پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۹۰- یار در کوزه و ما...

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵ ب.ظ

سال اول ارشد یه مدت کوتاه، پاره‌وقت تو یه شرکتی کار می‌کردم که کارش تولید نرم‌افزارهای تبدیل متن به صوت و صوت به متن بود. من یکی دو ماه یه گوشۀ خیلی کوچیک از پروژه رو بر عهده داشتم و می‌دیدم که بقیه چقدر زحمت می‌کشن و کارشون درسته. ولی بعد از تولید نرم‌افزار سراغش نرفتم و تستش نکردم. چون که تا نیاز مُبرم به چیزی پیدا نکنم نمی‌رم سراغش. تازه برای تست نیاز به عضویت در سایت شرکت بود و منم ذاتاً آدم سریع عضو شونده و زود تست کنندۀ چیزی نیستم و تو الگوی پذیرش راجرز! جزو گروه دیرپذیرندگانم. ینی به‌حدی دیرم! که اون آیۀ السابقون اولئک المقربون اصلاً شامل حال من نمی‌شه. قیمتشم البته به‌نظرم بالا (یکی دو میلیون) بود و چون از کیفیتشم اطلاع نداشتم به کسی توصیه‌ش نمی‌کردم.

امروز شارمین تو وبلاگش پرسیده بود که آیا نرم‌افزاری برای تبدیل گفتار به نوشتار می‌شناسیم که کیفیتش خوب باشه یا نه. یاد این نرم‌افزار که اسمشو نمی‌برم افتادم. درصد خطاش پایینه ولی من تا یه چیزیو خودم امتحان نکنم و ازش مطمئن نباشم توصیه نمی‌کنم به کسی. لذا اونو توصیه نکردم. گرون هم هست البته. بعد یاد سایت speechtexter افتادم که اونم بد نیست. بعد یادم افتاد این اواخر، برادرم وقتایی که حال تایپ نداشت متنا رو بلندبلند می‌خوند و تایپ می‌شد!. ازش نپرسیده بودم از چه سایت یا نرم‌افزاری استفاده می‌کنه. یه ویژگیِ دیگه‌م هم اینه که آدمِ سؤال‌نپرسنده یا کم‌سؤال‌پرسی هستم. امروز که پست شارمینو دیدم گفتم دیگه وقتش رسیده که برم از برادرم بپرسم با چی کار می‌کرد و اگه نرم‌افزار به‌دردبخوری بود به شارمین معرفیش کنم. من هی می‌پرسیدم آدرس سایت چیه و این هی می‌گفت گوشیتو بده نشون بدم و من می‌گفتم اسمشو بگو خودم پیدا می‌کنم و این هی می‌گفت گوشیتو بده بگم. بالاخره گوشیمو گرفت، کی‌بوردشو که همون جی‌بورد باشه باز کرد و علامت میکروفن رو فشار داد و حرف زد. منم در حالی که کفم بریده بود و به رادیکال شصت‌وسه قسمت نامساوی تقسیم شده بود، مات و مبهوتِ علامت میکروفنی بودم که همیشه جلوی چشمم بود ولی تا حالا بهش دقت نکرده بودم و نمی‌دونستم چه خاصیتی داره. من جی‌بوردو خیلی سال پیش به‌خاطر نیم‌فاصله‌ش نصب کرده بودم و چند سالی بود که ازش استفاده می‌کردم ولی نمی‌دونستم چنین امکانات نابی داره. کور بودن هم یکی از ویژگی‌هامه.

اگر گوشی دارید، جی‌بورد نصب کنید و هم از نیم‌فاصله‌ش فیض ببرید، هم از امکانِ تبدیل صوت به متنش. البته جی‌بورد خودش موقع تبدیل صوت به متن نیم‌فاصله رو رعایت نمی‌کنه و اگر روی این چیزا حساسید باید بعداً خودتون نیم‌فاصله‌ها رو درست کنید.

+ لینک فیلم آموزش کار با جی‌بورد

+ بند چهاردهِ این پست هم دربارۀ تبدیل متنی که به‌صورت عکس هست به وُرده. به‌نظرم براتون جالب و مفید باشه. پی‌دی‌اف‌هاتونم با این روش می‌تونید به وُرد تبدیل کنید. به این صورت که ازش اسکرین‌شات بگیرید و با گوگل‌درایو و گوگل‌داک به ورد تبدیلش کنید.

۰۰/۰۴/۳۰
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

شارمین

نظرات (۹)

۳۰ تیر ۰۰ ، ۲۳:۵۱ شارمین امیریان

وای مرسی دردانه. خیلی لطف کردی پیگیر بودی🤩

پاسخ:
خواهش می‌کنم. مشکلات خود را با ما در میان بگذارید تا پیگیری کنیم و راه‌حلی بیابیم.

:)) اونجاهایی از متن که میگی ادم سوال نپرس و امتحان نکن و دیرپذیرنده ای هستی واقعا امید به زندگی گرفتم که تنها نیستم.

خیلی معرفی زیبایی بود.ممنون

+ الان رفتم چک کردم دیدم که کیبورد گوشیم داره خودش این قابلیت رو. گوشی من کیبورد پیشفرضش اکسپریاعه. تو تنظیمات کیبورد یه اپشن "google voice typing key" داره در واقع.من فکرنمیکردم فارسیش اینقدر خوب باشه ولی انگار بجز یسری چیزای کوچیک که نمیتونه تشخیص بده بقیه رو کامل میفهمه

پاسخ:
یه دلیلشم اینه که فکر می‌کنم لزومی نداره مغزمو با اطلاعات بی‌خود و به‌دردنخور اشغال کنم. اینه که تو مسائل ملت کمتر فضولی می‌کنم.
اون چیزای کوچیک رو شمرده‌شمرده بگو که یاد بگیره. اگه قابلیت یادگیری داشته باشه با هر دادۀ جدید، داده‌هاش به‌روز میشه.
۳۱ تیر ۰۰ ، ۰۱:۱۵ هلن پراسپرو

من هم از طریق خواهر کوچکترم به این نعمت جی بورد و نیم فاصله‌اش و متن به صداش آشنا شدم :دی

پاسخ:
معلومه کوچیکترا از ما به‌روزتر

یه مقدار از پست‌های وبلاگ منم با این روش نوشته شدن. [عینک آفتابی‌اش را کمی جا‌به‌جا می‌کند]

پاسخ:
به‌نظرم پست نوشتن با این روش سخت باشه. چون من موقع تایپ، مدام جمله‌هامو جابه‌جا می‌کنم و تغییر می‌دم.
ولی اگه یه روز پستامو جوری که حرف می‌زنم بنویسم، کارم خیلی راحت میشه با این جی‌برد.
۳۱ تیر ۰۰ ، ۰۵:۰۴ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

جی برد محصول کجاس؟🤔

الان این جی برد پیشرفته‌است یا نرم افزار تولیدی اون شرکت؟😶

 

 

پاسخ:
اون جی، مخفف گوگل هست.
این نرم‌افزارها اول به یه پیکره نیاز دارن که اصطلاحاً با اون پیکره آموزش ببینن. هر چی پیکره بزرگتر باشه و واژه‌های بیشتری توش باشه خطای نرم‌افزار هم کمتر میشه. به‌نظرم پیکرۀ گوگل خیلی بزرگتره و در نتیجه خطاش هم کمتره ولی از طرف دیگه چون گوگل برای همۀ زبان‌هاست و انرژیشو تقسیم کرده برای همه‌شون، در نتیجه خطاش از نرم‌افزاری که روی یه زبان خاص کار کرده بیشتره.
به‌نظرم برای متن‌های تخصصی، مثلاً پزشکی و حقوقی و اسلامی و... این نرم‌افزار بهتر از گوگل هست. چون پیکره‌ش تخصصی‌تره. ولی برای متن‌های معمولی گوگل هم کار آدمو راه می‌ندازه و فرقی ندارن (فرقشون اینه که گوگل رایگانه).

منم دو سال پیش با این قابلیت آشنا شدم و بسی کیفور شدم. 

مخصوصا که تو آموزش مجازی به راحتی می‌شد تست‌ها رو از روی کتاب خوند و تایپ شده‌اش رو تحویل گرفت:)

پاسخ:
راحت‌تر از اون اینه که از اون کتابی که تستا رو از روش می‌خونی عکس بگیری با گوگل داک به متن تبدیل کنی.

سلام این کامنت رو با همان روشی که گفتید دارم می نویسم یعنی میگم که نوشته بشه و چه جالب مینویسه فقط نقطه ویرگول علائم نیم فاصله نمیزاره و اینکه نیم فاصله نمیزاره غلط هم دارم ولی چیزی حرف میزنم هم دارم چیه

دیگه واقعا داره چرت میگه 

پاسخ:
سلام
نمی‌ذاره رو با ز نوشت؟!!!

خوب دوباره سلام

این بار می خوام مکس بدم ب این چیزا جمله هام که ببینم تاثیرش بهتر میشه

تقریباً شد

برای محاوره‌ای نوشتن خیلی خوبه ولیکن برای چیزی کاربردی کامل نیست ایراد زیاد دارد ویرایش مددیان ممد این چیه ممدی

این که میبینید چرت و پرت نوشته واسه اینه که یک کلمه ترکی گفتم فرهنگ لغات شن بود

بازم مرسی بابت معرفی معرفی اش

پاسخ:
سلام. ترکی رو منم امتحان کردم نشد. به‌نظرم اول باید صفحه‌کلیدتو بذاری روی حالت ترکی آذربایجان یا ترکیه و بعد حرف بزنی.

اونم امتحان کردم. 

این واسه من راحت‌تره.

پاسخ:
آهان. این چون نیاز به حرف زدن داره برای من سخته. خسته می‌شم اگه حرف بزنم :دی