پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

از مزایای داشتنِ وبلاگ میشه به بهره‌مندی از آرا و نظرات دوستان و همفکری باهاشون اشاره کرد. مثلاً عکس اتوتو (ututo = اتویت را) پست می‌کنی و می‌پرسی این صفحۀ فلزیش که دو تا سوراخ ریز هم داره برای چیه و به چه دردی می‌خوره و به چه کاری میاد. بعد ملت کامنت می‌ذارن میگن این صفحۀ فلزی چیه و به چه دردی می‌خوره و به چه کاری میاد. الانم یه چیز دیگه پیدا کردم که اینم نمی‌دونم چیه و به چه دردی می‌خوره و به چه کاری میاد و گفتم بیام عقلامونو بریزیم رو هم بلکه فهمیدیم چیه و به چه دردی می‌خوره و به چه کاری میاد. 

از کَنِدَع پیام داده منم یه مانتو عین این مانتوت تو عکسی که با حاج خانوم گرفتی دارم. می‌پرسه جیبای گنده داره؟ میگم آره. میگه از جیباش نوار آویزونه؟ میگم آره. میگه کاربرد اون نوارها رو کشف نکردی؟ میگم نه :)) ولی داداشم میگه دستگیره است؛ که بگیرم بکشمت این ور اون ور. میگه منم نمی‌دونم کاربردشون چیه. می‌پیچوندم دور دستم، دستمو می‌کردم تو جیبم که نگیرن به جایی. میگم معمولاً گیر می‌کنه به گوشۀ میز و صندلی و هر بار یاد این بیته می‌افتم که دست در دامن مولا زد در، که علی بگذر و از ما مگذر. میگه عه منم، دقیقاً منم :)) استیکر جغده که از خنده اشکش درومده رو می‌فرستم براش و ذوق می‌کنیم از این همه تفاهم.

حالا کسی می‌دونه این نوارهایی که از جیبای مانتوی مذکور آویزونه برای چیه و به چه کاری میاد و به چه دردی می‌خوره؟ پنج شش سالی میشه که درگیرم باهاش. جیباش تو اون عکسه معلوم نیست؟ خب پس بذارین یه عکس دیگه نشونتون بدم.



+ می‌گم تو رو خدا یه کم سطح توقعتونو از پستام بیارین پایین یه چند تا پست غیرفاخر و خز و خیل این مدلی هم بذارم خب. هی هم نگین تولید محتوای مفید کنم. ماشین محتوای مفید تولید کن که نیستم :|

۹۷/۰۸/۱۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

جولیک

نظرات (۳۶)

مهم تر از اون دستگیره ها، اون استیکر صاعقه ست :)))
پاسخ:
این استیکره که از بدو تأسیس وبلاگم رو عکسام بوده و گفتم رو عکس اعلامیهٔ فوت و سنگ قبرمم همینو بزنن
مثلاً گذاشتن اگر بند کفشت پاره شد ازش به عنوان بند کفش استفاده کنی، یا اگر کسی مجروح شد به عنوان باند ازش سود ببری، یا اگر سرما خوردی و دستمال نداشتی جداش کنی و کاربرد دستمال رو پیدا کنه، یا اگر داشتی می‌افتادی توی جوب و مردی خواست بگیردت اون نوار رو بگیره و نجاتت بده. 
فعلاً همین چندتا به ذهنم رسید. :)
من ده تا تگ به خاطر اون مورد اتو طلب‌کار نیستم؟:d
پاسخ:
از این بُعد اگه به قضیه نگاه کنیم میشه باهاش قتل هم مرتکب شد و برای اینکه ردّ انگشتا نیفته رو گردن طرف، انداختش دور گردن فرد و فرد رو باهاش خفه کرد :))
من پست اتو رو سال ۹۲ تو بلاگفا گذاشته بودم و از اون موقع هم به یه عده تگ بدهکارم؛ ولی چون بلاگفا پوکید و کامنتاشون پرید و خودشونم دود شدن رفتن هوا، الان تگاشونو باید بندازم صندوق صدقه که رد مظالم بشه
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۲:۲۲ شهـــ ـــرزاد
واسه تزئینه بنظرم. میتونی پاپیون بزنی مثلا ؛))
پاسخ:
نه انقدر طویله که قابلیت پاپیون شدن داشته باشه نه انقدر کوتاه که بشه به چشم تزئین نگریست. قشنگ معلومه هدفی پشتش بوده که اونجا تعبیه‌ش کردن
ما از این پستای خز و خیل بیشتر دوست اتفاقا :)) مث قدیما میشه وبت
پاسخ:
همه‌ش تقصیر شما خزوخیل‌دوست‌هاست که دور و بر منِ خزوخیل‌نویس رو خالی می‌کنین و منو با خوانندگان فخیم و فکور تنها می‌ذارین، بعد من فکر می‌کنم همه‌ش باید چیزای فاخر و خفن بنویسم و دیگه روم نمیشه از خواستگارای نوهٔ زری خانوم که مامانش اومده تحقیق راجع به ششمی که در خیابانی که ما می‌زی‌ایم می‌زید و با ذوق میگه اینم اگه رد کنم از بعد محرم ششمیه که رد کردم بنویسم (همهٔ این چند خط یه جمله بود :|). هر موقع هم می‌خوام بیام غر بزنم به جون این خانومایی که متر و ترازو می‌گیرن تو مجلسای زنونه و دخترای مردمو سبک سنگین می‌کنن از این خواننده‌های فخیم و فکور خجالت می‌کشم. ولی خب الان حضورت قوت قلب داد بهم. تو پستای بعدی تباه‌تر از این عمل می‌کنم :)))
اصن شوما هرجور بنویسی ما میخونیم!فقط شوما بنویس!:-دی

پاسخ:
بله بله صد البته که ارادت خالصانهٔ شما یاران و مریدان پیش‌تر ثابت شده و واقفم که شما همه جوره هوای ما رو داری :)
عه منم یه دونه از این مانتوها دارم فقط اون خونه‌هاش که به قرمزی میزنه برای من به قهوه‌ای میزنه، یعنی کلا مال من ترکیب قهوه‌ایه :)
ولی منم کشف نکردم این بندها مال چیه:/

+اومدن به تو هم گفتن مفید و هدفمند بنویس و اصلا هدفت از این پست‌ها چیه؟! به منم یکی گفت، اصلا احساس بی‌هدفی کردم:( :/
پاسخ:
من یه لباس مجلسی داشتم، یه جایی بین آستین و یقه‌ش، البته دکلته‌طور بود و آستین و یقه نداشت :دی منظورم یه جایی از لباسه که از پشت روی کتفه :| نمی‌تونم دقیق آدرس بدم :| عکسشم نمیشه آپلود کرد خدایی. خلاصه این تو اون قسمت یه نوار بی‌رنگی داشت به طول بیست بیست و پنج که هر چی بررسیش کردم و نشون هر کی دادم نفهمید برای چیه. منم کندمش انداختم دور :|

آره یه چند تا بلاگر هستن رسالتشون تو ذوق زدنه. بعد منم نمی‌خوام تو ذوقشون بزنم بگم آقا اینجا از اولشم خز و خیل بود و از بدو تأسیس دور هم با خواننده‌ها می‌نشستیم سبزی پاک می‌کردیم و شما اگه دنبال محتوا می‌گردی برو یه وبلاگ دیگه :|
تا جایی که میدونم اونا برای اویزون کردن روی گیره است، که راحت بشا اویزونش کرد :)

اره، کلا احساس کردم زرد که هیچ‌ نارنجی می‌نویسم، حالا درسته هدفمند نمی‌نویسم ولی این دلیل نمیشه بیان بهم بگن و تو ذوقم بزنن خب :/ :))
پاسخ:
آخه آویزون شدن یه لباس سنگین از سطع مقطع چند میلی‌متری به اون نقطه فشار وارد می‌کنه و کج و کوله‌ش می‌کنه. نواره خیلی باریک بود. کمتر از نیم سانت حتی. بعد فکر کن از گیره آویزونش کنی. بعد موقع پوشیدنم معلوم میشد. حس می‌کردم باید حتما دستمو از توش رد کنم ولی نمیشد. کندمش خلاصه. آویزونم نکردم. تا کردم گذاشتم تو کمد.
والا تا جایی که میدونم و حتی پرسیدم گفتن برای اویزون کردن سر رگاله :) اره میدونم خیلی باریکه ولی تحملش خوبه :)
بعضی لباس‌ها کنار حلقه آستین و ایناشون دارن :)
پاسخ:
اصن بذار عکسشو نشونت بدم :))))

۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۵:۱۴ نیمچه مهندس ...
کیفیت عکسه پایین بود،هر چی هم توضیحاتو خوندم نفهمیدم لبه ی بالایی جیبه یا پایینش که بسته س.اگه بالاست که واسه بستن جیبه.مثل کیسه های پول قدیمی که نخشو میکشیدن بسته میشد.اگه هم پایینه که واسه اینه که بکشی چین بیفته قشنگ شه.من یه شلوار تو خونه ای هاوایی طور داشتم همین طوری بود.واسه وقتایی که میخواستم پاهامو بشورم یا آب بازی کنم جواب بود.
پاسخ:
فرض کن طول و عرض جیب 15 سانتی‌متره. حالا یه نوار 30 سانتی رو تصور کن که از قسمت پایینِ جیب این ور و اون ور ضلعش دوخته شده.
این عکس باکیفیت‌تره :دی

ئه من دقت نکرده بودم به این مانتو :))))
منم لنگه همین رو دارم، مانتوی مشکی و قرمز چهارخونه که البته یقه‎ش فرق داره، ولی جیبای گنده داره و دقییییییییییییییییییییقا همین نوارا ازش آویزونه و خلاصه منم سوال دارم از حضور خوانندگان وبلاگ شیخ :دی
 
چیزی فهمیدین منم روشن کنین تو رو خدا، بارها با این نخا به دستگیره درهای مختلف گیر کردم و سوژه دادم دست بقیه :دی
پاسخ:
اینم یقه‌ش کج و کوله و شله هاااا. تو عکس معلوم نیست زیاد. مال تو هم همینه :)))
کامنتا رو پیگیری کن شاید به نتیجه رسیدیم تا شب. 
میدونم ولی به جان خودم همه میگن برای اویزون کردنه،خودمم تو لباس فروشی دیدم اقائه با همین اویزونش کرده بود :/
خودمم به شک انداختی الان :)))
پاسخ:
آخه اینا حلقه‌های بسته‌ای که نه دست آدم از توش رد میشه (محیط مچ من سیزده سانته که رد نشد) نه آویز لباس رو میشد داخلش کرد. بعدشم وقتی آویزو میشه مثل مانتو و کت از توی لباس رد کرد، حلقه چرا؟!
شایدم آویزش باید خاص باشه
کندمش خلاصه :)))
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۵:۵۰ ابوالفضل ...
جالبه! از من توقع نداشته باش بدونم:)))
ولی خب احتمالا طرح اولیه یک کاربردی داشته و این یکی تقلید بدون کاربردشه! آخه می‌دونی بعضی پیراهنای مردونه داخل آستینشون یک بند جا دکمه‌دار دارن تا وقتی آستین رو تا می‌زنی و می‌دی بالا به دکمه‌ای که وسط آستین تعبیه کردن وصل بشه و نگه داره قسمت تا شده رو. اما اخیرا یک پیراهن خریدم که اون بند رو داشت ولی بدون سوراخ و حتی بدون دکمه‌ای روی آستین!!!
چون داخل آستینم هست جنبه‌ی ظاهری هم نداره :/
پاسخ:
آره اینم محتمله :)) منم یه مانتوی تابستونی دارم این بندو از تو داره ولی وقتی تا می‌کنم آستینو، بندش به جایی بند نمیشه. ینی نمی‌تونه بشه
منم یکی از این ها دارم، البته داشتم، چون هفته ی پیش دادم رفت:)
به نظر من کاربرد خاصی نداره برای قشنگیه مثلا
تزئین و اینا
ی ذهنتون رو درگیرش نکنین :)
پاسخ:
این که چیزی نیست :)) ذهن من درگیری یَک چیزایی میشه که یه وقتایی خودم از خودم خواهش می‌کنم که بی‌خیال بشه :|
ولی خوبه که سرسری نگذری از چیزای کوچیک و ته توی همه چیو دربیاری :دی
اونجا هم برگ ریزون داره مگه؟!
پاسخ:
بله. چرا نداشته‌ باشه؟ 
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۷:۱۳ 🔹🔹نیلگون 🔹🔹
نتیجه ی اخلاقی ماجرا اینکه:
مانتویی نخرید که روی جیبای گنده ش ؛ بند داشته باشه :d
پاسخ:
کاش مانتوها هم مثل یخچال و کامپیوتر و چرخ خیاطی و این جور چیزا، دفترچه راهنما داشتن :))
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۸:۰۸ آسـوکـآ آآ
دقیقا چند روز پیش رفتم مانتو بخرم دیدم یه بند به آستینش از بالا به پایین دوختن! نفهمیدم کاربردش چیه و نخریدم :|  اما هنوز ذهنم درگیرشه :|
پاسخ:
:))) گیر یه مشت طراح لباس بی‌تدبیر افتادیم که برای خوشگلی کلی چیز میز آویزون می‌کنن از محصولشون و گرفتارمون می‌کنن
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۸:۲۹ آشنای بی نشان
چه قدر یه پست میتونه سطحی و غیر فاخر و مبتذل و ابدوغ خیاری باشه:)))
پاسخ:
و یه خواننده چقدر می‌تونه سطحی‌نگر و ظاهربین و خنگ باشه که ندونه پیام پست همونی بود که تو عنوان بیان کردیم و بقیه‌ش کشک و پوششه :)))))
+ برای بقیه: ایشون مزاح می‌فرمایند. دعوا نمی‌کنیم.
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۸:۳۰ اجاره آپارتمان مبله در تهران
سر نوارای آویزونو دونستید به ما هم بگید :)))
___________________________
اجاره آپارتمان مبله در تهران
https://eskanbama.com
پاسخ:
وااااااای شما هنوز از پست مشهد تا حالا آپارتمان مبله اجاره می‌دین؟ :)))
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۹:۰۳ جناب منزوی
اگه معضله با قیچی کردن مشکل حل میشه :)، مثله آپاندیس می مونه که تا به حال کاربردش مشخص نشده :)
من یه کاپشن داشتم که از همین نوارا دو طرف جیبش بود، با سرعت حرکت میکردم و بدبختی به یه جا گیر میکنه و با همون سرعت ترمز میگیرم، اعصاب نمی مونه :/
پاسخ:
:)) درد مشترک داریم انگار. آره با قیچی می‌تونستم ببرم. اصن چه اهمیتی داشت بیام پستش کنم. 
ولی از این زاویه به قضیه نگاه کنید که یه موضوعی پیدا شده که ذوق منو برانگیخته. و همین کافیه :)
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۹:۲۱ نیمچه مهندس ...
:))
نقاشی شو!
من فکر کردم از داخل درز جیبت رد شده.با این حساب کاربردی نیست.فقط تزئین یا یه طراحی دزدی و ناقصه.بکنش بره.
ولی اون بندی که فرشته گفت دقیقا همون کاربرد رو داره.دیدی بعضی چوب رختی پلاستیکی ها قسمت پایینش یه جور گیره داره؟این بندها واسه آویزون کردن به اونجاست.چون بعضی جنس لباس ها روی چوب رختی نمی مونن.

پاسخ:
:))) از نوادگان پیکاسو هستم من
نه از بیرونه این نوار

آره اینم رو بند نمی‌مونه و تا می‌کنم می‌ذارم تو کمد. از اون چوب‌رختیای گیره‌دار هم دارم. ولی اگه قرار بود از گیره آویزون کنم نیازی نبود حلقوی باشه این نوار. اگه یه خط بود هم میشد گیره رو به اون خط وصل کرد. این حلقوی بودنش عجیبه. و خط محتمل‌ترین حدس همون آویزون کردنه
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۹:۲۲ نیمچه مهندس ...
http://felezshop.com/%DA%86%D9%88%D8%A8-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C-11
مثل این
پاسخ:
آره! میشه از اینجا آویزونش کرد. البته من کندمش چند وقت پیشا. مشکلم با آویزون شدنش این بود که لباس کش میومد. چون سطح مقطع اتصال نوار و لباس باریک بود و فشار روی اون نقطه زیاد بود.
حالا یه شلوار خونگی هم دارم اونم عین همین نوارو داره :))) شلوار خونه استاااا! شلوار مهمونی هم نیست. اون وقت برای اونم نوار گذاشتن آویزونش کنم؟

کمربند ایمنی برای محتویات موجود در جیبتون هستش گویا😂😂😂



پاسخ:
شُله آخه :))
شما یه من مبهم جدید هستید یا همون من مبهم سابق؟

خوب کمربند ایمنی در حالت عادی شل هست دیگه. 🙂
من مبهم سابق؟ اصلا فکر نمیکردم منو بشناسین. حدودا سه سال پیش بله وبلاگ داشتم، اگه منظورتون همون باشه بله.
خود خودشم، همونی که منظورتونه(با ریتم بخونین)

پاسخ:
نه. منظور من این من مبهمه:
شما اینی؟

متاسفانه بنده ایشون نیستم

پاسخ:
من در حال حاضر شصت تا وبلاگ می‌شناسم اسم نویسنده‌شون منه :))) دو تاشونم من مبهم :)))
در انتخاب اسم خلاق باشین خب
به نظرم دیگه بعضی لباسا اینقدر دری وری بهشون هست که به اینی که به جیبته راضی بشی 😂 واقعن. 
بعد مرسی که سری پستای غیر فاخر رو اغاز بنمودین، واقعن نیازمند بودیم :دی
پاسخ:
:)) راضی نباشم چه کنم
از شما هم مرسی
حتی منم از همین تونیکا دارم:دی 
بندهاش برا تنگ کردن دهنه جیبن دیگه. نیستن؟
پاسخ:
نه آخه قسمت پایین جیبن. حالت کشی هم ندارن که محکم کنن دهنهٔ جیبو
۱۲ آبان ۹۷ ، ۲۲:۳۸ نیمچه مهندس ...
من رفتم سرچ کردم.اون حلقه ی داخل لباسا مطمئنا واسه همین کاره.در مورد شلوار خونه ت فقط میتونم بگم یا خیلی با کلاسی و شلوار بیرون ملت رو جای شلوار خونه میپوشی یا هم که دوباره تولید کنندگان محترم یه چیزی دیدن و بدون توجه به محل استفاده ش کردن.
پاسخ:
:))) وای خدا هر چه من دیوانه بودم خواننده‌هایم بیشتر. رفتی سرچ کردی :))
نه من باکلاس نیستم :))
اون موقع که تهران بودم، شلوار خوابگاه و دانشگاهم یکی بود. صبح تا شب دانشگاه بودم. بعد که برمی‌گرشتم عوض نمی‌کردم و با همون می‌خوابیدم و صبح با همون می‌رفتم دانشگاه. داستان داشتیم با این شلوارام. وقتایی که چند روز می‌رفتم خونهٔ اقوام، هی می‌گفتن شلوار خونه نیاوردی راحت نیستی. بعد من می‌گفتم به پیر و به پیغمبر شلوار بیرون و درون من یکیه
میگم شاید تعبیه کردن برای خانم های بچه دار! بچه عوض گرفتن گوشه مانتو مادر، بند جیبشو بگیره:)))
پاسخ:
وای وای وای وای مضراب فکر کن دو تا بچه این ور و اون ور جیبتو بگیرن. دلم ضعف کرد :))) این گوگولی‌ترین و اصلی‌ترین کاربردشه. اصن این مانتومو نگه‌می‌دارم برای وقتی که نسیم و امیرحسینم تازه شروع کنن به تاتی تاتی کردن و بندهای جیبمو بگیرن که نیفتن :دی
من از شما معذرت میخوام، چشم به مسئولین میگم رسیدگی کنه. 
پاسخ:
از من چرا؟ :)) شما هر اسمی دوست داری روی خودت بذار. ما هم سعی می‌کنم اشتباه نگیریمتون با من‌های دیگه
چند وقت پیشم جولیک یه پست بامزه راجع به انتخاب اسم برای وبلاگ نوشته بود. دوست داشتید بخونید:

:-ماچ
:-آیکون بهار خجالتی

پاسخ:
ماچ متقابل :))
جالب بود🙂
پاسخ:
:) 
۱۳ آبان ۹۷ ، ۰۱:۰۹ شهـــ ـــرزاد
پلنگ نقطه نقطه ست، در حالی که ببر راه راهه یا شیخ :)))
پاسخ:
سوال امتحان درس اخلاق مهندسی و محیط زیستمون بود این تفاوت ببر و پلنگ. کلی تفاوت داشتن که سر جلسه همه رو به زور حفظ کردم و نوشتم ولی الان هیچ کدوم یادم نیست
۱۳ آبان ۹۷ ، ۰۱:۱۵ شهـــ ـــرزاد
من یه مدت زبان درس میدادم به بچه‌ها، همین یه دونه تفاوت رو هم اونجا یاد گرفتم و چون شکلشونو روی تخته میکشیدم براشون، قشنگ ملکه‌ی ذهنم شده :))))
پاسخ:
این لباسم خطوطش درازدرازه. فکر کنم ببر این‌جوریه
منم ازینادارمدی:
پاسخ:
۹۸.۲ درصد دخترا انگار از اینا دارن :)))
۱۴ آبان ۹۷ ، ۰۱:۱۶ شهاب الدین ..
سلام
این مطلبتون نصفه شبی وادارم کرد برم یه چیزی که خیلی وقت پیش از داخل مارک شلوار نرگس پیدا کردیم رو بیارم، عکسش رو بگیرم، براتون بفرستم، شاید کسی چیزی در موردش بدونه!
http://bayanbox.ir/info/8812120238316745984/%21%21%21
پاسخ:
سلام
این برچسب ضرسرقته. لیبل RF میگن بهش. قدیما که برای مدرسه کتاب کمک‌درسی می‌گرفتم، از اینا پشت کتابا می‌چسبوندن. یه جور شناسه هست که اگه بدون اطلاع از فروشگاه و گیت رد کنید جیغ بزنه ملت بفهمن در حال سرقتید. موقع پرداخت هزینه، فروشنده غیرفعالش می‌کنه جیغ نزنه



۱۴ آبان ۹۷ ، ۲۳:۱۴ شهاب الدین ..
سلام مجدد
ممنون از توضیحتون. 
عجیبه، با این که کتاب از هر نوعش، زیاد میخریم، ولی تا الان ندیده بودم. 
لباس هم معمولا همون گیره ها رو میدیدیم. این هم لای پارچه ای که نوع شستشو رو توضیح داده بود، جاسازی شده بود. و در واقع لای دوخت بود که برامون سؤال ایجاد کرده بود. 
پاسخ:
سلام. بستگی به فروشگاه داره که از این گیت‌ها داشته باشه یا نه. اگه گیتشو نداشته باشه که دیگه برچسبم نمی‌زنه روی وسیله‌هاش.