پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

چگونه با دو بسته پاستیل حاوی سه حرفِ A، دو حرفِ B، یه دونه C، سه تا D، سه تا E، یه دونه F ،G و J، دو تا M، سه تا N، یه دونه O، دو تا P ،R ،S ،U، هفت تا X، یه دونه Z و بدون H ،I ،K ،L ،Q ،T ،V ،W و Y و نیز تعدادی دیگر به شکل ارّه و قیچی و انبر و تبر و گیره و میخ و چکش تولد جولیک را تبریک، تهنیت و شادباش بگوییم؟ 

شما می‌توانید یکی از Nها را پی‌دوم رادیان معادل با 90 درجه سانتی‌گراد :دی خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخانده و یک Z دیگر علاوه بر آنچه داشتید تولید کرده، حرف خ را به تبعیت از الفبای آوانگاری بین‌المللی IPA با X نمایش داده، از چکش برای نمایش حرف T، از تبر به عنوان L و از ارّه به عنوان I استفاده نموده، بدینسان محدودیت‌ها را دور زده یا یکی‌یکی، دوتا دوتا و سه‌تا سه‌تا از سر راهتان برداشته و تولد وی را تبریک بگویید. باشد که زادروزش فرخنده گردد.



۹۶/۱۰/۲۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

جولیک

نظرات (۳۱)

هممم
مهندسی طور محدودیت ها را برداشتین....
باز خوبه شما پاستیل تولدش رو می خورید....
نصیب ما فقط یک پست   گوفش ، گوفش گوفش بود .😂😂😂😂
پاسخ:
:)))) گوفش گوفش خالی نبود که. یه آهنگم ضمیمه‌ی گوفش گوفش کرده بود :دی
عه گفتم گوفش گوفش یعنی چی ها! من برم تبریک بگم :-)))
پاسخ:
یه چیزی تو مایه‌های دوپس دوپسه این گوفش گوفش :))
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۰:۵۱ ابوالفضل ;)
می گن محدودیت خلاقیت می آره همینه!
پاسخ:
اوهوم. موافقم. برای همین میگم بذارین این تحریما بمونه :دی اصن تحریم خیلی هم خوبه :)) خلاقیتمونو شکوفا می‌کنه :دی

آخرین باری که پیش از این، به مغزم فشار آوردم و خلاقیت به خرج دادم، وقتی بود که بلاگفا باز نمیشد و منم موقتاً رفته بودم بلاگ‌اسکای. نمی‌تونستم به خواننده‌هام بگم آدرس جدیدم چیه. چندین روز با خودم فکر کردم و بالاخره به این نتیجه رسیدم که آخرین عکسی که برای آخرین پست بلاگفا آپلود کرده بودمو دوباره آپلود کنم. در واقع یه چیز دیگه روی همون لینک و آدرس عکسی که منتشر شده بود. وقتی این کارو کردم دیدم عکسه عوض شد. منم متن پیاممو (آدرس جدیدمو) رو یه صفحه به همون ابعاد عکس نوشتم و آپلود کردم روش.
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۱:۲۲ آسـوکـآ آآ
مبارکا باشه :)
پاسخ:
ایشالا صد و بیست ساله بشه و هر سالم برام پاستیل و شکلات بخره تولدشو تبریک بگم باهاشون :دی
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۱:۳۱ آسـوکـآ آآ
وای بر تو
که رفاقتت بوی شکلات و پاستیل میده :D
پاسخ:
:)) شرمم باد
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۱:۳۴ آقاگل ‌‌
اونا که زیر عکس ریخته چیه؟ کاغذه؟ روزنامه است؟ رومیزیه؟ 
.
تولد جولیک مبارک باشه. :)
ان‌شالله 120 سال براش تو وبلاگ جشن بگیری:دی
پاسخ:
کاغذ کادوئه. جهت خوشگل‌سازی فضای پس‌زمینه
ایشالا سری بعد با پاستیل نوشابه‌ای تبریک بگم :دی
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۱:۴۱ ابوالفضل ;)
خب به ذوق و شعور طرف هم بستگی داره تا محدودیت خلاقیت بیاره یا نه. شما حکومت ما رو با خودتون مقایسه نکنید!!!

واووو عجب حرکتی زدید 😀
پاسخ:
بعد که همه‌مون اومدیم بیان، پست‌های موقتی بلاگ‌اسکایو انتقال دادم اینجا
یه دیقه وایستین برم پیدا کنم اون پستمو
ایناهاش:
عکس آخرین پست بلاگفام یه گنجیشک بود. روش این متنو نوشتم و دوباره آپلود کردم تو همون فولدرِ پیکوفایل‌.
البته بعدها بلاگفا کل پستای ۹۳ و ۹۴ رو دود کرد فرستاد هوا
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۱:۵۸ ابوالفضل ;)
خدا بگم چیکار کنه بلاگفا رو.
جدا از خلاقیت ات اون متنت هم خیلی جالب بود! 😀
پاسخ:
:( نمی‌بخشم مسئولین بلاگفا رو
چه‌قدر خوبه این :)) 

بریز تو سینی سلفون بکش روش، ببر تقدیم خودش کن. با آرزوی سالی پاستیلی.

جولیک از این‌جا هم باز تولدت مبارک ^_^
پاسخ:
والا یه ششصد هفتصد کیلومتری تا خودش فاصله دارم
بعدشم اینکه برنامه‌ریزی کردم تا کنکور هر شب یکیشو بخورم هی استرس بگیرم که دارن تموم میشن و چیزی به روز واقعه نمونده
♪☆\(^0^\) ♪(/^-^)/☆

مچکرم مچکرم...خیلی باحال بود این....خیلی مرسیییییی!!
+پاستیل نوشابه ای یادداشت شد 😎
پاسخ:
:دی خواهش می‌کنم. قابل شما رو نداشت.
+ نوشابه‌ش مشکی باشه :)))
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۳:۱۴ آقای دیوار نویس
چه جوری نخوردین اینا رو و تا آخر پروژه دووم اوردن؟! :|
پاسخ:
دیروز شمردم و دیدم تعدادش به تعداد روزاییه که تا کنکورم مونده. هر شب یکیشو می‌خورم و سر بر بالین می‌گذارم :دی
کثر الله امثالکم :)
خدا از این رفاقتها قسمتمون کنه :)
تولدش مبارک برم که تبریک بگم :)
پاسخ:
نه نه. من تَکَم. یه دونه باشه نسرین باشه. تکثیر نشم :دی :))))
ممنون
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۴:۳۶ دست نویس
فک کنم آمریکایی ها باید تسلیم بشن بخاطر اینکه هیچ یک از تحریم ها سازگار نبود، حتی تحریم در حروف پاستیل :))
شاید باورتون نشه، من پاستیل خوردم ولی هیچ وقت به این توجه نکردم چه شکلیه، یعنی نمی دونستم به شکل حروف و یه سری ابزار هستش :)
بنده هم تولد جولیک رو تبریک عرض می کنم
موفق باشید

پاسخ:
آمریکا، آمریکا مرگ به نیرنگ تو :دی
توجه کنین زین پس
من هر موقع پاستیل می‌خورم حداقل یکی هست کنارم که میگه وااااااااااااااااای مگه نمی‌دونی با پوست خوک درست کردن اینو
بعد تا یه ساعت باید توجیهشون کنم این مُهر حلالِ روی بسته چیه
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۵:۴۵ الهام شمسی
از این تریبون تولد جولیک رو به خودش و خودت تبریک می‌گم :)
پاسخ:
اینجانب به نیابت از خودش از دوستان و دست‌اندرکاران این پست و کامنتاش سپاسمندم
خلاقیت رنگی رنگی شاد خوشمزه، با چاشنی مهربانی یک دوست :-) 
پاسخ:
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد :)
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۹:۰۷ محبوبه شب
باز بعضیا با پاستیل چش ملتو کور می کنن اصن تقصیر منه که از کادوهایی که به مناسبت تولد خاله م براشون بردم عکس نگرفتم :/ 

میگم شباهنگ جان ذهنت خیلی خلاقه ها ^_^
تولدش مبارک ان شاءالله عمر با برکتی داشته باشه : )
پاسخ:
شما عکساتو رو کن برامون، ما آمادگی خودمونو مبنی بر درومدن چش و چالمون اعلام می‌کنیم :دی
ممنون :) 
ایشالا
۲۹ دی ۹۶ ، ۱۹:۳۱ ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
عه مبارکه D:
پاسخ:
سپاس بی‌کران ^-^
اعتراف می کنم حسودیم شد به دوستیتون
پاسخ:
والا من خودمم حسودیم میشه به دوستام. یا من کسی رو دوست ندارم، یا یه جوری دوست دارم که خودمم تو کفِ صرفِ فعلِ دوست داشتن می‌مونم :دی
۳۰ دی ۹۶ ، ۰۵:۴۱ اسمان آبی
سلام
اتفاقی اوموم اینجا و ببخشید اگه نظر میزارم
فقط خواستم بگم امیدوام با کسی که براتون ماستیل خرید همیشه خوشبخت (خوشوقت) باشید.
شاید هیچ وقت این حس زیبا رو تجربه نگرده باشم اما  دلیل نمیشه از دیدن شادی دیگران هم خوشحال نشم.
در ضمن خواهرم خوشحالم که به عنوان یه بانو بجای وقت گداشتن تو اینستا و تلگرام به فکر وبلاگ نویسی هستید.متاسفانه این روز ها مشکل ما دوری از فصاهای فرهنگیه
ببخشید که تو این جمع صمیمی اینیدر خشک پیام گذاشتم
شرایط کاری و روحی و‌... اجازه نمیده امروزی بنویسم
امیدوارم همیشه موفق باشید
پاسخ:
سلام :)
ماستیل نه؛ پاستیل
میزارم نه؛ می‌ذارم
ممنونم :) ایشالا یه چنین حس خوبی نصیب خودتون. ولی جولیک دختره هاااا. لحن کامنتتون یه جوری بود که حس کردم که حس کردید که جولیک خسروئه و من شیرینم و شما فرهاد :))
البته منم تلگرام و اینستا دارم :دی فیس‌بوک و تویتر هم داشتم و در کل تشکر می‌کنم و شما هم موفق باشید.
از سایت ملایرتونم دیدن کردیم.
از تمام حضار سپاسگزارم. :دی

+من اون «من تَکَم» که گفتی رو عربی خوندم، داشتم فکر می کردم من که میشه چه کسی، تکم یعنی چی:| :)))
پاسخ:
عربیش میشه أنا واحده :))
سپاس مجدد که به دنیا اومدی :دی
مهر حلال؟! تا حالا ندیده بودم رو پاستیل ها یا شاید دقت نکردم.....
پاسخ:
تقریباً روی هر چی که شُبهه داشته باشه می‌زنن این علامتو
مخصوصاً چیزای صادراتی و وارداتی
خدایا پاستیل را از اناث سرزمینمان مگیر...😀
باید امتحان کنم ببینم همه ی اناث ایطورین کاکو یا نه ، برگشتنی پاستیل می‌خرم.😊
پاسخ:
شکلات و لواشکم بخرین.
من قبلاً لواشک خیلی دوست داشتم، یه مدتم پاستیل، یه مدت های‌بای، یه مدت رنگارنگ. خلاصه تو زندگی‌م یه دوره‌هایی بوده که عاشق یه چیزی بودم. شکلاتو همیشه دوست داشتم. ولی چند ماهه که هیچ کدومِ اینا رو اون طور که قبلاً دوست داشتم دوست ندارم. ماه‌هاست یه کارتن خوراکی تو کمدمه و خیلی وقته نرفتم سراغشون.
عجیبه برام.
جووووووولیککککک
تولدت مبارک :)
پاسخ:
تچکرات :)
ممنووووون!
پاسخ:
:)
تولدش مبارک باشه پاستیل ها رو با چی چسبوندی تو دفتر؟
پاسخ:
:) نچسبوندم. گذاشتم روش همینجوری. بعد عکس گرفتم و برشون گردوندم تو پاکت دوباره
تولدشون باتاخیرمبارک :)

خوشم میاد مث خودمی یامن مث تو منم شکلات و پاستیل و لواشک دوس دارم به ترتیب علاقمندیم الویت بندیش کردم :))

منم یه مدت ویار های بای داشتم الان دیگه نه رفتم تو کار سی سی :))

قلمت و طرز نوشتنت دوس دارم کلماتی که بکار میبری برا خواننده هم مفیده برا من که خیلی خوبه یچیزایی یاد میگیرم .
پاسخ:
ممنونم عزیزم. نظر لطفته.
آقا بذار یواشکی تو گوشت یه چیزی بگم: من به این جمله‌ی مثل خودمی و وای چه تفاهمی و وای چه شباهتی آلرژی دارم. کلاً دوست دارم شبیه کسی نباشم. هستماااا، ولی خب نگو انقدر :)))
اصن بندِ ششم این پستو بخون خودت می‌فهمی چقدر از اینایی که شبیه من باشن فرار می‌کنم:
پاستیل ها رابه پاکت برگردانده ای؟😶
ما که بودیم ، اندکی بعد رفتن جولیک در ایستگاه شریف. عکس ازشان گرفته و کارشان را یکسره می کردیم  تمام.😁

پاسخ:
آره. چند روز پیش شمردم دیدم تا کنکورم همون تعداد مونده. هر روز صبح یکیشو می‌خورم انگیزه می‌گیرم :|
چند شب موقع خواب خوردم استرس گرفتم، گفتم صبح بخورم
هاا راستی سمت ما  چپش یعنی بزغاله
کاره هم میگن
به بره هم ((  ورک ))می گن.
نمیدونم برا کدم پست بود ، ببخشید 😊😊
پاسخ:
شمام چپش دارین؟ مگه کُرد نبودی شما؟؟؟
ترکی و کردی مطلقاً ریشه‌ی مشترک ندارناااا. چپش یا واس ماس یا واس شما
بره و ورک به هم میان. «ب» و «و» طی سالیان دراااااااااااااز به هم تبدیل شدن تو زبان فارسی
+ برای پستِ قطارنوشت بود
دقیقاااا میدونم حساسیت داری فکر کردم درجواب کامنتم میگی من تکم همتا ندارم پس تو شبیه من نیسی:)))
پاسخ:
کلا اینجوری‌ام. حالا اگه پسر بودی می‌زدم به رادیکال شصت و سه قسمت نامساوی تقسیمت می‌کردم
انقدر بدم میاد از اینا که در اولین برخورد هی میخوان بگن ما خییییلی شبیه همیم که نگو!
دقیقاااا میدونم حساسیت داری فکر کردم درجواب کامنتم میگی من تکم همتا ندارم پس تو شبیه من نیسی:)))


ولی یجورایی واقعا خاصی به نظرم من عمرا بتونم 5صبح بیدارشم یا حوصله و انرژی وانگیزه و پشتکارت توهرکاری رو واقعا تحسین برانگیزه ولی درکل دوس داشتم مثل تو بودم که نیستم متاسفانه :(
پاسخ:
نه بابا خاص نیستم. تو هم قطعا ویژگی‌هایی داری که من ندارم :)
شاید مهربون‌تر از منی
یا صبورتر
یا حتی خوشگل‌تر :دی
آره  از  کرد های  هموطن هستم. :)
چپش ترکی هست.
عشایر کرمانشاه با استان همدان مراوده زیاد داشتن و از آنجا که قسمتی از اهالی همدان ترک هستن این کلمه وارد ادبیات ما شده. کامل کنم که:
میش(گوسفند ماده) رو می گیم میشنه
قوچ(گوسفند نر) رو می گیم ورن(VARAN) فکر کنم لغتی اوستایی باشه.
:)

پاسخ:
زبان شما پیوندهای عمیقی با فارسی باستان و اوستایی و پهلوی داره :)
بژی کوردستان

اصن بذارین یه آهنگ کردی معرفی کنم به افتخار شما:

اینم دوست دارم خیلی: