پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۸۳۹- میشه؟

سه شنبه, ۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰ ب.ظ

یه ساعت پیش چهارتا کنسرو سفارش داده بودم از اسنپ. تاریخ تولیدشون دو سال پیش بود، انقضا یه هفته پیش. اعلام نارضایتی کردم که یا تعویض کنن یا پولمو برگردونن. پشتیبان اسنپ زنگ زد کلی عذرخواهی کرد و گفت پیگیری می‌کنیم. یه کم بعد مسئول سوپرمارکت زنگ زد و ضمن عذرخواهی، گفت تعویض می‌کنیم ولی میشه لطفاً صبح تعویض کنیم؟ آخه پیک‌ها همه‌شون رفتن فوتبال ببینن و خودمم دارم می‌رم خونه فوتبال ببینم. با خوشرویی و لبخند گفتم آره عجله‌ای نیست. الان دوباره پشتیبان اسنپ زنگ زد که پیگیری کردیم و میشه صبح تعویض کنن؟

+ اگه ببریم من بازم شیرینی می‌دم ^-^

۰۱/۰۹/۰۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۶)

من به عنوان یه مخالف یه چیزی رو میخوام اعتراف میکنم . درسته که همش میگفتن این تیم حکومته و اینا و حتی درسته که دوستشون نداشتم


ولی یه حس عجیبی دارم . یه ذره دلم گرفته . خب در نهایت باز هم پرچم مورد علاقه ی ما که صعود نکرده . آمریکا و انگلیس صعود کردن . اینا که هیچکدوم کشور ما نیستن .


من پاسپورت هر جایی رو هم در نهایت بگیرم باز هم ایرانی ام .


از یه طرف خوشحالم که رائفی و دوستانش خوراک جدید پیدا نکردند ولی اون ته ته دلم که توی توییتر چیزی ازش نمینویسم شکسته :|


حتی توییتای مسخره که نوشتن الان صدا و سیمای آمریکا داره از خونه ی پدر و مادر پولیسیچ گزارش تهیه میکنه و باباش الان روی دست همسایه هاست هم فقط باعث شد برای یه لحظه لبخند بزنم ولی بعدش یهو حس کردم لبم شوره . اینم امشب من


نمیدونم چی بگم

پاسخ:
اگه اینستا داری این پستو بخون:

نه اینستا ندارم . کلیک کردم به امید این که همینجوری باز بشه ولی نشد . فردا ثبت نام میکنم که بتونم بازش کنم .

 

به امید روزای بهتر

پاسخ:
نویسنده معلمه. پست یه هفته پیششه. بیا متنشو برات کپی کردم:
861 likes
hamid_bavali
...
دیروز عصر فوتبال را در یک گروه تلگرامی با بچه‌ها دیدیم. تجربه جالبی بود. طبیعتا در فوتبال، آن هم با این درجه از اهمیت و حساسیت و با این نتیجه مأیوسانه نمی‌توان مودب بود. برای نود دقیقه فحش در گروه آزاد شد و بچه‌ها هر چه دلشان خواست گفتند. وسطهای نیمه دوم یکی از بچه‌ها گفت کاش بعد بازی کل چت‌ها رو پاک کنیم.
چند ساعت بعد این عکس را در فضای مجازی دیدم. قبلش هم استوری‌ها و توئیت‌هایی درباره آرزوی باخت ایران و برد انگلستان.
بعد به فکرم رسید چه شباهتی. ما هم در همین موقعیت بودیم. نود دقیقه از زور عصبانیت و خشم و تحقیر شش گل هر چه خواستیم گفتیم و کردیم. این روزها هم همین بود. از زور عصبانیت و خشم و تحقیر پرچم بدسابقه‌ترین کشور دنیا به دوش یک ایرانی افتاد. حالا کاش می‌شد همه این تصاویر و توئیت‌ها و پیام‌های تحقیرآمیز را یک جوری از فضای مجازی نه؛ از صفحه تاریخ پاک کرد. این‌ها هم همان فحش‌های وقت فوتبال بچه‌هاست. همان هیجان‌ها و عصبانیت‌ها و خشم.ها. با دلایلی معلوم و مشخص. کسی را سرزنش نمی‌کنم هر چند می‌دانم این عکس لکه ننگی در تاریخ ما خواهد شد. اما این را هم می‌دانم که این عکس یک اتفاق نیست. روندی است که سالها طی کردیم تا به آن رسیدیم و همه‌مان مقصریم؛ از آموزش و پرورش تا ذهنیت بیمارگونه خود ایرانی‌ها در این سالها. جدای از رذالت رسانه‌ها و قدرت‌هایی که ما را دائما هل دادند به این نقطه.
حلاصه که این روزها همان نود دقیقه‌ای است که بچه‌ها بعدش می‌خواستند پاکش کنند. مطمئنم هیجان که بخوابد و دست رسانه‌ها که رو شود و مسیر به سمت بهبودی تغییر جهت بدهد همه آنهایی که چنین گفتند و نوشتند و کردند پشیمان می‌شود. اما اینجا یک فرق اساسی دارد. چیزی پاک نمی‌شود و همه چیز در تاریخ می‌ماند. کاش می‌شد حداقل این عکس نماند. سرافکندگی و شرمنده‌گی‌ برای همانی که بلندش کرده است هم به زودی دیوانه‌کننده خواهد بود. چه رسد به ما که حاضر بودیم و مسیر را جوری ترتیب دادیم که تاریخ معاصر ما به این عکس ختم شود. این شرم را کجا پنهان کنیم؟


۰۹ آذر ۰۱ ، ۰۱:۴۷ اقای ‌ میم

حیف وقتی که واسه این بازی گذاشتم

پاسخ:
بازی برد و باخت داره دیگه :)
۰۹ آذر ۰۱ ، ۰۴:۰۲ فیلو سوفیا

خوشبختانه امشب نمایش مضحک ج ا خنثی شد و نیروهای سرکوبش با شیرینی و گل برگشتن خونه‌شون.

 

پاسخ:
نمی‌دونم چرا هنوز نپذیرفتی که نسرین اگه کنار من نیست، روبه‌روی منم نیست. جای این کامنتات اینجا برای من نیست واقعاً. برو خوشحالیتو برای اونایی ابراز کن که با خوشحالی تو ناراحت می‌شن و با ناراحتیت خوشحالن، نه من. به‌نظر منم بعضیا بیش از حد استانداردش خوشحالی می‌کردن برای نتیجهٔ قبلی، ولی طبق همون اصلِ «چی کار به بقیه داری» آزادشون گذاشتم که هر طور و چقدر دوست دارن ابراز احساسات کنن. خودمم در حد یه بازی مثل همهٔ بازیای قبل دیدمش و تو همون رِنجی که قبلاً خوشحال و غمگین می‌شدم خوشحال یا ناراحتم.
۰۹ آذر ۰۱ ، ۱۰:۳۷ اقای ‌ میم

فعلا نفرین آمون و خدایان بر بازیکنان فوتبال تا بعد:) 

پاسخ:
توان و شانسشون همین‌قدر بود دیگه. بپذیرید.
۰۹ آذر ۰۱ ، ۱۰:۴۴ اقای ‌ میم

با این مساله موافقم ولی چون همه چیز رو تعطیل کردم که بازی رو ببینم بعد نتیجه این شد برام زور داره:) 

پاسخ:
آره، خیلی زور داره :(
حالا ایشالا امروز خدا به وقتتون برکت بده کارای عقب‌افتاده رو جبران کنید.