پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

1182- از مهارت‌هایمان بگوییم

يكشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ق.ظ

اون آزمون استخدامی دانش‌بنیان یادتونه؟ اول یه پیش‌آزمون گرفتن که با شخصیتمون بیشتر آشنا بشن. شدن. بعد یه آزمون شخصیت‌شناسی پنج‌ساعته گرفتن و بیشتر تر آشنا شدن. به همین سوی چراغ مودمون که البته چند ماهه خاموشه و بسته می‌خریم همه‌مون، پنج ساعت همین جوری چارزانو وسط پذیرایی نشسته بودم و لپ‌تاپ جلوم بود و داشتم سوالاشونو جواب می‌دادم. فکر کنم پونصد تا تست بود. بل بیشتر. سوالاشون اینجوری بود که مثلاً فرض کنید تو اداره یا شرکت تو یه جلسه نشستید و دست یکی می‌خوره و چای یا قهوه یا حالا هر چی که براتون آوردن کوفت کنین می‌ریزه روی لباستون. واکنشون چیه؟ روز اول کاری چی می‌پوشین؟ خواستین رئیستونو ببینین کجا خفتش می‌کنین و از این سوالا. چند تا؟ گفتم که. پونصد تا؛ بل بیشتر. یه آزمون عمومی و اختصاصی هم در راستای شغلی که انتخاب کرده بودیم ازمون گرفتن. تو درسای عمومی کمتر از همه درصد ادبیاتم بود. چرا؟ بی‌شعورا فقط سوال املا داده بودن. از کجا؟ از آثار مصنوع و متکلف قرن چهار و پنج هجری. بعد فکر کن ریاضی و کامپیوتر و زبان هم عمومی محسوب میشه برای اینا. درصدای اختصاصیم خوب نبود. چرا؟ چون کتابایی که باید می‌خوندمو پیدا نکردم بخونم و اصن فرصتشو نداشتم بخونم و با اطلاعات عمومی‌م جلو رفتم. بعد الان نتایج اومده و دعوت به مصاحبه شدم. کِی؟ اسفند. اگه شانس منه که روز و ساعتِ کنکورم. کجا؟ هم تهران، هم تبریز. قراره برم؟ رفتنشو که میرم؛ ولی خب وقتی معلوم نیست دکترا کجا قراره قبول شم و اصن قبول میشم یا نه، کار هم رو هواست دیگه. از اولشم رو هوا بود البته. میرم که ببینم چه جوریه و چیا می‌پرسن. یه فایل 19 صفحه‌ای هم برای هر کی فرستادن که توش در مورد شخصیت و صفات کلیدی هر کی نوشته. از اینا که میگن ISTJ هستی و فلان و بهمان. بعد یه سری پیشنهاد هم در راستای بهبود شخصیت آدم دادن به آدم. برای من اینا رو پیشنهاد دادن:



آزمونِ DISC حرف اول این چهار رفتاره: Dominance (برتری‌طلبی)، Influence (تاثیرگذاری)، Steadiness (ثبات) و Compliance (تطابق)‌. حالا چرا پست گذاشتم و مصدع اوقاتتون شدم؟ والا پیام دادن که خواهشمند است کلیه داوطلبان (اعم از کسانی که به مصاحبه دعوت شده‌اند، افرادی که رزرو شده‌اند و همچنین افرادی که به مصاحبه دعوت نگردیده‌اند) از منوی سمت راست صفحه کاربری، وارد قسمت "مهارت‌ها" شوند و کلیه توانمندی‌های خود شامل توانایی‌های عمومی و تخصصی، نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی، دانش‌های فنی، مهارت‌های فردی و اجتماعی، ابزارهای مربوط به شغل و... را در آن قسمت وارد نمایند. و من چند روزه هر چی فکر می‌کنم مهارتی جز کشتنِ سوسک به ذهنم نمی‌رسه.

۹۶/۱۰/۲۴
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۴۷)

زنی که از سوسک نترسه زن نیست که 
بلای زندگیه
قال من الحاج عبدلله جان جانِ جانان^_^
مرسی
اه
پاسخ:
:)) روزای اول خوابگاه، از مورچه هم می‌ترسیدم البته
یه همکلاسی آقا داریم یه پارچه خانم :|
ماشالله کرم پودر صورت اون از آینده من درخشان تره :/
تو آزمایشگاه بودیم که یه سوسکی طفلکی اون گوشه ی کلاس داشت حمام آمونیاک میگرفت و سقط شده بود به واقع از بوی ماده :دی
یهو یکی از دخترا جیغه هل من ناصره ینصرنی سر داد که مامااااان سوووووسک
و خب همونجا یکی از پسرا با دست شپلق زد روش و جنازه رو به کتلت تبدیل کرد ! اه کصافد حالم بد شد
اون آقای پ.م هم با ما دخترا جیغ زد که وایییییییی سوسسسسسک استا من از سوسک میترسم :|
من O_o
پسرا  [سر کشیدن تمام اسید های موجود]
دخترا -__-
استاد :/
خوده سوسکه :|||||
پاسخ:
:)) لابد دستپختشم حرف نداره و پارک دوبلم بلد نیست
الان ملت میان شعار زنان علیه زنان گویان، کامنت‌دونی رو با خاک یکسان می‌کنن

سقف توقع من از مرد آینده‌ام باز کردن شیشه‌ی سس و ربه. همین قدر قانعم :))
خب دیگه 
مرسی از پست بی محتوات :| یِرخی یرخی یچی گفدی که گفده باشی که خب وبلاگ خودته و بمن ربطی نداره ولی خب خعلی بی محتوا بود :دی
روحیه نقادانه داشته باش بیین حسن جون گفته امام دوازدهمم میشه نقد کرد تو که دیگه اصن زیر پونز از عرایض حسن جان موندی بااین حساب :دی 
اودافز
پاسخ:
پستم سوالی بود. گفتم مهارتاتونو بگین بینم چه کوفتی باید اینجا بنویسم
#جدی

سیاسی نکن بحثو :))
نمیدونم ولی خیلی خوب ابروهاشو خط میندازه همچین کَته کلفت و تمییییز اصن یه وضی ک نع چند وضی باهم
برا عروسیم ابروهام میندازم زیر دست آقای پ.م 

پاسخ:
اون وقت من وقت و حوصله ندارم برم موهامو شونه کنم :(((
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۱:۳۷ ابوالفضل ;)
واویلا. من رو یاد اوایل جوونی انداخت و مراحل مصاحبه م توی یک نهاد (...) که خب خودم انصراف دادم وسطاش.
پاسخ:
من عاشق مصاحبه‌ام :|
این چهارمین مصاحبه‌ی جدی منه
اولیش، مصاحبه‌ی دکتر حداد بود برای ارشد
دومی مصاحبه‌ی دکتر بهشتی برای کارم تو ایرانداک
سومی مصاحبه‌ی یه حاج آقا برای حوزه‌ی شریف که رد شدم :(
این چهارمیه
اگه دکترا قبول شم، مصاحبه دکترا میشه پنجمی
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۱:۳۹ پـــــر ی
چه چیزایی آدم به چشم خودش می بینه :)
پاسخ:
من خود به چشم خویشتن، دیدم که جانم می‌رود
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۱:۵۰ آرزو ﴿ッ﴾
از وقتی وارد دانشگاه شدم و می‌بینم خودم باید خودم رو نشون بدم و ازم می‌خوان که از توانایی‌ها‌م بگم؛ گاهی هوس می‌کنم دوباره برگردم به بچگی و این وظیفه محول بشه به والدینم که استعدادهای فرزند گل خود را کشف و شکوفا کنند! اونا یه‌ذره اعتماد به نفس کاذب میدن حداقل! :)
پاسخ:
من هر موقع رزومه میخوام پر کنم حس می‌کنم دارم از خودم تعریف می‌کنم
همیشه اولش می‌خوام بنویسم حمل بر خودستایی نباشه هاااا ولی فلان چیزم بلدم مثلا
من همون توانایی کشت سوسک رو هم ندارم :|
برو خداتو شکر کن همینو داری D:
پاسخ:
:)) مهارت چندشیه :)))

یعنی الان مهارت های شخصی که دارم رو بنویسم؟
پاسخ:
آری
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۱:۵۴ آرزو ﴿ッ﴾
پختن کیک بدون فر و نوشتن پست‌های طولانی ولی جذاب هم از مهارت‌هاته‌ها! :)
پاسخ:
:)) آره آره
چرا من سمت راسته اینجا منوی کاربری و مهارت ها و اینا نمی بینم ؟!
پاسخ:
نمکدون! سمت راست منوی سایت دانش‌بنیان!!!
اینجا:
میگم نسرین [آیکون تشویق بلاگفا یادته؟الان اون ریختی م من]
ما این همه حرف میزنیم بعد من حس میکنم فقط خودمم و خودت در واقع همه دور همیم و باقی شنونده ن؟؟؟[تشویش][لب گز/ض/ظ/ذیدن][عرق شرم بر جبین]
پاسخ:
آره، نود و هشت ممیز دو دهم درصد خوانندگان اینجا شنونده‌ن :دی
تا اونجا که یادم میاد شما قبلاً گفته بودی همه منابع رو گیر آوردی و حسابی خوندی برای این آزمون استخدامی! آخه الان برعکسش گفته شد!
پاسخ:
من گفته بودم؟!!! یادمه چند ماه پیش، یکی کامنت گذاشته بود که خوندی و میری امتحان بدی یا قربة الی الله میری. منم گفته بودم اگه قرار بود نخونده برم که مرض نداشتم شصت تومن پول بی‌زبانو بریزم تو حلق دولت
البته اون موقع فکر کنم آزمون عمومی رو قرار بود بدم و منابعش کتاب‌های دبیرستان رشته‌ی هنر و انسانی بود که دانلود کردم و خوندم
برای اختصاصیا اون کتابایی که قرار بود از توش سوال بدنو پیدا نکردم و فرصت نکردم بخونم. مشابهشو خوندم که خب به درد این امتحان نخوردن و ذخیره‌ی آخرتم شدن
ولی خب از درصدای اختصاصیم هم راضی بودم. B و C بودن همه‌شون.

در واقع اون جوابم برای اون موقع بود و اینی که برای این پست نوشتم حالت کلیه
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۲:۱۳ جناب دچار
@آرزو :)

پستاش کجا طولانیه!؟
پاسخ:
:دی پست باس طولانی باشه که حق مطلب ادا بشه و قششششششنگ بره تو گوشت و پوست و استخوان خواننده
والا
وبلاگ‌نویسی و یا حتی طویله‌نویسی از روزمره‌جات، مهارت محسوب میشه ها! نمیشه؟! 
پاسخ:
اگه آدرس وبلاگمو نخوان میشه :دی
بگم بلاگرم؟ تازه ۱۰ سال سابقه‌ی درخشان هم دارم :))
تازه دو بار باکفایتی.
پاسخ:
:))) شوخ‌طبعِ جدی هم هستم 
ترکیب ماست و قیمه :))
همون که آرزو گفت:))
شاید تنها کسی هستی که طولانی مینویسیو میخونمت:))
من صفحه ایو باز کنم ببینم یه عالمه نوشته میبندمش همون موقع:))
پاسخ:
خوش به حال من :)))
و تشکر از صبر و حوصله‌ی شما
من و این همه خوشبختی محاله :دی
فقط اون قسمت مذاکره مرگ بر آمریکا:))
پاسخ:
البته ما به تیم مذاکره‌کننده‌مون ارادت قلبی داریم :دی
پشتکار خیلی زیاد.
تغییر رشته از منتها الیه شرقی بردار افقی علوم به منتها الیه غربی این بردار بدون درد و خونریزی.
توانایی صحبت به دو زبان در حد مادری.
توانایی عربیتم بنویس, نمیدونم چطوری:دی
پاسخ:
عربیم روی کاغذ خوبه. ولی حرف نمی‌تونم بزنم به این زبان. در واقع عربی کلاسیکم خوبه فقط. از راهنمایی تا ارشد با بیست پاسشون کردم. این در حالی بود که استاد عربی ارشدم جلسه‌ی اول تصور می‌کرد هیچی بارم نیست و می‌افتم. نمی‌دونست من معتلات رو از راهنمایی بلدم (حمل بر خودستایی نباشه یه وقت)

گاهی حس می‌کنم آدم موفقی نیستم. هر چقدرم این بردارو از شرق به غربش با نمرات عالی و شاگرد اولی طی بکشم، بازم پدرم میگه گفتم برو تجربی بخون، گوش نکردی... 
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۹:۳۸ صبا مهدوی
بدون انعطاف:-):-):-):-)صبح ها یه نیم ساعت زودتر پاشو نرمش کن انعطافت بره بالا:-)
پاسخ:
والا من الان حال ندارم از جام کنده شم، نرمش پیشکش
کامنتاتونو از رختخواب با چشمانی نیمه‌باز پاسخگو می‌باشم
یه سری برنامه نویسی و اینا 
به قول یکی از دوستان در حد هلو ورلد
پاسخ:
من فقط سی‌پلاس‌پلاس بلدم، در حد پروژه‌ی هزاران خطی ترم اول که اجدادمو از قبر درآورد، آورد جلوی چشمم
مهارتِ خاصی در مهارتِ خاصی نداشتن دارم! :| :دی
پاسخ:
اینم حرفیه :)))
حتی بیانشم مهارت میخواد
ایشالا قبول می شید سوالات هوش نداشت؟:) سوالات کامپیوتر هم فکر کنم خیلی سخت باشه
پاسخ:
سوالات هوش و ریاضیش باهم بود
نه اتفاقا به نظرم ریاضی و هوش و کامپیوتر و زبانش آسون بود. من اینا رو صد یا نزدیک صد زدم. ادبیاتش سخت و غیراستاندارد بود به نظرم. فکر کنم شصت هفتاد شد درصد ادبیاتم. چون درصد دقیق ندادن و A و B دادن دقیق نمی‌دونم. 
درست کردن انواع ژله .رانندگی.صبور بودن.حل معمای تصویری و مکانیکی و ساختاری.پخت و پز خواندن متون ادبی و شعر مهارت دارم شکر خدا. :)) دیگه فکر کنم زیاد نوشتم 
پاسخ:
به نظرم مهارت با توانایی فرق داره
من الان توانایی قرمه‌سبزی درست کردن دارم، مهارتشو نه
من متوجه نشدم .آزمون دادی و قبول شدی و دارن این بلاهارو  سرت میارن ؟؟
یا هنوز قبولی رو اعلام نکردن ؟؟
پاسخ:
پیش‌آزمون دادم
بعد
آزمون مرحله‌ی اول (عمومی) دادم، شامل سوالای زبان و ریاضی و ادبیات و کامپیوتر و اجتماعی و...
آزمون مرحله‌ی دوم (اختصاصی) دادم. مثلا سوال ویراستاری برای شغل ویراستاری، و در کل سوالات اختصاصی برای پنج شغلی که مد نظرم بود. سه تا رو دعوت به مصاحبه شدم، دوتاشو رزرو
۲۵ دی ۹۶ ، ۰۳:۵۶ گلاویژ ...
فقط اونجاش که نوشته پوست کلفت :|
پاسخ:
:)) راست میگه اینو
البته ظاهرم نازک نارنجی و زودرنجه
سلطه جوی ، برتری طلب  سوسک کش ، کیک پز ...
تبریک می گیم به همسر گرام. وآرزوی صبر داریم از برایشان از ایزدمنان.باشد که رستگار شوند.😂
اهل مذاکره ام.
دوستت دارم ها فرق میکنه با توجه ورژن های مختلف..😁
والو خطر کردن رو زیاد نیستم...ولی انعطاف پذیریم تا حدی باور نکردنی 
بحث وابسته به اینکه بخوایم حقی رو ثابت کنیم یا نه انجام می دیم وبه طور کل  زیاد بحث نمی کنیم.

والو زندگی از بس بهمون سخت گرفت ها...به هرجوکی نمی خندیم ، جوک گفتن که  بلد نیستم.
احساسات دیگران مهمه تا جایی که لطمه ای به خودم وارد نشه البته بسته به طرف هم داره ..مثلا خانواده استثنا هست.
از بس تشکر میکنم ها از دیگران دیگه شورش رو در آوردم....
تن سالم خودش جای شکر داره ..مابقی که حتما....
.............
والو مهارت قابل ذکری هم نداریم....
فنی  بودن
خوب گوش دادن
کم حرف بودن( باور کنید یه مهارته)
خدا قبول کنه همینا دیگه 
😊😊😊



پاسخ:
فنی، کم‌حرف، دیگه چی؟ کمه خب...
نه اینجوری نمیشه. باس برم سری به لینکدین و مهارتای ملت بزنم. کلی نرم‌افزار بلدماااا ولی در حال حاضر اسم هیچ کدوم یادم نمیاد :(
ای بابا linkedin رو که صد سال پیش دی‌اکتیو کرده بودم. الان یوزر پسم یادم نیست و باید برم از اعماق کمدم دفترچه‌ی رموزو پیدا کنم اکتیوش کنم. 
یه زمانی خودم کلی مهارت تو لیست توانایی‌های linkedin م داشتم... یادته؟
پاسخ:
ببین فقط حواست باشه خواستی پروفایل ملتو چک کنی، مسئولین linkedin به اون آدم خبر میدن. پروفایل آدمای بی‌جنبه رو چک نکن شر نشه
میگه
We couldn't find a LinkedIn account associated with folan email
پاسخ:
بهمان ایمیلتو بزن خب
برای اونم گفت 
We couldn't find a LinkedIn account associated with behman email
ایمیل دیگه‌ای ندارم که
ینی تو این چند سالی که دی‌اکتیو بوده پاک شده؟
ینی مهارتامم پاک شده؟ :| :(
پاسخ:
خب پس بی‌خیال. اگه پاک شده که بهتر. نگران بودم اکتیو کنی بری لیست دوستاتو ببینی بعد بیای بشینی آبغوره بگیری که دلم تنگ شده و پست‌ناله بذاری
یه سرچی تو گوگل کن میاره لیست مهارتا رو خب
اینو ببین:
و
و
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۰:۱۲ آسـوکـآ آآ
شباهنگ اصن نتیجه آزمون به کنار
اون مزخرفاتی که سوال بودن چی می گفتن
راجع به رقص و مهمونی و ...
خدایی یه بار نخوندن ببینن چه سوالی دادن!
من هم امتحان اول و هم دومو هر مبحثیو یه گزینه زدم
مثلا ریاضیو همه رو 1
شیمی رو همه رو 2
...
والا به خاطر بابام نبود شرکت نمی کردم :|
پاسخ:
معلوم بود برداشتن یه آزمون خارجکی رو ترجمه کردن به فارسی و به جنبه‌های فرهنگیش فکر نکردن
من نه تنها به زور بابا شرکت نکردم، بلکه بابا مخالف سرسخت این حرکتم بود. به گونه‌ای که وقتی نتایج اومد، رفته بود روی منبر که بیا برو تجربی بخون دکتر شو. باورم نمیشه بعد از ده ساااااااااااااااااال هنووووووووووووووووووووز آرزوی دکتر شدنم به دلش مونده باشه

ینی جوابا رو الکی زدی؟
نه بابا من نشستم دونه دونه هر پونصد تا رو جواب دادم. چون 5 تا شغل انتخاب کرده بودم، سوالا زیاد بودن و دهنم آسفالت شد به واقع
خیلی خوبه :) تبریک میگم 
یادم اومد کدوم استخدامی بود .همون که برای هر َشغل اضافه تر باید سی تومن میدادی. من حساب کردم میشد حدود صد تومن .واسه همین شرکت نکردم:))))
امیدارم که تو نتیجه خوب و قبولی و استخدامی بگیری .:)
منتظرم خبرش  بنویسی:*
پاسخ:
نه من همون 60 تومنو دادم. اون اضافه‌تر برای مواردی بود که از یه شاخه نباشن. مثلاً کتابداری و مربی کودک و ویراستاری از شاخه‌ی آموزش بود و تا 5 تا جا داشت از این شاخه برداریم یا همین 60 تومن. ولی اگه از مهندسی هم انتخاب می‌کردم باید جداگانه پول می‌دادم براش
در کل من به چشم تجربه و تفریح می‌نگرم به قضیه

برای کتابداری دعوت به مصاحبه نشدم. سوالات تخصصیشو C زدم و رزروم الان. هدفم این نبود تا آخر عمرم کتابدار بشم. برای کنکور و پایان‌نامه‌م کتاب لازم داشتم و دانشگاه‌های تبریز اجازه نمی‌دادن از کتاباشون استفاده کنم. منم اینجوری خواستم نفوذ کنم به کتابخونه. ولیکن پدر فکر می‌کنه من یه شغل دون‌پایه برگزیدم و میخوام خودمو بدبخت کنم و حیفِ اون همه سال و کلاً حیف و صد افسوس
ان شالله به نتیجه دلخواه برسی شباهنگ جان :)
من کلا به استخدامی های دستگاه های اجرایی بهتر امیدوارم 
چون تحت نظر سازمان سنجش و مراحل اداری تر و درست تر برگزار میشن و شرایط معقول تری  هم دارن ..
گیری کردیم با این استخدامی :)
پاسخ:
ممنونم :)
دانش‌بنیان خصوصیه. دستگاه‌های دولتی شامل حال من نمیشن. چون برای یه دختر با لیسانس برق و گرایش الکترونیک و ارشد زبان‌شناسی هیچ شغلی تو اون دفترچه وجود نداره. حیفِ اون حجمی که هر سال برای دانلود دفترچه می‌کنم :))
والا
داره برف میاد...
پاسخ:
:) منم دارم اینو گوش می‌دم:

من رشته ی تخصصیم اقتصاد
یه سری تهران حدود هشتصد  نفر امور مالیاتی میگرفت. 
همه رو مرد استخدام میکرد فکرشو کن هشتصد نفر !
بهترین موقعیت بود واسه من :(((( تبعیض جنسیتی در بحث استخدامی خیلی 
بد اعمال میشه. منم رشتم به همه جایی نمیخوره ...
 
پاسخ:
من مخالف این تبعیض نیستم راستش. اگه واقعا این کشور به اندازه‌ی ۸۰۰ نفر ظرفیت داره، ترجیح می‌دم خودم تو خونه بمونم و برادرم، پدرم و اون شوهر نداشته‌م جذب بشن تا اینکه من برم و اونا بیکار بمونن.
اگه واقعا دغدغه‌م کار بود که نبود، می‌رفتم یه رشته‌ای می‌خوندم که برای منم ظرفیت داشته باشن
این از این
بعد فکر کن برای همین برق، پسرای الکترونیک رو هم جذب نمی‌کنن. چرا؟ چون نیاز کشور به گرایش قدرته نه الکترونیک
بعد فکر کن بابا میگه چقدددددددددر گفتم برو قدرت بخون. این در حالیست که دخترای شریف اصن نمیرن سراغ این گرایش! ورودی ما که قدرتی نداشت، قبل و بعد ما هم یکی دو نفر. بس که مردونه است... اون وقت بابا کلا کاری به ظرافت‌های زنانه‌ی من نداره
حال آنکه من از پریزم می‌ترسم، برم قدرت که چی بشه؟ عزیز دل کی بشه؟ والا
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۱:۱۰ آسـوکـآ آآ
بابای من هم با بابای شما سر دکتر شدن با من درگیره :D

آره الکی زدم همه رو :))
پاسخ:
من تو عمرم یه بار، یه چیزو الکی زدم
اونم کنکور ارشد برق بود، تست‌های الکترومغناطیس
چون ضریب این درس برای گرایش من صفر بود، شانسی زدم و نتیجه‌ی شانسم شد منفی ۲۲ درصد :)))
من مخالف تبعیض جنسیتی مشاغل هستم:))
من هم دغدغه ی شغل مدر و برادر و شوهر نداشته رو دارم :) ولی برنامه ریزی برای اون وظیفه ی من نیست ...
این دغدغه باید در سطوح پایین پیگیری بشه پس اینهمه درس و تخصص گرفتن و هزینه دولت و خانواده ها برای تحصیل زنان و دختران به چه علت هست ؟ 
درصد خیلی پایینی صرف علاقه مندی به یه رشته ای در اون تحصیل میکنن و بسیاری از جمله خودم بخاطر بکارگیری این علم در جامعه به سمت تخصص گرفتن رفتم ...
دولت از طرفی شرایط تحصیل تا حدودی برابر در بعضی رشته ها رو برای زنان فراهم کرده و از اون طرف سرکوب و تبعیض برای تصدی شغل :(((
و جالبه که توجیح هم میکنه چون بیکاری زیاده اولویت با مردان هست و خیلی هم قبول میکنن :((
ولی تاوان اینهمه سختی درس خوندن که به امید شغل و درآمد رو برای ما دختران رو کی میده :(
پاسخ:
موقع انتخاب رشته باید به این بخش از مسأله هم توجه می‌نمودیم. که ننمودیم.
اینکه میگم برای دختر با این رشته و گرایش کار نیست تو شهر من نیست. وگرنه یکی دو تا تو یکی دو شهر ظرفیت دارن. اگه واقعاً بخوام به عنوان مهندس برق الکترونیک برم تو اون شرکت کار کنم، باید قید زندگی تو شهر خودمو بزنم. در کل باید سبک سنگین کنی و قید یه چیزی رو بزنی تا یه چیزی گیرت بیاد
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۱:۴۱ آسـوکـآ آآ
-22 :))
منم نتسجه شانسی زدنم شد دوتا -c :))
پاسخ:
یه کم هم دقت می‌کردم ۳۳- میشد که تهشه. ته بدشانسی
عمومیا آ-پلاس بود، جز ادبیات که بی بود. اختصاصیا بی و سی
مهارت ها رو دونه دونه لیست کنین، 
شاید باعث شد ذهن  ما هم جرقه بخوره....اضافه کنیم به لیست .
😊😊
پاسخ:
چشم :)
ایشالا فردا
الان با گوشی‌ام
مهارتام تو لپ‌تاپمه :))
بله صد در صد توانایی با مهارت فرق داره 
ولی اگه همین کارها را بارها انجام بدیم توش مهارت پیدا می کنیم 
پس لازمه اش تکراره
پاسخ:
درسته :)
انقد از این تستا خوشم میاد که نگو و نپرس!:دی
پاسخ:
منم دوست دارم
ولی یه سریاشون به نظرم استاندارد نیستن
الان باید اون پیوست "قابلیت سوسک کشتنت" رو اون پستی میذاشتی که تو خوابگاه سوسک میکشتی.همون فایل صوتیه که من عاااااااااشقش بودم.اما گمش کردم.
پاسخ:
وااااااای خدای من!!! تو هنوز یادته اون فایل صوتی؟
اتفاقا وقتی پستو می‌نوشتم یادش افتادم و چند بار گوش دادم خودم :)))

چه خوبه که خواننده‌های قدیمی هنوز هستن
مرسی هستی :)
من مرده‌ی کامنت‌ها و توجهاشونم :دی

به نظرت چقدر راجع بهت راست گفته؟ چقدر تونسته پیدا کنه نسرینو؟
پاسخ:
دیشب کامنتتو تایید کردم، تا اومدم جواب بدم حجمم تموم شد :دی

مثل فالگیرا هستن این تستا. اول از آدم یه چیزی می‌پرسن، بعد همونو یه جور دیگه به آدم میگن. اول می‌پرسن میانگین قیمت کفشات چقدره؟ میگی. بعد میگن حاضری کفش فلان قیمتی بپوشی؟ تو میگی عمرا. بعد می‌پرسن کفشت پاره شده و دوختی تا حالا؟ میگی نه. میگن حاضری کفش پاره‌تو بدوزی بپوشی؟ میگی نمی‌دونم. بعد تو قسمت نتایج میگن تو ولخرجی یا خسیسی یا مدیریت مالیت خوبه.
بعضی از ویژگی‌هام خییییلی بولد و برجسته‌تر از بقیه است که اونا رو کشف نکرده بود و اشاره هم نکرده. مثل زمان‌شناسی و مدیریت زمان. می‌تونم ادعا کنم خدایگان زمانم، بس که در کمترین زمین بیشترین کارو بدون کمترین اتلاف با بیشترین دقت انجام میدم.
روی بی‌احساسی‌م مانور داده که خب قبول ندارم. کسی که احساسشو فعلا به هر دلیلی برای دیگران بروز نمیده مساوی با یه بی‌احساس مطلق تا آخر عمرش نیست.
جدای از این بحث‌ها، این ISTJ بدجوری چسبید بهم. دلیل چسبندگیشو تا دیشب نمی‌فهمیدم، تا اینکه تو اینوریدرم سرچ کردم این کلیدواژه رو، بعد دیدم یه پست سال‌ها پیش خودم و یه پست هم یه بنده خدایی راجع به این نوشته بود. یه جورایی منو برد به خاطرات شیرین دور...
پس یه جورایی چون عقل پشتش نیست و صرفا یه سیستمه، چیزایی رو که ظاهرا در موردت به نظر می‌رسیده رو به خودت برگردونده. چیزایی که آدما ممکنه وقتی بهت نگاه می‌کنن به نظرشون برسه. درحالی که ممکنه خیلیاش وقتی بیشتر باهات آشنا می‌شن مردود بشه. هوم؟
پاسخ:
آفرین!
دقیقا ایرادش همینه
البته اگه حرفه‌ای باشه می‌تونه با چند تا سوال به بطن داستان پی ببره
که خب منم حرفه‌ای‌ام و حرفه‌ای جواب میدم پی نبره :)))
@ مهرداد
اینا رو نوشتم فعلاً:

ICDL  (مهارت‌های هفتگانه‌ی کامپیوتری)
Excel  (اکسل)
word processing (پردازش متن)
Microsoft PowerPoint (مایکروسافت پاورپوینت)
آی‌تی و مفاهیم فن‌آوری اطلاعات
اینترنت و سواد رسانه‌های جدید
برنامه‌نویسی (++C)
نرم‌افزارهای گرافیکی (photoshop)
نرم‌افزار ویرایش صدا (cool edit)
نرم‌افزارهای ویرایش و تدوین فیلم
تحلیل مدار (پروتئوس، اسپایس)
طراحی مدار (پروتل، آلتیوم)
نرم‌افزار VENSIM
نرم‌افزار اتوکد (AutoCAD)
نرم‌افزار متلب (MATLAB)
اجرایی‌کردن پروژه‌ها
برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی
تایپ ده‌انگشتی
تحلیل داده‌های کمی
تدریس و آموزش به دیگر افراد
تفکر محاسباتی
جست‌وجو و بازیابی سریع اطلاعات
رهبری و مدیریت
روابط عمومی، اجتماعی و ارتباطات
سرعت عمل
طبقه‌بندی منظم اطلاعات 
طراحی پوستر
طراحی سایت و وبلاگ
فرهنگ‌نویسی
فن بیان و مهارت کلامی
کار تیمی
مدیریت بحران
مدیریت زمان
مدیریت و برنامه‌ریزی امور مالی
مهارت‌های پژوهشی و تحلیلی
مهارت‌های فنی-حرفه‌ای و مهندسی
موسیقی (گیتار)
نگارش و نویسندگی
وبلاگ‌نویسی و مدیریت سایت
ویرایش و ویراستاری

منم ISTJ ام!
ولی ویژگی های رفتاری دقیقا باید از خط چین قرینه کنین و به مال من برسین:))
پاسخ:
اون خط‌چینه یه آزمون جداست، این جدا.
جالبه هر کدوم از دوستام این آزمونو دادن همینن. جالب و عجیبه!
آفرین
قشنگ معلومه که از درس و دانشگاه و وقت و زمان استفاده بهینه کردین :)
متلب رو دوست داشتم یاد بگیرم ، مشکلم این بود که از کدام بخشش استفاده کنم.
اتوکد هم هی گفتم به دردم نمیخوره برم اتوکد الکتریکال یاد بگیرم ، آخرش نه اون شد نه این :)
نرم افزار های آفیس خدا رو شکر بد نیستم.
آلتیوم در حد رفع نیازم
پرتیوس هم همین طور
برنامه نویسی بیسیک و c , c++   در حد پروگرام کردن  میکرو های کنترلر.
انجام پروژه های الکترونیک  ( پیله بشم چیزی درست کنم  ، می سازمش حتما)
ICDL هم خوبم
نرم افزار های ویرایش فیلم و صوت و پردازش که هیچی 
در مورد امور اجتماعی  هممممم متوسط
مدیریت کار ها و رهبری  متوسط 
ما بقی تجربه ای ندارم در موردشون

می گم یه دانشجو ی الکترونیک میتونه این مهارت های شما رو الگو قرار بده ، هر از چند گاهی 
بچه های الکترونیک رو تشویق کنین و خط بدین.
😃😃😃
پاسخ:
اگه اجبار اساتید و پروژه‌های درسی‌مون نبود، شاید یادشون نمی‌گرفتم
متلب رو ما هر ترم برای یه درسی داشتیم و هر ترم یه گوشه از این سرزمین رو فتح می‌کردیم. گسترده و بسی بسیار بزرگ بود لامصب