پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

182- فکر کنم یه چیزی کشف کردم

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ

داشتم چند تا مقاله و مطلب در مورد تفاوت نژاد انسان‌ها می‌خوندم, خصوصیات فرهنگی و اخلاقی هر کی مختص خودشه, ولی اینکه یه گروه بینی نوک منقاری دارن و بینی از روبرو پهنه, یه گروه بینی‌شون یه مدل دیگه, برمیگرده به نژادشون, یا مثلاً فاصله چشم‌ها و ابروهاشون و نوع جمجمه‌شون, اینکه پنهه یا دراز, ارتفاع جمجمه, فاصله مجرای گوش تا سقف جمجمه, نوع سقف جمجمه, استخوان بینی, گودی استخوان چشم, فرم دندان‌ها, پیشانی و چانه و طول جمجمه و زاویه فک حتی!!!

بعد داشتم به پنج سال پیش فکر می‌کردم, اون اوایل که هنوز به محیط تهران عادت نکرده بودم, می‌گفتم نگاه مرداشون آزار دهنده است, بعدش چند نفرو مستثنی می‌کردم و می‌گفتم اینا فرق دارن, می‌گفتم با نگاه ترک‌ها مانوس ترم تا آدمای این شهر؛
سه سال پیش که اومده بودیم اینجا همین حرفو در مورد عرب‌ها, چه اعراب عراق و چه اعراب بقیه کشورا زدم, حس می‌کردم نگاهشون یه جور ناجوریه, مثل همون نگاه تهرانیای 5 سال پیش؛
دیشب داشتم وبلاگ مگهان رو می‌خوندم و دیدم چند خط در مورد نگاه آقایون ترک و رشتی نوشته؛ لابد اگه فردا پاشم برم چین هم همین حرفو در مورد چشم بادومیای شرق آسیا می‌زنم و لابد نگاه غربی‌ها هم یه جوره ناجوره...

ولی حس می‌کنم همه‌ی این ناجور بودنا برمی‌گرده به تفاوت نژاد آدما؛ ینی یه موقع این تفاوت زاویه و انحنای جمجمه آدما باعث میشه فکر کنیم اونا یه جوری نگاه می‌کنن و اینکه ما دختریم و یه کم به نوع نگاه حساس‌تر, مزید بر علت هم میشه

و جا داره از پشت همین تریبون یادی بکنم از شهریار عزیز که میگه:

تا تو نگاه می‌کنی کار من آه کردن است

ای به فدای چشم تو این چه نگاه کردن است؟

تا کشف و دستاوردی دیگر بدرود.

بعداً نوشت: منظورم این بود که نگیم فلان جاییا این جورین و بهمان جاییا اون جوری

۹۴/۰۵/۲۱
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

مگهان

نظرات (۶)

۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۲ فانتالیزا هویجوریان
به نظر من مردای تورک یک مقدار انرژی جنسیشون زیاده!
و هیزن!
کرد ها خیلی چشم پاک و صادقن و گرایش زیادی به زن ندارن! :)))))))


پاسخ:
یه شوهر کرد هم نداریم حتی :))))
۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۷ ماهان هاشمی
شما باید یه دوره کلاس "هیزی نِگری" برگزار کنید! :)))
پاسخ:
ینی راه های مقابله با این نگرشو آموزش بدم؟ :))))))
۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۲ فاطمه (خودکار بیک)
اممممم، نگاه شناسیم زیاد خوب نیست :دی
پاسخ:
فکر کنم باس دو سه سال دندون رو جیگر بذاری که این 18 سالو رد کنی
بعد بیا بشینیم مفصل حرف بزنیم :)))))
ااااا ایول خیلییییییییی حال کردم با این پستت! واقعا کشف جالبی بود :)

می دونی به نظر من خصوصیات اخلاقی هم مثل خصوصیات ظاهری به نژاد و ژن بستگی داره تا حدی. مثلا دیدی این بچه هایی که از نظر ظاهری خیلی شبیه پدر یا مادرشون هستن، بعضی خصوصیات اخلاقی رو هم ازشون به ارث بردن؟ البته می شه ربطش داد به این که خب این جوری تربیت شدن ولی به نظر من خصوصیات اخلاقی هم به ارث می رسه. من خیلی به این مباحث علاقه مندم و هی سعی می کنم خصوصیات ظاهری و غیر ظاهری نژادها رو پیدا کنم.
تا اینجا فهمیدم که تنها خصوصیت مشترکی از آریایی ها که در ایرانی ها و آلمانی ها باقی مونده دماغ بزرگه :))
پاسخ:
:)))))) البته شنیدم دماغ شمالیا بزرگتر از بقیه هم وطنانه
یکی از بچه ها می‌گفت دلیلش رطوبت هواست
۲۱ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۰۸ فانتالیزا هویجوریان
عه چرا؟
کرد ها فقط به درد دوستی اجتماعی میخورن ولی یک مرد باید کنجکاو زنش باشه فقط باید شانس بیاریم یک با اخلاق ش گیرمون بیاد که فقط کنجکاو ما باشه :))))))))))))))))))))))))))))
خدای من باورم نمیشه جانور درون من رو مجبور به کامنت نکن آغااااا
پاسخ:
:)))))))) حالا این جانور درونت چیه؟
خرگوش نیست؟ :دی
۲۲ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۵۲ شن های ساحل
 ۲واحد وراصت باید پاس کنی شما....با نظریت موافق نیستم درست فرمت صورت اقوام مختلف متفاوت ولی اون احساسی که حس می کنی ربطی به این تفاوت نداره....۲ واحد جامعه شناسی هم بهش اضافه شد...البته این سلیقه ات توی تفکراتت دوست دارم مصبت اندیشی خیلی خوبه....
پاسخ:
:))) می دونم کیبوردت مشکل داره ولی حواست باشه که وراثت و مثبت اندیشی :دی
منظورم اینه که نمیشه که هی بریم یه جایی بگیم مرداش این جوری ان
به نظرم ما چون چشممون عادت میکنه به قیافه نژاد خودمون یه جای دیگه حس میکنم اینا یه جوری ان
ولی وقتی عادت میکنیم از شدت یه جور بودن اونا کم میشه