پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۸۸- بنمای رخ که خلقی، واله شوند و حیران

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰ ق.ظ


هوالباقی!

چند روز پیش از جلوی خونه‌ای رد می‌شدم که چشمم خورد به اسم مرحوم که والح نوشته شده بود. هر چی فکر کردم نه هم‌خانواده‌ای براش به ذهنم رسید، نه معنیش یادم اومد. بعد دیدم تو بنرهای کناری اسمشو واله نوشتن که درستش همینه. به‌معنی عاشق و شیدا. حالا از اونجایی که چند بار اسم خودمم به‌اشتباه با صاد نوشتن (لابد فکر کردن نسرین با صاد، با نصر و ناصر هم‌خانواده‌ست)، وقتی خودمو گذاشتم جای مرحوم، تنم تو قبر لرزید. لذا وصیتِ اکید می‌کنم که روی سنگ قبر من چیزی رو غلط ننویسید وگرنه انقدر میام به خوابتون و تذکر می‌دم تا بالاخره اون چیزی رو که غلط نوشتید تصحیح کنید تا بلکه روحم آرام بگیره. نیم‌فاصله‌ها و علائم نگارشی و مسائل ویرایشی رو هم اگر رعایت کنید که فبهالمراد و دیگه چی بهتر از این. 

عنوان: محمد اصفهانی، طلب (از همون فولدر آهنگ‌های موردعلاقه‌ام)

۰۰/۰۴/۲۷
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۹)

نکته‌ی ظریفی بود

به هر حال خدا رحمتشون کنه....

پاسخ:
بله، روحشون شاد.
۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۲:۳۵ محمدعلی ‌‌

فکر کنم این اولین باره که اسم یه آقا همچین معنی‌هایی داره. ندیده بودم تا حالا.

پاسخ:
تو گروه ویراستاران و اینستای دانشگاهی هم گذاشته بودم. چند نفر گفتن واله‌هایی که می‌شناسن خانومن. چند نفرم یکیو می‌شناختن به اسم والح. به‌نظرم چون بر وزن فاعل هست روی آقایون گذاشتن این اسمو. اونایی که خانوم بودن گفتن vale تلفظ می‌شه. مثل باله. یا مثل سعیده و سپیده.

این کار درستی نیست که عکس بنر اموات مردم رو بزاری اینجا و واج شناسی کنی. 

پاسخ:
من این‌طور فکر نمی‌کنم.
۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۹:۱۲ معلوم الحال

سلام

داشتم به این فکر میکردم که بعد 120 سال چجوری روی سنگ قبرتون نیم فاصله رو رعایت کنن که دیدم خودتون هم تاکید موکد کردین که آقا حواستون به نیم فاصله باشه :)) خدا به خانواده های وابسته به شما و مراد صبر بده. پدرشون درمیاد تا یه سنگ بتراشن براتون د:

پاسخ:
سلام.
نمی‌دونم شما چقدر قدمت دارید و آیا این پستمو دیده‌اید یا نه. اگر ندیده‌اید که دیدنش خالی از لطف نیست
۲۷ تیر ۰۰ ، ۲۰:۲۲ عاشق بارون... ⠀

وای یه عمر با این مصیبت زندگی کردم واقعاً الان با این پستت نابود شدم که! :( یعنی بمیرم هم این مصیبت ادامه داره؟ تا حالا بهش فکر نکرده بودم... -___-

پاسخ:
تا قیام قیامت

اوه !!!

۲۸ تیر ۰۰ ، ۰۰:۴۴ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

من‌هم فامیلیم جوریه که مثلاً محل کار سه تا نرم افزار هست برامون یوزر پس اداره گرفته ولی هر سه تاش با هم فرق داره 🙄🤦😐😶😁

خدا این بنده خدا رو هم بیامرزه.🤲

پاسخ:
سه‌تا! چه جالب :)) و چه دردناک :دی

روحش شاد.

چقدر خوش ذوق بودن که این اسمو گذاشتن روش.

پاسخ:
به‌شرطی که معنیشم بدونن و همین‌جوری نذاشته باشن. مثلاً دخترخالهٔ مادربزرگم وقتی مرد از سنگ قبرش فهمیدم اسمش صراحی بوده. در حالی که سوری صداش می‌کردن و عمراً کسی از فک و فامیلمون بدونه صراحی ینی چی!

+ آی‌پی ایتالیاااااااا!

آره خب، اینم هست... ولی یه خواهر به اسم شیدا هم داشته باشه دیگه خیلی باحال میشه!:دی

 

+ :)))))

پاسخ:
فامیلی معلم تاریخ و جغرافی راهنماییم مجنونی بود. فکر کن واله و شیدا مجنونی باشه اسم آدم.