پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۸۰۰- یه عدد از ۱ تا ۱۴۵۲ بگید

دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷ ق.ظ

مسیر شهر نجف تا کربلا ۱۴۵۲تا عمود داره، به فاصلۀ ۵۰ متر که یه عده این مسیرو در ایام اربعین پیاده می‌رن تا برسن کربلا. برنامۀ ما اینه که با ماشین بریم سامرا و کاظمین و از اونجا بازم با ماشین بریم کربلا، چند روز بمونیم و با ماشین بریم نجف و از اونجا ایشالا با ماشین! برگردیم ایران. من تصمیم دارم وسط راه از اهل بیت جدا شم و مسیر نجف تا کربلا رو پیاده برم. هیچ ایده‌ای هم راجع به سه چهار روز پیاده‌روی ندارم. علی‌الحساب یه عدد از ۱ تا ۱۴۵۲ بگید که وقتی به شمارۀ عمود مورد نظرتون رسیدم اون پنجاه مترو به نیت شما طی کنم. توصیه و تجربه‌ای هم اگر دارید استقبال می‌کنم. احتمالاً اینترنت هم نخواهم داشت اونجا. پس تا سه‌شنبه ظهر که می‌رسیم لب مرز عدداتونو بفرستید که یادداشت کنم.

عمود ۴۴۴ از الان برای کسی رزروه که سال ۹۷، اینجا یاد من افتاد و عکس گرفت و فرستاد برام.


۰۱/۰۶/۱۴
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

من دوست وبلاگی

نظرات (۴۶)

۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۱۰ محمدعلی ‌‌

1379 :))

۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۱۰ محمدعلی ‌‌

التماس دعا. 

من عمود ۲۲۷

خداقوت

۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۲۶ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

درود 

ماشین شخصی می‌شه برد ؟

عمود1399

خدا عوض خیر بده.

اگه جا داشت عمود 1355 هم .

سپاس.

پاسخ:
سلام
نه، ماشینو تا مرز بودیم و اونجا ماشین عراقی کرایه کردیم.

+ ایشالا روزیِ شما و خانواده‌تون هم بشه سال بعد.
۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۱:۰۹ خورشید ‌‌‌

13

 

خوش بگذره. سلام برسون.

سلام :)

خیلی التماس دعا. ان‌شاءالله سفرتون به سلامتی و با دلخوشی باشه

ممنون می‌شم که عمود ۶۹۲ یادم کنید...

۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۶:۱۹ سها (اسم مستعار)

پیشاپیش زیارت قبول

 

عمود 13

۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۷:۳۵ مهندس خانوم

سلام 

التماس دعا

۱۴۵۱

۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۹:۵۴ شلغم لبو زاده

سلام

۷؛ اگه رزرو بود ۱۴۵۲ اگه رزرو بود ۲۱

زیارت هم پیشاپیش قبول

پاسخ:
سلام
اونجا وقتی می‌خواستم بگم به نیت شلغم لبوزاده کلی خندیدم با اسمت :))))))))))))))))

پیشاپیش زیارت قبول

711

448

 

پیشاپیش زیارت قبول، التماس دعا.

به سلامت بری و برگردی.

سلام زیارتتون پیشاپیش قبول باشه ان شاءالله

عمود ۱۳۵

سلام 

عمود ۱۳۲۴

انشالله یه سلامت بری و برگردی

شدیدا التماس دعا

سلام

خیلی ممنون که می‌خوای یاد ما کنی :)

من ۱۳۷۲ :)

۱۴ شهریور ۰۱ ، ۱۴:۴۷ محمدحسین پارسائیان

خوش به حالتون توفیق زیارت اربعین داشتین...

 

عمود ۱۳۸۷ لطفا

ممنون

پاسخ:
ایشالا قسمت شما و خانواده‌تون هم بشه سال بعد.

۴۴۶

سلامممم

سفرت به خیر و سلامت. حاجت روا باشی انشاءالله.

عمود 39  رو لطفا... التماس دعا دارم ازت. سپاس فراوااان.

1025 رو واسه من بذار کنار لطفاً.

سلام، ایشالا سفر بی‌خطر، حاجت روا باشین ایشالا 

من با اجازه‌تون ۵۳۱ رو انتخاب میکنم

 

۷۰

انشاالله به سلامتی و دل خوشی برید خانوادگی و برگردید.

کف پاهات رو دو سه بار حنا ببند که ضخیم بشه برای پیاده روی زخم نشه. 

پاسخ:
پاهامو زودزود می‌شستم و مرطوب‌کننده می‌زدم. ولی حنا نزدم. فکر کردم این‌جوری شبیه پیرزن‌های روستایی می‌شم :|
انگشت کوچیکۀ پای چپم تاول زد یه کم :|

سلام، عدد 1423 امیداورم تکراری نباشه و اینکه خیلی ممنون از لطفتون. 

پاسخ:
یه سری از اعداد تکراری بودن، ولی تو این چیزا تکرار مهم نیست. حتی شنیدم که اگه یه سوره رو برای هزارتا مُرده بخونید، ثوابش تقسیم بر هزار نمیشه و کپی میشه. برای همین خوبه که موقع خیرات کردن همۀ مرده‌ها رو در نظر بگیریم.

عمود 1365

سلام، ایشالا سفر بی‌خطر، حاجت روا باشین ایشالا 

من با اجازه‌تون ۵۳۱ رو انتخاب میکنم

که ماهم چندسال پیش برای ماموریت این مسیر رو با ماشین رفتیم تجربه‌ایی که دارم اینه که اولا تنها نرید بعدشم انواع خوراکی‌ها یا پذیرایی‌ها وسوسه‌تون نکنه بعضی غذاها و خوراکیها مطمئن نیستن حتما از موکب مطمین بشین عصر قبل از اینکه هوا تاریک بشه حتما جا برای خواب مطمئن پیدا کنید

پاسخ:
با اینکه تنها نبودم ولی هنوزم تنهایی رو ترجیح می‌دم. آدم این‌جوری هی گم نمیشه و گم نمی‌کنه و منتظر بقیه نمی‌مونه و بقیه رو هم علاف نمی‌کنه.
نه بابت خوراکی خیالتون راحت. هر چیزی رو هر جایی نمی‌خورم من.

سلام

 

۴۴۵

۲ :)

عمود ۶۷۸ اون سمت خیابون یه موکب هست، عراقیه، موکب خوبیه، اونجا هم برو و از من یاد کن.

پاسخ:
همه چی انقدر در هم و قاطی بود که تشخیص نمی‌دادم کدوم موکب عراقیه ایرانیه کجاییه. حتی عرب‌ها هم فارسی حرف می‌زدن و مزید بر علت می‌شد که نفهمیم چی به چیه.

سلام. عمود ۸ام به یاد من باش 💕زیارتت قبول باشه.

عمود۳۱۳روبرای من و۳۱۴دخترخاله ی فوت شدم ک اسمش مریم

ممنون

پاسخ:
خدا رحمتش کنه. روحش قرین رحمت.

به و به.... ان‌شاءالله به سلامتی برید

من سه بار تجربه پیاده روی دارم

چند تا دونه لیموترش، موز، شیرپاکتی کوچیک، مغز بادوم و انجیر و پسته و کشمش، مقدار کمی نمک، آویشن، پونه خیلی کم همراهتون داشته باشین....موز و شیر تا نجف خورده میشه و دیگه بار اضافی نیست برا مسیر پیاده روی

غرغره آب نمک قبل خواب یا خوردن نمک قبل و بعد غذا
کمک می‌کنه به حفظ سلامتی تون

چند تا دونه قاشق چنگال یه بار مصرف

یه لیوان کوچک سبک

چفیه

حوله کوچیک یا شمدنخی جایگزین

یه ملحفه سبک(چادر نماز سبک یه تیر با دو نشونه)

صابون خمیری یا ژل شستشوی دست همه ش کوچیک

خمیردندون  در حال تمام شدن و شامپو تو ظرف کوچیک

نصف بسته استامینوفن، سرماخوردگی، متاکاربامول

مقدار کمی پنبه و گاز استریل برای تاول‌های احتمالی که بعد از پیاده روی با دیدنشون یاد بهشت میفتین:)

دمپایی سبک

آب هم فقط بسته بندی بخورین تو عراق، همه جا، به جز حرم امام حسین

در مسیر پیاده روی هم موکب امام رضا و حضرت معصومه و مسجد جمکران هم هستن، البته من هیچ وقت این موکبهای ایرانی نبودم و همه ش موکبهای عراقی بودم:)

فلافل فقط عراق میخورم و در مسیر پیاده روی :) فعلا همینا

با توجه به گرمای هوا، پیاده روی رو بذارین شبها و روزها به خصوص اوج گرما استراحت کنین

در مسیر هر جا موکبی دیدین که از جهت سرویس بهداشتی وضع قابل قبولی داشت حتما استفاده کنین و نذارین به اضطرار بیفتین...

فعلا همینا دستمال لوله ای رو فشرده کنین بذارین تو کوله کلا کوله رو با شیوه لوله ای بچینین

خود کوله هم سبک

مقداری پول حتی به ریال همراه داشته باشین، کم البته

مهر و تسبیح

التماس دعا

پاسخ:
اونجا همه چی بود. ولی من همه چی برده بودم. جز ناخن‌گیر. سه‌تا از ناخنام شکست و تا برگردم کج و کوله بودنشون رو مخم بود. از ناخن‌گیر دیگران هم استفاده نمی‌کنم و چندشم میشه :|

راستی عمودم یادم رفت، ۸۸۸

۱۵ شهریور ۰۱ ، ۱۲:۱۶ معلوم الحال

1374

عمود ۵۴۳

به نیت دو نفر لطفا(:

سلام

زیارت‌تون پیشاپیش قبول

۱۱۵۸

سلام نسرین جان

خوبی؟

پیشاپیش زیارت قبول

میشه برای دو تا مریض خانواده ما دعا کنی. دو تا عدد براشون میگم

۱۳۳۵ و ۱۳۵۶ که سال تولدشونه. مرسیی

سلام انشاالله به سلامت برید عمود ۱۲۲۲

نایب الزیاره باشید 

 

ریارتت قبول عزیزم خوش به سعادتت.

عمود ۱۳۳

ممنون لطف میکنی.

یا ابالفضل العباس😭 عدد حضرت ابوالفضله

۱۵ شهریور ۰۱ ، ۲۳:۳۲ فاطمه قلی‌پور

1452 مال حاجت خاص من.

ممنون.

سلام

خیلی ممنون مهربون

عمود ۱۱۰۰ یا ۱۰۰۱  برای من .. 

۱۷ شهریور ۰۱ ، ۱۱:۰۱ آرزو ‌‌‌‌{ツ}

می‌دونم دیره ولی خب می‌گم. ۱۲۷۸.

سفرت به‌خیر و بی‌خطر و هموار باشه :)

پاسخ:
دیر نیست
نزدیک همین عمودم
۱۸ شهریور ۰۱ ، ۱۶:۲۰ نیمچه مهندس ...

سلام

پست های قبل کامنت نداره واقعا یا هنوز وقت نکردی جواب بدی؟

پاسخ:
سلام
فرصت نداشتم متأسفانه. ایشالا در اولین فرصت 

حیف که دیر دیدم :((((((((

عمود 1451 مال من بود کاش

پاسخ:
علاوه بر شماره‌هایی که گفتید، تو مسیری که با هزاروسیصد و فلان شروع می‌شدن، برای هر کدومشون متولدین اون سال‌ها رو نیت کردم. گفتم همۀ اونایی که شماره گفتن و خواهند گفت و خواستن بگن و نتونستن و نخواستن بگن و خلاصه همه. 
۱۹ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۲۲ ماه توت‌فرنگی

۱۴۵۰

التماس دعا.‌

۱۹ شهریور ۰۱ ، ۲۲:۰۸ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

خدارو شکر داخل شدین، مطابق اخبار واصله تو مرزها اوضاع خدمات خوب نیست و عده زیادی گرمازده شدن.

می‌گن امام عصر (عج) هم  تو همین مسیر قدم می‌زنند🥲🥲

۲۰ شهریور ۰۱ ، ۰۵:۴۶ پلڪــــ شیشـہ اے

عمود آخر

ملتمس دعای ویژه برای سه تا بیمار منظور

۲۰ شهریور ۰۱ ، ۱۰:۳۵ مهدیار پردیس

اجازه می‌خوام از خودت و بقیۀ دوستان التماس دعا داشته باشم :)

سفرتون بی‌خطر

۱۹ مهر ۰۱ ، ۱۵:۴۶ فاطمه ‌‌‌‌

دیدی آخرش خودم نرفتم و ۵۰ متر نیابتی رو هم از دست دادم؟! :))

همون مسیر عُلماست تا جایی که می‌دونم. اونطور که فهمیدم زمان صدام که خیلی اجازه زیارت نمی‌دادن، بیشتر علما از این مسیر فرعی که مسیر سختی محسوب می‌شده (از کنار رود فرات و بین نخل‌ها) می‌رفتن و دیگه این اسم روش مونده.

پاسخ:
من تو مسیر اون عمودها که با هزاروسیصد شروع می‌شدن همۀ دوستایی که متولد اون عمودها بودن رو نیت کردم.