پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۶۸۶- ماجرای دیروز

پنجشنبه, ۹ دی ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

قسمت صِفرُم

اسنپ‌فود کد تخفیف ۷۵هزارتومنی برای خرید بالای ۱۱۰هزار تومن غذا برای یکی از دوستان وبلاگی دردانه می‌فرسته و این دوست وبلاگی هم کده رو می‌فرسته برای دردانه و می‌گه دوبارمصرفه و یه بارشو خودم مصرف کردم و دومین بارشو لازم ندارم و انقضاشم تا فرداست و تو مصرفش کن. با توجه به اینکه این کد مخصوص نام کاربری و به عبارت دیگر مخصوص شمارهٔ موبایل این دوستمونه، و چون اگه دردانه به آدرس خونه‌شون چیزی سفارش بده دوستش آدرس خونۀ دردانه اینا رو از بخش تاریخچۀ سفارش‌ها می‌فهمه و هویت دردانه لو می‌ره و میان می‌دزدنش! و با توجه به اینکه دردانه اهل تعارف و نه مرسی نمی‌خوام گفتنِ الکی هم نیست، لذا اول سعی می‌کنه دوستشو متقاعد کنه که خودش کده رو استفاده کنه و وقتی می‌بینه وی واقعاً اون کد رو نمی‌خواد، بهش می‌گه فردا باید برم کتابخونه که عضویتمو تمدید کنم و کتابامو پس بدم. از دوستش می‌خواد از اون سر میهن اسلامی دوتا پیتزای سبزیجات سفارش بده به این سر میهن اسلامی، به آدرس کتابخونه مرکزی. رستوران موردنظر و مشخصات پیتزا رو برای دوستش می‌فرسته و دوستشم دوتا پیتزا و یه دوغ که در مجموع ۱۶۵هزار تومن قیمتشونه سفارش میده به مقصد کتابخونه. حالا چرا ۱۶۵هزار وقتی کف خرید ۱۱۰هزاره؟ چون که این رستوران خودش یه شصت درصد تخفیف می‌زنه روی سفارش. لذا مبلغِ سفارشِ دوتا پیتزای هشتادتومنی با یه دوغ پنج‌تومنی، از ۱۶۵هزار به ۶۹هزار تومن کاهش پیدا می‌کنه. به‌علاوۀ ۵ تومن هزینهٔ بسته‌بندی که در نهایت میشه ۷۴هزار. بعد با اعمال اون کد ۷۵هزار تومنی، با توجه به اینکه پیک این رستوران رایگانه، نه دردانه و نه دوستش نه‌تنها مبلغی بابت این پیتزاها نمی‌پردازن بلکه هزار تومنم طلب‌کار میشن :)) و اما مشروح ماجرا، به روایت تصویر:

قسمت اول: زمان و مکان

قسمت دوم: یادی از دوستان وبلاگی

قسمت سوم: حاضر شدن

قسمت چهارم: در مسیر

قسمت پنجم: همچنان در مسیر، پشت ترافیک

قسمت ششم: از مشکلات زندگی کردن در یک کشور چندزبانه

قسمت هفتم: رسیدن

قسمت هشتم: سگ؟ و سایر خطرات مسیر

قسمت نهم: ورود به کتابخانه

قسمت دهم: اعلام تأخیر پیک

قسمت یازدهم: تمدید و عودت و امانت

قسمت دوازدهم: ستاره

قسمت سیزدهم: شکیبایی و مهربانی

قسمت چهاردهم: از نسل ایوب نبی (ع)

قسمت پانزدهم: انتظار

قسمت شانزهم: پیک در راه است

قسمت هفدهم: پایان انتظار، و بالاخره وصال

قسمت هجدهم: مُنتَظَر در آغوش مُنتَظِر

۰۰/۱۰/۰۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

دلنیا

علی دوست وبلاگی

لافکادیو

مستر مرادی

نظرات (۱۱)

۰۹ دی ۰۰ ، ۱۹:۳۳ ماه توت‌فرنگی

منم امروز به خودم پیتزا هدیه دادم.

اسنپ فود اطراف ما اصلا به صرفه نیست. اون روز یه ساعت ما رو منتظر نگه داشتن آخرش کنسل کردن کد دلجویی هم ندادن و الخ. بدجوری خط خطیم کردن. شام تخم مرغ خوردیم. :دی

پاسخ:
ای بابا چه بد. برای منم پیش اومده سفارشم کنسل بشه ولی سریع از یه جای دیگه سفارش می‌دم که کار به تخم‌مرغ نکشه.

عجب پیزای پرماجرایی! 

بسی لذیذ و بامزه بود خواندنش. :)

پاسخ:
آره انصافاً خوشمزه بود. از اون موقع تا حالا مامانم چند بار گفته بازم بگیرم. راضی بودیم از کیفیتش.
۰۹ دی ۰۰ ، ۱۹:۴۵ خورشید ‌‌‌

من فکر نمی‌کردم پیتزای سبزیجات چیز خوشمزه‌ای باشه و در تمام طول پست فکر می‌کردم که اصلاً ارزش این چیزها رو نداره. ولی آخرش عکسش خوشگل و خوشمزه‌ست. 

پاسخ:
اتفاقاً من چون سوسیس و کالباس دوست ندارم به‌نظرم پیتزای سبزیجات از پیتزاهای دیگه خوشمزه‌تره. البته این زیتون و ذرت نداشت. اگه داشت خوشمزه‌تر هم می‌شد.
چند بار از جاهای دیگه پیتزای گوشت مرغ یا گوسفند هم گرفتم، ولی کیفیت گوشتی که می‌ریزن خوب نبود.
۰۹ دی ۰۰ ، ۱۹:۵۸ بیست و دو

سلام

تلاشت برای نمایان نشدن رو درک میکنم و عین خودتم در این زمینه!

دوتا رو با کی خوردی؟

چقدر این تخفیفایی که پیدا میکنی خوبن ولی تا حالا پیتزا سبزیجات نخوردم و مضرش یعنی سوسیس کالباس دارشو ترجیح میدم:|

پاسخ:
سلام به روی ماهت
بعد از اینکه گرفتم مامان و داداشم ملحق شدن بهم و رفتیم یه مرکز خرید و اونجا به بابا ملحق شدیم. بعد از خرید برگشتیم خونه و من با بابا نصف کردم، برادرم با مامان.
برای خودم تا حالا از این تخفیفا نیومده. تخفیف‌ها اختصاصیه. یعنی برای هر کی یه مدل میاد. مثلاً برای یکی ممکنه تخفیف سوپرمارکتی بده، برای یکی تخفیف میوه، غذا، شیرینی. برای یکی دوبارمصرف برای یکی یه‌بارمصرف. الان خودم تخفیف نان دارم ولی نونواییای اطرافمون همه‌شون بسته‌ست.

تقریباً بیست ساله که سوسیس و کالباس وارد خونهٔ ما نشده. اتفاقاً هر جا این چیزای مضرو ببینم یاد تو می‌افتم.
۰۹ دی ۰۰ ، ۲۰:۲۸ محسن رحمانی

سلام 

سوال اول :کامنتارو چه زمانی پاسخ خواهید داد؟

سوال دوم یه پیتزای سبزیجات هشتاد تومن؟پس پیتزای گوشت چقدره؟

سوال سوم: چرا دوتاش رو نگفتید تو توضیحات.

پاسخ:
سلام
هر موقع فرصت کنم.
گوشت گرون‌تره. ولی به رستورانشم بستگی داره. الان هیچ جا پیتزای زیر سی تومن پیدا نمیشه. سی تومنیا هم بدون گوشتن.
چون می‌خواستم مبلغ نهایی به ۷۵ برسه دوتا سفارش دادم.
۰۹ دی ۰۰ ، ۲۰:۵۲ علی‌رضا گ

چه شوخی‌های بامزه‌ای هم کردین. :)

 

پاسخ:
آره. البته همه‌شونم منتشر نکردم. بعضیاشون قابل‌پخش نبودن.

سلام؛ این پست خیلی واسم جالب بود. 

من تابه‌حال از اسنپ‌فود یا اسنپ‌مارکت خرید نکردم دیشب یهو دلم پفک خواست و خواستم اسنپ‌مارکت و امتحان کنم، کمی گیج شدم با خودم‌گفتم برم تو پست‌های دردانه نگاه کنم تا یاد بگیرم( البته وقت نشد و کلا بی‌خیال پفک شدم) بعد یهو امروز پستی  در همین مورد که خواستم‌ گذاشتی:))

پاسخ:
سلام
اگه تا حالا خرید نکردی، بار اول کد تخفیف خرید اول رو بزن. مثلاً Naan کد تخفیف خرید اول نونه، Fruit برای میوه‌ست و Sweet شیرینی. برای میوه کد miveh هم هست ولی فکر کنم کمتره. برای سوپرمارکتو یادم نیست باید نگاه کنم. سوپرمارکت: EXAP20

به به چه پست تصویری تودل بروای بود.

باورم نمیشه این تخفیف اونم اطراف لاله؟ از مقربینید شما :)

دارم فک میکنم به خاطر محبت دوستتون شما و اون دوستتون چقدر بساط داشتین فقط اونجاش که دوستتون میگه آخییییش با خیال راحت میتونم سایلنت کنم از ته دل درکشون کردم :)

با دیدن عکسا درسته ذوق کردم ولی یاد روزی افتادم که شما از برف لذت میبردین و ما سوز وحشتناک زمستونی رو تجربه میکردیم (به قول خودتون تفاوت را احساس کنید):))))

پاسخ:
لزوماً برای اطراف لاله نیست. این رستوران تقریباً برای همه جای شهر سفارش می‌بره.
من همهٔ فصلا رو دوست دارم ولی زمستونو به‌خاطر همین برفش یه کم بیشتر دوست دارم

داستانی که فقط در دنیای تورنادو اسبق، شباهنگ سابق و دردانه حال اتفاق میوفته

 چقدر هیجان انگیز:))))))) خواننده هم دل به خوندن بده تپش قلب میگیره

ممنون که هنوز می‌نویسید 

پاسخ:
یه بارم وقتی تهران بودم می‌خواستم یه بسته رو برسونم دست یکی از خوانندگان وبلاگم. با هزار ترفند سپردمش به نگهبان ایرانداک که بیاد از نگهبان بگیره که همدیگه رو نبینیم :))
ممنون که هنوز می‌خونید :)

چقدر کدهایی که بهتون میدن خوبن! من نهایت سه تومن تخفیف اسنپ بگیرم.

بعد من انقدر راحت بودم ادرس دادم ماری جوونا واسم گوشواره فرستاد :-))

پاسخ:
این کدها اختصاصیه. ینی به هر کی یه مدل کد می‌دن. مثلاً برای یکی از دوستام همیشه کد خودرو می‌دن، برای ما معمولاً کد غذا می‌دن. البته امروز کد نان گرفتم که از شانسم نونوایی‌ها بسته‌ست.
آدرس کجا رو دادی؟ محل کار یا خونه؟ من آدرس دانشگاه رو به بعضیا (مثلاً به ۴ درصد خواننده‌ها) می‌دم، آدرس خوابگاه و محل کار رو به کمتر از بعضیا (مثلاً به ۱ درصد خواننده‌ها) و آدرس خونه رو به هیچ کس :))
تازه اون آدرس خوابگاه و محل کاری که می‌گم می‌دم هم آدرسای سوخته رو می‌دم. ینی دورهٔ ارشد که بودم، آدرس خوابگاه کارشناسیمو دادم به واران و مگهان. در رابطه با محل کار هم وقتی کارم تو ایرانداک تموم شده بود و دیگه اونجا نبودم به مرادی گفتم بیاد بسته رو از اونجا بگیره. با این اخلاقم استعداد پلیس مخفی شدنو دارم به‌واقع :))

تو خود پلیس مخفی هستی واسه همین باورم نشد پست واران رو!

ادرس خونه رو دادم :-))))

پاسخ:
اون پستو انقدر دقیق و باجزئیات نوشته بود که خودمم باورم شده بود. با خودم می‌گفتم نکنه یکی خودشو جای من جا زده و برده خونه‌ش :))