پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۶۸۳- آرزو کنمت، برآورده شدن بلدی؟

جمعه, ۳ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۲۰ ب.ظ

من عاشق نون‌خامه‌ای‌ام و از وقتی تبلیغ بستنی نون‌خامه‌ای رو تو تلویزیون دیده بودم تو نخش بودم. از چند جا پرسیدم و نداشتن. اوایل، تو اون اوضاع کرونا هم نمی‌شد بری بیرون و بیشتر بگردی، ولی هر موقع گذرم به سوپری و بقالی و اینا می‌افتاد می‌پرسیدم و نداشتن. فروشگاه‌ها هم نداشتن.

هفت‌هشت ماه پیش، تو یکی از سوپرمارکت‌های اسنپ دیدمش و سفارش دادم و چند دقیقه بیشتر طول نکشید تا پیک آورد. اون روز عکس نون‌خامه‌ای رو تو اینستای فک و فامیل گذاشتم و نوشتم: «خدا اموات هر کی که اینترنت رو اختراع کرده بیامرزه. تو این چند سال تجربه‌های زیادی از خرید اینترنتی بلیت و لباس و کیف و کفش و کتاب و نوشت‌افزار داشتم و از همهٔ خریدامم راضی بودم تا حالا. چند بارم از اسنپ‌فود غذا گرفتم و از اسنپ‌فود هم راضی بودم، ولی دیگه فکرشو نمی‌کردم یه روز بستنی رو هم اینترنتی بخرم. آرزو می‌کردما ولی فکرشو نمی‌کردم به این زودیا به این آرزو برسم. به امید روزی که سنگک و بربری رو هم بشه از اسنپ گرفت».

اون روز، پای عکس بستنی نون‌خامه‌ای آرزو کردم روزی برسه که سنگک و بربریِ تازه‌ازتنوردرومده رو هم بشه از اسنپ گرفت.



دو ماه پیش، به این آرزوم رسیدم و از نانوایی اسنپ سنگک و بربری و نان روغنی مخصوص تبریز که واقعاً مخصوص تبریزه و هیچ جای تهران و احتمالاً شهرهای دیگه پیدا نمیشه سفارش دادم. از اونجایی که آرزوهای آدم انتها نداره، یه آرزوی جدید کردم. به امید روزی که قنادیا و تره‌بار هم بیان اسنپ و بشه تا ابد تو خونه موند و از خونه خرید کرد. دیری نپایید که این آرزو هم تحقق پیدا کرد و برای شب یلدایی که مصادف با تولد مامان هم بود، میوه و شیرینی رو از اسنپ گرفتم. البته با ۴۰ درصد تخفیفی که به‌مناسبت یلدا روی قیمت‌ها اعمال شده بود و با کد تخفیف خرید اول. وگرنه در شرایطی عادی و بدون تخفیف عمراً موزِ کیلویی ۶۰ تومن که هر کیلو شامل چهارتا دونه موزه بگیرم :| ولی انصافاً میوه‌هاش درجهٔ ۱ بودن.


۰۰/۱۰/۰۳
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

مامان

نظرات (۵)

۰۳ دی ۰۰ ، ۲۱:۵۲ محمدعلی ‌‌

:)) اون بستنی محبوب منه :)) دوست داشتید؟ عالیه. الان دیگه همه‌جا هم دارنش. می‌رم بیرون گاهی هوس می‌کنم می‌گیرم :)) 

در این مدت بستنی‌های جذابی دیگری هم تولید شده که بعضیاشون گرونن نچشیدم. تابستون بستنی‌های فله‌ای (چی میگن بهش؟ :)) ) هم امتحان نمودیم و پسندیدیم، بسیار از کارخونه‌های خوشمزه‌ترن و به‌صرفه هم تموم می‌شن. 

ولی این ایده بیرون نرفتن رو که گفتید یاد فانتزیم افتادم: یه گوشه دنج باشه که آدم از صبح تا شب کار کنه، همونجا خرید کنه، همونجا بخوره و بیاشامه و خلاصه حالشو ببره. ایشالا گوشه‌های دنج‌مون رو پیدا کنیم سریع‌تر :))

پاسخ:
خوشمزه‌ست، دوست داشتم، ولی همون مزۀ نون‌خامه‌ای رو می‌داد، با این تفاوت که انگار نون‌خامه‌ایه مونده تو فریزر یخ زده و حالا از فریزر درش آوردی می‌خوری.
فکر کنم کیلویی یا سنتی می‌گن. 

ببین اگه اون چیزی که می‌خرم چیزی باشه که فقط یه بار یا به‌ندرت می‌خرم، مشکلی با بیرون رفتن ندارم و اتفاقاً دوست دارم برم بیرون و خاطره‌ش بمونه برام. ولی وقتی هر روز یا هر هفته یا هر ماه قراره یه چیزیو بگیری، بیرون رفتن تکراری میشه و در مجموع وقت بیشتری تلف میشه. خرید اینترنتی سهولت و سرعتش خیلی خوبه.
۰۳ دی ۰۰ ، ۲۱:۵۹ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

تبریک تولد مادر.

سایه اش بر سر شما و خانواده مستدام🙂🌼

با سرعت عجیبی دارین همه چی رو اینترنتی تهیه می‌کنین😅

تعجب ما از این سرعت:

https://s20.picofile.com/file/8445308684/20211208_012939.jpg

پاسخ:
ممنون :)
یه جایی نوشته بود خرید اینترنتی خوبیش اینه یه دور وقتی خریدی خوشحال می‌شی، یه دور وقتی می‌رسه، یه دور وقتی پسش میدی پولتو برمی‌گردونه

یعنی اسنپ و این فروشگاه‌های اینترنتی هرچی به شما حقوق بدن کم دادن :`)

پاسخ:
مگه کارمندشونم که حقوق بدن؟ :))
۰۴ دی ۰۰ ، ۱۰:۲۸ بانوچـه ⠀

کم‌کم دیگه بیرون نمی‌ریم :دی

پاسخ:
تا حالا ما بیرون می‌رفتیم، حالا بیرون بیاد خونه‌مون :))

نون خامه ای رو بیشتر از نون بستنی دوس میدارم. مدیونین اگ فک کنین من مثل لژیونرامو نان روغنی نخوردم ولی گویا خانواده مستفیض شدن! قنادی کریمی هم خیلی آشناس میشه لطف کنین چندتا شیرینی فروش خوب شهرتونو بگین. خدااایی شیرینیای تبریزو حداقل اینجا اصلـــــــــاً نمیتونه بزنه حتی اگه جزء برندا باشه

چ جالب ما خانوادگی مصرف سبزیمون بالاس و این اطراف تره باری خوب کیمیا شده بریم تو کار اسنپ. با این ترتیب برآورده شدن اسنپی مرادم اسنپی آرزو کنید خوب نتیجه میده :)

پاسخ:
قنادی ایوبی و تشریفات و تکدرخت و کریمی معروف‌تر از بقیه هستن. سمت آبرسان قنادیِ خوب زیاد هست.