پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۲۵- در تربیت فرزندان

يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵ ق.ظ

در راستای اون پروژه که تو قسمت شش و شش‌ونیمِ این پست توضیح داده بودم، دارم یه فایل صوتی از دبیرستان پسرانه رو برچسب می‌زنم که بدون اطلاع قبلیشون ضبط شده و توش راحت دارن صحبت می‌کنن و گاهی هم فحش می‌دن به همدیگه و معلما. البته در واقع دارن فحش می‌دن و وسط فحش دادن، گاهی صحبت هم می‌کنن. و من هی دارم لبمو گاز می‌گیرم و نچ‌نچ می‌گم حین کار و از اونجایی که تاکنون این حرف‌ها رو از مذکرهای پیرامونم نشنیدم و فکر می‌کردم تو افسانه‌ها و کتاباست فقط، در بهت و حیرت فرورفته‌ام و از وقتی هم کارام سنگین‌تر شده تایپ و واج‌نویسی فایلا رو می‌سپرم بقیه انجام بدن و خودم تقطیع و برچسباشو می‌زنم فقط. البته تایپ و واج‌نویسی ده پونزده درصد کاره و بازم بیشتر کارا رو دوش خودمه. ولی زین پس باید یه دور محتوا رو گوش بدم بعد بسپرم دوستان تایپش کنن. اینا خیلی بی‌ادب بودن. خیلی! :|

نکتۀ قابل‌تأمل قضیه هم اینجاست که دستمزد کار روی هر یک ساعت فایل صوتی، اون موقع که دلار سه چهار تومن بود هم ششصدهزار بود، الانم ششصدهزاره و احتمالاً تا ابد همین ششصدهزاره. روال کار هم از ابتدا این‌جوری بود که این ششصد تومن رو می‌دادن به یه نفر و همۀ کارو یه جا ازش تحویل می‌گرفتن. من چون درگیر کنکور دکتری بودم، همون اول کار تصمیم گرفتم کارو به چند (چهار) مرحله تقسیم کنم و همه رو خودم انجام ندم. هم تو وقت و انرژیم صرفه‌جویی می‌شد، هم اینکه اون کارایی که یه غیرزبان‌شناس می‌تونست انجام بده رو دیگه من انجام نمی‌دادم. تا حالا که این روش موفق بوده و گفتم بقیۀ سرگروه‌ها هم با این روش پیش برن. با اون روشی که اونا پیش گرفتن، بازدهیشون یک‌دهم بازدهی تیم ما هم نیست. این‌جوری تقسیم کار کردم:

مرحلهٔ اول، تایپ هر پکیج یک‌ساعته (البته طبق شیوه‌نامه): حدوداً ۵ ساعت طول می‌کشه (یک روز مهلت می‌دیم)

دستمزد = سه‌شصتم کل دستمزد که میشه ۳۰هزار تومن!

مرحلهٔ دوم، تقطیع نرم‌افزاری هر پکیج یک‌ساعته (اعصاب و روان پولادین می‌خواد، چون دقت در حد دهم ثانیه لازمه): حدوداً ۴۵ ساعت طول می‌کشه (یک هفته مهلت می‌دیم)

دستمزد = بیست‌وهفت‌شصتم کل دستمزد که میشه ۲۷۰هزار

مرحلهٔ سوم، واج‌نویسی هر پکیج یک‌ساعته (اینم طبق شیوه‌نامه): حدوداً ۱۰ ساعت طول می‌کشه (دو روز مهلت می‌دیم)

دستمزد = چهارشصتم کل دستمزد که میشه ۴۰هزار (مرحلۀ سوم از مرحلۀ اول راحت‌تره، برای همین با اینکه دو برابر زمان می‌طلبه ولی دستمزدش دو برابر نیست.)

مرحلهٔ چهارم، برچسب‌های نرم‌افزاری هر پکیج یک‌ساعته (این خیلی تخصصیه و اصل کار همینه): حدوداً ۶۰ ساعت طول می‌کشه (دو هفته مهلت می‌دیم)

دستمزد = بیست‌وشش‌شصتم کل دستمزد که اینم میشه ۲۶۰هزار

حالا من با این روش، توی چند ماه شش ساعت کار تحویل دادم و هفت هشت ساعت دیگه هم دستمه و به‌زودی تحویل می‌دم ایشالا. اون وقت بقیۀ سرگروه‌ها چند ساله!!! و واقعاً چند ساله با یه ساعت کار درگیرن و همون یه ساعت رو هم درست و حسابی تحویل ندادن هنوز. البته اون موقع که این شش ساعت رو تحویل دادم سرگروه نبودم و یه عضو معمولی بودم. ولی حالا باید سرگروه‌ها هم کارا رو به من تحویل بدن. و اعضای تیمشون امروز و فردا می‌کنن همچنان. یه سری از فایلا هم تو هارد دانشگاهه و یه ساله ابر و باد و مه و خورشید و فلک منتظرن من برم تهران اون فایلا رو چک کنم و کرونا نمی‌ذاره. یه تبصره هم باید بگم به قرارداد اضافه کنن که هر کی تو فلان مدت کارو تحویل نداد به یکی دیگه می‌سپریم و دیگه ازش قبول نمی‌کنیم. خب کاری که تو دو سه هفته میشه انجام داد رو چرا انقدر لفتش می‌دن؟ :| و از اونجایی که هر بار شیوه‌نامه به‌روز شده من مجبور شدم کارامو چندین بار تصحیح و به‌روز کنم و بقیه‌ای که پولاشونو گرفتن کاراشونو دیگه به‌روز نمی‌کنن (البته حق هم دارن، چون تعهدی از این بابت ندارن) باید اینم بگم تو قرارداد اضافه کنن که اگه مثلاً تا فلان مدت شیوه‌نامه تغییر کرد، یه بار کارو با شیوه‌نامۀ جدید به‌روز کنن و از بار دوم به بعد دستمزد اضافه بگیرن بابت تصحیح و به‌روز کردن کاراشون.

و دیگه اینکه من پیش‌تر با مکالمه‌کاوی و بررسی رفتارهای زبانی دخترای خوابگاه دورۀ ارشدم تصمیم گرفته بودم دخترامو نفرستم خوابگاه که بی‌ادب نشن. الانم تصمیم گرفتم پسرامو نفرستم مدرسه :| :)) :|


اینم چند وقت پیش دیدم تو خیابون

۹۹/۱۲/۱۰
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امیرحسین (طوفان سابق)

خاطره

نسیم

چهارمی

نظرات (۶)

سلام. منم به دلیل آموزش مجازی بچه‌ها و اینکه با شماره من پسرم عضو گروه کلاسشونه با اصطلاحات پسرهای ۱۵ ساله آشنا شدم و کلا هر روز با چشمهای از حدقه بیرون زده می‌‌گم چرا اینا اینقدر بی‌ادبن!!

پاسخ:
سلام
این فایله فضای بعد از امتحانه و از این رو، معلمو به فحش کشیدن. بینشون یه پسره هست هی می‌پرسه جواب فلان سؤال چند شد و چی بود و کجای کتاب بود؟ اون امیرحسین منه :))
۱۰ اسفند ۹۹ ، ۱۴:۳۱ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

اوضاع مدارس محلات فقیر نشین خراب‌تر از اون چیزی هست که متصورین. :| :|

اگه این کار ها رو و این شیوه کار در یک شرکت دولتی بوداحتمالا از سمت همکاران بایکوت می شدین :| از بدی های اقتصاد دولتی.

از طرفی هم دستمزدهایی که نوشتین باور کردنی نیست با این اوضاع نابسمان اقتصادی :\

پاسخ:
با اینکه استادم تأکید داشت محل تقریبی ضبط هم ذکر بشه چیزی ننوشتن تو اطلاعات فایل.
این کار برای درآمد نیست. در واقع شغلمون نیست. برای همین اعتراض نمی‌کنه کسی. بیشتر به درد تحقیقات و مقاله‌های خودمون می‌خوره. ولی چون دانشگاه هم سود می‌بره از کار ما، و بعداً بقیه هم از پیکره قراره استفاده کنن، رایگان کار نمی‌کنیم و از بودجهٔ پژوهشی دستمزد می‌گیریم. هر چند، بازم دلیل نمیشه دستمزدها انقدر کم باشه.
۱۱ اسفند ۹۹ ، ۰۰:۲۴ شلغم لبو زاده

سلام

من فقط اومدم یه "خدا صبرت بده" به تقطیع کارتون (!) بگم و برم؛ یادمه واسه یه فایل نیم ساعته داشتم جان به جان آفرین تسلیم می‌کردم...

یادم میاد تمام اعضا و جوارحم تیر میکشه

پاسخ:
سلام
از صبح تا حالا اون شش هفت دقیقه دبیرستانو تقطیع کردم با سه چهار دقیقه مطب دندون‌پزشکی. خسته‌ترین موجود عالمم الان.
قیمتای دندون‌پزشکی چقدر گرونه :| یارو عصب‌کشیش با نمی‌دونم ترمیم چی یک و شیشصد هفتصد شد. تازه قرار شد بعداً بیاد هشتصد تومنم بده روکش کن. یه چیزی هم گفت که تخصصی بود نفهمیدم برچسب ابهام زدم :|

همانا این توییت حق مطلب رو ادا می‌کنه D:

 

« توی خوابگاه پسرونه، گوشی هر کی زنگ بخوره اول به هم اتاقیاش میگه بچه ها یه لحظه فحش ندین؛ استثنا هم نداره!

# جالینوس # »

پاسخ:
:))) تو اون فایله یه پسره بود همه‌ش سؤالای درسی می‌پرسید. حس می‌کنم گوشی تو جیب اون بود و اون داشت ضبط می‌کرد. چون تنها کسی بود که تا آخرش فحش نداد :|

سلام

چه کار جالبی دارین😁

حرفهای محیط رو میشنوید بعد تحلیل میکنید:)) خیلی جالبه!

تقطیع نرم افزاری صوتها با چه نرم افزاری انجام میشه؟ شاید بعدا بتونم توی این قسمت کمکتون بکنم‎(:‎

پاسخ:
سلام
با شادی تگر. یکی از بچه‌های دانشگاه اسبقم نوشته برنامه‌شو. اسمش شادی بود. الان ایران نیست و نواقص برنامه رو درست نمی‌کنه :| 
برای برچسب زدن باید تسلط کافی روی مباحث زبان‌شناسی داشته باشی ولی تقطیع رو فکر کنم بتونی. که البته اونم در این حد دانش می‌خواد که بدونی جمله کجا تموم شد.
۱۱ اسفند ۹۹ ، ۱۰:۱۷ شلغم لبو زاده

اوه. دندون پزشکی هم فک آدمو مورد عنایت قرار میده هم جیبشو

اینجا هر دکتری فقط یه کار بخصوص رو انجام میده، ینی واسه یه عصب کشی باید شونصد جا بری. هر دکتری هفتصد هشتصد ازت میگیره و در پایان با جیب هایی پر از خالی به خونه بر میگردی

راستی خسته نباشی:)

پاسخ:
یه بارم یه فایل تو املاکی داشتم و در جریان قیمت زمین و خونه قرار گرفتم و مغزم سوت کشید.