پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۷۵۴- دگر عضوها را نماند قرار

يكشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱ ق.ظ

داشتم اسکرین‌شات‌های گوشیمو مرور می‌کردم که رسیدم به این عکس. هشت و بیست‌وچهار دقیقۀ صبحِ دوازدهمین روز از یکی از ماه‌های پارسال این عکسو گرفتم. روزی که دمای هوا هشت درجه بود و شارژ گوشیم چهل‌وچهار درصد. تصویر بخشی از گروه‌های تلگرامی‌ایه که درشون عضوم و سایر اعضا گروه‌ها رو ترک کرده‌اند و فقط من مانده‌ام. یادمه که بعضی از این گروه‌ها زمانی بیست سی نفر عضو داشتند. احتمالاً می‌خواستم با این اسکرین‌شات نشون بدم که چه سربازِ سنگرحفظ‌کن و چه آدمِ رهانکنی‌ام و ول‌کنم همیشه به جایی که هستم اتصالی دارد. ولی یادم نیست از کدوم قسمتِ تلگرام گرفتم این عکسو. با توجه به واژۀ هدایتی که اون پایین نوشته احتمالاً چیزی رو از کانالی فوروارد کردم که این لیستو آورده. که البته الان هر جوری امتحان کردم نشد و نیومد اینجا. اون کلمۀ بحث هم که اون بالا نوشته نمی‌دونم چیه. به هر روی، با مرور این عکس جواب این سؤالو که چرا مهاجرت نمی‌کنم فهمیدم. من آدمِ رها کردن و رفتن نیستم. با این خصلتی هم که در خودم می‌بینم، اگه یه روز همۀ بلاگستان وبلاگشونو تعطیل کرده باشن و رفته باشن تلگرام و اینستا و اینجا رو رها کرده باشن، احتمالاً اون روز من همچنان دارم پست می‌ذارم و خلاصه ثبت است بر جریدۀ عالم دوام ما.

جدی این اسکرین‌شاتو چجوری گرفتم که الان نمی‌تونم بگیرم؟ :))

۰۱/۰۱/۲۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

مریم

نظرات (۷)

فقط اون یکی هماهنگی برای تولد مریم.

من معمولا نفر اولیم که ازین گروها لفت میدم. 

پاسخ:
اون سال بعد از کلی بحث و برنامه‌ریزی، آخرشم نتونستیم باهم تو یه ساعت یه جا باشیم. جداجدا با تقدم و تأخر زمانی کادوهامونو دادیم. چهارِ دی بود و درگیر امتحانات پایان‌ترم ارشد. منم تعطیلات بین دو ترمو اومده بودم خونه. دایی بابا هم کرج فوت کرده بود و چهلمش بود و باید می‌رفتیم اونجا. اوضاعی بود.

من آخری هم نیستم. کلاً لفت تو کارم نیست.
۲۸ فروردين ۰۱ ، ۰۱:۴۸ فاطمه ‌‌‌‌

تناسب عنوان با موضوع پست :)) 👌

پاسخ:
می‌بینی چقدر قشنگه؟ قربونِ دست و پای بلورین عناوینم برم :))
عنوان پست انقدر برای من مهمه که گاهی پستو می‌نویسم ولی چون عنوان مناسبی به ذهنم نمی‌رسه انتشارشو به تعویق می‌ندازم تا یه عنوان درخور پیدا کنم.
۲۸ فروردين ۰۱ ، ۰۵:۵۶ جوزفین مارچ

سلام. اسکرین‌شات رو این‌جوری گرفتی که خواستی یک گروه رو به کانالی که ادمینش هستی، بپیوندونی (!) تا بتونی ازش به عنوان کامنت‌دونی اون کاناله استفاده کنی. :))

پاسخ:
اینی که می‌گی به عقل جن هم نمی‌رسه که :))
امتحان کردم نشد :(

برا من بستگی به محیط اطراف داره. از گروه هم‌دوره‌ای های دانشگاه همون اوایل لفت دادم ولی از گروهی که با هیچ‌کدوم دوست نبودم و فقط توسط استاد ادد شده بودم هنوز هستم و از چهل و چند نفر هنوز پنج‌، شش نفری هستیم بعد از چهار سال.

پاسخ:
من تو گروه مدرسه و لیسانس و ارشد هستم هنوز. یه گروهم بچه‌های راهنمایی ساختن. تو اونم هستم ولی فعال نیست. بارها پیش اومده که دنبال مطلب خاصی باشم و از لابه‌لای گفت‌وگوها پیدا کنم. یه دلیل اینکه لفت نمی‌دم هم همینه.

احتمالا ادمینی تو اون گروه‌ها و خواستی چیزی رو فوروارد کنی و اینا رو پیشنهاد داده که می‌تونی بفرستی.

پاسخ:
اینکه چرا فقط گروه‌ها رو پیشنهاد داده نه افراد رو برام عجیبه. تازه یه سری گروه هم هست که دو نفر، سه نفر و... عضو داره. اونا لابه‌لای اینا نیست. معلومه که این لیست بر اساس تعداد تنظیم شده که اول یک‌عضویا رو نشون می‌ده. حالا همۀ این فرضیه‌ها یه طرف، اینکه چطور دوباره این لیستو بیارم هم یه طرف :|
۲۸ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۳۰ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

اسکرین شات از صفحه گرو ه‌ها در تلگرام با بقیه فرقی نداشت! امتحان کردم ، مشکلی نبود. :|

پاسخ:
منم گروه و کانال و افراد رو جدا کردم، ولی این اونجا نیست. ینی لیست گروه‌ها نیست. چون وقتی می‌رم تو لیست گروه‌ها، تعداد اعضا رو نشون نمی‌ده. یا آخرین پیام گروهو می‌بینم یا جملۀ فلانی گروه رو ترک کرد. ولی اینجا تعداد اعضا رو نوشته.
۲۸ فروردين ۰۱ ، ۲۳:۲۴ جوزفین مارچ

چه جوری کردی که نشد؟ پس چرا برای من می‌شه؟

 

باید بری توی بخش مدیریت کانالی که ادمینش هستی. بعد بخش «بحث» یا دیسکاشن رو انتخاب کنی و لیست گروه‌هایی که ادمینش هستی رو میاره. اگه بری پایین همون لیست، همین جمله و همون سرتیتر بحث رو می‌بینی دقیقا. شبیه همین اسکرینی که من گذاشتم، که البته به انگلیسیه.

پاسخ:
شد!!!
مرررررسی
الان که با رسم شکل توضیح دادی تازه یادم اومد چی شده بود که سر از اینجا درآورده بودم. چند ماه پیش می‌خواستم برای کانال تلگرامی هویج و جولیک کامنت بذارم. ولی نمی‌خواستم با نام کاربری خودم کامنت بذارم. یه کانال درست کردم به اسم دردانه که با اسم کانالم کامنت بذارم. در دقایق نخست، برای کانال جولیک اسم کانالمو میاورد ولی برای کانال هویج نمی‌تونستم با اسم دردانه کامنت بذارم. چند ساعت درگیر بودم با این موضوع و حتی به خود هویج هم گفتم و ازش پرسیدم ببینم مشکل از منه یا اون. موقع وررفتن با تنظیمات تلگرام و کانالی که ساخته بودم اتفاقی سر از اونجا درآوردم و اون اسکرین‌شات رو گرفتم. چند روز بعد درست شد و تونستم برای همه با اسم دردانه کامنت بذارم.
تو این پست بحثش بود: