پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۶۶۴- خورشید

شنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲ ق.ظ

دیشب با خانواده فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی رو دیدم. قبلاً که کرونا نبود و سینماها رونق داشتن، هر چند وقت یه بار با خانواده یا دوستام می‌رفتم سینما. آخرین بیلیت سینمایی هم که گرفته بودم و موند و سوخت برای اسفند ۹۸ بود. فکر می‌کردم قراره برم تهران و سینما رم مثل آش علی‌بابای میدان توحید گنجونده بودم تو برنامه‌م. که کرونا آمد و همۀ فرضیه‌ها ریخت به هم. این دو سال که سینماها تعطیل بود خودمون تو خونه سینمای خانگی درست می‌کردیم. فیلم خوبی بود؛ داستانشو دوست داشتم. و از نویسنده و کارگردان بابت ساخت سه دقیقۀ پایانیش بیشتر ممنونم. قصه‌ش تلخ بود و می‌تونستن قصه رو تو همون دقیقۀ سه دقیقه مونده به آخر تموم کنن و کام بیننده رو تلخ‌تر کنن. تو همون نقطه هم می‌تونست قصه تموم بشه. ولی خوشحالم که این کارو نکردن. من یا فیلم نمی‌بینم یا فیلم درست و درمون که اسکاری، تندیسی، نخل طلایی، سیمرغ بلورینی چیزی گرفته باشه می‌بینم که دیدنش ارزش وقتی که می‌ذارمو داشته باشه. و اثرگذار باشه و شده برای حتی چند دقیقه به فکر کردن وادارم کنه. این از اون فیلما بود. چند ماه پیشم شنای پروانه رو دیدیم. قبل اونم متری شش‌ونیم و مغزهای کوچک زنگ‌زده و عیدم اتفاقی پای تلویزیون نشسته بودم یدو رو دیدم. اونم دوست داشتم. سریالا رم اگه بخوام ببینم صبر می‌کنم تموم بشن و یهو یه جا ببینم. یه قسمت یه قسمت دیدن و منتظر قسمت بعدی موندنو دوست ندارم.

دو سال پیش تو یه مسابقۀ کتاب‌خوانی یه ماه اشتراک فیلمو برنده شدم و هنوز که هنوزه استفاده‌ش نکردم. فیلماشو دوست ندارم. به دلم نمی‌شینه قصه‌هاش. من عمیق دوست دارم. فیلم و سریال عمیق پیشنهاد بدید بهم. داخلی و خارجی فرقی نمی‌کنه؛ مهم اون فکریه که پشت فیلمه. اونه که برام مهمه.

۰۰/۰۸/۲۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

فیلم

نظرات (۳۲)

۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۱:۴۲ محسن رحمانی

سلام

من یه سریال خیلی زیبای کره ای که ارزش دیدن داره بهتون معرفی می کنم . سریال همچون پروانه .

پاسخ:
زیبا بودن کافی نیست. موضوعشم بگید. 
اسمشو گوگل کردم ببینم چی در موردش نوشته رسیدم به آهنگِ همچون پروانه در چشانم تویی دردانه دقیقۀ دومش اسم منو میاره :))

یه سری فیلم‌های ایرانی درست و درمون رو من تازه دیدم و خوشم اومده ازشون ولی برای ۱۰ ۲۰ ۳۰ سال پیش هستن و شاید دیده باشید،

«من ترانه پانزده سال دارم» ، «دایره زنگی» ، «سگ‌کشی» ، «شهر زیبا» ، «مرگ یزدگرد».

از بین سریال‌های ایرانی هم «شهرزاد» واقعا داستان قوی‌ای داشت، اصلاً انتظارش رو نداشتم. یه سریال خارجی هم هست که ما خانوادگی خیلی دوستش داریم به اسم «This Is Us» که ماجرای یه خانواده آمریکاییه که سه‌قلو به دنیا آوردند و داستان هر قسمت بین زمان حال خانواده و دوران کودکی بچه‌ها روایت میشه.

این‌هایی که گفتم همه رو با خانواده دیدم و مشکلی از اون لحاظ نداشتند :دی. البته فیلم و سریال خارجی رو احتیاط حکم می‌کنه همیشه با دوبله و سانسور ببینیم با خانواده.

پاسخ:
اینا رو من وقتی بچه بودم دیدم و الان قصه‌هاشون یادم رفته.
از همین الان عاشق داستان این سریال خارجی که سه‌قلو توشه شدم.
ما فقط ایرانیا رو با خانواده می‌بینیم. بقیه رو به‌صورت انفرادی می‌بینیم :))
من وقتی مدرسه می‌رفتم سریال کره‌ایِ انسان خوب پخش می‌شد. داستانِ دوتا پسر بود که یکی بچۀ دزد بود یکی بچۀ پلیس. اینا وقتی پنج شش سالشون بود تو درگیری باباهاشون گم میشن و بعد اشتباهی جابه‌جا میشن و خلاصه در آینده پسرِ دزده پلیس میشه و پسر پلیسه ولگرد و تا حدودی خلافکار. کراش من پسر واقعی پلیسه بود که از بد روزگار با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد.
۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۱:۵۵ خورشید ‌‌‌

فکر کردم راجع به من پست نوشتی! 

پاسخ:
عزیزم :) اتفاقاً دیشب وقتی اسم فیلمو دیدم یادت افتادم.

من فیلم لیون (حرفه ای)‌ رو خیلی دوست داشتم . 1994 ساخته شده  . اگر ندیدید ارزش دیدن داره ولی از اون جایی که هزار بار صدا و سیما پخشش کرده فکر میکنم دیده باشید . 

 

به هر حال اگر ندیدید نسخه ی بدون سانسور رو میتونید با خانواده ببینید چون صحنه ی خاصی نداره ولی صدا و سیما حتی یه سکانس شام خوردن ساده رو هم سانسور کرده :|

 

Léon: The Professional

 

برای من یه جورایی عشق معنی اش توی این فیلم خلاصه میشه 

پاسخ:
من چون کلاً کم می‌شینم پای تلویزیون هزار بار هم نشون داده باشه یه بارشم ندیدم :|
گوگل کردم دیدم از اون فیلمای جایزه‌گرفته هست. می‌بینمش. 
۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۲:۲۱ محسن رحمانی

منم وقتی عنوانرودیدم فکرکردمدر مورد ایشون نوشتید .

 

همچون پروانه در مورد زندگی یه پستچی بازنشستست که اززمان بچگیش عاشق رقص باله بوده که نتونسته بره ویاد بگیره وحالا تصمیم داره بره یاد بگیره و با مخالفت بچه هاش روبه رو میشه ولی تلاشش رو میکنه ویاد میگیره خودتون باید ببینید سریال رو از قدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن.

حتما دانلود کنید وببینید وبادیدن قسمتهای اولش نتیجه گیری نکنید وبببینیدفیلم رو خیلی آموزندست .

 

پاسخ:
ولی عمیق به‌نظر نمی‌رسه. من فیلمایی رو دوست دارم که روی هر لحظه‌ش فکر شده باشه. روی هر سکانسش. اینکه قسمتای اولش خوب نباشه و صبر کنم که خوب بشه باب میلم نیست. خب این‌جوری منم از قسمت چهارم می‌بینم.

این سریال کره‌ای که تعریف کردید منو یاد اپیزود «برادران مخلوط» از پادکست چنل‌بی انداخت که یه ماجرای واقعی این مدلی رو روایت می‌کرد، بعدش یکم از تحقیقاتی می‌گفت که روی این کیس‌ها انجام میشه تا بررسی کنن چقدر از ویژگی‌های شخصیتی‌مون حاصل ژنتیکه و چقدرش حاصل محیطی که توش بزرگ می‌شیم. اینم به عنوان پیام بازرگانی تبلیغ می‌کنم :)

پاسخ:
اتفاقاً بخش ِ به فکر فروبرندهٔ سریال همین‌جا بود که ذهنو درگیر تأثیر محیط و ژن می‌کرد. مثال نقض هر دو ماجرا حضرت موسی هست که تو قصر فرعون سر سفرهٔ فرعون بزرگ شد و محیط روی رفتارش تأثیر نذاشت و پسر نوح که برای اونم ژن روی رفتارش اثرگذار نبود.
۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۲:۳۴ محسن رحمانی

نه ببینید شاید من در موردش خوب توضیح نداده باشم منظورم این نیست که قسمتای اولش خوب نیست منظورم اینه که باقسمتای اولش نمیشه نتیجه گیری کرد باید فیلم رو دیدکامل وبعد در موردش نتیجه گیری کرد . فیلم یه جورایی در مورد تلاش کردن و ناامید نشدن در کارهاست میخواد بگه که هیچ وقت برای رسیدن به آرزوهات دیر نیست و باید تلاش کنی تا موفق بشی میخواد بگه به دنبال چیزی برو که دوسش داری احساس راحتی میکنی به آرامش می رسی توی اون کار .

پاسخ:
آهان. ممنون. می‌ذارمش تو لیست :)

این وسط من یه سوال دستور زبانی پیش اومد برام!

شما مثلا توی نظرات نوشتید «فلان فیلم از فیلم‌های جایزه‌گرفته هست» یا «مثال نقضش حضرت موسی هست». راجع به این هست و است چندجا خونده بودم که است رو باید برای فعل اسنادی به کار ببریم و هست رو برای وقتی که معنیِ وجود داشتن می‌ده و جمله مسند نداره دیگه. مثلا «آب هست (وجود دارد.) ولی کم است (آب چگونه است؟ آب کم است).»

ولی هرچی موقع محاوره‌ای نوشتن دقت کردم رعایت این مورد خیلی سخت میشه، چون توی حرف زدن خیلی وقتا فعل اَستن رو صرفا با شناسه‌اش «ـَم، ـی، ـه، ...» یا «ـست» جایگزین می‌کنیم و شکل کامل فعلش کاربرد نداره. مثلا اَستم اَستی اَستیم اَستید نمی‌گیم. این جور مواقع برای محاوره نوشتن به‌جاش از فعل هستن استفاده می‌کنیم. یا حتی حالت سوم‌شخصِ است و هست رو هم خیلی مواقع به‌جای همدیگه به کار می‌بریم. این رو شما بهش برخوردید که ایراد نگارشی محسوب بشه یا طبیعیه که جایگزین همدیگه استفاده بشن؟

پاسخ:
این سؤالت، موضوعِ شش هفت جلسه از کلاسای دکتر... آخ آخ حواسم نبود داشتم اسمشو می‌گفتم. موضوع کلاسای استاد شمارهٔ ۱۹ دوشنبه‌هاست. اونجا چندتا مقاله در موردِ فرقِ است و هست بررسی کردیم و کلی تو سر و کلهٔ هم زدیم و بحث کردیم. منم لزوماً درست استفاده نمی‌کنم از اینا. تا شب اون بحثا رو جمع‌بندی می‌کنم و پای همین کامنت به سمع و نظرت می‌رسونم.

+ تازه الان رسیدم خونه و هنوز فرصت نکردم جمع‌بندی کنم اون بحثا رو. مفصله و باید فیلمای ضبط‌شده رو ببینم. جزوه هم ننوشتم که لااقل یه نگاهی به اونا بندازم. علی‌الحساب این پستی که تو وبلاگ زنگ فارسی نوشتمو ببین تا آخر هفته جواب کامل بدم بهت. این پست تأیید حرفای خودته. ولی از زاویۀ دیدِ نگارشی و ویراستاریه نه از زاویۀ دید زبان‌شناسی. این دوتا نگاه گاهی یه فرقایی باهم دارن. یه تفاوتشون در اینه که زبان‌شناس، گفتار رو هم بررسی می‌کنه ولی ویراستار بیشتر با نوشته و نوشتار کار داره. و گفتار و نوشتار یه جاهایی انقدر باهم متفاوتن که بعضی از زبان‌شناس‌ها اینا رو گونۀ تبدیل‌شده‌به‌هم نمی‌دونن. دوتا چیز مختلف می‌دونن. 
الان ذهنم جمع‌وجور نیست و دقیقاً نمی‌دونم چی دارم می‌گم :)) ولی یه پست طلبت برای آخر هفته. ایشالا بعد از ارائه‌م یه پست در موردِ است و هست و فرقشون می‌نویسم. اگه ننوشتم یادم بنداز.

سلام. از فیلم‌هایی که تو یکسال اخیر دیدم از بین خارجی‌هافیلم پلتفرم و اعجوبه رو دوست داشتم فیلم پلتفرم تا چند روز ذهنم و درگیر کرده بود.

 فیلم پدرخوانده ۱ جزو بهترین فیلمهایی که دیدم. و رهایی از شائوشنگ و فارست گامپ( البته حدس می‌زنم دیده باشید)

سریال برکینگ بد هم خیلی جالب بود واسم.

ایرانی‌ها هم منم سیمرغ دار و رو نگاه می‌کنم فیلم‌هایی که دوست داشتم و الان یادمه: جدایی نادر از سیمین. سعادت‌آباد. من عصبانی نیستم. ابد و یک روز. جهان با من برقص و...

پاسخ:
سلام
نه، این خارجیا رو ندیدمشون. در جریان داستان چندتا از این فیلمای ایرانی که معرفی کردی هستم ولی صفر تا صد ننشستم ببینمشون.
مرسی از پیشنهادهات. باید یه روز همه رو فهرست کنم و اولویت‌بندی کنم برای دیدن.
۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۴:۱۱ از پنلم بیرون اومده‌م

شهرزاد رو ندیدی؟ ببینش لطفا :(

 

هم‌گناه رو هم اوصیکم. من واقعا دوسش داشتم. اینکه من دوسش داشتم دلیل کافی‌ای نیست برات احتمالا، یکی دو قسمتش رو ببین خودت، ایشالا پسند میشه و بقیه‌ش رو هم میبینی. 

یک سوال. تو فروشنده رو دیدی؟ نظرت راجع بهش چیه؟

پاسخ:
نه ندیدم شهرزادو. چندتا سکانس ازش دیدم ولی در جریان داستانش هستم و می‌دونم قصه‌ش چی بود. فیلمی که محوریتش عشق و عاشقی باشه رو دوست ندارم زیاد. 
فروشنده رو تو سینما با دوستام دیدم و دوست داشتم.
هم‌گناه هم فقط اسمشو شنیدم.

البته فیلم های جایزه دار و معروف لزوما همه‌شون خوب نیستن(مثل کتاب های جایزه دار و معروف)

من سریال ایرانی نمی بینم ولی اخیرا زخم کاری رو دیدم که چندپله بالاتر از فیلنامه های ایرانی بود و از ۵بهش۳دادم(ببین بقیه چقدر داغونن :))

فیلم هم که یه سری شاهکار سینمایی هست مثل فارست گامپ و فایت کلاب که خب واقعا شاهکارن. نه فقط قصه ، که از همه نظر.

سریال خارجی زیاد می بینم، اخیرا ،خوباش: see, undoing, maid, mare of easttown, sweet teeth, unbelievable, defending of jacob

انیمیشن هایی که اخیرا دیدم و قشنگ بودن: میچل ها و ماشین ها، رایا و آخرین اژدها

آهان اگه ژانر تخیلی‌طور دوست داشته باشی، فیلم dune و فیلم cruella قشنگن

سینما هم بعد از دوسال ،هفته پیش رفتیم و فیلم منصور رو دیدیم که واقعا هم خوب ساخته بودن. فیلم های اینطوری که سراغ قهرمان های ملی رفتن رو حتما بلیطشون رو میخرم تا آمار فروش بالا بره و فیلمساز تشویق بشه:))

 

 

 

پاسخ:
بله قطعاً همین‌طوره
سریالای ایرانی تو مایه‌های در چشم باد و مدار صفر درجه رو دوست دارم من. شاخص من این دوتاست. بقیه رو با اینا مقایسه می‌کنم همیشه.
تخیلی دوست ندارم زیاد. ترجیح می‌دم واقعی باشه قصه‌ها.
منصور و فیلمایی که به زندگی شخصیت‌ها پرداخته رو هم دوست دارم.
۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۶:۵۰ فاطمه ‌‌‌‌

منم خورشید رو دوست داشتم. البته خیلی وقت پیش دیدم، اون سالی که تو جشنواره اکران شد. نمی‌دونم ۹۸ بود یا ۹۷. الان جزئیاتش یادم نمونده ولی حسش چرا. البته که تلخ.

 

نمی‌دونم عمیق به چی می‌گی، ولی تو سریال‌های اخیر شبکه خانگی، خاتون قشنگه. داستان زندگی یه زنیه به اسم خاتون در زمان جنگ جهانی دوم که تو رشت پیش خونواده‌ی شوهرش زندگی می‌کنه.اون زمان مردم هم از دست حکومت معترض بودن هم از اینکه روس‌ها و انگلیسی‌ها کشورو اشغال کرده بودن. حالا از شانس، شوهر خاتون مامور قانونه :)) بقیه‌شو نمی‌گم که خودت ببینی :) تا الان به قول خودشون نیم‌فصل اولش اومده که ۸ قسمته. تو نماوا هم هست راستی، ولی خب شاید بتونی از جای دیگه هم دانلودش کنی.

پاسخ:
دربارۀ کودکان کار بود. دربارۀ تلاشی که کردن و نتیجه‌ای که نگرفتن.
راستش فیلمای شبکۀ خانگی رو نمی‌پسندم زیاد. به‌نظرم اینا برای عامۀ مردم ساخته شدن و سلیقۀ عام رو تو قصه‌ها در نظر گرفتن. اونم نه همۀ عامۀ مردم، بلکه بیشتر برای طبقۀ متوسط به بالایی که می‌تونن وقت و هزینه صرف این فیلما کنن. اغلبشون لوکسن. و زردن!. و به هر دیالوگ و صحنه‌ای چنگ انداختن که مخاطبو جذب کنن. اگه یه روی سکه معنی باشه و طرف دیگه‌ش ظاهر، اینا به ظاهر پرداختن تا معنی. در مقایسه با سریال‌های تلویزیون می‌تونم بگم صد رحمت به تلویزیون. آبکی هم باشه حداقل مطمئنی که سخیف نیست.

+ فیلمای قدیمی رو دوست دارم. مثل مدار صفر درجه و در چشم باد. ولی دربارۀ خاتون چندتا نقد خوندم که دلسردم کرد برای دیدن. مثلاً یکیشون راجع به نقش زن‌های توی فیلم بود.
مثلاً همین سریال بانوی سردار کجا خاتون کجا. هر دو دارن زن مبارز رو نشون می‌دن ولی مریم واقعی‌تره.

من خیلی اهل فیلم دیدن نیستم چون حوصله ام نمیکشه چند ساعت بشینم و زل بزنم به صفحه نمایش، باید کم کم فیلم رو نگاه کنم، مثلا روزی یک ربع.

رکوردم تا الان یک هفته زمان برای تموم کردن یه فیلم سینماییه😅

و خب اون فیلمایی هم که میخوام نگاه کنم ترجیحم اینه خارجی و زبان اصلی باشن، ایرانیا رو خیلی دوست ندارم.

اگه فیلم فلسفی میخوای فیلمMother آرونوفسکی رو پیشنهاد میکنم، البته حتما بعدش نقدها و تحلیل هاش رو هم بخون.

من وقتی دیدمش کاملا گیج بودم که چه خبره😐 چه اتفاقی داره میفته؟

دوسش نداشتم ولی چون میگی دوست داری مفهوم داشته باشه، توصیه اش کردم، پر از مفهمومه🚶‍♀️

پاسخ:
وای درست برعکس منی تو. من یه سریال چهل‌قسمتی رو بدون وقفه می‌بینم تموم میشه بعد تو فیلم سینمایی رو تیکه‌تیکه می‌کنی :))
آره نقد و تحلیل فیلم‌ها رو هم پیگیری می‌کنم معمولاً. نقدشونو گاهی بیشتر از خود فیلم دوست دارم.

12 Angry Men
فیلمی که باید بشیند پاش به حوصله احتیاج داره یکم که داستان جلو بره آدم رو قطعا جذب میکنه

Forrest Gump

فیلمی که هم اموزنده هست هم داستان زیبایی داره 

 

Inception

فیلم با موضوع علمی شاید هم به دید بعضی افراد تخیلی 

 

the Intouchables

نسخه فرانسوی و قدیمی ترش خوبه کپی برداری آمریکایی داره که جالب نیست

 

The Pianist

فیلم با موضوع جنگ و ویرانی که ایجاد میکنه

 

Interstellar

این فیلم هم شبیه فیلم Inception موضوع یکی نیست ولی سبک فیلم(کارگردانشون یکیه)یکیه

 

 

نجات سرباز رایان هم فیلم جالبیه

 

انیمیشن هم COCO از دید من قشنگه

 

این فیلم‌هایی که بالا گفتم  اغلب همگی خیلی معروف هستن یه سری دیگه هم مثل همین فیلم‌ها هست

 

اگر از یه سری فیلم خوشتون اومد حتما بقیه فیلمهایی که کارگردان اون فیلم ساخته رو هم یه بررسی بکنید 

همینطور اگر از بازی بازیگر فیلم لذت بردید حتما بقیه فیلم‌های اون بازیگر رو بررسی کنید

مثلا با دیدن فیلم 

Forrest Gump

قطعا دنبال فیلم‌های دیگه‌ای از بازیگر نقش اول فیلم برید فیلم قشنگ زیاد داره

پاسخ:
از این فهرست فقط اینسپشنو دیدم که البته چون خیلی سال پیش بود یادم رفته. تخیلی نمی‌بینم زیاد. واقعیا رو بیشتر دوست دارم. فیلمایی که قصه‌شو خودمون هم تجربه کرده باشیم و ببینیم تو جامعه.
و دیگه اینکه پیش اومده که از بازی کسی خوشم بیاد و برم فیلمای دیگه‌شم ببینم.
۲۹ آبان ۰۰ ، ۲۳:۰۳ ماه توت‌فرنگی

منم فکر کردم راجع به کتاب خوانی خورشید نوشتی. 

انیمیشن دوست داری؟ اگر آره، بالرین رو من دوست داشتم خیلی من رو خوشحال می کنه وقتی نگاه می کنم. موآنا رو ببین. اینایی که می گم دخترای خیلی جنگجو و پرتلاشی هستن. 

فیلم still Alice اگر درست گفته باشم‌. اینو ببین قشنگه. چیز دیگه ای یادم نیست وگرنه فیلم و انیمیشن خوب زیاد دیدم. 

پاسخ:
انیمیشنِ Inside Out رو دیدم و دوست داشتم. انیمیشن‌های این مدلی رو دوست دارم.
آلیس رو هم چند بار دیدم و دوست داشتم و بازم فرصتش پیش بیاد می‌بینم. تو این پست معرفیش کرده بودم. فیلمایی که چندتا کارشناس علمی مرتبط با موضوع فیلم پشتش باشه رو هم دوست دارم. مثل همین آلیس.
1 :)
ببخشید، هیچ فیلمی یادم نمیاد که متناسب باشه با این فیلمهایی که گفتی.
پاسخ:
قربونت عزیزم :)
همین که دقت می‌کنی به معیارهایی که گفتم و خلافشونو معرفی نمی‌کنی خیلی ارزشمنده

محبوب ترین فیلم من hidden figures هست یه فیلم تاریخیه که داستانش بر اساس واقعیته، راجع به سه تا ریاضیدان زن سیاه پوسته که با وجود تبعیض جنسیتی و نژادی اون زمان دست از تلاش برای رسیدن به جایی که میخوان برنمیدارن و اتفاقات فوق العاده‌ای رو رقم میزنند. میدونی اون نمایش نابرابری تو محیط کار و رفتارهای نژاد پرستانه خیلی برام جالب بود و حقیقتا پیش زمینه‌ای نداشتم و البته که حسابی امید به قلبم تزریق شد.

فیلم room راجع به مادر و پسر کوچولوییه که سالها تو یه اتاق زندانی شدن اسپویل نمیکنم ولی دیدن دنیا از چشم پسر بچه‌ای که سالها تو یه اتاق زندگی کرده و هیچ تصوری از ساده‌ترین چیزها نداره برای من خیلی خیلی جالب بود.

فیلم Captain fantastic، داستان راجع به پدر مادریه که تصمیم میگیرن تو جنگل به دور از اجتماع بچه‌هاشونو بزرگ کنند، سعی میکنند از همون بچگی سرسخت و مقاوم بارشون بیارن. بچه‌ها میتونن صخره نوردی و شکار کنند، بیشتر از سنشون ریاضی و فلسفه و تاریخ میدونند مثلا روتین شبانه‌شون فلسفه و تاریخ و خلاصه کتابه و انگار باباهه میخواد بچه‌های همه فن حریف تربیت کنه میدونی تا وقتی بچه‌ها تو جنگلن همه چیز خوب به نظر میرسه و فکر میکنی چه شیوه تربیتی خوبیه ولی وقتی مجبور میشن وارد اجتماع بشن چالش ها شروع میشه. من دوستش داشتم و چیزمیزای جالب و پنهانی رو بهم نشون داد.

 

مینی سریال The Queen's Gambit هفت قسمتیه، داستانشم بر اساس یه رمان به همین اسمه. بهم یاداوری شد چقدر استمرار تو رسیدن به یه هدف مهمه و موفقیت‌ها یک شبه بدست نمیان و نیاز به تلاش دارن شاید سالها تلاش، صبر کنم تلاش کنم، دست نکشم بهترین چیزایی بود که یادآوری شد بهم، البته از دست کارکتر اصلی یه جاهایی بینهایت حرص میخوردم با اون همه هوش و تواناییش یه جاهای به جای تلاش کردن و تمرین کردن خودش خودشو متوقف میکرد ولی خب کیه که تو مسیرش متوقف نشه حالا به هر علتی. فیلم کفر ناحوم که غمگین و توصیه میکنم اگر حال خوبی نداری نبین و بذار وقتی که دلت میخواد گریه کنی ولی نمیتونی. نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۹ هم شده، یه سری دغدغه‌ها و مسائل اجتماعی بیان میشه که برای من تازگی داشت و خب گوشه‌هایی از زندگی رو دیدم که خودم زندگی نکردم.

پیشنهاد سر آشپز حسنا: hidden figures و بعد room و بعد اگه خوشت اومد بقیه چیز میزا. من خودمم واقعا دلم میخواد چیز یاد بگیرم و اصلا حاضر نیستم هرچیزی ببینم، و بعضی وقتا برای اینکه مفید تر بگذره بدون زیرنویس میبینم و لسنینگم خیلی خوب شده:))) در واقع من تفریح زیادی ندارم و خیلی جایی نمیریم تقریبا هیج جایی نمیریم :))) و خب جایزه درس خوندنام همین تفریحای کوچولو موچولو مثل گاهی فیلم و سریال دیدنه.

پاسخ:
ممنونم از پیشنهادهای قشنگت؛ و ممنون‌تر که خلاصه‌شونم گفتی :)
۳۰ آبان ۰۰ ، ۱۸:۳۹ اقای ‌ میم

الان از نظر شما هر فیلمی که برنده اسکار یا تندیس بشه حتما فیلم خوبیه؟

آرگو هم اسکار گرفته بود

فیلم های اصغر فرهادی هم اسکار میگیرن معمولا آیا ارزش دیدن دارند؟

این چه نگاه سطحی ای هستش دیگه

پاسخ:
عرض کردم فیلمی که اسکاری، تندیسی، نخل طلایی، سیمرغ بلورینی چیزی گرفته باشه می‌بینم که دیدنش ارزش وقتی که می‌ذارمو داشته باشه.
نگفتم لزوماً اسکار. جایزه که فقط اسکار نیست. من شاخصمو به‌صورت حدودی معرفی کردم که کسی نیاد فیلم سخیف کمدی معرفی کنه.
با فیلم‌های اصغر فرهادی هم مشکلی ندارم.
۳۰ آبان ۰۰ ، ۱۹:۱۶ اقای ‌ میم

همین نگاه سطحیه جایزه محوره نه صرفا اسکار،خیلی از جوایز خارجی و داخلی دیگه بنا به دلایل سیاسی داده میشه اونم به فیلم هایی که ارزش هنری ندارن

شاید چون از فیلم های فرهادی سردر نمیارید باهاش مشکلی ندارید

پاسخ:
:)

اگر قصد انجام ازمایش یا تست کرونا در منزل دارید به این لینک مراجعه کنید

https://asanazmayesh.com/corona-test-at-home/

پاسخ:
:|

من و تو دقیقا نقاط مخالف همیم😅

من به وضوح تو پست‌هات حسش میکنم، خیلی جاها خودم رو تو موقعیتی که میگی فرض میکنم تا ببینم عکس العمل من چیه.

ولی با این حال وبلاگت برام جذابه و خوشم میاد دنیا رو از دید تو ببینم.

پاسخ:
خوبه دیگه. دنیا به هر دوی ما نیاز داره تا از یکنواختی دربیاد.

چقدر فیلم معرفی شده توی کامنت ها 

 

میگم که از این همه فیلم و سریالی معرفی شده خیلی جالب میشه که هر کدوم رو دیدید یه نمره مثلا از 10 بهش بدید یا چیزی در موردش بنویسید . جالبه چون الان شما سلیقه ی مخاطب هاتون رو فهمیدید و اگر این کار رو بکنید ما هم سلیقه ی شما رو میفهمیم و حتی ممکنه به ترتیب اون نمره ها بریم فیلم ها رو ببینیم 

 

البته میدونم این حجم فیلم و سریال یکی دو سالی طول میکشه تا تموم بشه ولی همینجوری هز از گاهی اگر دیدید فیدبک بدید . جالب میشه به نظرم

پاسخ:
معمولاً بعد از اینکه دیدم، تو تقویم و سررسید اسمشونو برای خودم می‌نویسم. ولی تو وبلاگم کمتر راجع به دیدگاه و عقایدم نسبت به چیزها می‌نویسم. چون هم متغیره هم چه فایده!

نمی‌دونم دقت کردی یا نه، من تو پستا از هر کی اسم ببرم تگش می‌کنم. این‌جوری هر موقع مثلاً روی برچسب نگار یا بابا یا استاد شمارهٔ فلان کلیک کنید پستای مربوط بهشون رو میاره. اگه در مورد فیلم و کتاب حرف بزنم هم برچسب می‌زنم ولی چون برای هر پست بیشتر از ده‌تا برچسب نمیشه، اولویت با آدماست و یه سری پستا که مربوط به فیلمه برچسب نخورده. مثل پستی که فیلم لاتاری توش بود. 
این لینک برچسب فیلمه. از این به بعد اگه راجع به فیلم نوشتم همین برچسبو می‌زنم.

اسم یکی از کامنت گذاران رو دیدم یاد یه انیمیشن افتادم . البته پیشنهادی نیستش . بیشتر مخاطبش کودک و نوجوانه . اسمورف ها . 

 

ماه توت فرنگی من رو یاد ماه آبی انداخت . توی اون انیمیشن هر وقت یه اتفاقی می افتاد مثلا یه اسمورف متولد میشد یا اتفاق خاصی قرار بود توی آینده بیفته ماه آبی میشد . همچنین ماه آبی یه پل ارتباطی بود بین دنیای ما و دهکده ی اسمورف ها  . 

 

نمیدونم چرا اینا رو نوشتم . همینجوری یادم افتادم . به نظرم اسم جالبی انتخاب کرده

پاسخ:
آره اسمش قشنگه. موقع تولدِ اسمش منم حضور داشتم و ازم پرسید چطوره؟ گفتم عالی. قبلاً یه اسم دیگه داشت که البته من هنوز به اون اسم قبلی تو خاطرم دارمش.
۰۱ آذر ۰۰ ، ۰۰:۳۳ آرزو ﴿ッ﴾

سلام :)

من فیلم‌های The Intouchables، About Time و Hidden Figures رو الان به ذهنم می‌رسه که پیشنهاد کنم. البته کامنت‌ها رو خوندم و دیدم دوتاشون رو بقیه هم گفته بودن. ولی بازم گفتم که رای‌شون بیشتر بشه :))

+ راستی بابت جواب سوالمم ممنونم، لطف کردی :)

پاسخ:
سلام
خوبه که تکرار کنید و آرا رو بالا ببرید. این‌جوری اون فیلمو می‌ذارم تو اولویت :دی
+ خواهش می‌کنم
۰۱ آذر ۰۰ ، ۰۴:۳۲ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

پس خورشید فیلم خوبیه، شاید وقت شد نگاه کنم.

 

پاسخ:
آره از اون فیلماست که به چندتا درد و معضل اجتماعی پرداختن. بعدِ دیدنش اینو یاد آدم میاره که من هم شاید مسئولیتی داشته باشم.
نقش جواد عزتی رو دوست داشتم تو این فیلم. شاید بشه گفت تنها کاراکتر مثبت فیلم بود.
۰۱ آذر ۰۰ ، ۱۱:۵۸ دُردانه ‌‌

یادم نیست این فیلما رو کیا معرفی کردن. اسمشونو یادداشت کرده بودم سر فرصت ببینمشون. اینجا می‌نویسم که کنار بقیه باشن:

1.

Best Sellers 2021 | پرفروش‌ترین‌ها 2021 | کارگردان: Lina Roessler | ژانر: درام و کمدی | محصول: امریکا | بازیگران: Aubrey Plaza, Michael Caine, Cary Elwes  | خلاصۀ داستان: ماجرای یک ناشر و ویراستار جوان که قرار است کتاب یک نویسندۀ بداخلاق را که قبلا کتابش در زمان مدیریت پدر ناشر جوان، که حالا بازنشسته شده است، بسیار پرفروش شده بود را به پرفروش‌ترین تبدیل کند.

2.

فیلم Arrival 

3.

کتابِ به اجاقت قسم بهمن‌بیگی


"خوبه که تکرار کنید و آرا رو بالا ببرید" این رو من با صدای یه شخص خاصی خوندم :دی 

 

از همه شون متنفرم :)

 

+ در همین لحظه طبق آماری که به دست من رسید از این تریبون اعلام میکنم برنده ی قطعی انتخابات با اختلاف بالا این جانب هستم و فیلم لئون پیروز شد 

 

 

پاسخ:
:))

همه رو می‌بینم کم‌کم :)
ولی اولویت با اوناست که رأی بیشتری دارن.

من خیلی وقته فیلم ندیدم...اما اینا رو یادمه خیلی دوست داشتم:

ایرانی: تنهای تنهای تنها. مشق شب. نیمه شب اتفاق افتاد. چهل سالگی. رگ خواب. سرخ پوست

خارجی: glass castle الان فقط یادمه. فیلمای جیم جارموش هم ارام و عمیقن. broken flowers مثلا قشنگ بود. 

پاسخ:
مرسی. هیچ کدوم رو ندیدم تا حالا
آرام و عمیق و به فکر فروبنده‌ها تو اولویتن
۰۲ آذر ۰۰ ، ۲۰:۰۸ مهندس خانوم

فیلم منصور رو ببین فکر می کنم خوشت بیاد. تازه اکران شده

پاسخ:
آره درست فکر می‌کنی ^-^
ایشالا در اولین فرصت

چه جالب منم همین اواخر شنای پروانه، خورشید و یدو رو دیدم و هر سه رو دوست داشتم

ایرانی منم تنهای تنهای تنها، سرخپوست، نیمه شب اتفاق افتاد، چندمترمکعب عشق، خسته نباشید،یتیم خانه ایران،شعله ور، رگ خواب، قصر شیرین فعلا یادمه...

خارجی هم پارازیت، خانواده فوری، میان ستاره ای، جاذبه، مسافران فعلا یادمه... آهان یه فیلمم بود مهتاب وبلاگ تلاجن معرفی کرده بود دوست داشتم زندگی میان کوهستان فوشان فکر کنم اسمش بود...

پاسخ:
مرسی. چه پیشنهادهای متنوعی ^-^

اگه دنبال قلقلک ذهنی هستی منم پلتفرم رو پیشنهاد می‌کنم که آرا رو بالا ببرم ؛))

پاسخ:
مرسی. آره وقتی چند بار از چند نفر می‌شنوم راغب‌تر می‌شم به دیدنش

رای ما رو دزدیدن خانوم محترم . انتخابات رو باطل اعلام کنید 

پاسخ:
بریزیم تو خیابونا؟