پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۷۵۵- مطمئن

دوشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۱، ۰۱:۲۸ ب.ظ

برای پرداخت قبض و کارت‌به‌کارت و اینا، تو گوشیم دوسه‌تا اپلیکیشن دارم که معمولاً از یکیش استفاده می‌کنم. چند روز پیش داشتم برنامه‌های کم‌کاربرد گوشیمو پاک می‌کردم که رسیدم به اپِ 724 و دیدم خیلی وقته استفاده نمی‌کنم ازش. معمولاً از دیجی‌پی و گاهی هم از هفتادسی استفاده می‌کنم. خواستم از حساب کاربری 724 خارج شم و حذف نصبش کنم که این پیغامو داد. پرسید «آیا مطمعن هستید که میخواهید از حساب کاربری خود خارج شوید؟» می‌خواستم به پشتیبانیشون پیام بدم با این غلط املایی‌ای که دیدم اگه یه درصد شک داشتم الان دیگه مطمئن شدم که می‌خوام از حساب کاربریم خارج شم و دیگه ازت استفاده نکنم. ببین من شاید کسیو که نیم‌فاصلۀ «می‌خواهید» رو رعایت نمی‌کنه ببخشم، ولی اونی که مطمئن رو با عین نوشته رو اعدامش کنید. بخشش هم لازم نیست.

نیم‌فاصله چیه؟ به فاصلهٔ بین «می» و «خواهید» می‌گن نیم‌فاصله. اگه بین می و خواهید فاصلهٔ کامل بذاریم می‌شه «می خواهید». اگه فاصله نذاریم می‌شه «میخواهید». درستش اینه که نیم‌فاصله بذاریم بنویسیم «می‌خواهید».




+ یادی از گذشته‌ها: nebula.blog.ir/post/1260

+ امروز همراه اولی‌ها اگر کد ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۴ ستاره ۱ مربع رو بزنن مکالمهٔ رایگان یا اینترنت رایگان هدیه می‌گیرن.

چون‌که آخرین دوشنبهٔ ماهه

۰۱/۰۱/۲۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۷)

🤣 من‌قبلا بخاطر کیبورد گوشیم اینطوری مینوشتم مطمئن رو ولی از یه برنامه‌ی مخاطب‌دار انتظار نداشتم

پاسخ:
خب اگه همزه نداری ی بنویس. بنویس مطمین :))
پیش اومده که من یه کاراکتری رو نداشته باشم. رفتم از گوگل کپی کردم یه جایی نگه‌داشتم. هر موقع لازم داشتم با کپی پیست استفاده کردم ازش.

من از وقتی که میخونمتون با نیم فاصله آشنا شدم و تقریبا همه جا استفاده میکنم و خیلی هم ممنونم از شما بخاطر آموزش این موضوع 

یه سوالی من در مورد ویرگول داشتم که جای صحیحش توی نوشتار کجاست مثلا (این،درسته ) یا ( این ،درسته)   یا( این ، درسته) ؟ 

همچنین علامت سوال یا تعجب یا پرانتز فاصله‌ش با کلمه قبل یا بعد چقدر باید باشه؟

اگه زحمتی نیست یه توضیحی بدین ممنون میشم:)

 

پاسخ:
چه خوب. خوشحالم. خدا رو شکر.
ولی الان رعایت نکردیدا. درستش این‌جوریه: 
من از وقتی که می‌خونمتون با نیم‌فاصله آشنا شدم و تقریباً همه جا استفاده می‌کنم و خیلی هم ممنونم از شما به‌خاطر آموزش این موضوع 


نقطه و علامت تعجب و سؤال و ویرگول و دونقطه و نقطه‌ویرگول رو بچسبونید به کلمۀ قبلی و بعدش فاصله درج کنید. 
مثال: سیب، موز، خیار و نارنگی بخر. باشه؟ مرسی.

پرانتز رو هم این‌جوری می‌ذاریم:
نظر (کامنت) بذارید.

قبل از علامت ( فاصله گذاشتم و بعدش نه
بعد از علامت ) فاصله گذاشتم و قبلش نه
علامت نقل‌قول هم مثل پرانتزه. او گفت: «سیب بخر» و منم گفتم باشه.

من این چیزا رو معمولاً تو پستام رعایت می‌کنم. مثال‌های بیشتر رو تو متن پست‌هام می‌تونید مشاهده کنید. حتی برای تمرین می‌تونید یه مثال از هر کدوم از متن پستام پیدا کنید.
۲۹ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۰۳ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

چه گناه بزرگی!:))

پاسخ:
انصافاً برای اپلیکیشنی با اون همه دبدبه و کبکبه نابخشودنیه

میدونی مشکل من با نیم فاصله چیه ؟ از نظر ریاضی دو تا نیم فاصله پشت سر هم باید بشه یه فاصله و من بعد از این که با برنامه ی پاورتویز کاری کردم که شیفت راستم نیم فاصله بزنه این روش به ذهنم رسید که برای فاصله ی بین کلمات دو تا نیم فاصله بزنم یعنی دیگه از اسپیس استفاده نکنم . 

 

ولی جواب نمیده :) منم بیخیال شدم . نگاه کن :

 

نیم فاصله (با اسپیس)

نیم‌فاصله( با یک نیم فاصله )

نیم‌‌فاصله(با دو تا نیم فاصله )

 

انتظار داشتم اولی و سومی شبیه هم بشن که نمیشن .

پاسخ:
این نیم، به‌معنی یک‌دوم طول فاصله نیست که. اصطلاحه. کاری به اسمش نداشته باشید. یه عملگره. یه کاره. توضیحش سخته :| وقتی شیفت و کنترل و ۲ رو می‌زنید یه اتفاق می‌افته که من نمی‌دونم چجوری توضیح بدم

آره در واقع اصلا فاصله ایجاد نمیکنه و اسم انگلیسی اش منطقی تره به نظرم :| یا حتی اسم عربی اش رو الان دیدم نوشته : فاصل صفر العرض

 

Zero-width non-joiner - Wikipedia

 

 

پاسخ:
آره دقیقاً همینه. نیم نیست. صفره.

ممنون از راهنماییتون:)

سلام و درود دردانه خانوم عزیز 

 

داشتم (مسیر پیامبری ـ صدیقه وسمقی) رو میخونم ک یادت افتادم ! 

 

گفتم یک اعلان حصور بکنم ک باز ....... 😀🤣

 

 

شاد باشی و سلامت الهی 

پاسخ:
سلام
نشنیده بودم اسمشو. الان گوگل کردم یه چیزایی در موردش خوندم.
بعد از اینکه خوندید، اگر فرصتشو داشتید چند خط در موردش نظرتونو بگید شاید ترغیب شدیم ما هم خوندیم