پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

217- معرفی کتاب - کوزه بشکسته

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۵۷ ب.ظ


روایتی است از: :"محمدرضا پهلوی"، "مهرپور تیمورتاش"، "حسین فردوست" و دختری به نام "آلیس"

"آلیس" دختر "کلنل گلن وایت" از نظامیان با سابقه انگلیسی در جنگ هند و "لیدی شارلوت" است

که ولیعهد به همراه سه نفر، از طرف رضا شاه برای تحصیل به سوئیس اعزام می‌شود

و مدتی را در خانه آلیس سپری می‌کند

داستان به اواخر حکومت رضا شاه باز می‌گردد

و در نهایت در پایان با سرعت و شتابی عجیب بدون گذر از بستر تاریخ به زمان حال می‌رسد


پیرزنی چینی هر روز به سرچشمه می رفت و دو کوزه خود را می‌برد که آب مصرفی خانواده را تامین کند

اما یکی از کوزه‌ها شکسته بود و ترک خوره و در فاصله چشمه تا کلبه پیرزن بیشتر آبش به زمین می‌ریخت

پیرزن این می دانست و کاری برای تعمیر یا تعویض کوزه شکسته نمی‌کرد و چنین بود ماه‌ها و فصل‌ها

روزی کوزه بشکسته به پیرزن گفت چرا مرا نمی‌شکنی و از زحمت نجات نمی‌یابی

کوزه ای نو چرا نمی گیری که آبش هدر نرود و به خانه برسد

پیرزن دسته کوزه را گرفت و برد کنار جاده‌ای که هر روز از آن می‌رفت و می‌آمد، از چشمه به کلبه

نشانش داد که یک طرف جاده غرق گل بود

گفت من در راه دانه هایی کاشتم و تو آبشان دادی و اینک باغچه ای پر گل داریم

حالا کوزه سالم به تو حسد می برد.منّت تو بر سر من و گل هاست...

(برگرفته از کتاب کوزه بشکسته اثر مسعود بهنود)


۹۴/۰۶/۰۷
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

کتاب

نظرات (۱۱)

:))
از دست تو
پاسخ:
:)))) :دی
خیر سرم کتاب معرفی کردمااااااااا
برو بگیر بخون خب
مبارک باشه خونه جدید :)))))))))))
پاسخ:
ممنون :))))
سلام hero :دی
پاسخ:
درود بر تو!
اوه! چ کدی دختر با وبت! کللا زدی کوبوندی از نو ساختی..امیدوارم ارامش داشته باشی حداقل اینجا دگ مزاحمت نشه
نه نرسیده اصن کامنتی از طرفت
پاسخ:
من از صبح برای تک تک ملت کامنت گذاشتم نرسیده؟! :(((((((
به به 
خوشحالم که به عنوان خواننده قدیمی یه حقی دارم اصن خیلی مشعوف شدم :))
مبارک باشه
پاسخ:
ممنون :)
:)
پاسخ:
فدااااااااااااات
بوس بوس
مبارکه اینجا عالیه....اوه چه پرنس عاشقی بود اونم عاشق یه انگلیسی فریبکار :)))))
پاسخ:
:))) من هیچ وقت تو عمرم به رمان علاقه مند نشدم
اینم کادوی تولدم بود از طرف هم مدرسه ایم مهسا :))))
کتابش خوب بود
همین که من تعریف می‌کنم ینی خوبه :دی
عکس پروفایلت چقد قشنگه ...
پاسخ:
قابل شما را ندارد :دی
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۵۶ Bluish ‍‌ ‌ ‍‌
عه مسعود بهنود... انشالله این عادتِ جدیدِ بی حوصلگیم از سرم بیفته و کتابایی که از بهنود دارم رو بخونم...
پاسخ:
ان شاء الله :دی
سلام ... صدای شما را به طور واضح دریافت نمودیم :دی
خوبی ؟؟؟
پاسخ:
:)
سلام!
عالی ام
ممنون
مبارکه ....ایشالله به دل خوش
پاسخ:
ایشالا