پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

عید تا عید ۶ (رمز: ذ**) سنجش

سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۰ ق.ظ

یه کم از سازمان سنجش و اوضاع دانشگاه‌ها بگم براتون.

چهار ماه پیش که رتبه‌های دکتری اعلام شد، باید دانشگاه‌هایی که می‌خواستیم رو انتخاب می‌کردیم. هفت هشت تا دانشگاهو انتخاب کردم. بهشتی، علامه، مدرس، تهران، الزهرا، اصفهان، مشهد. چند روز بعد از پر کردن فرم، دانشگاه شهید بهشتی اسمشو از لیست همه‌مون حذف کرد گفت منصرف شدیم، امسال برای این رشته دانشجو نمی‌گیریم. بعدشم یه گرایش جدید اضافه کرد گفت اینو ارائه می‌دیم. ینی تازه بعد از انتخاب ما، رشته‌ها حذف و اضافه می‌شدن و باید فرم ثبت‌نامی رو ویرایش می‌کردیم.

یه ماه بعد، نتایج انتخاب‌هامون اعلام شد و دانشگاه اصفهان و شهید بهشتی دعوت به مصاحبه شدم. اون یکیا ترازشون بالا بود، نمره‌م نمی‌رسید. هزینهٔ مصاحبه‌ها رو پرداخت کردیم. مصاحبه‌ها شروع شده بود که یه سری از دانشگاه‌ها مثل شریف و تهران و بهشتی گفتن تصمیم گرفتیم ترازمونو بیاریم پایین و افراد بیشتری رو دعوت به مصاحبه کنیم. یه سری از دانشگاه‌ها مثل علامه هم تازه تصمیم گرفتن گرایش جدید ارائه بدن. ینی بعد از اعلام نتایج مصاحبه، رشته‌های جدیدی داشتن معرفی می‌شدن و تازه بعد از شروع مصاحبه‌ها ترازا رو میاوردن پایین و کارنامه‌هامونو ویرایش می‌کردن و تعداد دعوت‌شدگان به مصاحبه رو افزایش می‌دادن. و این چنین شد که یهو علامه هم دعوت به مصاحبه شدم. آیا باید خوشحال می‌شدم و گولشونو می‌خوردم؟ به‌نظرم نه. این کارشون دو تا دلیل بیشتر نداره. یا یکی که می‌خواستن قبولش کنن ترازش پایینه و ترازو به‌خاطر اون آوردن پایین که بتونه تو مصاحبه شرکت کنه، یا عدۀ کمی به مصاحبه دعوت شدن و پول پرداخت کردن و می‌خوان با این کارشون اون تعداد رو افزایش بدن. وگرنه ظرفیتا ثابت بود. اما گول خوردم و تصمیم گرفتم توی مصاحبۀ علامه هم شرکت کنم. 

نوزدهم مصاحبهٔ دانشگاه بهشتی بود و روز قبلش داشتم حاضر می‌شدم برم تهران و با کلی از استادام قرار ملاقات گذاشته بودم و با دوستام برنامهٔ ناهار و پارک و سینما چیده بودم که از دانشگاه مذکور زنگ زدن گفتن مصاحبه موند برای ده روز دیگه. فردا نیاید. ینی می‌خوام بگم اینا حتی چند ساعت قبل از مصاحبه، زمان مصاحبه رو هم تغییر میدن. ینی ثبات موج می‌زنه تو تک‌تک تصمیم‌هاشون.

۹۸/۰۵/۲۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)