پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۷۸۶- سؤال فنی راجع به نقل و انتقال پول

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۱۰ ق.ظ

ما یه تیم داریم که تحت نظارت دانشگاه، وبینار و کارگاه و دوره و اردو اینا برگزار می‌کنیم. یه سریاش رایگانه و یه سریا هم هزینه داره و شرکت‌کنندگان برای دریافت لینک برنامه، باید ثبت‌نام کنن و پول بدن به ما. ما هم بخشی از اون پولو به مدرس می‌دیم و بخشی رو خرج کارای دیگه می‌کنیم. چند روز پیش یه نفر از خارج از کشور ایمیل زد و گفت از اونجا امکان کارت‌به‌کارت نداره و اگه میشه درگاه ایجاد کنیم رو سایت دانشگاه. چنین امکانی رو نداشتیم. اولاً اگه پولمون بره تو حساب دانشگاه، پس گرفتنش به این آسونیا نیست. کلی دنگ و فنگ داره. ثانیاً دانشگاه‌ها معمولاً همچین درگاهی ندارن. حتی شریف هم برای کنفرانس‌های بین‌المللیش هزینه‌ها رو حضوری می‌گیره. حالا به جز این روش که یکی از بستگان اینا تو ایران هزینهٔ کارگاهو پرداخت کنن، چه روش دیگه‌ای وجود داره که از شرکت‌کنندگان خارجی پول بگیریم؟ 

فعلاً گفتیم مهمون ما باشن و رایگان براشون برگزار می‌کنیم ولی اگه این‌جوری ادامه بدیم باید از جیب خودمون دستمزد مدرس‌ها رو بدیم.

۰۱/۰۵/۲۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۱۰)

۲۹ مرداد ۰۱ ، ۰۴:۲۷ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

والا ما هم همون به ذهنمون رسید که نوشتین.

حالا اگه صراف ارز دیجیتال معتبر و مطمئن هم داشته باشین شاید بشه با تتر که معادل دلار در فرم مجازی هست پرداخت کنه.

پاسخ:
نه، صراف که نمی‌شناسم و با ارز دیجیتال هم آشنا نیستم.

میتونید یه حساب paypal داشته باشید و به اون منتقل کنن. که خود اون رو میشه به چیزایی مثل cheddar app و event brite وصل کرد یا بهش مستقیم هم میتونن منتقل کنن. بعد اگه در اردر زیر سه هزار دلار هست، آدمایی هستن که میخوان پول از اینور به اونور منتقل کنن و خواستی میتونم معرفی کنم که دلار یا هرچیزی بگیرن و ریال واریز کنن

پاسخ:
مبلغ‌ها کمه. به پول ایران سیصدهزار تومن و به دلار هم ده دلار :|
قبل از اینکه اینجا پست کنم از هم‌کلاسیام پرسیدم. گفتن چون بحث مالیات هست کسی این تبادل رو انجام نمی‌ده. ولی اگه اینا آدمای مطمئنی هستن و گروهی پیجی جایی دارن ممنون می‌شم معرفی کنید.
paypal چون فیلتر بود فکر کردم قانونی نیست. برای امتحان خواستم با همین paypal از طاقچه کتاب بگیرم، وارد مرحلۀ پرداخت نشد و آخرش اینو استوری کردم ببینم کسی تجربۀ مشابه داره با پرداخت ارزی طاقچه یا نه. چون ما مسابقه هم داریم و کتاب هدیه می‌دیم، ایده‌م این بود که اینا به جای پرداخت هزینۀ کارگاه، از طاقچه کتاب بخرن یا اعتبارمونو افزایش بدن که کتاب بگیریم هدیه بدیم به برنده‌ها:


۲۹ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۱۱ خانوم معلم

سلام :)

من یه سایتی رو می‌شناسم که ایرانیان مقیم کانادا ساختن و دقیقا به همین منظور تجارت بین بیزینس‌‌های داخل ایران و کشورهای دیگه طراحی شده.

اگر شما و شرکت‌کننده‌‌هاتون داخلش پروفایل بسازید هم می‌تونید ارز دیجیتال داد و ستد کنید هم با استفاده از trade request دلار رو به ریال تبدیل کنید.

این‌جوری کارگاه‌هاتون هم توی فضای بین‌المللی می‌تونه تبلیغ بشه.

آدرس سایت: trustply.com

تیم پشتیبانی‌شون هم خیلی خوبن همیشه پاسخگو هستن :))))

 

+دیشب خواب‌تون رو دیدم :دی

پاسخ:
سلام. ممنون. ارز دیجیتال نمی‌خوام. مدرس‌های کارگاه‌ها دستمزدشونو به ریال می‌خوان.
چون زبان کارگاه‌ها فارسیه تبلیغ بین‌المللی هم نمی‌خوایم بکنیم.
یه سر بهش می‌زنم ببینم چجوریه. مرسی.

+ دیشب تو خواب خودم، شمال بودم. از دست ساواکیا اونجا فرار کرده بودیم و تو یه کلبۀ بسیار بزرگ مخفی شده بودیم. آخرشم کشته شدیم :|
۲۹ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۶ خانوم معلم

خواهش می‌کنم. البته اغلب اعضای این سایت ایرانیان مقیم خارج از کشور هستن

 

+ در خواب من، بهتون زنگ زدم ازتون سوال طراحی مدار پرسیدم. یادمه که می‌خواستم مقاومت حساب کنم، من هی ۱۰۸.۷۵۳ به دست می‌آوردم و شما می‌گفتین نه نه قطعا ۵ اهم می‌شه :)))

پاسخ:
اون خوابی که گفتم قبل از نماز بود. بعد از نماز صبم یه کم خوابیدم. تو خواب دوم، داشتم با عمه‌م تلفنی حرف می‌زدم. موقع حرف زدن، صورتم خورده بود به اسم استاد شمارۀ بیست و با واتسپ تماس صوتی گرفته شده بود. اونجا که صدای سلام گفتن این استادو شنیدم کابوس محسوب میشه :)) تو خواب کلی ازش عذرخواهی کردم که مصدع اوقات شریفش شدم :|

سلام. من از کانال دکتر محمد فاضلی با «حامی باش» آشنا شدم، الان که چک کردم علی‌الظاهر پرداخت ارزی هم با کارت هم Google Pay رو داره. اما اینکه از اون طرف چطور میشه معادل ریالی رو از حامی باش دریافت کرد خبر ندارم. خوبه اینو بررسی کنید.

https://t.me/dirancast_official/208

پاسخ:
سلام.
مرسی. این سایت‌ها و راه‌هایی که پیشنهاد می‌دید رو بوک‌مارک کردم. هر بوک‌مارک هم به اسم کسیه که معرفی کرده :))
چون روسیه‌ست، نمی‌دونم دلار داره یا نه :| به رمز-ارز هم اعتماد نداره :|

ارز دیجیتال راهکار خوبیه ولی یه خورده دنگ‌و‌فنگ داره 

معمولی‌ترین روش اینجوری میتونه باشه که اگه اونجا دوست ایرانی داره با اون حساب کتاب بکنه بعدش دوست ایرانیش زنگ بزنه ایران خانواده‌ش با شما حساب کتاب کنن

پاسخ:
یکی از دوستان بعد از این پست اعلام آمادگی کرده که حساب ارز دیجیتالشو در اختیارمون بذاره برای تبادل. از دانشگاه هم امروز مجوز گرفتم. ولی این شرکت‌کننده روسیه‌ست و می‌گه در شرایط تحریم امکان استفاده از بعضی از سایت‌ها و برنامه‌ها رو نداره و رمز-ارز براش امن نیست.

حالا این که گذشت ولی چون با ارز دیجیتال و پی پال به مشکل خوردین و تو جواب یکی از کامنتا دیدم گفتی بگی اعتبار طاقچه رو افزایش بدن که خب گزینه خوبیه گزینه بهترشم شاید همون صراف قابل اعتماد باشه.

پاسخ:
یکی از بچه‌ها هم پیشنهاد داده اگه تخصص مرتبط دارن ازشون بخوایم برامون کارگاه برگزار کنن. یه چیزی تو مایه‌های مبادلۀ کالا به کالا

اینم خوبه حتی بهتر از قبلیه به شرطی که مطمئن باشید سر حرفشون می‌مونن

پاسخ:
گواهی حضورشونو صادر نمی‌کنیم تا موقعی که به قولشون عمل کنن
۲۹ مرداد ۰۱ ، ۲۰:۳۹ مهندس خانوم

فکر کنم از چندا از خارج نشینا شنیدم که بعضی همراه بانکای ایرانی خارح از کشور هم کار می کنن. اما متاسفانه یادم نیست کدوم بانک ها بودن :/

پاسخ:
چه خوب که کار می‌کنن و چه بد که یادت نیست

فکر کنم صرافی سرراست‌ترین راه هست. اونا به یک صرافی در کشوری که زندگی می‌کنن پول رو می‌ریزن، و صرافی مستقیما معادل ریالی رو به شما می‌فرسته.

پاسخ:
از دیروز دارم به این فکر می‌کنم که چرا کشورها واحد پول مشترک ندارن. زبان مشترک نداشتن قابل درکه ولی واحد پول دیگه چرا ان‌قدر متنوعه آخه :|