پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۸۷- پرنده

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۳ ق.ظ


چند سال پیش اون آشیانه رو تو بالکن ساختیم و اسمشو گذاشتیم مسکن مهر. حالا درسته با جعبۀ شیرینی درستش کردیم ولی ان‌قدر محکم هست که از باد و باران نیابد گزند. هر چند وقت یه بارم دوتا پرنده میان تخم می‌ذارن و بعدِ یه مدت که بچه یا بچه‌هاشون به دنیا اومد بی‌سروصدا می‌ذارن می‌رن. ولی این مستأجرای جدیدمون بی‌سروصدا نیستن. وقتی ما رو می‌بینن یه صدای غُر یا قُری از خودشون درمیارن. وقتی با خودشون حرف می‌زنن هم غرغر می‌کنن. 

امروز صبح فکر کردم بالاخره وقتش رسیده که صدا و سیماشونو گوگل کنم بفهمم اسمشون چیه و از کجا اومدن. حالا بعدِ یه ساعت چرخیدن تو سایت‌های مختلف کفترشناسی به نتیجۀ قطعی نرسیدم و همون کبوتر صداش می‌کنم.



فولدر آهنگ‌های موردعلاقه‌مو باز کردم و «کفتر» و «کبوتر» و «پرنده» رو توش جست‌وجو کردم. این شش‌تا زیرخاکی رو داشتم و خوبه که به شما هم معرفیشون کنم تا با سلیقۀ موسیقیاییم آشنا بشید :|

سیاوش قمیشی و معین (پرنده). می‌شه پرنده باشی، اما رها نباشی، می‌شه دلت بگیره اسیر غصه‌ها شی. حالا که آسمونم دنیای تازه‌ای نیست، اون وقت یه جا بشینی محو گذشته‌ها شی.

مانی رهنما (پرنده). همین دیروز تو از این خونه رفتی ولی از اومدن چیزی نگفتی. تو را در حنجره یک دشت آواز، تو را در سر هوای خوب پرواز، من اینجا خسته و غمگین و تنها نمی‌دونم که می‌مونم تا فردا. تو اونجا با گلای رنگارنگی، من اینجا پشت دیوارای سنگی. تو با جنگل تو با دریا تو با کوه، من و اندازۀ یک فصل اندوه.

مارتیک (پرنده). پرندۀ قشنگم کی می‌آیی؟ اگه عاشق شدن فصلش بهاره، یه عمری بی‌بهارم کی میایی؟ به عشق این بهار عاشقونه، یه عمره در انتظارم کی میایی؟ بیا نغمه‌سرای کوچه‌باغم، بیا تا جون دارم بیا سراغم. می‌خوام تا دنیا دنیاس با تو باشم، تا خورشید روی کوه‌هاس با تو باشم.

معین (کفتر کاکل‌به‌سر). کفتر کاکل به سر وای وای، این خبر از من ببر وای وای، بگو به یارم نکن آزارم، بگو برگرده، چشم‌به‌راشم من خاطرخواشم من.

شهرام صولتی (کبوتر). متن اینم به این صورته که: کبوتری خسته منم. شاید یه روز یه آشنا دست منو بگیره؛ بپرسه حال دلمو نذاره دل بمیره. اون روز چقدر قشنگه زندگی دوباره. به آرزو رسیدن، آخر انتظاره.

شهاب تیام (از اون بالا کفتر میایه!)

چهارتا آهنگم به اسم پرواز از قمیشی و لیلا فروهر و شادمهر و گروه آریان دارم.

۰۰/۰۴/۲۷
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۸)

گفتی مسکن مهر 

یاد مسکن مهرهای خونه داییم اینا افتادم اونا هم دو تا مسکن مهر ساختن البته واقعا نجاری و اینا کردند و ساختند و قشنگ یه آشیونه است :)

 

+

سلام 

فقط این دو آهنگ کفتر کاکل به سر :دی 

و

از اون بالا کفتر میایه:دی

😀😀

 

خدا خیرت بده صبح مون رو ساختی :)

من برم بقیه پست هات رو بخونم به لطف این روزهای شلوغم وقت نکردم این چند وقت پستی رو بخونم:|

روزهای قبل روزی یک پست یه وبلاگ میخوندم.

فعلا ؛)

پاسخ:
سلام
خسته نباشی
اتفاقاً یکی هم با چوب و تخته ساختیم که توش مجهزه. اون تو حیاط خونۀ مادربزرگم ایناست ولی از شانس پرنده‌های اونجا، هر موقع تخم می‌ذارن یه کلاغی میاد می‌شکونه.
۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۱:۳۴ محسن رحمانی

سلام 

فکر کنم کبوتر چای باشه.

پاسخ:
سلام
چای؟ همین چایی که می‌خوریم؟!
۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۱:۳۹ صورتی .‌‌‌‌

ما هم قبلا توی حیاط‌‌مون یاکریم یا نمی‌دونم گویا اسمش قمری هستش لونه کرده بود ولی انقدر بدسلیقه بودن که خونشون رو با دوتا دونه چوب ساخته بودن، بعدش خب اون چوبا متلاشی شدن و تخم‌هاشون شکست و قهر کردن رفتن. :(

بعد بابام برای بعدی‌ها لونه ساخت.

یعنی این کبوتره؟ اولین باره می‌بینم کبوتر بیاد لونه کنه.

حالا همسایه‌مون سقفش از چوب بود‌، پرستوها وسط خونشون لونه کرده بودن چون اغلب درشون باز می‌موند. بعد دلشون نمی‌اومد خراب کنن لونه رو واسه همین موندن همون جا تا وقت رفتنشون بشه‌. :) 

پاسخ:
اینا چقدر اسم دارن. کبوتر، کفتر، یاکریم، قمری. حتی موسی کو تقی!
بیا به همه‌شون بگیم پرنده و خلاص
۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۵:۴۵ محسن رحمانی

نه اون چایی نه اسم نژادی از کبوترهاست .

کبوترها نژاد های مختلفی دارن . مثلا تو تبریز یه سری نژاد زندگی میکنن تو مشهد یه نژاد های دیگه .

پاسخ:
آهان. نشنیده بودم تا حالا.
۲۷ تیر ۰۰ ، ۲۰:۴۰ محسن رحمانی

اصلاحیه کبوتر چاهی.

پاسخ:
آهان. ممنون
۲۷ تیر ۰۰ ، ۲۳:۵۵ نیمچه مهندس ...

اینا کبوترن منتها اسم محلی شون شهر به شهر فرق داره. دسته و تیره و رده و اینا دارن. اسم علمی دارن.همون پرنده یا کبوتر صداشون کنی راحت تره.

پاسخ:
غر هم می‌زنن. صُبا با غر اینا بیدار می‌شم
۲۸ تیر ۰۰ ، ۰۹:۰۵ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

اگه به رنگشون ذقت کنین جهت استتار تو کوه تکامل یافته

اینجا ما بهش می‌گیم کبوتر کوهی و در مقابل کبوترهای خونگی اینا وحشی محسوب می‌شن.

پاسخ:
آره راست می‌گین. بعضی از کبوترای حرم امام رضا هم این رنگی هستن.

چه خوشکل