پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

1016- شاد بودن هنر است، شاد کردن هنری والاتر

دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷ ب.ظ

ویژه‌برنامه‌ی رادیوبلاگیها، تبریک و پیام صوتی شیخ شباهنگ (دامَ ظلها العالی)

radioblogiha.blog.ir/post/194

این پیام صوتی رو از ساحل زیبای خزر براتون می‌فرستم. جاتون خالی، اومدیم شمال جوج بزنیم با نوشابه

سال نو رو تبریک میگم. سالی سرشار از موفقیت، خیر و برکت و تجربه های خوب و متفاوت براتون آرزو می‌کنم. امیدوارم امسال همه تون به مراد دلتون برسید. مراد دل ما هم به ما برسه

تا میتونید پستای شاد بنویسید و برای همدیگه کامنتای پرانرژی بذارید و یادتون نره که شاد بودن هنر است، شاد کردن هنری والاتر

قلمتون پرتوان، حضورتون پایدار، تنتون سالم، ساز زندگیتون کوک، و دلتون سرشار از عشق و آرامش

۹۵/۱۲/۳۰
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

مراد

نظرات (۶۰)

ای شیخ در دقیقه ی چند این کلیپ صوتی پیام صوتی شده نواخته میشه ؟
پاسخ:
ای مرید! دقیقه ی 20 ام!
همه شو گوش کنید خب :دی
عجب صدایی داری ای شیخ اصلا به نویسنده اش نمی آید :دی 

می بینم که ذکر مراد حتی در پیام صوتی هم جاریست ... ((: 
پاسخ:
به نویسنده میاد مادر فولاد زره باشه؟! :)))
ترکان پارسی گوی :دی
ذکر مراد همیشه بر لب ما جاریست ^-^
شنیده بودمش :) اونجایی که گفتین جوج بزنیم رو جیغ شنیدم : جیغ بزنیم با نوشابه :)))
سفر بخیر :)
پاسخ:
خوبه متن بیانیه رو هم ابلاغ کردم و از گمراهی آشکار نجاتتون دادم
هواتون چه قدر سرده :(((
چه قدرم سیر داره غذاهاتون :)))
اولین باره صدای شما رو توی رادیو میشنوم . 

صدای لطیفی دارید . دکلمه و این چیزا زیاد گوش میدم بنابراین میتونید مطمئن باشید اگر صداتون بد بود میگفتم صدای مزخرفی دارید ! البته نه با این صراحت .  غیر مستقیم . 

ولی صداتون قشنگه . 

موفق باشید
پاسخ:
عجب سعادتی نصیبتون شده! :)))
هفته ی پیش که داشتم برمیگشتم خونه، تو مسیر راه آهن یه خانومه بعد از اینکه یه ساعت تموم راجع به درس و دانشگاه صحبت کردیم، پرسید تا اصفهان چند ساعت راهه؟! گفتم اصفهاااااااان؟!!!
گفت مگه نمیری اصفهان؟!
گفتم نه باو ترکم!!!
گیر داده بود به قیافه و لهجه ام که اصفهانیه!!!

صدام به درد دکلمه نمی‌خوره... ته لهجه ی آذری داره
حس میکنم رستورانا شیطنت میکنن و سیر بیشتری اضافه میکنن به غذا :دی :)) من که اونقدر متوجه وجود سیر توی میرزاقاسمی و باقلاقاتق نمیشم :))
پاسخ:
رستوراناتونم گرونن لامصبا :))))
دیروز برای اولین بار میرزاقاسمی و باقالی قاتق (املاش درسته؟!) دیدم و خوردم. خوشمزه بودن
پریروز رودبار بودیم کلی زیتون خوردم. دیروزم تا خرخره ترشی سیر خوردم. مسواکم هم بوی سیر گرفته :))))
هوم ... چون منم اصالتا تهرانی نیستم نمیتونم قاطعانه بگم لهجه ندارید . ولی من چیزی نفهمیدم . 

اگر واقعا دکلمه دوست داشته باشید و حتی لهجه هم داشته باشید میتونید ترکی بخونید :دی 

اصن اینا مهم نیست . 

من هوس جوج و نوشابه کردم . به این نصف شبی چی کار کنم ؟ یکی هم دو شب پیش ساعت دو نصفه شب من رو یاد گوجه سبز انداخت :(




پاسخ:
نوشتن رو به خوندن ترجیح میدم و
با فارسی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنم تا زبان مادریم
حتی دقت کردم، خوابامم فارسیه

من هیچ وقت جوجه دوست نداشتم
هیچ وقت!


+ چرا فقط آقایون کامنت میذارن؟! :))))
خانوما کجان؟!!!
همون آرزوهایی که اونور کردم چون نمیدونستم پست هم گذاشتی، به علاوه اینکه ذکر کنم ساحل خزر خوش بگذره، جای ما هم نفری دو ثانیه نگاه کن :))))

پاسخ:
حنااااااا 
بوس بوس
و یه بوس دیگه :دی
ما سه بار روبوسی می‌کنیم
با گوشی نمیتونم عکس بذارم
گوشیم نیم فاصله هم نداره :(((
و چون نت ندارم و الان با دیتای پدر جان وصلم، کامنتا رو گذاشتم رو تأیید
من تا حالا رستوران نرفتم قیمتا دستم نیست :)))
آره املاش درسته :) 
میدونستین من اصالتا رودباری ام؟ :دی هرچند هیچ فامیلی اونجا نداریم ولی پیشوندم حاکی از اینه که یه ربطی به رودبار دارم :دی 
سیر ترشی =)) من بیشتر از دو سه تا دونه سیر نمیتونم از این ترشی بخورم. دوسش ندارم اونقدرا :)) ولی سیر ترشیِ هفت ساله داشتیم ما ^_^ 
پاسخ:
از دیشب علاوه بر سیر توی غذاها، سه تا سیر که شامل سی حبه سیر باشه خوردم
رودبار و رودسر و رامسر انقدر شبیه همه اسمشون که قاطی می‌کنم
تو استان خودمونم مرند و میانه و مراغه رو یکی میدونم :)))))
این حافظم همش پارادوکس درست میکرده ها :))) 

ترکان پارسی گو ((: 

والا... 
پاسخ:
منو میگه
ولی من به نسل های بعدی میگم که یه زمانی ما فقط میتونستیم 3 تا کامنت بذاریم تا حس نکنن اگه راحت کامنت میذارن همیشه اینجوری بوده  :)

کامنت سومم بود :)
پاسخ:
 :))) چه آدم مزخرفی بودم قبلا 
واقعا بیشتر از 3 تا کامنت نمیتونستین بذارین؟! :))))
نچ نچ نچ
از امسال تعداد کامنتا نامحدوده
حتی سوال هم میتونید بپرسید!!!
احیاناً خوابتون نگرفت یا فشارتون نیفتاد اینقدر سیر خوردین؟! ما خودمونم اینقدر سیر نمی‌خوریم :))) البته من هیچ‌وقت این دوحالت رو بخاطر سیر پیدا نکردم ولی روی بقیه همچین تاثیراتی داره :) 
رامسر برای مازندرانه ولی رودسر واسه گیلانه :)) رودبار هم که با هردوتاشون فرق داره کلاً :دی 
پاسخ:
رام و رود و سر و بار دارن همه شون :))) 
فشارم همیشه پایینه
ولی خب آره زیاد خوابیدم
نصف 24 ساعت گذشته رو خواب بودم
الانم میرم بخوابم صبح بریم ساحل جوج بزنیم با نوشابه
چه خوب . 

پس با سوال مورد علاقه تون شروع میکنم ( آیکون گل کردن شیطنت موشک :دی )

چرا شما برق شریف رو ادامه ندادید و زبان شناسی خوندید ؟

آیا حیف نبود ؟ آیا پشیمون نیستید ؟ آیا به دیگران هم توصیه میکنید ؟ و ...

( آیکون فرار موشک از ترس عواقب این سوال :دی )

کاملا شوخی بود ها . ناراحت نشید . سوال نبود اصلا . جنبه ی مردم آزاری داشت و گر نه این همه سوال . میدونستم نسبت به این سوال ارادت دارید :)) 
پاسخ:
اون خانومه که تو مسیر راه آهن باهاش صحبت می‌کردم هم همینا رو پرسید
نمیدونم پلیسا جنازه شو پیدا کردن یا داره به صورت طبیعی تجزیه میشه و به آغوش طبیعت برمیگرده
من صداتو که می‌شنوم این لبخند کنار برام تداعی میشه :) بهش میاد :)
پاسخ:
آرزوووووووو
بوس
بوس
و یه بوس دیگه
اون لبخند کلی کشته مرده و تلفات داده :دی
۳۰ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۵۳ شن های ساحل
سلام نسرین جونم با کلی تاخیر عیدت مبارک گلم سال پر از سلامتی و شادی داشته باشی
پاسخ:
سلااااااااااام 
بوس بوس
و بوس :))))
ممنووووون
تو هم سال خوبی داشته باشی
سالی سرشار از موفقیت در همه ی امور!!
۳۰ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۵۶ منِ ناشناس
سال سال نومبارک.
:)
پاسخ:
عید شما هم مبارک :)
صبح خوب جیغ بزنید با نوشابه :دی 
همونو جوج رو بزنید البته :دی
پاسخ:
البته من نه نوشابه دوست دارم نه جوج :(
سلام شباهنگ : )
سال نوتون مبارک ^_^
سال خوبی داشته باشی.... ان شاءالله مرادتونم بهتون برسه  : )))
پاسخ:
سلام
بوس بوس 
بوس!
همچنین شما
همه تون بگید ایشالا :))))
من به‌جای نوشتن کامنت بی‌ربطی که در سرم بود، به جوابت به کامنت بالایی می‌نگرم و 
:))))
شبت بخیـــــر و رویاهای رنگی‌رنگی‌ت جوری که پتانسیل پست‌شدن رو داشته‌باشه! :))
پاسخ:
کلا خواب و بیداری و لحظه لحظه های من پتانسیل پست شدن دارن به واقع
سلام شباهنگ جان.
سال نوت مبارک.ایشالله امسال یکی از بهترین سال ها واست باشه.


وااااااااای اخ جون صداتو دوباره میشنوم.من میمیرم واسه صدات.برم گوش بدم.
پاسخ:
سلام
ینی صدام انقدر انرژی بخشه؟! :))))
بوس به توان 3
ببین نسرین تقصیر خودته ها :)) همش پستای مناسبتیت کامنتاش بازه.
الان من بازم تبریک بگم؟؟ انصافه اخه ؟ :))
پاسخ:
:)))) آره دیگه
من تبریک خونم پایینه
پستای مناسبتی، کامنتاشو باز میذارم که متبرک بشم
بوس 
بوس بوس
۰۱ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۲۸ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
سال خوبی داشته باشی :)
پاسخ:
همچنین :)
عید شما هم مبارک
بوس ضربدر 3
اوکی.
منم از همین تریبون سال نو رو تبریک میگم تا برای سومین کامنت متوالی در طی ماه های اخیر تبریک گفته باشم :))
 ایشالا بلاگرایی که ماهی یه بار پست میذارن و کامنتاشونم همش بسته س سال جدید سر به راه بشن حداقل مناسبتی کامنت باز کنن (به افق خیره میشود)
پاسخ:
سپاسگزارم
تبریک بعدی تبریک تولدمه
26 اردیبهشت را به خاطر بسپار
البته اگه قبل از تولدم شوهر نکردم
اگه به مرادم رسیدم، تبریک بعدی تبریک به مراد رسیدنه :))))

اونایی که صد سال یه بار پست میذارن، برن از خدا بترسن
و همچنین اونایی که کامنتاشون بسته است و آدم حس حنّاق داره تو وبلاگشون :)))
بسی متین فرمودید!:)))))
پاسخ:
کلا بوس متانت بوس در من بوس موج می‌زنه :دی
الکی مثلا در حین کامنت جواب دادن باهات روبوسی کردم
التماس دعا ای بر لب ساحل نشسته و جوج با نوشابه زننده :دی

عیدتم مبارک از تریبون کنار بخاری و زیر پتو و اقلیم کوهستانی :)))
پاسخ:
والا دو روز اول اینجا هواش عالی بود. الان خودمم زیر پتوام :(((
خیلیییییی سرد شد یهو
عید شمام مبارک بوس بوس بوس :))))
سال نو مبارک شباهنگ جون :)
ایشالله به خیر و شادی و ارامش وافر :)
پاسخ:
سال نوی شما هم مبارک بوس ایشالا به شادی سپری بشه بوس
ببخشید دیگه دهنم بوی سیر میده بوس
سی
سی شارپ
سیستم عامل
ساختمان داده
سی پلاس پلاس
سیستم‌های خبره
ساختمان گسسته
اینم هفت سین برو بچ کامپیوتری
عید نوروز همه مهندسای عزیز مبارک :-)
پاسخ:
عید همه مبارک
عه بالاخره صدای آقا گل هم شنیدیم : دی 
حالا همچینیم پیر نیستا هی میگن پیرمرد بهش :دی 
پاسخ:
80 سالشونه :))
لبتون خندون دلتون شاد عیدتون مبارک .
پاسخ:
عید شما هم مبارک
بَح بَح
گوشت شه به تنتون جوج و نوشابه ها
مبارکه عیدتون، ایشالا یه مرادِ خیلی مراد هم بیاد امسال 🌷
پاسخ:
ایشالا :دی
من واقعا در عجبم که چرا قبلا از اینا نمی‌دیدم و الآن می‌بینم! البته باید از یکی از بچه‌ها تشکر کنم که به جغد علاقه داره و عکس پروفایلش رو گاهی جغدی میذاره!
http://bayanbox.ir/info/6111254325622698008/IMG-20170321-121047
و
http://bayanbox.ir/info/9077405672008863599/eb1212d4c4
پاسخ:
ممنونم
چه عکسای خوشگلی :)
آخ آخ نوش جان این خوشی ها :) خدا بیشترشون کنه :دی

امیدوارم این سال برات خوشمزه باشه و توش به موفقیت های خفن دست بیابی. خفن تر از قبلیا حتی ^_^
پاسخ:
ممنون :)
همچنین قسمت شما
چقد صداتون گرم و گوگولی و بامزه بود ^_^
عیتونم مبارک
خوش بگذره :)
پاسخ:
ممنونم
نرگس جان! لطفا ضمایر و شناسه های مفرد!!!
صدامون چیه آخه
شما شمال خوش بگذرون من به همین آبِ استخر ائل گلی اکتفا میکنم .. :|
ولی خیلی خوب میشد ها تبریز هم دریا داشت :))))))) انقدر کیف میکردیم :دی 

عیدتون مبارک :)
پاسخ:
خوشا تبریز و وصف بی مثالش :)))
الان داریم میریم آستارا
سال نو مبارک عزیزم ^_^ 
ایشالله سال خوب و پربرکت و پر از موفقیتی داشته باشی :*

به به می بینم که اومدی سمت و سوی ما و جوج میزنی با نوشااابه :)))
امیدوارم بهت خوش بگذره! هرچند امسال هوا کلی سرده و الان که دارم این کامنتو برات می نویسم بارون میزنه به شیشه پنچره :) امیدوارم تو این شمال بارونی لبخندونه باشی ^_^
پاسخ:
هوای بارونی غمگینم می‌کنه
چه جوری دووم میارین تو این هوای عاشقانه؟! :))))

عید شمام مبارک
صدای تو دقیقه چنده؟
پاسخ:
امان از دست تو :)))
همه شو گوش بده خب :دی
دقیقه بیست!
بوس + بوس + بوس
الان کامنت حاضریت رو اونور دیدم. خب من همون مسافر سابقم خب 😊 🙈
پاسخ:
کلاً من ید طولایی در عرصه ی خاموش خوانی وبلاگ ها دارم :))))
منم همینطور. یه موقع هایی هم وبلاگ خود تو. 😄
پاسخ:
;)
خوش به حالت ... خوش به حالت ... خوش به حالت
هیچ میدونستی یه سریا دوس دارن جای تو باشن اما نیستن؟!
:)
پاسخ:
تتلو یه آهنگی خونده به اسم خسته
میگه خسته ام، خسته از اونی که تو میخوای بشی و من خودشم...

هیچ وقت حسرت ظاهر زندگی بقیه رو نخور
سال نو مبارک.جوج زدن شمال هم نوش جون
پاسخ:
ممنون
سال نوی شمام مبارک
همین الان رسیدیم خونه
۰۳ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۴۳ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
سالی پر ازاتفاقات خوب وخبرای خوب و حال خوب داشته باشی نسرین جان:)
پاسخ:
آمین :)
همچنین شما
نسرین جان عیدو بهت تبریک میگم. سالی سرشار از عشق و محبت و آرامش و خیر و برکت و موفقیت روز افزون رو برات از خدا میخوام. صدات خیلی ملوس و خوب بود خدایی اونقد توی وبلاگ نویسا ابهت داری من فکر نمیکردم انقد آروم و مهربون صحبت کنی.
پاسخ:
ابهت :)))
شما عزیز دلی ^-^
سال نوی شما هم به مبارکی ایشالا
من اشدّا علی الکفار و رحما بینهمم به واقع
یه چندتای از عکسای شمال رو بذار به شمال خوش اومدی عیدتم مبارک
پاسخ:
ممنونم
عید شمام مبارک

یه عکس از دریا گرفتم، دو تا از میز شام
همین
شاید باورت نشه، ولی من که از لحظه لحظه های نفس کشیدنم عکس می‌گرفتم، این بار فقط نگاه کردم
فقط نگاه...
۰۵ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۱۶ گمـــــــشده :)
عیدتون مبارک
قالبت خیلی خوشگله شباهنگ
:))
هر جا جغد می بینم و چیزای جغدی میای جلو چشمم
:دی
پاسخ:
عید شمام مبارک
چشاتون خوشگل می‌بینه :)
اتفاقاً پریشب یه خوابِ جغدی دیدم :)))
سلام  ... عیدت ات مبااااااااارک ^_^
الهی امسال ، سالِ تو باشه :-* 


پاسخ:
سلام ^-^
ممنونم عززززززززیزم. امسال سال خروسه، سال جغد نیست :)))
بوس بوس بوس (دیگه دهنم بوی سیرِ شمالو نمیده :دی)
سلام خانم مهندس
عیدتون مبارک
پاسخ:
سلام. عید شما هم مبارک :)
سال نوتون مبارک
ایشالله سال خوب و خوشی داشته باشید:)
پاسخ:
سال نوی شمام مبارک. ان‌شاءالله سال خوبی برای همه مون باشه
۰۵ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۴۸ مصطفی فتاحی اردکانی
کامنت ها زیاد بود حال نداشتم ببینم کسی قبلا اینو گفته بود یا نه ولی این اونجا که می گفتید "شاد بودن هنر است و شاد کردن هنری والاتر" خیلی لحنتون شبیه آهنگر دادگر بود.
پاسخ:
نه قبل از شما کسی نگفته بود. شما اولین کسی بودید که به نکته‌ی کمالِ همنشین در من اثر کرد توجه کردید :))
عه آره دقت نکرده بودم :))))) 
پس الهی امسال جغد ات (کبک ات) خروس بخونه :)))))
بوس بوس بوس 
منِ شمالی اومدم مشهد ^_^ دعاگو هسدیم :) 

پاسخ:
:)))))) جغدم خروس بخونه :))))
جغد هم مگه می‌خونه؟ :دی
ضریحو بگیر تا حاجتامونو نگرفتی ول نکن
اگه جغدِ تو باشه ، احتمال خوندنش زیاده :))))))
ضریحو که نمیشه گرفت از بس شلوغه ولی سمج میشم ک حتما حاجت بگیرین ;)
پاسخ:
:))) به امام رضا بگو نسرین دلش برات تنگ شده. بطلبش بیاد :دی
عجیبه،من یک بار این پست رو خوندم و ندیدم کامنتا بازه!! پس با تاخیر "تولده عید شما مبارک" ؛))
سفر خوش بگذره،مواظب شیخنا باش
پاسخ:
ممنونم
عید شمام مبارک
سفر تموم شد. الان تو خونه نشستم الکی مثلاً درس می‌خونم
خوب جیغ[جوج] زدید با نوشابه؟ :)))
با توجه به این دو سه ماهِ آخر؛ اگه این نیمه‌ی اول فروردین رو هم بروزرسانی می‌کردین فوقش چهارتا پست بود دیگه :) دیگه حرفِ پنجاه‌تا نیست که :)) یعنی چهارتا پست هم ما رو مهمون نمی‌کنین دمِ عیدی؟!
پاسخ:
والا نه نوشابه خوردیم نه جوجه
بین خودمون بمونه، من اردیبهشت، کنکور دارم و الکی مثلاً الان دارم درس می‌خونم (به کسی نگینااااااا :دی بعداً میام میگم کنکورِ چی)
به خاطر گل روی شما سعی می‌کنم وسطِ درس خوندن و استراحت یه چیزایی و لو دو خط! بنویسم و بعدِ تعطیلات منتشر کنم
ایشالا که مراد دلِ شما هم به شما برسه یا شیخ، قلمت پاینده، عیدت هم مبارک 🌹
جوج با نوشابه هم نوشِ جان 😊👍
پاسخ:
ممنون
فکر کنم بنده خدا راهو گم کرده... 6 روز از امسال گذشت... ولی هنوز مراد نیومده :)))))
عه! عکس رو :))
موفق باشی :)

پاسخ:
چشم و دلت روشن :))))
سال نو مبارک باشه.

پاسخ:
همچنین سال نوی شما
من حدس میزنم ارشد برق باشه هر چند چون شما نگفتید حتما دوست ندارید بگید و انتظار ندارم تایید یا تکذیبش کنید . فقط گفتم که بعدا که اعلام کردید ببینم حدسم درست بوده یا نه
پاسخ:
برقو سه‌طلاقه کردم بوسیدم گذاشتم کنار
به رشته‌های دیگه فکر کنید
مدیریت ؟ 

مهندسی پزشکی ؟ 

کامپیوتر ؟

به جز اینا دیگه چی ممکنه ؟ یه برقی طرف درسای مکانیکی نمیره پس مکانیک و عمران و هوافضا رو باید بذاریم کنار . احتمالا البته . 

راستی نکنه گرایش کنترل و مکانیک پرواز هوافضا رو انتخاب کردید ؟ :)) 

به فکر فرو رفتم واقعا . 

ولی نه . شما که کنترلی نبودید . همون مهندسی پزشکی بیوالکتریک  یا مدیریت 

نمیدونم :( 
پاسخ:
یه رشته از دفترچه‌ی علوم پایه انتخاب کردم :)
نههههههههههه علوم پایه ! ؟؟؟

ریاضی محض  . فیزیک محض . نه اینا که خیلی سخته . 

علوم کامپیوتر ؟ 

خب اگه این باشه چرا نرم افزار نباشه ؟ 

پس علوم کامپیوتر نیست . (حدس میزنم )

ریاضی هم فکر نمیکنم . 

میمونه فیزیک . 

البته درست هم حدس زده باشم دیگه به درد نمیخوره . همه رو گفتید 

ولی سخته ها . از دور خیلی به نظر نمیرسه . بعد که رفتم سر کلاس ریاضی فیزیک فهمیدم هیچی هیچی هیچی از ریاضی بلد نیستم :(

ولی ان شا الله موفق باشید :)
پاسخ:
فلسفه و تاریخ علم :)
منابع امتحانی: ریاضی، فیزیک، زبان انگلیسی، زبان عربی، فلسفه، منطق، فرهنگ و تمدن اسلامی
البته رمز نگاری هم جالبه . ممکنه علوم کامپیوتر رو به این دلیل انتخاب کرده باشید . 

ای بابا . اصلا به نتیجه ای نمیرسم . 

فضول هم خودتونید به واقع :دی 
پاسخ:
:)))
خوب شد گفتید . تا صبح هم فکر میکردم نمیتونستم حدس بزنم . 

من فرهنگ و تمدن اسلامی رو یه بار داشتم حذفش کردم :)

خب ...

الان دیگه میتونم راحت بخوابم :)

راستی این کامنت ها رو هم میتونید پاک کنید اگه نمیخواید بقیه بدونن . حس میکنم نباید انقدر میپرسیدم . 

ولی ممنون که گفتید . 
پاسخ:
برای فرهنگ و تمدن اسلامی چی خوندید؟
والا من نمونه سوالات کنکور ده سال اخیرو دارم فقط
برای فلسفه و منطق کتاب گرفتم
زبان و عربی و ریاضی و فیزیکم خوبه
برای فرهنگ و تمدن نمی‌دونم چی بخونم
سوالاش در مورد قطب‌الدین و ابن سینا و ابن هیثم و ایناست

نه بذارید این کامنتا بمونن. همه که نمیان کامنتای دو پست قبلو بخونن. هر کی اومد خوند، نوش جونش :) جایزه‌ش اینه که بدونه اینا رو به هر حال :))))
هیچی دیگه . یه آخوندی اومده بود سر کلاس هی از اسلام  و تمدن قشنگش و این چیزا میگفت  . منبعش هم جزوه ی خودش بود که به درد خودش میخورد 

خلاصه همون دو جلسه ی اول دیدم ازش بدم میاد . دیگه نرفتم . موقع حذف اضطراری حذفش کردم . 

یه جوری بود . 

ولی خب الان که سرچ کردم کتاب زیاد هست ولی من هیچ کدوم رو نخوندم راستش 

https://www.google.com/search?q=%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8+%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE+%D9%88+%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86+%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi6-bjowffSAhUnJ5oKHbhbBukQ_AUIBigB&biw=1280&bih=615
پاسخ:
ارتباطی به آخوندا نداره که...
شاید اسم درسا یکیه
اونی که من میگم به نجوم و ریاضیات و پزشکی قرن مثلاً 4 و 5 مربوطه