۱۶۳۴- چرا ظرف مرا بشکست لیلی؟
قبلاً اینجوری بودم که وارد هر سیستم و مکانی که میشدم، امکان نداشت پیشنهاد و انتقاد تو صندوقشون ننداخته بیرون بیام از اونجا. فاز اصلاحطلبانه داشتم. رفتارها و عملکرد افراد رو بررسی میکردم، اگر خوب بود تشکر و قدردانی میکردم و اگر بد بود، تذکر میدادم، غلط میگرفتم، اصلاح میکردم و کوتاه نمیومدم. حالا یادم نیست از کی، ولی دیگه مثل قبل نیستم. اصطلاحاً مهربون شدم. باید بودین و میشنیدین دیروز چجوری و با چه لحن ملایم و قول لیّنی با پشتیبانی اسنپفود حرف میزدم. برای ناهار سوپ سفارش داده بودم. پیک وقتی رسید دم در، درو باز کردم و گفتم بذاره تو و بره و معطل من نشه. گذاشت و رفت. رفتم دیدم یکی از ظرفا شکسته ریخته تو کیسه. پیامِ لطفاً نظرتونو بنویسید و به عملکردمون امتیاز بدید که اومد دوتا ستاره بیشتر دلم نیومد کم کنم. سهتا ستاره دارم و در ادامه پرسید دلیل نارضایتیتون چی بود؟ نوشتم کیفیت و قیمت غذا خوب بود و راضی بودم و ممنونم، ولی یکی از ظرفهای سوپ شکسته بود. اگر تذکر بدید که غذاها رو تو ظرفهای محکمتری بریزن یا پیکها با مراقبت بیشتری سفارشا رو بیارن ممنون میشم. چند دقیقه نگذشته بود که از تهران زنگ زدن برای پیگیری. بهنرمی و آرومی براشون توضیح میدادم که ظرفا رو روی هم گذاشته بودن و به پایینی فشار اومده بود. یهجوری داشتم فضا رو تلطیف میکردم و میگفتم «پیش میاد» که انگار من اون ظرفو شکسته بودم و اونا شاکی بودن. حتی در پایان استدعا کردم لطفاً دعواشون نکنید و چیزی نگید بهشون که ناراحت بشن و جریمهشون نکنید. عمدی که نبوده. پیش میاد خب. یکی هم نبود بگه تو با این قلب رئوفت اصلاً چرا اظهار نارضایتی میکنی و چنین نظری میذاری که اونا هم پیگیری بکنن که بعدش دلت بسوزه که آخی نکنه پیک یا آشپزو از کار بیکار کنن بهخاطر این اتفاق. تازه نگفتم که من سوپ خامهای سفارش داده بودم و زنگ زدن گفتن از اونا نداریم و از این نارنجیا که بهش زعفرانی میگن داریم و منم گفتم اشکالی نداره همینو بفرستید. قیمتشم اصلاً متناسب با حجمش نبود و اونجا که از قیمت خوبش تعریف کرده بودم تعارفی بیش نبود. بعدشم یادم افتاد این همون رستورانی بود که یه ماه پیش لوبیاپلو سفارش داده بودم و زنگ زدن گفتن نداریم و حواسمون نبود از منو برش داریم که کسی سفارش نده. اون روزم گفته بودم اشکالی نداره قیمه بفرستید. حالا اسنپفود بابت اون ظرف شکسته کد تخفیف فرستاده و زیرشم نوشته برای دلجویی. هر موقع سفارش با تأخیر برسه هم از این دلجوییها میکنن. اسم کدشونم کد دلجوییه واقعاً.
یجوری با لطافت و رافت برخورد کردید که فکر کردم مرادتون همون پیک اسنپ فود بوده :))
بنظرم باید قاطع و خشن نظر بدین. اینجا حقتونه. کلی پول دادین. نباید اینجوری از اعتمادتون سوء استفاده کنن