پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

اول نیت می‌کنیم که می‌خوایم کیک درست کنیم، قربة الی الله. با نام و یاد خدا دو پیمانه آرد و یک پیمانه شکر و نصف پیمانه روغن و ماست رو با دوتا تخم‌مرغ می‌چینیم روی میز. و بکنیگ‌پودر و گردو و دارچین و سیب به مقدار دلخواه. به‌جای شیر هم یه پیمانه آب پرتقال استفاده می‌کنیم. چون که شیر نداریم.



آردو چند بار الک می‌کنیم، سیب و گردو و دارچینو تفت می‌دیم، زرده و سفیدۀ تخم‌مرغو جدا می‌کنیم و هم می‌زنیم تا کف کنه. بعد همۀ اینا رو با بقیۀ مواد که در تصویر ملاحظه می‌کنید باهم مخلوط می‌کنیم و می‌ریزیم تو قابلمه. دو ساعت با شعلۀ بسیار کم بهش فرصت می‌دیم تا بپزه. اونم می‌پزه. به همین سادگی، به همین خوشمزگی.



مناسبت خاصی نداشت، ولی اگه دنبال مناسبتید، ۲۱ شهریور تولد شهید آوینیه. یکی از جمله‌های معروف ایشون اینه که:

مپندار که تنها عاشوراییان را بدان بلا آزموده‌اند، صحرای بلا به وسعت همۀ تاریخ است.

بله عزیزان، هر روز عاشورا و همه جا کربلاست!

۰۲/۰۶/۲۱
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۱۴)

نسرررررررین عجب کیکی درست کردی دختر . نسررررین نتایج ازمون وکالت اومد امروز بعدازظهر 🥺😍وکالت قبول شدم .باورم نمیشه 😧تو شوکم . بالاخره بعد چندسال شد .بدستش اوردم .دوتا ازمون بود اون یکی جوابش مهر میاد که مصاحبه داره و زیر نظر قوه قضاییه هس .این یکی مال کانون وکلا اسکودا . من همینو میرم .برام دعا کن از پسش بربیام .راسش میترسم .البته تازه شروع میشه .دوره کاراموزی و ازمون کتبی میگیرن و ازمون اختبار شفاهی و کتبی .هفت خان رستمه .اگه رد شی خدا نکرده فقط یبار دیگه فرصت داری وگرنه هیچی میشه . دستور کیک بزار عالی شد من فر نداریم رو گاز درست کنم .خیلی خوشحالم نسرین اما یه حس و حالی دارم 🥺من واس این ازمون زندگیم فدا کردم .حتی ازدواج نکردم چون میگفتن ما دوس نداریم زنمون وکیل باشه و تو دادگاه ها بین مردها . خانوادم و برادرم هی میگفتن دس از وکالت بکش .خیلی فشار زیادی روم بود .تحقیر شدم مسخره شدم سرزنش سرکوفت . ارامش نداشتم .اما از هدفم دست نکشیدم .خواستم این خبر خوب رو به توام بدم 🥺

پاسخ:
مبارکه عزیزم. ایشالا تو همین مسیر یه همراه خوب هم پیدا می‌کنی. به‌نظرم مصاحبه رو هم برو. قبلش تمرین می‌کنی که رد نشی نگران نباش.
دستورشو گفتم دیگه. همهٔ اون موادو ترکیب کن بریز تو قابلمه :))
۲۲ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۲۹ دُردانه ‌‌

گفت امروز می‌خواد بره تبریز. دو برش از کیکو دادم با خودش ببره خونه‌مون برای مامان و بابا. یه برش هم دادم خودش بخوره.

[حس خوب]

پاسخ:
و بنا بر تذکری که قبلاً داده بودم، کامنت‌هایی که حاوی الفاظ نامناسب سیاسی بودند و به‌لحاظ فیلترینگ وبلاگمو به خطر می‌نداختند تأیید نشدند.

قربونت اره از کم حواسی منه😅🥺حتما درست میکنم دلم خواست .فدات سلامت باشی .اما خب امسال سوالا غیر استاندارد و اختلافی و خارج از منابع بود درصدها اومد پایین .بعد میگن داوطلب ها بی سوادن 😕🥺😧من درصدهام ۴۰ و ۴۸ و خرده و ۳۳ و۳۳ اینا شد ولی خدا میدونه به شدت سوالا طولانی زمان کم .از هردرسی چنتا سوال من گذشتم حتی نخوندم 🥺که بتونم بقیه درسا بزنم تراز ساز بودن وگرنه رد میشدم .خیلیا لب مرز و یا با اختلاف ۵۰ نفر رد شدن .نمیدونم اینهمه پزشک ها و تخصص ها دیگه چرا فقط وکالت رو میگن بی سوادن .خب تو کاراموزی کار عملی میکنن مطالعه میکنن .تازه ازمون کتبی و بازم اختبار تستی تشریحی و شفاهی داره .نامردیه تخریب کنند😧ولی خب من مطالعه میکنم از چند روز دیگه باز شروع کنم .چون یکی دوماه دیگه ثبت نام هس بعد چندماه دیگه ازمون کتبی .قبلش استعلام و ازمایش و تست اعتیاد میگیرن .حوزه هم تعیین میشه کدوم شهر .

پاسخ:
ایشالا میای کامنت قبولیتو می‌ذاری برامون. شیرینی یادت نره ها.

اره اینی که قبول شدم کانون هس .مرکز وکلا مال قوه قضاییه هس اون جوابش تو مهرماه میاد اره مصاحبه اش میرم تمرینی باشه اصن استرسم بریزه . اعتماد به نفس داشته باشم .ولی کانون رو انتخاب میکنم هرچند سخت تره دوره کاراموزیش ولی اعتبارش بیشتره😧🌺

پاسخ:
نگران نباش تو شایستگی و صلاحیتشو داری.

حتما عزیزم😍🥺از فردا میخونم واس ازمون کتبی که چندماه دیگه هس تاریخ دقیق نمیدونم اما مطالعه کنم فاصله بگیرم شروع مجدد سخته .انشالله . سه مرحله هس کاراموزی .۲ماهه کلاس ۶۰ ساعته بعد ازمون کتبی بعد ۶ماه دوره وارد محاکم میشی و پرونده میخونی مرحله سوم ۷ماه که وکیل سرپرست انتخاب میکنی و زیر نظرش کار میکنی .فعلا ثبت نام شروع نشد .

پاسخ:
چه راه طولانی‌ای در پیش داری. سرت شلوغ بشه اینجا رو فراموش نکنیا. بازم بهمون سر بزن :)

مرسی عزیزم 🥺😍راسش من نماز نمیخوندم جز ماه رمضان .شب ازمون و صبحش نماز خوندم ۵صبح فقط ‌.نذر کرده بودم قبول شم نمازم ادامه بدم با یه نذر دیگه🥺اونو خیلی دوس دارم اینکه برا بچه ها بهزیستی خوراکی اینا بخرم .اینا میگن هی صلاحیت علمی ندارند اما وکیل هایی که من میشناسم هم هیچی بلد نیستن .نمونه اش دوست خودم اصلا پرونده هم نداره .به نظرم مهم بعد قبولی هس ازمون تستی ملاک زیاد نیس .بعدم حلال و حروم سرش بشه من خیلی معتقدم .و با موکل صداقت داشته باشی و روراست باشی .تبانی نکنی با طرف مقابل و .. من چون از خدا میترسم معتقدم یجایی پول ناحق و حرام میزنه بیرون و ده برابر خرج سلامتی و بیماری باید کنی .از این نظر صلاحیت اخلاقی دارم ولی سطح سواد و پایه علمی هم کم کم ببرم بالا 🥺💞🌺

پاسخ:
ببین همینایی که می‌گی رو پررنگ کن موقع مصاحبه. روی همین حلال و حروم تمرکز کن. نماز رو هم بگو می‌خونی، ولی نگو فقط ماه رمضون. چون به حقوق و قضاوت مربوطه، راجع به هفتهٔ قوهٔ قضاییه و هفتم تیر و شهید بهشتی و یارانش هم گوگل کن اطلاعاتت بیشتر بشه.

اره مصاحبه اونو میرم اما فقط یک نهاد میتونی بری اگه کانون برم دیگه نیاز به مصاحبه و اون مرکز وکلا نیس اما خب برا تجربه میرم مصاجبه اشو .فعلا نتایج اون نیومده .اره بخدا هفت خان رستم هس تازه برا ثبت نام ده میلیون میگیرن نگرانم .چندماه دیگه .بعدم پول صندوق همون حق بیمه هرچندماه یک میلیون و خرده باید بدی .کلا فقط پولی 🥲همزمان با وکالت هم نمیتونی دیگه شاغل باشی دوتا شغل نمیزارن .حالا استرس مخارجش دارم .ولی واس ازمون کتبی از چند وقت دیگه شروع کنم بخونم کلاس هایی که میزارن هزینه داره انگار .بعدم باید سطح سوادم بالا ببرم پرونده بخونم و ارا رو . ازطرفی چجوری پرونده گیرم بیاد چون اونم رابطه هس و یجورایی اشنا باید داشته باشی .باید اعتماد طرف رو جلب کنی 🥲🥺ولی خب من خودم از اونام که تمام خودمو میزارم مسوولیت پذیرم بخاطر اعتبار خودم هم که شده بهترین نحو کارم انجام میدم .سمجم هستم 😁ینی خوشبحال اون موکل چون خیلی وقت میزارم یجورایی دلسوزم .طرف زندگیش میاره پیشم .اگه اشتباهی کنم نتونم به حقش برسه وکیل شدنم چه فایده .برام دعا کن نسرین .من اشنا اینا ندارم روزی رسون خداست 🥺حالا تا اون موقع خدا بزرگه پرونده هم جور میشه .

پاسخ:
می‌ذارن و نمی‌ذارن با ذ درسته. 

اگه تهران یا کرج یا قزوین باشی من آشنای وکیل سراغ دارم. تو بقیهٔ شهرها هم دوستایی دارم که احتمالاً دوست وکیل داشته باشن. از این نظر خیالت راحت. اگه بهم اعتماد داری شهر محل سکونتتو بگو معرفیت کنم.

نه عزیزم انقدر پیامت بدم کچل شی از دستم 😁نه اتفاقا میام ازت مشورت هم بگیرم بالاخره کسی که ریاضی خونده و برق شریف قدرت تحلیل داره .ماهم کارمون استدلال و تحلیل هس ولی مسایل حقوقی .یجاهایی کمکم کنی با نظراتت .

پاسخ:
آره آره پرونده‌ها رو بیار اینجا بخونیم استدلال کنیم حق مظلوم رو از ظالم بستانیم.
۲۵ شهریور ۰۲ ، ۱۵:۰۸ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

ظاهرش که خوبه، لیکن معلوم نیست خوشمزه باشه 😁

پاسخ:
باطنشم خوبه
اگه قابلمهٔ بزرگتری انتخاب می‌کردیم بیشتر پف می‌کرد و ارتفاعش بیشتر میشد.

خیلی طولش میدن میگن بعد عید کاراموزی شروع میشه .یکماه یا دوماه دیگه پیامک میاد برا بردن مدارک و ثبت نام بین ۵تا ۱۰ میلیونم میگیرن انگاری .بعد استعلام میگیرن و معرفی میکنن روانشناس و تست اعتیاد . لرزش دست رو چه کنم اینا میبینه😕بخاطر استرس .بعد تا مراحل طی شه بعد عید شروع میشه

این ۶ماه نمیدونم به نظرت واس ارشد بخونم یا منابع مرجع بخونم واس ازمون کتبی و بعدم اختبار اخری هس اماده شم خیلی طولش میدن .

 

+عزیزم من مازندرانم شهر نکا .شهرمون کوچیک هس نزدیک ساری مرکزاستانه حدود ۲۰ دقیقه نهایت نیم ساعت تا ساری راهه .اره اگه اشنا داشته باشی عالیه .الان وکالت تو ایران براساس رابطه هس دیگه اینجور نیس تو دفتر بشینی پرونده بیاد برات .

چشم دیگه بذار مینویسم باور کن همش یادم میره😟

پاسخ:
نتایج نهایی که اومد، بگو وصلت کنم به دوستان حقوقی :))

ولی خیلیی سخته 😟کتابا ازمونی میخونی و کتابا دانشگاه با عملی خیلی فرقه .رویه قضایی چیز دیگست .من استرس دارم باور کن خوابم کمتر شد میگم الان اینجورم دادگاه رو چه کنم .باید قوی باشم 😕البته مرحله دوم ۶ماه هرروز باید بری پرونده بخونی و گزارش بنویسی روزی یه پرونده به کانون گزارش بدی .هم جذابه بران هم ترس دارم چون هیچی بلد نیستم الان 🥺

اون خبر خوندی تو مازندران خانومه کلثوم ۷تا شوهر صیغه ای اش باقرص فشار خفه کرد بعد مهریه میگرفت از خانواده هاشون .یکیش عموی همسایمون بود 😟تازگی لو رفت .تو نت بزن قاتل کلثوم درمازندران 😕

پاسخ:
بی‌خیال :))) همینم مونده کلثوم در مازندرانو گوگل کنم. به ما چه.

🥺😅من عاشق کیفری ام .همش دنبال قتل و کلاهبرداری و اینا 😟بعد عید کاراموزی شروع میشه خدا کنه زودتر فقط .بعد دوماه کلاس ازمون کتبی هس .چشم حتما دست گلت درد نکنه 🥰میخوام فقط از تجربیات بقیه استفاده کنم یاد بگیرم .سواد حقوقی بالا ببرم .این ۶ماه هم از اول مهر شروع کنم واس ارشد بخونم گرایش جزا .اسفند ارشده .فقط روزانه 😕متون فقه منبعش جداست

پاسخ:
روی نگارشت هم کار کن. به‌لحاظ ویرایشی و نگارشی نوشته‌هات خیلی ایراد داره و به‌نظرم این برای یه وکیل خوب نیست.

سلام نسرین خوبی؟از چه لحاظ عزیزم؟🥺 اره نوشتن هم باید تمرین کنم .چون خیلی وقته همش کتاب خوندیم .منم اهل جزوه نوشتن و کلا نوشتن نیستم .ولی مثال بزن برام لطفا .

پاسخ:
سلام
درست نوشتن منظورمه. بعد از علامت سؤال اسپیس بزن. قبلاً نقطه اسپیس نزن. همچین چیزایی.

اسپیس چی هس؟😟 زدم تو نت اسپیس در زبان نگارشی چیزی نیاورد .

پاسخ:
همون فاصله و نیم‌فاصله‌ست.