پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

اسناد و مدارک و تحقیقات و تحلیلاتشو ریخته جلوم میگه باید خطمون عوض بشه که یکپارچه بشه

برگشتم می‌گم نمیشه برادر من! نمیشه!

اگه فکر کردی مثل اسرائیل می‌تونیم خط مرده‌ای مثل عبری رو زنده کنیم، انگیزه می‌خواد که نداریم

اونا انگیزه‌ی ملی و دینی داشتن که ما این دو موردو اصلاً نداریم

اینجام که ترکیه نیست یکی شب بخوابه صبح بیدار شه الفباشو از عربی به لاتین تغییر بده

ترکیه لاییکه، دین براش مطرح نیست و دغدغه‌ی اسلامو نداره, هر چند باطن ما هم این‌جوریه

اینجا اگه فونتمون لاتین بشه، کدوم حاج‌آقایی فتواهاشو لاتین می‌نویسه!؟

همین جوریشم سر فاصله و نیم فاصله دعواست،

هر چند غرب‌زدگی تو تک تک سلولامون نفوذ کرده

ولی به هر حال از اول صبح ازل تا آخر شام ابد ما و غربیا آبمون تو یه جوب نمیره

تازه گیریم که بشه؛ ما آتاتورکمون کجا بود!

شما یه نهادی رو نام ببر که ملت هفتاد و پنج میلیونی‌مون گوش به فرمانش باشن و هر چی بگه بگن چشم

اصن شما دلت می‌خواد حافظ رو به لاتین بخونی؟!

من که چشمم آب نمی‌خوره تا صد سال آینده عملی بشه

اینارو من می‌گفتماااااااااااا!

ولی بیچاره حق داشت...

اوضاع خط فارسی خیلی داغونه

چهارتا پیکره درست و درمون نداریم

اروپا پیکره میلیاردی می‌زنه ما به یه میلیونم نرسیدیم هنوز


+ تا حالا سابقه نداشته ولی به طرز عجیبی خیلی خسته‌ام! هم روحی هم جسمی

چه قدر دلم برای مامان و بابا و امید تنگ شده

ینی میشه فردا صبونه رو باهم بخوریم؟

۹۴/۰۷/۲۷
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

آقای پ.

امید

بابا

مامان

نظرات (۱۳)

می گم که؟ تو لینکی که گذاشتی همه کلمه ها چسبیده بهم هست. یعنی درستشون اینجوریه؟ یا این سایته اشتباه نوشته اونها رو؟ شکلک یه فارسی زبان که در مورد همه چیز به شک و تردید افتاده!!!
پاسخ:
نه بابا؛ الان جدانویسی تصویب شده
مشکل از سایته
بعداً پیکره رو بیشتر توضیح میدم
۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۸:۴۳ نگــ ❤ـار
راستی من باید یه پروژه انجام بدم و موضوعشم به طرز انتحاری ای تاریخچه ادبیات فارسی انتخاب کردم
یه پست اختصاصی بذار که به من درمونده کمک کنی :دی
پاسخ:
:) چشم حتماً
دقیق تر بگو راجع به چیه که بهتر کمکت کنم
۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۵ فریال میم
ـ"کدوم حاج‌آقایی فتواهاشو لاتین می‌نویسه!؟"

اصلا بعدا از بنده خدا میرزای شیرازی حاج اقایی فتوا داده که بخواد حالا از فارسی استفاده کنه یا لاتین؟
اصلا شما طی 50 سال گذشته فتوایی به گوشِت خورده؟
همه سکوت اختیار کردن!
:|
الله چرا تشدید داره رو پرسیدی؟

پاسخ:
آره پرسیدم
گفت کلی کتاب در مورد تشدید الله نوشته شده و توصیه شده بهش گیر ندیم و استثنا هست و ساختش با بقیه کلمه ها فرق داره و بهش فکر نکینم :|
انصافا زبان فارسی وضعش افتضاحه. یه توییت های ارزشمندی در این زمینه کرده بودم حیف که توییتر نیستی بخونی :دی امید من به شما دبستانی های فرهنگستانه که یه کاری بکنید.
آقا این پیکره رو به زبون آدمیزاد بگو چیه من از اون لینکه هیچی نفهمیدم!
اینجا هم اگه ایمیلمون رو بنویسیم جوابی که به کامنتمون میدی برامون ایمیل می شه؟
پاسخ:
بعداً بیشتر توضیح میدم
قبلاً تویتر بودم در حد خوندنِ دوستام, ولی حذف کردم 

نه اگه ایمیلتو بنویسی جوابم بهت ایمیل نمیشه 
این امکانو فکر کنم فقط پرشین داره
از کل پیکر بندی کلا 10 خط خوندم چی بود آخه :(   o_O


میخواستن اینو بگن بهتون:|
تفکر جذابی داشتن چ اراده ای ب خدا
پاسخ:
بعداً بیشتر توضیح میدم
ّاز هم سلام
پاسخ:
؟!

سلام!
راستی میتونید ...حتما میتونید :دی
پاسخ:
:) ایشالا
۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۱ نیمه سیب سقراطی
اصلا خوب نیست و از گفتنش هم خوشحال نیستم ولی حقیقت اینه که هیچ ـمون کامل نیس متاسفانه :(

+ ای جان دلم ... ایشالله که بشه :)
پاسخ:
واقعاً هیچی!

+ خانواده گفتن پسورد وای فایو بعد صبونه میدن
الان صبونه خوردم و در خدمت شما و کامنتام :دی
۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۳:۲۰ مـــیـــمـــ ☺☺
:)آخی منم دلم برای مامانو بابا وبرادرم تنگه
پاسخ:
من الان در جوارشون هستم :دی
ایشالا قسمت شمام بشه
۲۸ مهر ۹۴ ، ۰۰:۲۴ اسی بولیده

آخی...

پس عروسی نیفتادیم؟؟ ;)

پاسخ:
نچ!
هنوز خبری از مراد نیست...
۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۴ نگــ ❤ـار
:)))
مرسی
ینی این که خط و زبان فارسی اول چجوری بوده بعد در طی سالها دچار چه تغییر و تحولاتی شده و پادشاهان سلسله های مختلف چه تغییراتی درش ایجاد کردن و گویش ها چه تغییری کردن و اینا :دی
بازم ممنون :)
پاسخ:
آهان... اوکی حله!
۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۸ فاطمه (خودکار بیک)
برای منِ نسل امروز این چیزا اصلا مهم نیست !

پاسخ:
:دی چه جالب
من ک اصلا از پیکره هیچی نفهمیدم توضیحش گنگ بود
پاسخ:
بعداً بیشتر توضیح میدم
متن = پیکره