پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

مثل وقتی که خواننده‌های وبلاگ اشکالات فیزیک اول دبیرستانو از حضرت صاحب وبلاگ می‌پرسن!!

خدا به سر شاهده برق و زبان‌شناسی هیچ ربط مستقیم یا غیر مستقیمی به فصل نور فیزیک اول دبیرستان نداره!

همچین که پاتونو بذارید دانشگاه خیلی از اطلاعات دبیرستان خود به خود فراموش میشن که خب طبیعیه

ولی از اونجایی که دو فقره خواننده 13 و 14 ساله و انبوهی خواننده دبیرستانی کشف و ضبط کردم

گفتم این توضیح المسائل رو به صورت عمومی اینجا بذارم بقیه هم مستفیض بشن, 

اگه سنی ازتون گذشته و الان به دردتون نمی‌خوره, ممکنه 20 سال دیگه به درد بچه هاتون بخوره

پس با دقت گوش بدید:

اون منحنی آینه مقعره, خب؟

فاصله آینه تا f (کانون) رو 1 نام‌گذاری کنید

خود f رو 2 نام‌گذاری کنید

فاصله f (کانون) تا 2f رو 3 نام‌گذاری کنید (به 2f یه عده میگن c ینی مرکز)

خود 2f رو 4 نام‌گذاری کنید

2f به بعد رو 5 نام‌گذاری کنید

خیلی دور یا بی‌نهایت رو 6 نام‌گذاری کنید

این ور آینه رو هم 7 نام‌گذاری کنید

حالا از قانون مجموعشون بشه 8 استفاده کنید

ینی اگه جسمو بذارید ناحیه 1 تصویرش میافته ناحیه 7

اگه جسمو بذارید ناحیه 2 تصویرش میافته ناحیه 6

اگه جسمو بذارید ناحیه 3 تصویرش میافته ناحیه 5

اگه جسمو بذارید ناحیه 4 تصویرش میافته ناحیه 4

اگه جسمو بذارید ناحیه 5 تصویرش میافته ناحیه 3

اینجوری:


+ دفعه آخرتون باشه از من اشکال مشکال درسی می‌پرسیداااااااااااااااا!

والا...

۹۴/۰۵/۱۰
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۴۰)

وااای نسرین دارم میترکم از خنده. فقط اموزش نداشتی تو وبت ک اونم داری الان
دقیقا مبحثاییه ک ازشون متنفرم و بلدشونم نیستم!هیچ تلاشینم نمیخام بکنم برا یادگیریشون.حالا شکلاش بهتره از مسله هاش خیییلی بدم میاد!
پاسخ:
:)))))))
کجاش سخته
من هنوزم که هنوزه یادمه اینا
همینی که توضیح دادمو یاد بگیری برای دنیا و آخرتت کافیه
حتی بعداً میتونی به بچه هاتم یاد بدی
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۵ فاطمه (خودکار بیک)
هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن!  
من همچنان استوارانه میام و میپرسم :)))
پاسخ:
:))))))
پایدار باشی فرزندم
اینا رو بلدم .اینf و 2f و مرکزو شکلاش اسونه
الان دقیقا یه سوال ازت میپرسم ببینم بلدیش یا نه!!
من اینجور مدلا رو بدم میاد!!

* شخصی به قد یکو نیم متر در فاصله ی شیش متری از چراغی که در ارتفاع h  اویزان است قرار گرفته.ارتفاع چراغ چقدر باشد تا طول سایه شخص روی زمین چار سانتی متر باشد؟؟

*قرص کدری را بین یک لامپ و پرده میزاریم.قطر سایه ی ان با قطر خوده جسم برابره.اگر جسم را از لامپ دور کنیم سایه و نیم سایه به ترتیب چگونه تغییر میکنند؟
الف)ثابت_کوچیک
ب)کوچیک _ثابت
ج)ثابت_ثابت
د)بزرگ بزرگ

البته من نیومدم اشکال درسیمو بر طرف کنماااااااااااااااااا
ولی خب مثال زدم مثلا اینطوری!
الانم جزوه فیزیکم جلو دستمه از رو اون برات نوشتم:)
پاسخ:
هر دو تا شو بلدم :دی
قضیه تالس و اینا بلد باشی اولی خیییییییییلی آسونه
دومی که دیگه گلابیه

حل کنم برات یا داری جوابشو؟
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۳ مبهم الملوک
این فصل را دوس میدارم    فعلا درگیر دینامیک و ماهواره ها هستیم
پس من هر موقع اشکال درسی داشتم مراجعه میکنم    اخه خیلی دوس داری دیگه   مبهم الملوک هیچ وقت دل خواهر های جوانش را نمیشکند  :دی
پس تا سوال های اینده
پاسخ:
:))))
من کماکان تو کف سن تو ام
14 سالگی س قشنگیه
قدرشو بدون
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۶ مبهم الملوک
حتما
و البته سنی پر از مبهم ها  فقط فقط خودتی و خلا وجودت
پاسخ:
میگذره
جواب اولی که میشه سه و هفتادو پنج صدم
دومیم که ثابت_ کوچیک
هر چی راه حل و جواب اخرشون بودو نوشتم ولی نمیدونم اصن چرا اینطوری شد! چرا جوایش این شد!
واس تو گلابیه! واس من نه!
تو که کلاس اموزشتو برپا کردی ازین ب بد چیزای کاربردی تر و پر استفاده تر بزار:)))))
چه روییم دارم!!!!
پاسخ:
رو نیست :)))) سنگ پای قزوینه :))))))
اگه جوابش 3.75 میشه پس سوالو اشتباه نوشتی ینی طول سایه رو باید مینوشتی چهارصد نه چهار
برای اولی تو ذهنت یه مثلث راست گوشه بکش(قائم الزاویه)
 قاعده اش 600+400 سانتی متره
ارتفاع h که نمیدونیم
یه خط موازی ارتفاع بکش که همون آدمه ارتفاع 150
از تالس استفاده کن

150/400  =  h/1000
h=375


میشه بپرسم چرا گفتی چارده سالگی سن قشنگیه؟؟؟مثلا ک چییی؟
پاسخ:
خب اون موقع من سوم راهنمایی بودم و وارد دبیرستان نشده بودم
برای من سن پر خاطره ای بود
فصل اخر یه بخشی از زندگیم بود
بعدش دبیرستان و دوستای جدید و ...
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۱ فانتالیزا هویجوریان
:))))))

آینه ی محدب رو هم بگو :دی
پاسخ:
:))))) آن شیخ با بزرگان مهربان نبود :دی
البته مهرماه 13 سالم میشه :دی
پاسخ:
ینی هنوز نشده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میگماااااااااااااااا این وبلاگ اصن مناسب سن تو نیست
برو از خدا بترس
برو
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۵ مبهم الملوک
تاکید میکنم  من امسال میرم دوم دبیرستان
پاسخ:
والا زمان 14 سالگی سوم دبیرستان بود
الان سیستم آموزشی کن فیکون شده
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۶ مبهم الملوک
اخر این ما نیز 15 ساله میشویم   
ایکون ذوق مرگی
پاسخ:
:) پس یادم باشه تبریک بگم
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۴ مبهم الملوک
سیستم چه ربطی داره عزیز؟ تغییری نکرده 
نیمه اول و دومه که اونم فرقش  یه ساله یا کمتر یا بیشتر  
که من نیمه اولیم 
پاسخ:
منظورم اینه که اون موقع من هنوز دبیرستانی نبودم
5 سال ابتدائی و 3 سال راهنمایی خونده بودم و 14 سالم بود

نسرین یه عده بچه دبیرستانی دورتو گرفتن
این نگاره ک نصف سنه تو رو داره!
منم فاطی ومبهمو.. :)))
اصن رده سنیامون با هم سنخیت نداره
تو چرا وبای اونا رو میخونی اونا چرا تو رو میخونن!!
مثلا یه بچه دبیرستانی رو چ ب خوندن وبه ی دختر برقیه جدیدنا ادبیه بیس پن ساله ی دم بخت!! خخخخ
پاسخ:
:)))))))))
والا!!!
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۱ مبهم الملوک
والا منم همینا رو خوندم دختر
بستگی به همون نیمه ها داره

پاسخ:
:) جالبه
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۹ ♛ ♛ آرین ♛ ♛
اینا که پرتغالن :|
مردی دیفرانسیل و تحلیلی درس بده :|

آیا شیخ با هفده ساله ها نیز مهربان بود؟ ^_^
پاسخ:
17 ساله ها؟
امممم
شیخ باهاشون راه میاد
ینی ترم اول یه ریاضی شهشهانی رو تجربه کردم که آبا و اجدادم اومد جلوی چشمم
در برابر اون اینا چیزی نیست
هندسه تحلیلی رو انقدر دوست داشتم که یه بار امتحان هندسه داشتیم من اشتباهی گسسته خونده بودم
ولی نمره ام خوب شد
درس شیرینی بود

این تن بمیره تجدید خاطره نکنید بذارید به زندگیم برسم

یادددددددددش بخیر 
فیزیک دبیرستان را عاشق بودیم ولی فیزیک هالیدی نذاشت که 
پاسخ:
:)))))
نذاشت!
اگه ناراحت میشید....
دیگه وبلاگتونو نمیخونم..
پاسخ:
نه بابا
اتفاقاً بهت افتخار می‌کنم که فهم و شعورت انقدر بالاست
به خداااااااااااااااااا
تو رکورد کم سن و سال ترین خواننده رو داری
کجا میخوای بذاری بری
نا سلامتی سوگلی اینجایی
از همین الان بت بگم با این پستی ک گذاشتی یکاری کردی که..
من از ابان ماه واس رفع اشکالای درسی امسال مدر درسهای ریاضی فیزیک و هندسه مزاحمتان خواهم شد:)))))))
پاسخ:
:))))) 
مدرسان شریف
29 دو تا 6
وااااااااااااای خدای بزرگ اینا :|| وای نه! وای یادم نیار کنکورو!
پاسخ:
:))))) چه دل پری داری تو!
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۰ مهندس جنین
من تازه پیدات کردم! یک‌سری سول سیالات و ترمودینامیک مدت‌ها بود که گوشه اتاقم انداختم و کسی نیست که جوابشونو بده یا بهتره بگم که نمیدونن که جواب بدن! ما خیلی مخلصیم استاد!
پاسخ:
سیالات و ترمودینامیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برو از خدا بترس
خخخخخخخ
مدرسان شریف!
+ فک کنم منم شدم جز اون معتادای وبلاگت..خدا بم رحم کنه
پاسخ:
متاسفانه درست فکر کردی
سلام

پاسخ:
و علیکم السلام! :)
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۲ دختر حــَوا :)
نسرین من میگم برو معلم شو :))) یعنی من سال اول دبیرستان فیزیکمو 13 شدم تا همین الانشم از فیزیک متنفرم ولی اینو خیلی خوب فهمیدم عاقا :))

عنوان پست و جوابت به فانتالیزا :)))))))
پاسخ:
:)))))
زین پس درستاتو بیار خودم یادت بدم
فیزیک شیرین تر از ریاضیه
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۷ مهندس جنین
بابا خدای سرعت! بابا واکنش سریع! بابا ری‌اکشن! خوشم اومد چه سریع قاطی مرغای پیوندهات شدم. ولی جدن از وبلاگت خوشم اومد. موفق باشی :-)
پاسخ:
آره من الهه سرعتم!
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۶ دختر حــَوا :)
الان اینو دیدم یاد پستت درمورد اون خطبه ی نهج البلاغه افتادم :)
پاسخ:
مرسی :)
می‌خونم ببینم چیه...
هِچ حوصله موصلم یوخ :((((((((((((((((
پاسخ:
زندگی کن!
چند سال دیگه حسرت این روزارو میخوریاااااااااااااا
من یه دایی دارم خیلی جوریم 9 سال اختلاف داریم داداشمه بیشتر !! بی حیاس تقریبا :دی

یبار مجرد بود بهم گفت حوصله ندارم گفتم زندگی کن متاهل میشی غصه میخوریا
میدونی چی گفت؟؟؟!!
گفت : فعلا که زندگی داره مارو میکنه !!!! بعدم گذاشت رفت !!
الان منم بی حیا شدم .. همون جمله ی بالا با عرض پوزش خواهری
پاسخ:
این سری تایید میکنم ولی دیگه از این کامنتا نذار بانو
خواننده 12 ساله رد میشه از این جا :))))
دلت خوشه ها !!!! مث اینکه تو این 12 ساله ها نیستی ببینی چه وضعی دارن !
رواییت داریم حجت الاسلام قرائتی تو جلسه ش خودمممممممممممممممم شخص شخیص خودم حضور داشتم گفت متاهلا سوال موال داشتید برید سراغ این دهه هشتادیا !!!! :دی
من همسن اینا بودم فک میکردم بچه هارو لک لکا از آسمونا میارن الان از بغلشون رد میشم یه تیکه هایی میندازن اون پسر25 ساله ش قبل من تا بناگوش سرخ میشه من که دیگه فنا !!
پاسخ:
:)))) قبول!
ولی به هر حال به تقوا نزدیک تره که ما رعایت کنیم
خب پاکش کن !!

+هرجا کامنتم لازم دونستی پاکش کن جاش **** بزار اصن بهم برنمیخوره بخدا الانم اونو پاکش کن :* :)
پاسخ:
:)))))) حالا انقدر میگیم که اونایی که متوجه نشدن برن متوجه شن
پاکش نمی کنم ولی توصیه شیخ به شما و دایی محترم اینه که برید زندگی کنید و از خدا بترسید
خخخخخخ
دایی الان دیگه داره دخترش رو به سمت راه راست منحرف میکنه الان مردیه برای خودش :)))))
حالش خوشه خوشِ خداروشکر انقدر که خواهریش یادش رفته :)) ماهم از خوشیش خوشیم
پاسخ:
:) خدارو شکر
دلم میخاد یه پاک کن بردارم از سال 90 به اینورو پاک کنم از اول بنویسمش ..
اصن دلم میخاد چشمام ببندم و باز کنم ببینم الان سال 98 شده .. یهو4 سال بگذره منم اینجایی که هستم نباشم
پاسخ:
اگه این پاکنو پیدا کردی بده من شش هفت ماهی که گذشتو پاک کنم
http://masaf.ir/

http://dl.masaf.ir/film/video-clip/www.masaf.ir-IranHIV.mp4
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۵ شن های ساحل
آخی یادش بخیر آینه ها!!شنید بودم آینه هارو از کنکور برداشتن!!!
در مورد 10 .10 بودن چشم هاتم تکبیر هه هه :)))))))) ایول
پاسخ:
:) من همیشه آرزو داشتم عینکی باشم
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۲۹ شن های ساحل
بجای این چند روز ی که نظر نزاشته بودم  گذاشتم!!!
با اینکه هر باری که پست جدید می زاشتی می خوندم فرصت نمیشد نظر بزارم نمی خواستم عجله ای باشه....
دلم برات تنگ شده بود :*
پاسخ:
:))))))))))) یه لحظه هنگ کردم 
صفحه مدیریتو باز کردم
شن های ساحل - 13 کامنت تایید نشده :))))))
مرسی

شیخنا ! کاربرد مشتق توضیح نمی دی ؟! :))) 
پاسخ:
کاربرد اصلیش توی بهینه سازی و اقتصاد و مدیریته
صعود و نزول و تغییرات یه چیزیو نشون میده
درود بر تو ! :) 
نه منظورم تصویری و تخصصی بود :))

+ الکیی :د 
پاسخ:
:))))
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ایمان ایکس
سلام تورنادو
بعد از 2 سال برگشتم!
بیا!
|:
پاسخ:
سلام :)
خوش اومدی
ولی نمی‌دونم چرا هر چی فکر می‌کنم شمارو یادم نمیاد 
نصف عمر معلم فیزیک اول دبیرستان ما، به آموزش اینا گذشت
دیگه آخریا میرفت وای میستاد دم در کلاس تو ضل آفتاب، هی جلو عقب میشد ما بیفتیم تو
فاصله کانونی قضیه ملموس بشه واسمون.

من از ریاضی فیزیک متنفر بودم، تولوپی م افتادم وسطش!
اصلا حس نوستالژیک نوازشگری مخابره نمیشه هرسری میبینم اینارو.

ولی دلیل نمیشه به سبک آموزشت تبریک نگم.
ضریب هوشیت قابل ستایشه نسرین
شکلکم نداره که بیان خداروشکر!
جای خالیو با شکلک مناسب پر کن خلاصه
پاسخ:
:)))) لطف داری
همه باهوشن
باید یه کم با مغزمون بیشتر کار کنیم
همین
بدم میاد ازشون!
نگو آقا!نگو!جواب نده بهشون!
پاسخ:
:)
البته بدم از این مبحث میاد نه اون بندگان خدای جویای علم:)
پاسخ:
:)))