پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۹۸۸- کیکِ خودش‌پز

چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۵۸ ق.ظ

دیشب تصمیم گرفتم کیک درست کنم. این کیک درست کردنِ من اتفاق جدیدی نیست و از زمان دانشجوییم هر هفته شیرینی‌ای، کیکی، پن‌کیکی دسری چیزی درست می‌کردم و می‌کنم. خواننده‌های قدیمی‌تر با کیک‌های بدون فر خوابگاه طرشت و رستاک خاطره‌ها دارن. الان ولی هم فر دارم هم ماکروفر، هم حتی همزن. خلاصه دیشب مثل هر شب! آوردم بساط آرد و الک و شیر و شکرو پهن کردم و همزنو از تو کابینت درآوردم برای هم زدن سفیدۀ تخم‌مرغا. که حس کردم یه چیزی توش تق‌تق صدا می‌ده. تکونش دادم و متوجه شدم یه چیزی توشه، ولی نمی‌دونستم چه چیزی. پیچ‌گوشتی (که درستش پیچ‌گَشتیه و نمی‌دونم چی شد و چطور شد که بهش گفتن پیچ‌گوشتی) رو آوردم و دل و رودۀ همزنو ریختم روی میز کنار بساط کیک. نکتۀ عجیبش اینجا بود که تا هفتۀ پیش سالم بود و کار می‌کرد و صدا هم نمی‌داد. الانم البته نمی‌دونستم کار می‌کنه یا نه. ولی چون صدا می‌داد نزدم به برق. از اون‌ور داداشم می‌پرسید چی کار می‌کنی؟ گفتم والا داشتم کیک درست می‌کردم ولی الان دارم همزن درست می‌کنم. یه چیزی شبیه حبه قند توش بود که نمی‌دونستم چیه و به چه دردی می‌خوره و مربوط به کدوم قسمتشه. عکسشو برای بابا فرستادم که این چیه؟ گفت ترمیناله. کارِ لنت و چسبو انجام می‌ده؛ برای اتصال سیمه. گفتم آخه اینجا هیچ دوتا سیمی قطع نیست که با این وصل بوده باشه. گفت لابد اضافه‌ست دیگه. بذارش کنار ببین کار می‌کنه یا نه. گذاشتم کنار و بستم و با سلام و صلوات زدمش به برق. یه‌جوری موقع روشن کردنش پناه گرفته بودم که انگار قراره منفجر بشه. آروم روشنش کردم و کار کرد.

کیکو درست کردم و گذاشتم تو فر و حین عملیات هم داشتم به کامنتا جواب می‌دادم. بعد دیگه انقدر خسته بودم که نفهمیدم کی و کجا خوابم برد. برادرم هم قبل از من خوابش برده بود. صبح پا شدم دیدم کیکه مثل بچۀ آدم نشسته تو فر، منتظرمه که درش بیارم. هرسه‌مون (من و فر و کیک) شانس آوردیم فر زمان‌سنج داشت و خودش خاموش شده بود وگرنه صبح با یه لایه کربن خالص مواجه می‌شدم.

شغل موردعلاقه‌م هم تعمیر وسایل برقی و غیربرقیه.


۰۳/۰۶/۰۷
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

بابا

نظرات (۱۷)

فک نمیکردم از این آهنگا هم گوش کنی :)))))))))))))

پاسخ:
ما فقط روضه گوش می‌دیم گریه می‌کنیم 🤣

+ از کی وبلاگمو می‌خونی؟ 
۰۷ شهریور ۰۳ ، ۱۱:۳۵ پلڪــــ شیشـہ اے

وای چه کیکی😍😍♥❤❤😋😋

به به

خانم دکتر نخبه ی شیرینی پز تعمیرکار😎 چه پر طمطراق

پاسخ:
بگو تکنسین که طمطراقش بیشتر بشه.

خیلی اهل آشپزی نیستم ولی یه مدت ذرت مکزیکی درست میکردم به این صورت که خواهرم قارچ و ایناش رو خرد میکرد و من سرخ میکردم.

اهل این مدل کیکی هم که شما درست کردید نیستم یعنی کیک بدون خامه دوست ندارم

درباره آهنگ هم یه مدت خیلی گوش میکردم ولی الان تو ترکم

پاسخ:
منم عاشق خامه و کیک و شیرینی خامه‌ای‌ام، ولی چون زودزود درست می‌کنم شکرشم حتی کم می‌ریزم که سلامتی‌مون به خطر نیفته و چاق نشیم.
۰۷ شهریور ۰۳ ، ۱۲:۴۵ پلڪــــ شیشـہ اے

او یس😎

دتس رایت😁👌

میتونی کیکا رو با آردجوپرک و شیره خرما و انگور درست کنی که برای سلامتی مفیدم هستن :دی بدون شکر و آرد سفید خوشمزه هم میشه.

پاسخ:
شیرهٔ خرما و انگور و حتی انجیر دارم ولی آرد جوپرک ندیدم تا حالا. اگه خوشمزگیشو تضمین می‌کنی اقدام کنم.
با سبوس برنج نمیشه کیک درست کرد؟ یه ساله با این یه بسته سبوس برنج درگیرم و نمی‌دونم کجا خرجش کنم.

قالب کیکتو دوست دارم😍

پاسخ:
اسمش شارلوته. سه سال پیش از اسنپ گرفتم. اینجا ماجرای خریدشو نوشته بودم:

راستی میدونستید آهنگ گل منو اذیت نکنید یه ورژن اصلی هم داره

https://musics-fa.com/download-song/78666/

 

پاسخ:
والا نه خواننده‌شو می‌شناسم نه شنیده بودم. نه ورژن اصلیشو نه فرعیشو.
کلاً سلیقه‌م با خواننده‌های جدید جور نیست زیاد. مگه اینکه دیگه خیلی فاخر و عالی بخونن.

یاد این داستانا افتادم که تو شکم مریض جراح چیزی جا می‌ذاره

و اینجوری برام رسم شد که جراح قبلی سوی جا گذاشته تو شکم همزن 😅😂

پاسخ:
اینو من از خونه آوردم (تنها چیزیه که نخریدیم و نو نیست) و چند ساله استفاده می‌کنیم. تو این چند سال، یه بار نمی‌دونم چه مشکلی داشت که تو آچاره درخواست دادیم و اومدن بردن درستش کردن آوردن. احتمالاً اونجا اینو تو شکمش جا گذاشتن. ولی خب تو این چند سال یه جوری ثابت مونده بود که متوجهش نشده بودیم.

با توجه به اینکه تو اینستاگرام هم حضور فعال دارید برام عجیب بود که نشنیده بودید

پاسخ:
فعالیتم تو اینستا به‌عنوان تولیدکنندهٔ محتواست نه مصرف‌کننده.

اون موقع قالب اینا خبری نبود که الان ولی کیک قالب دار درست می‌کنید

 

ما هم زمان خوابگاه داخل ماهیتابه و قابلمه کیک درست می‌کردیم وخیلی میچسبید یادش بخیر :)

 

خوبه از اینکارا هم می‌کنید مردای این دوره زمونه هم دیگه آچار به دست نمیشن سریع تعمیرکار خبر می‌کنند

پاسخ:
بابام هر کاری بگید بلده. منم همیشه شاگرد و وردستش وایمیستم. بابا حتی یه دستگاه جوشکاری کوچیک هم داره. و انواع دریل و اتوی لوله و فریز و...
این همزنو ولی یادمه نتونست درست کنه و زنگ زدیم آچاره. برادرم ولی مثل ما نیست و دوست نداره این کارا رو. به‌جای اون همیشه من آچاربه‌دستم.

رژیمی مارکت ها دارن ولی من همون جودوسرپرک که برای سوپه رو میخرم و با آسیاب برقی آردش میکنم😶😂 بعد جای آرد سفید استفاده میکنم. مزه‌ و بافتش قطعا مثلا کیک با آردسفید نمیشه ولی چون خیلی کیک دوست دارم اینجوری درست میکنم که چاق نشم:دی به نظرم خوبه مزه‌ش یه پیج هم هست که دستور کیک اینجوری میذاره باید فیلترشکن بزنم آدرسشو بیارم واسه‌ت.

 

+نمیدونم با سبوس برنج میشه چی‌کار کرد😶

پاسخ:
البته من چون استعداد چاقی ندارم و همیشه حول و حوش ۴۵ اینام، لذا نگران این موضوع نیستم و سروکار نداشتم با رژیمی مارکتا. ولی شکرشو کم می‌ریزم و قند هم نمی‌خورم زیاده‌روی نشه.

من از اینجا به بعد احتمالاً (حالا یکی دو ماه بالا پایین) می‌خونمت.

پاسخ:
به‌نوعی میشه گفت تقریباً از وقتی دکتری قبول شدم.

+ دلتون نخواد، دارم لواشک درست می‌کنم.

بله :)

به‌به، نوش جان

پاسخ:
گذاشتم تو تراس. نگرانم پرنده‌ها بیان بخورن 🥲

نه شما اصلا نرم افزار رو اشتباه رفتید

رفتید ایسنتا:)))))

پاسخ:
از غلط‌گیر غلط می‌گیری؟ 🙄

:))))

https://www.instagram.com/konjed.foods?igsh=MWVvaWV2bWdqYzNzZw==

 

+آرد سفید مثل شکره. همونقدر که شکر آسیب میزنه اینم میزنه. یعنی بحث فقط چاقی نیست. مقاومت به انسولین، دیابت و کبدچرب و اینا هم تحت تاثیر قرار میده چون سبوسش گرفته شده و قندخون رو سریع بالا می‌بره:دی 

پاسخ:
ولی قبول کن چیزای سالم خوشمزه نیستن [پفک را از کابینت درمی‌آورد و باز کرده، کنار لپ‌تاپش می‌گذارد]

خودم دیشب فستفود خوردم بابا🤣🤣 قرار نیست از دانش تغذیه ایم همیشه پیروی کنم😶😂

پاسخ:
من بیست ساله سوسیس و کالباس و این‌جور چیزا نخوردم. شایدم بیشتر از بیست سال. 
با دوستام کافه و رستورانم که برم سالم‌ترین فست‌فودا رو انتخاب می‌کنم. مثلاً پیتزای سبزیجات.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">