پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۴۸۶- سؤال خیلی فنی (استخراج CSV از اسکوپوس)

جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۰۸ ب.ظ

جلسۀ سوم، استادمون کار با اسکوپوس و استخراج داده و ذخیره‌شون تو اکسل رو یاد داد. اون موقع در حد جست‌وجو کردن و ذخیره کردن یاد گرفتم و دیگه عملاً همراه با استاد، یا بعد از اون انجامش ندادم ببینم واقعاً روند کارو یاد گرفتم یا نه. امروز فیلم ضبط‌شدۀ اون جلسه رو می‌دیدم و به چندتا مشکل ریز و درشت برخوردم که اون موقع متوجهش نشده بودم. همه رو به کمک گوگل عزیز حل کردم جز این مورد آخر. این مشکل آخرمو رفتم تو گروه درسی که استاد هم هست مطرح کردم و استاد گفت راه‌حلشو نمی‌دونه و تا حالا این مشکل براش پیش نیومده. فکر کردم پس لابد مشکل از خودم و سیستمم هست که استادم تا حالا بهش برنخورده. یه کم بعد بچه‌ها اومدن گفتن استاد، ما هم اتفاقاً همین مشکل رو داریم. تعدادمون که بیشتر شد، استاد مشکله رو جدی گرفت و یه راهنمایی‌هایی کرد و منم از اونجایی که از صبح با این قضیه درگیر بودم، هر راهی که می‌گفت، من قبلاً اون راهو رفته بودم و دست خالی برگشته بودم و با عکس و سند نشون می‌دادم که این راه جواب نمیده. البته مشکل بزرگتر این بود که اصلاً نمی‌دونستیم مشکل چیه :)) هی اسکرین‌شات می‌گرفتم و هی ایده می‌دادم و فرضیه مطرح می‌کردم بلکه جرقه‌ای تو ذهن دوستان بزنه. تا بالاخره استاد حلش کرد. آیا بهمون گفت چجوری؟ خیر. اومد با ذوق پیام گذاشت که بچه‌ها من راه‌حل رو پیدا کردم، ولی تا فردا ظهر نمی‌گم که خودتون فکر کنید و هر کی پیدا کنه یه نمره به پایان‌ترمش اضافه می‌کنم :| نکتۀ غصه‌دار ماجرا اینجاست که من چهارِ صبح خوابیدم هفت بیدار شدم و از صبم پای لپ‌تاپ بودم و دارم از خستگی می‌میرم ولی اون یه نمره رو می‌خوام و حاضرم یه بار دیگه چهار بخوابم و هفت بیدار شم ولی اون یه نمره رو بگیرم.

حلا فکر نکنم اینجا کسی حوصلۀ راهنمایی و همفکری داشته باشه ولی مطرحش می‌کنم که هم بمونه به یادگار، هم شما روش فکر کنید شاید حلش کردیم.

این اسکوپوسه. توش کلیدواژۀ مورفولوژی رو جست‌وجو کردم و بعدشم نتایج رو فیلتر کردم تا اون مقاله‌هایی که به دردم می‌خوره رو نشونم بده.



نمی‌دونم شما چجوری می‌رید تو اسکوپوس. من چون الان خونه‌م و آی‌پی دانشگاهو ندارم از یابش رفتم. فکر کنم باید تو یابش و اسکوپوس اکانت داشته باشید (ایمیل بدید و عضو بشید) که اجازۀ جست‌وجو بده.

این سایت یابشه: لینکاز اونجا روی اسکوپوس کلیک می‌کنید و می‌رید تو اسکوپوس (البته دقیقاً از نیم ساعت پیش تا حالا سرورش خطا میده و باز نمیشه. ولی من از صبح توش! بودم و مشکلی نداشت. مشکلمون الان باز شدن اسکوپوس نیست. این عکس‌ها رو ببینید و فرض کنید باز شده.)



هدف اینه که بعد از جست‌وجو و پیدا کردن مقاله‌های مرتبط (من ۵۲۲ تا مقاله پیدا کردم) کلیدواژه‌های اونا رو (Author keywords و Index keywords رو) تو فایل اکسل ذخیره کنیم. راهش اینه که این گزینه رو بزنیم:



حالا مشکل چیه؟ من وقتی این گزینه رو می‌زنم فایل اکسل خالی تحویلم می‌ده. تو گروه که مطرح کردم بقیه گفتن برای ما هم خالیه. ولی برای استاد خالی نبود. اون روز که درس می‌داد نهصد تا مقاله تونست وارد اکسل کنه. لابد ما یه محدودیتی داریم یا یه تنظیماتی باید انجام بدیم که استاد قبلاً انجامش داده.

من دقت کردم روی این فایل اکسل خروجی (سمت راستی) و متوجه شدم یه تفاوتی با اکسل‌های معمولی و سابقی که داشتم داره. فرمتشو نوشته Comma Separated Values File. ولی برای اون اکسل معمولی خودم (سمت چپی) اینو ننوشته. حالا به‌نظرتون چی کار کنم خروجی موردنظرو بده و اکسل خالی تحویلم نده؟


۹۹/۰۹/۲۱
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

استاد شماره 21

نظرات (۳۲)

یه کاری هست من وقتی فرمت به صورت txt میگرفتم برای انتقال داده به اکسل انجام میدادم

سربرگ data >>> text to columns

 

میتونین یه سری تغییرات انجام بدین

 

پاسخ:
متوجه نشدم. من این کلیدواژه‌ها رو حتماً تو اکسل می‌خوام چون در ادامه لازمه pivot table بکشم و فراوانیشونو دربیارم.
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۲:۰۵ روشــنا ...

الان کامپیوتری چیزی دم دستم نیس ک تست کنم ولی با توجه ب نوشته عکس اخر

ی سوال لطفا روی فایلی ک نتایجت داخلشه راست کن و فرمت فایل رو بگو ۹۹ درصد فرمتش csv هس با توجه به اینکه فرمت csv رو هم انتخاب میکنی موقع export گرفتن

ی راهش اینه ک ی فایل اکسل خالی باز کنی بعد گزینه باز کردن ک احتمالا تو قسمت فایل هس رو بزنی تو صفحه ک باز میشه و میخواد ک فایل رو انتخاب کنی زیر قسمتی ک اسم فایل ی قسمت هس مربوط ب فرمت فایل کشوییه بازش کن چندتا فرمته ک csv هم جزوشه اونو انتخاب کن فایل با دیتا برات باز میشه

حالا اگ مشکل داری با این فایل csv (منظورم نوع نمایش دیتا هس) از همون فایل ی save az بزن و فرمت رو اکسل انتخاب کن

پاسخ:
فرمتش رو تو عکس آخر نشون دادم دیگه. ولی نتایج اصلاً نمی‌ره تو فایل اکسل که بخوام با روش‌های دیگه بازش کنم. دقت کنی حجمش یک کیلوبایته. یادمه خروجی گرفتنِ استاد یک دقیقه طول کشید ولی خروجی من تو یه ثانیه حاصل میشه و خالیه.
+ حجم فایل‌ها تو عکس نبود. فکر کردم می‌دونی ۱ کیلوبایته
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۲:۳۱ دُردانه ‌‌

یکی از هم‌کلاسیام الان گفت:

من تونستم از text export خروجی بگیرم. باز که شد، تو word کپی‌پیستش کردم و با دستور find and replace علائم اضافیو حذف کردم و داده‌ها رو وارد اکسل کردم و باقی ماجرا.

استاد هم گفت آفرین، ولی یه روش دیگه هم وجود داره و اون روش رو هم پیدا کنید 😐

یه نفرم گفت بالاخره سایت باز شد، ولی خیلی طول کشید.

 

+ لپ‌تاپمو خاموش کردم برم شام بخورم برگردم. الان برگشتم و عمیقاً و شدیداً خوابم میاد :(

۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۲:۵۶ فیلو سوفیا

نسرین من چک کردم...اون ستون اول به اکسل تبدیل میشه چون با کاما جدا شده ولی اینایی که تو مب خوای اطلاعاتشون با ؛ جدا شدن ...واسه همین اکسل خالی میده

پاسخ:
متوجه نشدم چرا خالی میده. یه بار دیگه می‌گی؟

ببین من می‌دونم کلمات با نقطه ویرگول (؛) از هم جدا شدن. اینا وقتی وارد اکسل شدن، قراره کپی کنم به ورد. اینو اون موقع تو جزوه‌م نوشتم: پس از استخراج Author keywords و Index keywords و ذخیره در فایل اکسل، ستون موردنظر هر کدام را جداگانه به فایل ورد منتقل کرده و «؛»های بین کلیدواژه‌ها را با دستور «p^» به اینتر تبدیل می‌کنیم و کلمات را مجدداً به اکسل برمی‌گردانیم و مرتب می‌کنیم. تعداد هر کدام را پیدا می‌کنیم و به‌ترتیب از زیاد به کم مرتب می‌کنیم.
این عکسا رو از فیلم استاد اسکرین‌شات گرفتم:
اینجا تو این ستون اون کلمات با نقطه ویرگول جدا شدن
ریختیم تو ورد که نقطه ویرگولو به اینتر ریپلیس کنیم
بعد برگردوندیم به اکسل
در مرحلۀ آخر pivot table کشیدیم که فراوانیشونو به دست بیاریم

مشکل دانلود دیتاس  منم نتونستم دیتا رو دانلود کنم یه اکسل با این سه بخش میده link 

index keywords   Author Keywords  دانلود میشه که هیچ داده دیگه ای نداره 

 باید یه چیزی تغییر داده بشه قبل از دانلود کردن تا فایل درست دانلود شه

 

وگرنه اون تبدیل فایلی که استادتون گفتن داخل ورد کپی کنید داخل خود اکسل هم میشه درستش کرد 

پاسخ:
من از وب آو ساینس خروجی اکسل گرفتم مشکلی پیش نیومد و دانلود شد. احتمالاً تنظیمات اسکوپوس فرق می‌کنه.
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۳:۲۰ فیلو سوفیا

ببین چیزی که من گرفتم و جواب داد این بود اول plain text دانلود کردم...بعد کپیش کردم تو اکسل... ستون اول رو انتخاب کردم

بعد تو قسمت data اکسل گزینه text to column رو زدم بعد Next بعدش گزینه semicolon رو انتخاب کردم و باز Next و بعد finish ...راحت تر از روش دوستته و فک کنم استادت

پاسخ:
نتیجۀ روش تو میشه این عکس که همچنان کلیدواژه‌ها قاطی یه سری اطلاعات دیگه هستن:
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۳:۲۱ فیلو سوفیا

فکر می کنم اون اطلاعاتی که تو می خوای نمیشه مستقیم به اکسل فرستاد اگه استادت همون اطلاعات رو دقیقا export کرده حتما تنظیمات export رو تغییر داده

پاسخ:
ینی تو خروجی رو کامل می‌تونی بگیری؟ خروجی CSV
من فکر می‌کردم مشکل از آی‌پی‌هامونه. ولی الان فیلترشکنمو گذاشتم روی آلمان بازم نشد.
پس چرا استادمون تونست آخه :|
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۳:۴۰ فاطمه ‌‌‌‌

سلام. اولا مرررسی :)) خوشحالم یه چیز جدید یاد گرفتم!

خب، من بعد از مقادیری کلنجار رفتم تو اسکوپوس (اکانت داشتم ولی تا حالا از خونه نرفته بودم و باید ایمیل دانشگاهو وارد می‌کردم و بعدم ایمیل تایید و این داستانا) و یه چیزی سرچ کردم. درست متوجه نشدم اونجایی که گفتی "این گزینه رو می‌زنیم" کجاس. حدس می‌زنم منظورت اون ردیف بالای نتایج بوده که می‌شه سلکت کرد و بعد زد export درسته؟ از این طریق که خروجی گرفتم یه فایل کامل با اطلاعات مقاله‌ها تحویلم داد. (یه Export refine هم داره پایین منوی سمت چپ، که اونجا دیگه نمی‌شه انتخاب کرد چه اطلاعاتی رو می‌خوای. به هر حال خروجی اونم تونستم باز کنم و ببینم.)

بعد متوجه شدم من دارم از Citation info خروجی می‌گیرم ولی تو keyword ها رو انتخاب کردی. این بار منم همین کارو کردم و بله، برا منم به مشکل خورد. فایلم عنوان ستون‌ها رو داره ولی ستون‌هاش خالی‌ان.

امتحان کردی از اطلاعات دیگه‌ی مقاله‌ها خروجی بگیری و ببینی اونا رو نشون میده یا نه؟ فایل keyword های من با اینکه فقط شامل سه تا عنوان ستون‌هاس حجمش ۳۸ بایته. برا تو یک بایته یا یک کیلوبایت؟

من باز الان یه کم باهاش ور میرم ببینم چیزی می‌فهمم یا نه.

 

+ تا جایی که می‌دونم فایل csv باید با اکسل باز بشه. ممکنه یه کم به هم بریزه ولی باز می‌شه. 

پاسخ:
آفرین درست اومدی مسیرو. 
نوشته یک کیلوبایت ولی وقتی با واتساپ فرستادم گروه 38 بایت بود.
من خروجی اندنوت و bib و تکست رو هم گرفتم و اونا مشکلی نداشتن. ینی خالی نبودن. ولی CSV خالیه و دلیلشو حتی حدس هم نمی‌تونم بزنم!
الان کلیدواژه‌ها رو تو اندنوت می‌بینم ولی نمی‌دونم چجوری منتقلشون کنم به ورد یا جای دیگه. نه کپی می‌شن نه منتقل میشن.
ایناهاش:
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۳:۴۳ فاطمه ‌‌‌‌

الان لینکی که تو کامنتا گذاشتی رو دیدم. خب ظاهرا استادت تونسته همون کی‌وردها رو دانلود کنه و به قول آقای امید مشکل ما اینه که دیتا رو نمی‌تونیم دانلود کنیم. ولی چرا؟ :(

پاسخ:
نکنه چون ایرانیم این‌جوریه؟ استاد هم لابد چون دانشگاه بوده خروجی گرفته
حالا چجوری میشه دور زد این تحریمو؟
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۳:۴۸ فاطمه ‌‌‌‌

آقا، من الان کل citation info رو با کل abstract and keywords رو انتخاب کردم و تو خروجیش همه رو نشون داد :| ولی وقتی بعضیاشون رو انتخاب می‌کردم نشون نمی‌داد :/

این کارو امتحان کن، اگه جواب داد بعدش ستون‌های کلمات کلیدی رو جدا می‌کنی.

پاسخ:
من همۀ گزینه‌ها رو انتخاب کردم و همه رو نارنجی کردم. بازم خالی بود.
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۳:۵۵ فاطمه ‌‌‌‌

ما الان باگ کشف کردیم تو اسکوپوس :|

ینی فکر می‌کنی استادت کار خاصی کرده یا برا اونم شانسی درست شده؟ :))

پاسخ:
نمی‌دونم چی کار کرده. فردا ظهر میگه :((
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۰:۰۷ سها (اسم مستعار)

جدیدا خیلی به نمره علاقه مند شدی :)))   قبلاها میگفتی نمره اصلا برام مهم نیست و اینا..

 

چقدر خوبه که چنین درسی دارید، همه رشته ها این درس رو ندارند..

پاسخ:
والا نمره هنوزم مهم نیست. بیشتر شبیه یه چالشه. انگار اگه حلش نکنم آروم نمی‌گیگیرم :))
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۱:۴۲ فیلو سوفیا

نسرین من فقط ستون اول از صفحه اکسترکت رو که انتخاب میکنم به صورت csv اکسترکت میشه و بقیه نمیشن که دیدم اطلاعات ستون اول مقالات مورفولوژی، با کاما از هم جدا شده بودن...چون تو گزینه های دیگه با سمیکالن جدا شدن، اکسل چون این مدلی عمل میکنه که هر جا کاما دید عبارت های قبل(یا شاید بعدش) رو تو یه سل ذخیره میکنه فایل خالی میگیری...شاید تو مقالاتی که استادت سرچ کرده حداقل اولاش یه کاما هست که وقتی میبینتش همه متن رو تو سل میریزه...البته این چیزیه که به ذهن من رسید. حالا جوابو فهمیدی بگو حتما...مغز ما هم چالش مند شده:))

پاسخ:
جا داره به این فایله بگم تمام شهر خوابیدن من از فکر تو بیدارم :))
اینجا الان ساعت دقیقاً دوئه :|
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۲:۱۳ 1 بنده ی خدا

هی میام چک میکنم ببینم اخرش جواب چی میشه،میبینم هنوز کسی جوابی ارایه نداده،میبندم و چندساعت بعدش باز میام.

+ حتی مردم همه از خواب و من از فکر تو مست :))

پاسخ:
ببین من الان نمی‌دونم منظور استاد این بود که مشکل رو با دور زدن اکسل حل کنیم و مثلاً با اندنوت و روش‌های دیگه برای خروجی اقدام کنیم یا اکسل رو حل کنیم. علی ایُّ حال هر روشی که به ذهنم رسیدو تو گروه گذاشتم که نشون بدم بالاخره یه تلاشی کردم. 
جواب رو فردا ظهر می‌فهمم :|
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۲:۲۷ 1 بنده ی خدا

چون خودش خروجی اکسل زیبایی داشته گمونم منظورش یکاری جهت اصلاح اکسل بوده.

یکی دیگه از چیزایی که در شخصیتت برام قابل تحسینه،مدل و میزان تلاش کردنته و واقعا برام دلنشینه در قامت هیئت علمی ببینمت.

(یادم رفته بود کامنتو خصوصی بفرستم،میتونی نمایش ندی برای ملت.چون حس کردم ازاین مدل تعریفا در کامنت عمومی خوشت نمیاد)

 

پاسخ:
بستگی داره کی تعریف کنه. تعریف کردن بعضیا به‌شدت روی مخمه. ولی تعریف بعضیا به دلم می‌شینه و حس می‌کنم پشتش منظور خاصی ندارن. الان این به دلم نشست :دی
+ دچار یه اشکال دیگه شدم. در واقع استاد سر کلاس یه چیزی گفته بود الان تو پی‌دی‌افا یه چیز دیگه دیدم. بعد روم نمی‌شد تو گروه پیام بذارم بپرسم کدوم درسته. چون ممکن بود یادم بره و اهمیتشو از دست بده پرسیدم. استاد و هم‌کلاسیا صبح بیدار میشن می‌بینن همۀ شبو در حال پیام گذاشتن بودم :))
+ یه جوری دارم درس می‌خونم انگار فردا امتحانی چیزی دارم :)))))))) 
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۳:۰۷ ویلیام (کپوی سابق)

سلام

راستش تلاش من واسه مستقیم دانلود کردن csv به جایی نرسید. هر کاری میشد انجام دادم ولی انگار راضی نشد csv بده. آیپی و لاگین و اینا هم جواب نداد، یه ویدئو دیدم تو یوتیوب که در کمال تعجب اوشون خروجی میگرفت ولی عینا همون کار برای ما خروجی نداد..

ولی خب این همه گزینه‌ی دیگه! اومدم خروجی bibTex گرفتم و با jabref باز کردم و اکسپورت csv زدم. نمیدونم این به کارتون میاد یا نه.

 

توی jabref اگه خواستید اکسپورت بگیرید مثل زیر برید(گرچه شاید نیاز به گفتن نباشه):

File -> Export -> Export all entries

و فرمت رو بذارین csv

پاسخ:
سلام
جاب رفو نشنیده بودم تا حالا. ممنون.
ساعت سه نصفه‌شبه. برید بگیرید بخوابید بابا :)))

+ ساعت 10:50 22 آذر: الان استاد داره جاب رفو یاد می‌ده ^-^
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۳:۳۳ 1 بنده ی خدا

خداروشکر(ایکن من واقعا جزو ادمای منظور ندارم)

😂من جدیدا یادگرفتم تنظیم میکنیم تو تلگرام که صبح بره پیامم.

+من فردا کوییز سیگنال دارم.احتمال حسش دایورت شده روی تو :دی

 

پاسخ:
من واقعاً فردا هیچ ارائه و امتحانی ندارم. نمی‌دونم چرا این‌جوری دارم ته‌توی این درسو درمیارم.
دو تا نرم‌افزارم معرفی کرد استادمون. بیا سر فرصت دانلودشون کن:
و 
افزونه کرومش:
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۳:۳۶ 1 بنده ی خدا

خداروشکر(ایکن من واقعا ادم منظور نداری ام)

😂اگه واتس اپ هم با تربیت بود و خودشو اپدیت کرده بود،میتونستی پیامارو برای ارسال صبح تنظیم کنی.

+احتمالا حس درس من دایورت شده روت.من فردا کوییز سیگنال دارم :دی

 

پاسخ:
واتساپ امکان ویرایش بذاره، دیگه هیچی نمی‌خوام ازش
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۳:۵۴ 1 بنده ی خدا

بخواب دیگه جدی.بر این حس در اوردن ته وتوی قضیه غلبه کن.

اوه مرسی.

+سیستم کامنت گذاری بیان هم به مفت نمی ارزه،سالها دیلی داره.

پاسخ:
آره دیگه کم‌کم برم بخوابم صبح کلاس دارم. 
کاش فردا برف بیاد تعطیل بشه کلاسا :((
پیام واتساپمو چک کردم دیدم نصف کلاس بیدارن و دیدنش :|
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۴:۰۳ 1 بنده ی خدا

😂 واقعا ناراحتم از اموزش مجازی.دیگه هیچی روش کارساز نیست.

😐دوسشون دارم

پاسخ:
من دیگه جدی رفتم بخوابم :(
شبت به‌خیر
ایشالا امتحانتم با بالاترین نمره بگذرونی

۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۴:۱۹ 1 بنده ی خدا

شب بخیر

مرسی.ایشالا قسمت همه

پاسخ:
خب من بیدار شدم. ساعت هفت صبه :دی تو هم پاشو
۲۲ آذر ۹۹ ، ۰۸:۱۶ 1 بنده ی خدا

😂من هنوز نخوابیدم

پاسخ:
خدا قوت واقعاً
من خوابم میاد

منتظر راه حل استاد هستیم من که دیشب نفهمیدم مشکلش چی بود

پاسخ:
دقیقاً همین روش ویلیام (کپوی سابق) رو گفت که اینجا تو کامنت گفته:
http://nebula.blog.ir/post/1486/1486-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D8%AE%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-CSV-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%88%D8%B3#comment-PAvsSOpkYp0
به من و یکی از هم‌کلاسیام هم نمرهٔ امتیازی رو داد. پیشنهاد من این بود خروجی اندنوت بگیریم اونو منتقل کنیم به تکست و تکست رو به اکسل. پیشنهاد دوستم هم خروجی text بود که همون روش شما بود. یه روش دیگه هم نصفه‌شب کشف کردم. اونم این بود که خروجی رو به‌صورت ایمیل دریافت کنیم. اون تو گزینه‌ها نبود و تو صفحهٔ اصلی کنار اکسپورت بود.
۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۲:۴۰ ویلیام (کپوی سابق)

هوووورا 😅

پاسخ:
آفرین به شما و دوستان. خدایی انتظار این حجم از همکاری رو نداشتم :))
۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۳:۲۵ فیلو سوفیا

تبریک بابت نمره:) چالش جالبی بود...البته من هنوز برام سواله چطور استادتون اکسپرتش به csv مستقیم انجام میشد!!

پاسخ:
جالبه امروز خودشم نتونست ولی اون روز تونست! :))
یا سایت مشکل داره یا چون از نسخۀ رایگانش استفاده می‌کنیم همۀ امکاناتو در اختیار نمی‌ذاره. ولی خب بازم در این صورت هم باید سایته مثلاً بگه که پول بدین اکسلشو بدم.

تربیت مدرس دسترسی مستقیم داشت(پولشو داده بود) به سایتا این مشکلات رو ما نداشتیم 

یه سیستم داشت مثل همین سایتی که شما لینکش کردین 

میرفتیم داخل سایت تربیت مدرس یوزر و پسورد میزدیم دیگه مشکلی نداشتیم برای ورود و دانلود از خونه یا هرجای دیگه‌ای 

 

پاسخ:
آره دانشگاه ما هم همین کارو کرده و گفته حالا که خونه‌اید پروکسیتونو تنظیم کنید روی دانشگاه‌ ولی من می‌ترسم پروکسی رو دستکاری کنم دیگه هیچی باز نشه :|

خراب شد تنظیمات رو به حالت قبل بر می‌گردونین باز درست میشه

  فکر کنم از اینکه از اون سایته وصل بشین و نشون بده از کلمبیا وصل شدین بهتر باشه(برای من میزد یه دانشگاه کلمبیایی)

:)

پاسخ:
نه با همین آی‌پی تبریز متصل میشم. کلاً به‌ندرت فیلترشکن لپ‌تاپمو استفاده می‌کنم. برای گوشیم هم اکلیپس دارم که فقط آی‌پی هند و کره رو داره و سرعتشم عالیه.

+ آخر این هفته هم ایشالا با پروکسی سروکله می‌زنم ببینم چی به چیه :))
۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۸:۵۳ فاطمه ‌‌‌‌

استادتون تقلب کرد :| :))

 

پاسخ:
راسته که میگن معما چو حل گشت آسان شود. ولی وقتی می‌بینم بعضی از هم‌کلاسیا هنوز نتونستن وارد اسکوپوس بشن و نمی‌دونن کجاست، حق می‌دم به استاد که نمرۀ امتیازی بده.
۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۹:۵۳ 1 بنده ی خدا

تشکر از ویلیام که مارو از تاریکی های ظلمت رهانید :دی

پاسخ:
تاریکی‌های ظلمت دیگه چیه :))
برای امشبم برنامه‌م اینه VosViewer یاد بگیرم. امروز یادش داد. و پیش‌بینی می‌کنم پر از سؤال و ابهام خواهم بود.
۲۲ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۸ 1 بنده ی خدا

تاریکی های ظلمت خروجی اکسل اسکوپوس دیگه :))

😂😂برات ارزوی موفقیت و بهروزی دارم.حس میکنم هردفعه استادتون درهایی از علم رو در زمینه ی روش پژوهش و مقاله نویسی به روتون باز میکنه. ما تو کارشناسی یه دوواحدی ارایه مطلب داریم که برای ارایه و مقاله نویسیه.منتها هیجوقت نمیگن مقاله ی درست حسابی رواز کجا میشه یافت فقط از تیکه ی نوشتن به بعدشو میگن ومن برای اون درس،  از هم اتاقی دوستم فهمیدم چقدر مقاله پیدا کردن تو اسکولار و اسکوپوس و ساینس هاب راحتتره

پاسخ:
ما دورۀ ارشدمون هم این درسو داشتیم. ولی اون موقع استادمون این چیزا رو یادمون نداد.
۲۲ آذر ۹۹ ، ۲۰:۵۱ فاطمه ‌‌‌‌

باز دم تو گرم که اینا رو به ما هم یاد میدی. این درستون فک کنم روش تحقیقه، درسته؟ تو خیلی دانشگاها ارائه نمی‌شه.

منتظرم امشب VosViewer رو هم یادمون بدی :دی

 

دست آقا ویلیام هم درد نکنه :)) من دیشب به ذهنم رسید ببینم میشه از مندلی خروجی csv بگیرم یا نه. نمی‌شد. الان سرچ کردم دیدم برا اون هم جاب‌رف رو پیشنهاد میدن. دارم جاب‌رف رو دانلود می‌کنم ببینم چه مدلیه. شاید کلا نقل مکان کنم به اون :))

پاسخ:
آره. اسمش مهارت پژوهشه.
بذار یه کم مسلط شم بعد یادتون می‌دم.
۲۲ آذر ۹۹ ، ۲۱:۰۹ سعید افشاری

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوب شما

تا اینجا در پست ها پیرامون اندنوت (و به طور تلویحی مندلی و جابرف) و vosviewer و استخراج داده از اسکپوس بحث شده است که خیلی مفید بوده. به نظرم با این روند باید سراغ spss و atlas ti یا maxqda هم رفت.

البته روش تحقیق هم در رویکرد کمی ، کیفی و امیخته ضروری هست و مطالب و دوره های مورد نیاز در فرادرس یافت میشه. البته اکادمی دانش پژوهی اقای صادقی هم در تلگرام به خوبی پیرامون روش تحقیق بحث کرده است.

https://t.me/joinchat/A_fATEc8FRNklxDdb8qSuQ

 

پاسخ:
سلام. 
ممنون بابت کانال. می‌رم ببینم چی توشه.
اکثریت خواننده‌ها کم‌سن‌وسالن. شاید حوصله‌شون سر بره اگه زیاده‌روی کنم تو آموزش!. یه روز نظرسنجی می‌کنم ببینم چه سبکی از نوشته‌هامو دوست دارید.