پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۸۴۷- تبلیغات

يكشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۵۹ ب.ظ

یه فولدر و فهرست بلندبالا دارم مخصوص فیلم‌ها و انیمیشن‌ها و دوره‌های آموزشی و سخنرانی‌ها و مستندها و سریال‌هایی که دیگران معرفی کردن یا خودم پیداشون کردم و گذاشتم سر فرصت برم سراغشون. این چند روز سرم به نسبت روزهای قبل خلوت‌تر بود و اینا رو دیدم:

۱. انیمیشن غارنشینان (کرودز، ۲۰۱۳). یادم نمیاد چه کسی معرفیش کرده بود و از کجا و چرا دانلودش کرده بودم. در کل بد نبود و دوست داشتم. البته Inside out رو بیشتر از این دوست داشتم و همیشه انیمیشنا رو با Inside out مقایسه می‌کنم. به پای اون نمی‌رسید، ولی توصیه می‌کنم.

۲. دورۀ آموزش زبان ترکی آذربایجانی (لهجۀ تبریز) که چند سال پیش، از فرادرس گرفته بودم و ندیده بودمش. و چون ندیده بودم، به کسی توصیه‌ش نمی‌کردم تا ببینم و مطمئن شم خوبه. مدرسش دکترای مهندسی برقه و نگران بودم تخصص مرتبط نداشتنش کارو خراب کنه، ولی اشکال و ایراد خاصی ندیدم و نکات مقدماتی رو توی بیست قسمت (در مجموع: شش ساعت) خوب پوشش داده بود و توصیه می‌کنم. از این به بعد هم هر کی بگه می‌خوام ترکی یادم بگیرم ارجاعش می‌دم به همین دورۀ آموزشی. 

اینم لینکش: https://faradars.org/courses/fvrtrk101-basic-turkish-language

۳. بعضی از قسمت‌های برنامۀ کتاب‌باز سروش صحت هم تو این فولدر بود. قسمت ۳۷ و ۴۹ که مهمان برنامه مجتبی شکوری بود رو دوست داشتم و دیدنشو توصیه می‌کنم. بقیۀ قسمتا رو هنوز ندیدم که توصیه کنم.

۴. بیست سی قسمت ویدئوی کوتاهِ انیمیشن‌طور با محتوای اقتصادی که پنج شش سال پیش یه جایی به اسم اندیشکده شاخص تولیدشون کرده بود. راجع به بانک و پول و مالیات و خمس و نذر و یه همچین مسائلیه. یه کانال تلگرامی هم به همین اسم و با آدرس andishkadehshakhes_ir@ دارن که عضوش نیستم ولی مطالبش مفیده و در کل دوست داشتم. اینم توصیه می‌کنم.

۵. ده دوازده قسمت از یه برنامه‌ای به اسم چهل چراغ هم تو این فولدر بود که یادم نمیاد چه کسی بهم معرفیشون کرده بود و از کجا دانلودشون کردم. قبل از دیدن، گوگل کردم و فهمیدم محتوای مناسبتی داره و چند سال پیش، ماه محرم پخش شده. مهمانان برنامه، آدمایی بودن که کارهاشون مرتبط با عاشورا و امام حسین بوده. کارگردان، بازیگر، نویسنده، شاعر، نقاش، آهنگساز و... . اگه اهلش هستید، اینم توصیه می‌کنم.

۶. کلی فیلم امریکایی هم داشتم که دوتاشو که قبلاً هم دیده بودم ولی چون دوست داشتم دوباره ببینم نگهشون داشته بودم، دوباره دیدم. دیدم و پاک کردم. هنوز آلیس (۲۰۱۴)، پروفسور و مرد دیوانه (۲۰۱۹). شخصیت اول هنوز آلیس، یه استاد زبان‌شناسی بود که داشت حافظه‌شو از دست می‌داد. موضوع پروفسور و مرد دیوانه هم تألیف فرهنگ انگلیسی آکسفورد بود. 

۷. چندتا فیلم ایرانی که سه‌تاشو بیشتر از بقیه دوست داشتم: نَفَس (۱۳۹۴)، رخ دیوانه (۱۳۹۳)، بارکد (۱۳۹۴). که اینا رم یادم نیست کی معرفی کرده بود بهم. نفس رو بیشتر از بقیه دوست داشتم و توصیه می‌کنم. پرسه در مه (۱۳۸۸) و پل چوبی (۱۳۹۲) و آرایش غلیظ (۱۳۹۲) و سربه‌مهر (۱۳۹۱) و دینامیت (۱۴۰۰) رو هم دیدم و همچنان نمی‌دونم تو این فولدر چی کار می‌کردن و کی گفته بود ببینم. دیدم و پاک کردم.

۸. یه فیلم هندی با زیرنویس فارسی هم داشتم به اسم رئیس (۲۰۱۷) که نقش اولش شاهرخ خان بود و موضوع، قاچاق مشروب و الکل. یه پلیس وظیفه‌شناس هم تو قصه بود که نمی‌ذاشت اینا راحت کارشونو بکنن. نکتۀ جالب توجه برای من اونجا بود که اینا تو منطقۀ مسلمان‌نشین بودن و عاشورا و عید قربان و اینا هم داشتن و مراسم مذهبیشونم نشون می‌داد. البته چند برابر سکانس مذهبی، رقص هندی داشت. در کل نفهمیدم چرا نمی‌فهمن کارشون غلطه. یادم هم نمیاد چرا و کِی و به توصیۀ کی دانلودش کرده بودم ببینم. سکانس آخرشم خیلی هندی بود. خیلی هم طولانی بود. سه ساعت اینا طول کشید. چاییاشونم شبیه نسکافه بود. انگار توش شیر می‌ریختن به جای آب جوش. تأثیری که این فیلم تو ذهن من گذاشت به این صورت بود که شبش خواب می‌دیدم تو مدرسۀ دوران راهنماییمم و سلمان خان استاد راهنما یا داور یه پایان‌نامه‌ست و اومده مدرسه‌مون و بهم میگه برم چایی بیارم. منم رفتم پی چایی و چند ساعت طول کشید تا با خانمی که گویا مستخدم مدرسه بود چایو پاک کنیم و بشوریم و بذاریم دم بکشه. تو ذهنم فرایند چای دم کردن و برنج دم کردن قاطی شده بود و تو قابلمه داشتیم چایی درست می‌کردیم و من همه‌ش نگران بودم که سلمان خان بدون چایی مونده. در کل دیدن این فیلمو توصیه نمی‌کنم.


- فعلاً همینا رو دیدم و بعد از دیدن پاکشون کردم که هاردم یه نفس راحت بکشه (به‌جز دورۀ آموزشی ترکی. اونو پاک نکردم). هنوز صد گیگِ دیگه مونده که اونا رم ایشالا سر فرصت بررسیشون می‌کنم و میام به سمع و نظرتون می‌رسونم.

۰۱/۱۰/۱۱
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

فیلم

نظرات (۲۲)

۱۲ دی ۰۱ ، ۰۸:۴۲ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

هیچ‌کدام از فیلم‌ها رو ندیدم.

اگه فولدر کتاب هم دارین، معرفی کنین. :)

پاسخ:
پس هر موقع وقتتون آزاد شد، دیدن «نفس» رو توصیه می‌کنم. دههٔ ۵۰ و ۶۰ رو از زبان یه دختربچه روایت می‌کنه.
و پستای این کانالو:
https://t.me/Andishkadehshakhes_ir/5

اتفاقاً برنامهٔ این هفته‌م هم اینه که به طاقچه و فیدیبو و فولدر کتابام سروسامون بدم و ببینم چی دارم و چی ندارم. اکثراً تخصصی هستن، ولی لابه‌لاشون چندتا کتاب عمومی هم پیدا میشه.

من هیچ وقت نتونستم فیلم هندی ببینم . یه کانال یوتیوب هم قبلا دنبال میکردم که صاحبش توی کانالش از کلاهبرداری های هندی ها حرف میزد . توی هر ویدیوش در مورد یکی از شیوه های کلاهبرداری از توریست ها حرف میزد  و انقدر روش های عجیب و غریب رو فاش کرد که کلا هند برای سفر دو روزه هم از ذهنم خط خورد . نه به خاطر کلاهبرداری  . یه جورایی بدبین شدم که چرا اینجورین  . یکی از بدترین چیزایی که توی کلاهبرداری هاشون دیدم اینه که خیلی راحت از مقدسات سو استفاده میکنن . راحت قسم میخورن.  توی کشورشون چندین کال سنتر بزرگ دارند و از اونجا با اروپا و آمریکا تماس میگیرند و با فریب مردم سعی میکنن اطلاعات کارت بانکی شون رو ازشون بگیرند و پلیس و دولتشون هم هیچ کاری با این کال سنتر ها نداره .

 

غذاهای کشورهای دیگه رو هم به نام خودشون ثبت میکنن مثلا سمبوسه ی ما رو تصاحب کردن.

پاسخ:
انقدرام بد نیستن :|
اینا چون جمعیتشون زیاده، تعداد کلاهبرداران بیشتری رو به خودشون اختصاص دادن وگرنه همه جای دنیا کلاهبردار پیدا میشه.

پیداش کردم این یکی از ویدیوهای این کاناله است . پنج شیش دقیقه است .

 

https://www.youtube.com/watch?v=iKJoMO0vJ5c

 

من بعد دیدن این ویدیو اینجوری بودم که آخه این پول خوردن داره واقعا  ؟

 

البته این نکته ای که گفتی جمعیتشون زیاده قابل تامله . بازم خدا رو شکر حداقل کسی از هموطن هامون در مورد ایران ویدیو های اینطوری تولید نمیکنه . یعنی خارجی ها معمولا ترسشون از سفر به ایران به چیزای دیگه برمیگرده که من بهشون حق میدم .

پاسخ:
چی بگم :|

سلام 

نبولای عزیز

امتحان جامعتون تموم شد به سلامتی ؟ 

خسته نباشید ...خوش برگشتی.. جات خیلی خالی بود مهندس جان

پاسخ:
سلام
آره خدا رو شکر :)
ممنونم
۱۳ دی ۰۱ ، ۰۹:۲۵ حامد سپهر

کرودز ۲ هم اومده اونم جالبه ببینید، انیمیشن روح و کوکو رو من دیدم خیلی موضوع جالبی داشت 

فیلم نفس هم خیلی خوب بود بخصوص با ترانه‌ی مهدی یراحی، فیلم ۲۱ روز بعد هم خوبه اونم اتفاقا ترانه‌ی متنش از مهدی یراحیِ 

آموزش زبان چقدر قیمتش خوب و مناسبه!! الان به پنجاه تومن چی میدن واقعا!؟

من با فیلم هندی هیچ مدلی نمیتونم ارتباط بگیرم همش فکر میکنم بیننده رو سرکار گذاشتن:))

 

پاسخ:
مرسی بابت معرفی
من وقتی فیلم هندی می‌بینم احساس می‌کنم نویسنده داره به شعورم توهین می‌کنه :| بعضی از سکانس‌ها واقعاً غیرمنطقیه. مثلاً تو همین رئیس، آخر قصه چندتا ماشین پلیس رئیسو (شاهرخ خان رو) می‌برن تو یه بیابون، چندتا تیر می‌زنن و جنازه‌شو می‌ذارن همون‌جا و می‌رن :| الان این مثلاً نحوۀ اعدام کردنشون بود؟ :|
  
الان با پنجاه تومن، یه سطل ماستم نمی‌دن دست آدم :| البته افق کوروش تخفیف زده روی ماست صباح. 38500 میده :))
۱۳ دی ۰۱ ، ۱۰:۳۹ میرزا مهدی

سلام تیترتون باید میشد "تبلیغات و ضد تبلیغات" 

ضد تبلیغاتم داشتید دیگه. مخصوصا هندیه و چایِش:))

رو به راه باشید همیشه.

من چهارتا هارد یک ترا دارم که گاهی اوقات میرم برا پاک کردن و خلوت کردنش که همیشه ناموفق بر میگردم.

دل کندن از بعضی چیزا خیلی سخته. دل کندن کلا سخته

پاسخ:
سلام
بعضیا با ضدتبلیغ، بیشتر ترغیب می‌شن برن سراغش. برای همین نگفتم ضدتبلیغ که حریص به دیدنش نشن ملت.
آره سخته. ولی خب اینا رو همیشه می‌تونم دانلود کنم. من چیزایی رو نگه‌می‌دارم که دانلودشدنی نباشن.
۱۳ دی ۰۱ ، ۱۱:۴۴ هلن پراسپرو

این قضیه‌ی چای سفید از انگلیس اومده... یا شایدم از هند به انگلیس رفته نمی‌دونم. ولی واقعا عجیبه که تو چاییشون شیر میریزن...

از نظر سلامتی هم خوب نیست آخه. اگزالیک اسید داخل چای با کلسیم شیر رسوب میکنه.

پاسخ:
ریشۀ چای به چین برمی‌گرده. یه نوشیدنی شرقیه. احتمالاً اضافه کردن شیر کار غربیا باشه

سر به مهر رو احتمالا من معرفی کردم. همون که لیلا حاتمی نقش اوله و یه وبلاگ داره

پاسخ:
آره شاید. اونو قطعاً به‌خاطر موضوعش دانلود کردم، ولی یه چندتا فیلم دارم که هیچ سنخیتی! با من و علایقم نداره :|

راستی یادم اومد یه فیلم هندی دیدم البته فقط شخصیت اولش هندیه

 

مردی که بی‌نهایت می‌دانست (انگلیسی: The Man Who Knew Infinity) یک فیلم بریتانیایی در ژانر درام و زندگینامه‌ای در سال ۲۰۱۵ است که بر اساس رمانی هندی به همین نام ساخته شده‌است و زندگی ریاضی‌دان هندی سرینیواسا رامانوجان می‌پردازد. از بازیگران آن می‌توان به دو پتل در نقش سرینیواسا رامانوجان و جرمی آیرونز در نقش گادفری هرلد هاردی اشاره کرد.

گرچه داستان فیلم در زمان جنگ جهانی اول رخ میدهد اما موضوع اصلی فیلم نیست و این فیلم صرفاً یک فیلم جنگی نیست.

رامانوجان که در شهر مَدرس هند زندگی میکند، علاقه و استعداد زیادی به ریاضیات دارد. او سعی می کند یافته های ریاضی خویش را به بقیه نشان دهد. اما از آنجا که کسی نوشته هایش را نمی‌فهمد، علاقه و اهمیتی از خود نشان نمی‌دهد. رامانوجان با فرستادن یکی از یافته های ریاضی اش به انجمن سلطنتی انگلستان نظر آن ها را به خود جلب می کند تا جایی که او از طرف این انجمن به انگلستان دعوت می شود و...

 

فیلم بدی نیست ولی شاهکار هم نیست .

 

در مورد هندی ها یه چیز دیگه هم که تا حدی برام آزاردهنده است اینه که به هر کس میرسند بهش میگن برادر یا خواهر . فرقی نداره توی خیابون باشه یا توی شبکه های اجتماعی .  به نظرم بهترین کلمه برای مخاطب قرار دادن افراد توی همه زبان ها و همه فرهنگ ها و برای همه سن ها کلمه خانوم یا آقا است . نمیدونم اولین بار کلمات برادرم و خواهرم و مادرم و پدرم و دخترم و پسرم و غیره توی چه زبانی به کار رفته و حتی نمیدونم دلیل نفرتم نسبت به این کلمات اینه که این کلمات تا حدی توسط برخی از ارزشی ها استفاده میشن یا این که کلا خوشم نمیاد.

 

البته بین سیاه پوستان آمریکا هم کلمه برادر خیلی رواج داره .

 

مغزم هنوز نتونسته بین برادران ارزشی و برادران هندی و برادران سیاه پوست ایالات متحده ارتباط خاصی پیدا کنه برای همین واقعا نمیدونم ریشه اش از کجاست

پاسخ:
اون قسمت از مغز من که بین آدما و نژاد و ویژگی‌هاشون تفکیک قائل میشه کار نمی‌کنه انگار :|
هر زبانی و هر فرهنگی عبارت خطاب خودشو داره دیگه. آزارتون می‌ده چرا؟ ترک‌ها هم به زبان خودشون به مرد و زن غریبه برادر و خواهر می‌گن.
۱۳ دی ۰۱ ، ۱۹:۰۴ اقای ‌ میم

از بین فیلم های ایرانی که معرفی کردید بارکد، سر به مهر و رخ دیوانه رو دیدم البته دینامیت هم همون اول هاش رو دیدم دیگه ندیدم و نمیدونم چرا همچین مزخرفاتی تو کشور ما ساخته میشه بین این ها رخ دیوانه رو خیلی دوست داشتم و نوع نمایش بارکد رو اصلا، سر به مهر هم چون به موضوع وبلاگ میپردازه بدم نیومد.

+ اگر بخوام فیلمی رو معرفی کنم ویپلش و وکیل مدافع شیطان رو معرفی میکنم

سریال هم آینه سیاه رو

پاسخ:
حتی اگه مزخرف باشه هم خواهان داره. نمیشه سلیقۀ مزخرف‌خواهان رو نادیده گرفت.

آره درسته حرف بدی نیست و ظاهرا توی خیلی از زبان ها وجود داره و فقط استفاده اش ممکنه کمتر یا بیشتر باشه . 

دلیلش رو نمیدونم. شاید چون اولین بار این واژه ها رو من از زبان ارزشی ها شنیدم و یه جورایی حس ارزشی طور بهم میده :| 

 

تازه مثلا شاید اگر از یه سوئدی این حرف رو بشنوم حسم بهش بد نباشه. شاید یه مقدار ذهنیت نژاد پرست در ناخودآگاهم باشه یعنی فکر میکنم هست ولی خب همیشه ظاهر رو حفظ میکنم . نمیدونم اونایی که میگن نژاد پرستی بده واقعا در اعماق خودشون چنین باوری دارند و همه رو یکسان میبینند یا فقط ظاهر رو حفظ میکنن که خب در اون صورت ظاهر رو همه میتونن حفظ کنن . 

 

بگذریم . چقدر شبیه اعتراف شد کامنتم :)

 

پاسخ:
من حفظ ظاهر نمی‌کنم. صادقانه و خداوکیلی آدما فرقی برام ندارن. اتفاقاً این سری که داشتم می‌رفتم تهران، با‌ یه خانمی هم‌کوپه بودم که نژادپرست بود. همین که سوار شدم پرسید ترک تبریزی؟ بعدش شروع کرد به بد گفتن از ترک‌های شهرستان‌های اطراف. هی می‌گفت کاش تو مسیرمون ترک فلان‌جا سوار کوپه‌مون نشه چون فلان‌جاییا فلانن.

چه خوب . آخه تازه بدبختی من اینه که نژاد پرستی درونیم به نفع خودم نیست یعنی فکر نمیکنم ایرانی ها بهترن یا من بهترم . فکر میکنم اروپایی ها و آمریکایی ها و کانادایی ها و استرالیایی ها بهترن و خاورمیانه و هند و آفریقا بده  . 

 حتی با گرفتن پاسپورت یه کشور اروپایی هم فکر نمیکنم این حسم از بین بره . همیشه فکر میکردم فلان کار رو بکنم و این مرحله تموم بشه و به فلان جا برسم دیگه حس خوبی پیدا میکنم اما هنوز از درون حس خوبی ندارم .  

 

بعضی وقتا آرزو میکنم کاش حداقل از درون شبیه اینایی بودم که فکر میکنن ایرانی ها از همه بهترن .  حداقل یه اعتماد به نفس کاذبی ایجاد میشد .

پاسخ:
من با روح آدما بیشتر ارتباط برقرار می‌کنم تا ظاهر و موقعیت و ملیت و قومیت و... 
در واقع اهمیت نمی‌دم به چیزایی که اکتسابی بوده و دست خودمون نیست. اساساً ارزشی برای این دنیا و مرزها و اصول و قواعدش قائل نیستم. مرزهای جغرافیایی ساخته و پرداختهٔ خودمونه. تو یه عالم دیگه سیر می‌کنم کلاً :)))

من این اواخر دو تا فیلم خوب دیدم، هی دلم میخواد به بقیه هم بگم ببینن:)

ذهن زیبا و coda

وقت داشتین توصیه میشن

انیمیشن کلاوس هم قبلنا دیدم و خوب مناسب ایام کریسمس و سال نو میلادی....اونم جالب بود

پاسخ:
مرسی. ذهن زیبا تو همین فولدری که گفتم هست. ولی هنوز ندیدمش. کدا رو چند ماه پیش دیدم و دوست داشتم. تو این پست هم در موردش نوشتم:
۱۵ دی ۰۱ ، ۱۵:۱۷ اقای ‌ میم

خیلی ببخشیدا ولی الان یکی سلیقه اش فیلم پورن باشه باید فیلم پورن هم ساخته بشه؟

پاسخ:
نمی‌دونم. بستگی به خودتون داره. خیلی از فیلم‌سازها الان با همین رویکرد دارن فیلم می‌سازن.
اتفاقاً موضوع یکی از فیلمایی که دیدم همین بود. یه فیلم ایتالیایی بود راجع به یه مسئول سینما که فیلمایی که صحنهٔ عاشقانه! داشت رو سانسور می‌کرد و مردم اعتراض می‌کردن. 

ذهن زیبا رو منم دیدم . پیشنهاد میکنم . من کلا فیلم هایی با موضوع ریاضی رو دوست دارم . مردی که بینهایت را میشناخت هم چون موضوعش ریاضی بود دیدم . یه فیلم دیگه هم با این موضوع دیدم به اسم گیفتد که یادم نیست دقیقا چی ترجمه شده بود . فکر کنم نزدیک ترین معنی اش همون با استعداد باشه . اونم بد نبود . یه فیلم دیگه هم هست به نام بازی تقلید که در مورد انیگماست . اونم بد نیست .  

 

کلا فیلم هایی که با موضوع ریاضی یا علم ساخته میشن خیلی هیجان انگیز نیستن به ویژه این که از همون اول فیلم آخرش مشخصه چون بر اساس واقعیت ساخته شدن و سرنوشت اون دانشمندها رو میدونیم . 

 

چند تا فیلم دیگه هم با این موضوع دیدم ولی اسمشون رو یادم نیست .

 

اگر سریال علمی هم علاقه داری مستر روبات خوبه . تموم هم شده. اگر خواستی ببینیش بهتره دوبله اش رو نبینی چون خیلی از اصطلاحات برنامه نویسی رو غلط ترجمه کردن . فکر کنم تیم ترجمه شون صرفا مترجم بودن نه برنامه نویس . 

 

اهان یه فیلم دیگه هم یادم اومد در مورد هاوکینگ بود . تئوری همه چیز . اونم بد نبود ‌‌.  

 

یه دونه دیگه هم یادم اومد که به ریاضی مربوط نیست ولی دوستش داشتم . قربانی پیاده ‌‌. در مورد زندگی بابی فیشر یکی از اساتید بزرگه شطرنجه. زندگیش کلا جالبه . در نهایت هم خل میشه و سر به بیابون میذاره :| آخرین فیلم هایی که توی یوتیوب ازش هست خیلی ژولیده و داغونه . خیلیا معتقدن شطرنج باعث شد خل بشه و بعضیا هم مثل کاسپاروف معتقدن اتفاقا بابی فیشر از اول دیوونه بود و شطرنج باعث شد علائمش دیرتر نشون داده بشه و وقتی دیگه به همه چی رسید و چیزی نبود که بهش برسه و شطرنج رو گذاشت کنار خل شد :|

 

بازم اگر توی این سبک چیزی یادم اومد معرفی میکنم

پاسخ:
چقدر فیلم!
منم یه کتاب خوندم با این موضوع به اسم اندازه‌گیری دنیا

Hidden Figures 

 

 و 

 

Proof 

 

رو هم یادم اومد . اونام مثل قبلیا بد نیستن . دومی رو بیشتر دوست داشتم هر چند خیلی فیلم آروم تریه نسبت به اولی 

 

پاسخ:
مرسی بابت معرفیشون. فیلمای این مدلی رو دوست می‌دارم.

مرسی بابت معرفی کتاب . اتفاقا دنبال یه کتاب بودم برای اوغات فراغت . آخرین کتابی که خوندم یعنی میخواستم بخونم کتابی بود که از کانال تلگرام طرفداران جادی دانلود کردم . همین چند روز پیش. اسمش بود لینوکس و زندگی به قلم جادی . 

 

فکر کنم جادی وقتی این کتاب رو نوشته سنش خیلی کم تر بوده چون من چیزی توش در مورد زندگی ندیدم :دی کتاب رو باز کردم دیدم همش در مورد دستورات خط فرمان لینوکسه :| چون کتاب فیزیکی نبود نتونستم محکم ببندمش ولی فایلش رو بستم و توی دلم گفتم من اومده بودم دو دقیقه خودت و زندگی ات رو ببینم استاد .

 

خلاصه ضد حال بود . 

پاسخ:
:))
۱۵ دی ۰۱ ، ۲۰:۴۹ اقای ‌ میم

چیش بستگی به من داره؟

مگه من مسئول وزارت ارشادم:) 

پاسخ:
نه دیگه، به هر حال گوشهٔ ذهنت خودتو جای تولیدکننده یا مصرف‌کننده یا مسئول کنترل و بررسی گذاشتی که این سؤال برات پیش اومد. اگه نه سر پیاز باشیم نه تهش، اگه به ما مربوط نباشه، چرا مطرح بشه اصلاً.
بستگی به این داره که به سود و لذتش فکر کنی یا به گناه و آسیب‌هاش.
۱۵ دی ۰۱ ، ۲۱:۴۰ اقای ‌ میم

من با ساخت فیلم هایی مثل دینامیت تو کشورم مخالفم ولی حقیقتش نه تولیدش دست منه نه اجازه نمایشش تهش بتونم تو رسانه ای مثل اینستاگرام مخالفت کنم باهاش

پاسخ:
به هر حال هر کی یه سلیقه‌ای داره

این که مطبوعات باید توسط نهادهای نظارتی کنترل بشن یا نه و خطوط قرمز باید کجا باشند توی اکثر کشورها بحث پیچیده ای محسوب میشه. من فواید آزادی مطبوعات و سینما رو بیشتر از مضراتش میدونم. اگر عبارت 

Press freedom world map یا چیزی شبیه به این رو سرچ کنید وضعیت تمام کشورها مشخصه و با یک نگاه کلی این نظریه تایید میشه که کشورهایی که آزادی مطبوعات دارند معمولا در رفاه بیشتری هستند و خشونت کمتری رو تجربه میکنند .  

به نظر من بهتره آزادی باشه . حالا من نوعی میتونم با توجه به اعتقاداتم فلان سایت یا مجله رو دنبال کنم یا نکنم. 

 

حداقل فایده ای که من از نزدیک دیدم اینه که باعث میشه مردم خونسرد تر باشن و سریع عصبانی نشن . مریم مقدس واقعا برای اکثر مردم اروپا مقدسه ولی خب به این نتیجه رسیدن که با تهدید یا آسیب رسوندن به فلان مجله که کلا به همه چی توهین میکنه چیزی عوض نمیشه . کسی که حتی برای عزیزترین اعتقاداتش هم خونسردیش رو حفظ کنه خب قطعا در برابر مسائل دیگه هم خونسردیش رو حفظ میکنه و خشونت در جامعه کم میشه

پاسخ:
تا حدودی باهاتون موافقم.
۱۶ دی ۰۱ ، ۰۰:۳۸ اقای ‌ میم

اوکی هر کسی سلیقه ای داره:) 

جالبه