پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

721- آهای وصله به موهای تو هیچی

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ب.ظ

راهنمایی که بودم (حدودای هشتاد و سه چهار) گل هیاهوی فریدون بدجوری بین هم سن و سالام طرفدار داشت. اون موقع موبایل نداشتم و یکی از فانتزیام این بود که وقتی موبایل‌دار شدم این آهنگو به عنوان صدای زنگ!!! بذارم رو گوشیم و وقتی یکی زنگ می‌زنه بخونه: 

آهای خوشگل عاشق آهای عمر دقایق، آهــای وصل به موهای تو سنجـاق شقایق، آهای ای گل شب بو آهای گل هیاهو، آهای طعنه زده چشم تو به چشـمای آهـو، دلم لاله عاشــــق آهای بنفشه‌ی تر، نکــن غنچه نشکفته قلــبم رو تـو پر پر و بعد از اینکه جمله‌ی آهای صدای گیتار آهای قلب رو دیوار رو ادا کرد من به تلفنم جواب بدم و بگم بله بفرمایید :دی

هر موقع این آهنگو می‌شنوم یاد اون روزا و فانتزیام می‌افتم و با اینکه تک‌تک مخاطبینم عکس و آهنگ خاص خودشونو رو شماره‌هاشون دارن و بر اساس شخصیت هر کس رینگ تونشو تنظیم کردم، ولی یادم نمیاد گوشیم رو حالتی جز سکوت و ویبره بوده باشه.



* عنوان اشاره داره به خودم و جمله‌ی معروف اطرافیان در مواجهه با موهای بلند و بازم که میگن سن آلله باغلا داریخدیخ!

۹۴/۱۱/۳۰
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۲۷)

یادش بخیر یه زمانی چقدر این آهنگ مد بود..هر کی رو میدیدم داشت میخوند :دی
پاسخ:
آره گروه آرین و گفتی میخوام رو ابرا هم مد بود زمان ما
سن آغلا چی چیز دیخ؟!
پاسخ:
سن = تو
آلله = خدا
سن آلله = تو رو خدا
باغ = کش، طناب
باغلا = ببند
داریخ ماخ = حالتی توام با کلافگی و دلتنگی و خستگی و رو اعصاب بودن چیزی
داریخدیخ = ما اون حالت قبلی رو داریم 
دیخ = شناسه اول شخص جمع (ما)

مفهوم: ببند موهاتو!
داریخدیخ یعنی ما الان داریخ ماخ شدیم؟:دی
بعد تو ترجمه نمیاد؟:دی
مثلا ترجمه ش نمیشه ببند اون موهای لعنتیت رو یا ببند موهاتو ورپریده یا ببند موهاتو رفت رو اعصابمون یا مثلا ببند موهاتو...شترق(افکت برخورد دمپایی پرتاب شده از جانب اهل خانه به دیوار پشت سر)؟:دی

چه زبون ترسناکی دارین:| واسه همینه به هر ترکی میگم به من ترکی یاد بده طفره میره؟:))
حانی هم موهاش بلند که بود، همیشه پریشون بود ، یهویی تصمیم گرفت کوتاهشون کنه دیگه راحت شد از شونه و بستن ، با انگشتاش شونه میکنه :) ولی موی بلند کجا ؟و...
پاسخ:
خدا حفظش کنه ولی من تا الان فکر میکردم حانی پسره!!!
موتوشکرم:دی
پاسخ:
خواهیش الیرم
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۰۱ محسن رحمانی
من این اهنگو  دوست ندارم   به نظرم قشنگ نیست .
پاسخ:
به نظر بچه 13، 14 ساله خب قشنگه نه منِ فعلی
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۰۶ محسن رحمانی
این اهنگ گذاری روی شماره افراد بر اساس شخصیت گاهی وقتها هم مو جب خنده رو فراهم مینماید :دی
پاسخ:
آدما و آهنگایی که میذارم همه شون متینن!
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۱۸ محسن رحمانی

منظورم  شما نبودی.

کلی گفتم اخه بعضی  افراد برای شوخی این اهنگ ها رو روی شماره فامیل یا دوستاشون

میذارن  .

پاسخ:
نه کلا من با کسی شوخی ندارم نقطه
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۲۶ محسن رحمانی
خونه تکونی از رگ گردن به شما نزدیکتر است .:دی
پاسخ:
به من که نه
به مامانم :دی
حانی مخفف حانیه س :)
پاسخ:
عه! عجب... آخه اسم داداش دوستمم حانی / هانی بود
نسرییییییییییین😭😭😭😭
موهای منم بلند و پرپشت بود ولی یهویی ریخت تو امسال الان خیلی کم پشت ولی همچنان بلنده
همه ش غصه م شده😫😭😭😭😭😭😭😭😭😭😫

پاسخ:
غصه نخور 
ایشالا یه شوهر کچل گیرت میاد که دیگه با دیدن موهای اون غصه ات نگیره نقطه :)))))))))))))
ما اینجا یه دوست بسیااااااار باشخصیت تبریزی داریم که به اصطلاح،خونه زاده!
و ایشون تمتم اصطلاحات ترکی حضرت شاهنگ رو برام ترجمه میکنه:)))
باشد که روزی مستقل این دیالوگ ها را از بر شویم:)
پاسخ:
:دی سایه ی اصطلاحاتم بر سرتون مستدام!
ایول، جدای پست و این حرفا، لینک های آموزش زبان ترکی ات عالی بودن:)

من یه جور مریضی نهانی دارم که به عشق به یادگیری تعبیر میشه، مخصوصا در حوزه زبان، مخصوصا در حوزه ریشه کلمات (من آخرش خارج برو که نبودم ولی برا همین عشق به ریشه کلمات رفتم GRE دادم)

از وقتی که کوچیک بودم حتی، یه دوست آذری داشتم اول دبستان به المیرا، همون بچگی بهش گیر سه پیچ شده بودم بهم ترکی یاد بده:-| دو تا جمله یادم داد، یکی اش این بود الله سنه توکل:) یکی دیگه اش تو مایه های الله سنه غیوره؟! که مطمئن نیستم

خلاصه این که با اون پست های آموزش ترکی و متد آموزشییت حال کردم زیاد:)

کاش کردی هم بلد بودی این طور یاد می دادی:)))
پاسخ:
کردی بلد نیستم :( اون هم کلاسیم (میم.) عرب زبانه و استعدادش تو یادگیری ترکی عالی بود!

آقا من یه سرکی به دیگر نوشته هایت زدم:دی یه معادل برای gamification میخوام، الان پیشنهادها اینها هستند: 
بازی سازی، بازی گونه سازی، بازی گونگی، بازی کاری، بازی آفرینی، بازی پردازی، بازی وار سازی، بازی ورزی و ...

از اونجایی که -fy وقتی به اسم بچسبه یا میشه ساختن یا میشه یه چیزی رو شبیه یه چیزی ساختن(در مورد گیمیفای دومی درسته چون دقیقا بازی نمی سازی المان های بازی استفاده می کنی برای جذب کاربر در یک کار جدی مثل منابع انسانی برای استخدام یا آموزش کارمندان) ، معادل های با پسوند گونه یا وار حق مطلب رو ادا می کنند ولی خیلی ناملموسند، مخصوصا وقتی بخواهی فعلش رو به کار بگیری

پیشنهادت چیه؟ این واژه تو دنیا هم جدیده و خودشون هم دارن رویش کار می کنند
پاسخ:
به همون اندازه که از کامنت خصوصی بدم میاد
همون قدر هم از پست رمزی متنفففففففففرم
حالا به هر دلیلی
ترجیح میدم همه چی یا عمومی باشه یا کلاً نباشه!
ولی پست رمزدار هم یه موقع لازمه
هنوز فرصت نکردم مطالب رمزدار قبلیمو سر و سامون بدم
خواننده های فصل دو رمزشو دارن ولی خب باید تجدید نظر کنم و یه سری موارد معدود رو رمزاشو عوض کنم برای خودم نگه دارم و بقیه رو عمومی کنم


+ این معادل ها هر چی کوتاه تر باشن بهترن
ادا کردن حق مطلب یه چیز نسبیه و بستگی به کاربردش داره
برای کاربرد عوام، همین بازی سازی خوبه که ملموسه
اگه تخصصیه که همونی که حق مطلب رو ادا میکنه رو به کار ببر (بازی گونه سازی)
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۲۶ دفترچه زندگی
اون قسمت که نوشتید راهنمایی که بودم منو برد به پستای خودم:)))
گروه آرین رو فکر کنم دبستان بودید رو مد بوده.ما که راهنمایی بودیم آهنگ آخه دل من محسن یگانه رو بورس بود.
پاسخ:
اون آرینی که محمدرضا گلزار توش بود منظورم بود حدودای 80
وگرنه الانم که آرین هست
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۲۹ دفترچه زندگی
خوشحالم که موتور پست گذاشتنت روشن شده یادمه تو امتحانا پست میذاشتید از نوع طویله بعد الان اینجوری.
آخه مخاطب آزاری تا به کی؟واقعا ما داریم به کجا میریم:))))
پاسخ:
تو پیش نویس پست موقت هیچی ندارم ولی
کلی مطلب نصفه نیمه تو وُرد دارم و یه سی چهل تا عکس و خاطره و کلیدواژه
ولی حسش نیست...
اوهوم، من منظورم این بود که دریافتم زبانشناسی می خونی که سوال بپرسم، خیلی وقته من درگیرش هستم و الان با بچه هایی که هستیم ترجیح اکثریت استفاده از گیمیفیکیشن است و عقیده شون اینه که هیچ معادلی حق مطلب رو ادا نمی کنه و این واژه به همین ناملموسی جا افتاده الان متاسفانه، گرچه بازی ورزی از بقیه اش بهتره شاید :-|

رمزدار بودن یه نوشته به حال روحی آدم اون موقع بر می گرده، خیلی تصمیم شخصی ای هست، من خیلی احترام میذارم به این تصمیم، مگر این که با طرف صمیمی باشم و چه شود که بگم رمزش رو بده،

 کامنت من شبیه فضولا بود که باعث شد درباره رمزدار بودن مطالبت بگی برام؟

اسباب شرمندگی، من اصلا چنین منظوری نداشتم ولی :-|
پاسخ:
اتفاقاً دنبال بهونه بودم که بگم...
اون موقع (اواخر فصل 2) شاید دویست سیصد نفر اون خاطراتو خونده باشن
ولی خب چون خییییییییییلی با الانم متفاوته فاز و فضاش 
ترجیح میدادم جدیدها یا نخونن یا یه کم دیرتر بخونن
و یه کم تعلل کردم در مورد عمومی کردنشون

ماشالا انقدرم پست دارم که فقط 30 تای اولشو تونستم عمومی کنم...
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۳۳ دفترچه زندگی
منم منظورم همون آرین بود میره به دوران دبستان شما نه راهنمایی
شباهنگ دقت کن:)))
پاسخ:
آقا!!! این آرین 78 تاسیس شد
ینی وقتی کلاس سوم بودم
دوره راهنماییم معروف شد دیگه
ای بابا!!!
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۴۱ دفترچه زندگی
خب چرا عصبانی میشی
شما هم برو یه چایی بخور آروم شی:)))
پاسخ:
همین چند دیقه پیش خوردم :)
هنوز اثر نکرده
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۵۵ محسن رحمانی
گروه آرین دیگه تعطیل شد. جداشدند از هم.
پاسخ:
والا خبر ندارم
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۵۵ محسن رحمانی
آهنگاشون و خیلی دوست دارم حیف این گروه که منحلش کردن.
پاسخ:
نمیدونستم منحل شده
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۵۷ محسن رحمانی
سفارش کردم سهم شمارو نگه دارن تا برسید .پس به شما هم نزدیکه خونه تکونی:دی خخخ
پاسخ:
والا من اون 18 سالی که خونه بودم دست به سیاه و سفید نزدم... الانا که دیگه میرم خونه در نقش مهمونم و نازم بیشترم شده به واقع
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۱۹ محسن رحمانی

اسفند ماه پارسال به کار خودشون پایان دادن آخرین آلبومشون هم خداحافظ بود .

پاسخ:
:|
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۲۱ محسن رحمانی
چرا این شکلک : :ا o_O
پاسخ:
ای وااااااااااااااااااااااااای!!! ای بابا
خب چون حرف دیگه ای نداشتم
شما چه قدر کامنت میذاری!!!
زین پس ینی از همین الان، هر کی برای هر پست بیشتر از 3 تا کامنت نذاره!
آقای دفترچه با شمام هستمااااااااااااااااااااا


البته خانوما استثنائاً هر چه قدر دلشون بخواد میتونن کامنت بذارن :دی
وای... آموزش زبان ترکی با متد نسرین!! من هی یاد متد پیمزلر می افتم! فقط ای کاش خاهر از پایه شروع میکردی!!
پاسخ:
:)))) این بنده خدا شاگردمم صفر کیلومتر بود 
من تنها کلمه ترکی که میدونم و بلدم خلاصه میشه در : بیلمیرم :))))
پاسخ:
خوبه
همین یه کلمه هم کارتو راه میندازه 
دوستان اون گروه اسمش آریان نبود:دی؟
نسرین من خیلی عجیب دوس دارم زبانتونو یاد بگیرم:| یه عذاب وجدان عجیبی دارم که این زبان رو بلد نیستم همی:|
خدای من این آهنگ خوشگل عاشق رو پریروز همسایه مون گذاشته بود من و خواهرم می گفتیم عییی یاد دوران بدمون افتادیم:)) اینجا هم حرفشه آخه؟! :))
پاسخ:
:))) بذار یه کم سرم خلوت تر بشه یادت میدم

آره آریان بود
ولی ما بریتیش تلفظ میکنیم :))))))))))))))))))))))))