پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۶۹۹- دُژَم

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰۴:۳۹ ق.ظ

دُژَم یعنی کسی که هم‌زمان خشمگین و غمگینه. امشب خانۀ پدری فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۸۹ (که بارها اکران و توقیف و رفع توقیف شد) رو دیدیم. تأثیرگذار بود. داستانش تکراری، اما شیوۀ پرداختن به موضوع جدید بود. هر بار که پدر خانواده از لابه‌لای آجرهای زیرزمین خونه تاب‌بازی کردن نوه‌شو نگاه می‌کرد زمان چند سال جلو می‌رفت و وضعیت زنان و دختران کمی، فقط کمی، بهتر می‌شد. اما احساسم بعد از دیدن این فیلم دژم بودنه. خشمگین و غمگین.

اگر تو فیلمی که آذرماه دیدیم مشت‌مشت خاک رو بر سر اغلب مسئولین کردم و حرص خوردم، این بار اون خاک‌ها رو بر سر مردانِ ظاهراً متعصب و الکی غیرتی سرزمینم می‌کنم که معنی و مفهوم درست تعصب و غیرت و آبرو رو متوجه نشدن. کوچک‌مغزهای بی‌شعور.

۰۰/۱۰/۲۷
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

فیلم

نظرات (۹)

۲۷ دی ۰۰ ، ۰۷:۵۶ حامد سپهر

الان حالت بیشتر ایرانیا در حالت دژم هستش 

ناراحت و اندوهگین از کشوری که به دست یه عده به تاراج میره و ملتش رو با مسائل پیش پا افتاده سرگرم کردن:(

 

پاسخ:
حس بدیه. خواستن و نتوانستنه.

انقدر حالم ار دیدنش بد شد

که دیگه هرگز حاضر نیستم ببینمش

پاسخ:
خودم شاید هر چند وقت یه بار دوباره ببینمش که آرمان‌هام یادم نره :))
۲۷ دی ۰۰ ، ۱۲:۱۳ اقای ‌ میم

ندیدم همون دیدن این فیلم جرم است رو دیدم که فیلم خوبی بود به نظرم

پاسخ:
اینم فیلم خوبیه.
۲۷ دی ۰۰ ، ۱۵:۳۷ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

اون لحظه خیلی بد بود ، تعصب الکی کور می‌کنه آدم رو

چقدر دلم براش سوخت، خیلی هم هنرش تو کارش بالا بود 😶

پاسخ:
من وقتی به این فکر می‌کنم که هنوزم از این اتفاق‌ها می‌افته اعصابم بیشتر خرد و خاک شیر میشه.

این فیلم رو‌ ندیدم ولی کلا در این زمینه دژم هستم و سرسختانه معتقدم غیرت و تعصب هیچ معنا و مفهوم درستی نداره و هر شکلی از تون مصداق کنترل‌گری و زن‌ستیزی هست

پاسخ:
ببین اگه وقتشو داشتی.
من زیاد بروز نمی‌دم این عقیده‌م رو، ولی واقعاً برنمی‌تابم یه همچین زوری بالا سرم باشه.

سلام و درود دردانه خانوم عزیز 

 

فیلم خوب می‌بینی ، حرص می‌خوری 😊

فیلم بد می‌بینی ، حرص می‌خوری 😊

مواظب باش چاق نشی ! 

💜 کوچک مغز‌های بی‌شعور 💙 ناسزا گفتن‌ات هم خاصه 😀 

 

شاد و سلامت باشی الهی

پاسخ:
سلام
من همه‌ش ۴۴ کیلوام. از خدامه چاق شم یه کم :))
دیوسیرتِ اژدهاپیکر هم می‌گم گاهی.

این فیلم ها بیشتر حرص آدم را در میاره ولی کاری هم از دستت بر نمیاد

پاسخ:
چرا برنمیاد؟ همین که طرز تفکر اطرافیانتو تغییر بدی یه کار بزرگه
۲۹ دی ۰۰ ، ۱۸:۱۳ چوگویک ...

مرسی که دُژَم رو اینجوری نوشتی من یه جای دیگه به صورت فینگلیش دیده بودم و دژام میخوندم :))

پاسخ:
دِژَم هم تلفظ میشه. شبیه دژخیم.
۳۰ دی ۰۰ ، ۱۵:۵۰ چوگویک ...

مرسی 😍