتبی از آن در بیان شفاهی (شیوه‌ی سقراطی) و سپس مکتوباتی که در قالب «دیالوگ» عرضه می‌شوند بیشتر است. دیالوگ عنصر ضروری فلسفه‌ی او است که به واسطه آن ظرفی برای اندیشیدن درباره عقیده‌ی «دیگری» فراهم می‌آید.



سهیلا؛ هم‌مدرسه‌ای، همون که اسمش رمز بلاگ‌اسکایم بود؛ همون که از دانشگاه برمی‌گشتم و تا شب باهاش چت می‌کردم و تنها کسی که، تکرار می‌کنم تنها کسی که مکالمه‌ی تلفنی‌م باهاش چندین بار یه ساعتو رد کرده!



سبا؛ هم‌دانشگاهی‌ای که آدرس وبلاگمو می‌خواست و در جریان فصل3 (فصل فعلی) نبود.

۹۴/۱۲/۲۴
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

سبا

سهیلا

نظرات (۱۳)

۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۴۰ . خانم الف .
من عاشق اون استیکره شدم :دی
پاسخ:
آره خودمم عاشقم اون استیکرو!
نخونده لایک!

باید برم...
پاسخ:
:))) ایشالا بعداً میاید میخونید
۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۵۹ زهرا یگانه
آدم با این شکست های عشقیه که بزرگ میشه :)) :/ 
پاسخ:
بلی :دی
سبا یا صبا؟
پاسخ:
سبا

خدای من، تو فصل دوم هم سر همین س و ص بودن اسم دوستم بحث داشتیم
حتی یادمه اون موقع مسترنیما کامنت گذاشته بود که صبا یا سبا و منم گفتم هر دوشون معنای جداگانه ای دارن و اسم دوستم با س هست 
من اون استیکره رو میخوام !!!
پاسخ:
بفرمایید اینم استیکر:


حالا چرا دریافتن؟!
پاسخ:
دریافتن = درک کردن = فهمیدن
اتفاقا همین معادل ها(=)رو هم نوشتم و پاک کردم ولی خب دریافتن یه واژه منسوخ به حساب میاد...تازه شاید همون دریافتن هم اشتباه بوده باشه مثلا بگیم "برای دریافت هر رساله او..."همون معنی  فهمیدن و...میده
پاسخ:
منسوخ نیست
یه فعل پیش وندیه
معادل با همون فهم
۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۱۱ دفترچه زندگی
شباهنگ همون تورنادوئه ولی کامل تر شده.
پاسخ:
اوهوم...
فکر نکنم جغدِ این مدلی دیده باشین :
http://bayanbox.ir/view/1718079217008796125/IMG-20160314-223041.jpg
پاسخ:
قشگه :)
۲۵ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۲۶ راحنا رهایی
نصف شبی منو درگیر کردی با چه رباای استیکرای باحال میسازی نسرین؟

^_^
پاسخ:
بلد نیستم
احتمالا سرچ کنی ساخت استیکر، پیدا کنی
۲۵ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۲۶ راحنا رهایی
ربات منظورم بود ..

جغد!!!!!

حالا چرا جغد؟؟؟؟؟؟

بلبل و قناری بهتر نبودن؟؟؟؟؟؟؟

شایدم عقاب.......

پاسخ:
چون بلبلا و قناریا شبا زود می‌خوابن و جغدا نه
گلدان + تورنادو + شباهنگ ~ تمام رساله های افلاطون
پاسخ:
:))))