پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

+ فردا چه ساعتی کلاس داری؟

- فردا پنج‌شنبه است! تازه اربعینم هست. تعطیله.

+ هممم...

مثل همیشه بی آلارم و زنگ بیدار می‌شم و تا وضو بگیرم لپ‌تاپمو روشن می‌کنم. نمازمو می‌خونم و پیام‌های تلگراممو چک می‌کنم. یکی از کانال‌هایی که برای آشنایی با علومِ شناختی دنبال می‌کنم یه ویدئو از تِد در مورد مدل‌های مغزی گذاشته. دانلود می‌کنم و می‌بینم. لهجه‌ی پسره اصلاً شبیه لهجه‌ی خارجیا نیست. فوروارد می‌کنم برای الهام و ملیکا و میگم فکر کنم ایرانیه. حتی فکر می‌کنم ترکه. می‌گردم و اسمشو پیدا می‌کنم. برمی‌گردم می‌بینم کاناله اسم و فامیلشم نوشته بوده و نیازی به حدس و تحقیقات نبود. پسوندِ "لَر" فامیلی‌ش توجه‌م رو جلب می‌کنه. با خودم میگم میشه انقدر به همه چی دقت نکنی و گیر ندی؟ از فولدر همیشگی و از بین 425 تا آهنگی که دارم، مدادرنگیِ اِبی رو انتخاب می‌کنم. "روزا با تو زندگی رو، پر از قشنگی می‌بینم"، در اتاقمو می‌بندم و صداشو بلندتر می‌کنم. می‌رم سمت تختم پتومو مرتب کنم، "شبا به یاد تو..." یاد حرف دیشب برادرم می‌افتم؛ که امروز اربعینه. گیج و خسته، جوری که انگار زمین و زمان رو گم کرده باشم برمی‌گردم سمت لپ‌تاپ و قطع می‌کنم آهنگو. حالا یه امروزو شاد گوش ندم نمی‌میرم که. صفحه‌ی گوگلو باز می‌کنم. چند وقت پیش یه جایی یه نوحه شنیده بودم از ترک‌های عراق؛ ترکی با لهجه‌ی عربی. چقدر تلفظ ح و ق و عین‌هاشونو دوست داشتم و برام جالب بود. سرچ می‌کنم نوحه + ترکی + کرکوک عراق.


میگن قراره از امروز، پنجشنبه‌ها (ساعت 15:15) جلسات واژه‌گزینی دکتر حداد از رادیو فرهنگ پخش بشه. اگه پخش بشه و این جلسات همون کلاسای ما باشه که از رادیو میومدن ضبط می‌کردن و ما هم سعی می‌کردیم حرف نزنیم صدامون ضبط نشه، یه پست راجع بهش طلبتون.

۹۶/۰۸/۱۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

آهنگر دادگر

الهام

امید

ملیکا

نظرات (۲۱)

التماس دعای مخصوص...

داشتم مطلبو میخوندم خواهرزاده ۵سالم میگه چرا اون گوشه تصویر یاحسین داره، پنج دیقس داره صفحه رو بالاپایین میکنه و از ثابت بودنش کنار صفحه لذت میبره!!!
پاسخ:
محتاجیم به دعا :)

چه بامزه. خدا حفظش کنه :)
نه انگار جدی جدی رادیو داره صدای کلاس ما رو پخش می‌کنه
من الان سرشار از ذوقم، که اون موقع اونجا بودم :دی
پاسخ:
دیوانه‌ای تو!
می‌دونی برای چندمین بار داری این مباحثو گوش میدی؟ یه بار سر کلاس، دو سه بار موقع تایپ، یه دور دیگه الان؛ تازه از کتابا و مقاله‌ها هم خوندی‌شون همه رو‌‌. و صد بار به این و اون توضیح دادی!
هفده هم گرفتی تازه این درسو :))
میفرماد دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
یعنی کم مونده بود استاد فلسفه از تو فایل صوتی بیاد بیرون بگه تو خسته نشدی اینقدر صدای منو شنیدی
پاسخ:
دکتر حداد استاد واژه‌گزینی‌مون بودن
منو چه به فلسفه :)))
اینو  اشتباه نکنم پریروز ای فیلم داشت پخش میکرد!
پاسخ:
فیلمِ دکتر حداد!؟
بعید نیست
مداحی ترکی رو زای جان :/
پاسخ:
آهان :))
نه من از TV نشنیده بودم
فولدر را نگریستم
چه تنوعی !!
.
.
خدا حافظ آهنگر دادگر باشد .باشد که همچنان واژه گزیند.



پاسخ:
:)) آهنگامو براساس تاریخ می‌چینم همیشه. و شما آهنگ‌های مورد علاقه‌ی اخیرم رو دیدید. اگر از همه‌ی ۴۲۵ تا عکس می‌گرفتم، با کلی آهنگ خز و خیل هم آشنا می‌شدید :))
فقط کامنت خودت برای خودت :| 
:))))
پاسخ:
و جواب خودم به خودم :| :))))
نوحه هه "حسین گلدی، کربلایه گوناخ" نیست مطلعش؟ :-؟ (من ترکی بلد نیستم بنویسم البته!)
آخه من هم این نوحه رو شنیدم که به نفر با لهجه ی عربی میخوند و خیلی به نظرم قشنگ بود.
پاسخ:
آره همون نوحه است. آقایی که می‌خوند ترکِ عراق بود
کرکوک شمال عراقه و نزدیک کردها و ترک‌های ترکیه است
الان لینک رو دیدم، آره همونه :)
پاسخ:
:)
۱۸ آبان ۹۶ ، ۲۰:۱۲ آقای دیوار نویس
به خودتون هم جواب میدید :|
پاسخ:
یه سری از پستا هست که لایک هم می‌کنم‌شون بس که خوبن :)))
چجوری بی‌آلارم و زنگ بیدار میشین آخه. من با آلارم و زنگ هم بیدار نمیشم :| دبیر اجتماعی سال هفتمم هم می‌گفت که هرساعتی بخوابه باز هم ساعت شیش خودکار بیدار میشه. حتی اگه هیچ‌کاری نداشته باشه میشینه زل میزنه به دیوار :)) 

تا ساعت دو و نیم به خودم یادآوری می‌کردم ساعت سه و ربع رادیو فرهنگ! بعد نمی‌دونم چی شد چهارونیم یادم اومد که عهههه نگرفتم :| همیشه همینطوریم! مخصوصاً در رابطه با برنامه‌های رادیویی! رادیو همیشه کنار دستمه ولی یادم میره سر ساعت روشنش کنم :دی
پاسخ:
برای خودم هم عجیبه که بدون آلارم بیدار میشم. قبلا اینجوری نبودم و روزای اول خوابگاه یادمه هم آلارم می‌ذاشتم هم مامانم از خونه زنگ میزد

ظاهراً دو جلسه تا حالا پخش شده
@Translatorland
الان با گوشی‌ام و نتونستم لینک دو تا پستو کپی کنم، آدرس کانالو کپی کردم فقط
لینک جلسات:
خود گویی و خود کامنت نهندی عجب فرد هنرمندی :)))
پاسخ:
:))) مسئولین باید رسیدگی کنن و تدبیری بیاندیشند و امکاناتی رو فراهم کنن که گاهی فقط کامنت گذارنده پاسخش را دریابد.
در همین راستا حس شاعرانگی‌ام یک هو! تحریک شد و بیتی سرودم هم‌وزن بیتی که نثارمان کردی و تهِ بیتم نام و نام خانوادگی‌ام بود. ولیکن بیت را در نطفه خفه کردم که الکی مثلا ناشناخته بمانم :)))
اگر مسئولین تدبیر مذکور را اندیشه کنند، فی‌الفور شاه‌بیتم را نثار روان پاکت می‌نمایم.
حتما تهش این بوده عجب ن**** خ*****ی :)))
مسئولین خودت هستی هنر همین فرشه! این همه کانال های ارتباطی که فقط کامنت گذارنده در میا یابه!
پاسخ:
یه جوری سانسور کردی کامنتتو که انگار من سانسور کردم کامنتتو :)))
اقدامات لازم جهت ابلاغ بیت مذکور در حال بررسیه

سحر با باد می‌گفتم حدیث آرزومندی
خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی

دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است
بدین راه و روش می‌رو که با دلدار پیوندی

قلم را آن زبان نبود که سر عشق گوید باز
ورای حد تقریر است شرح آرزومندی

الا ای یوسف مصری که کردت سلطنت مغرور
پدر را بازپرس آخر کجا شد مهر فرزندی

جهان پیر رعنا را ترحم در جبلت نیست
ز مهر او چه می‌پرسی در او همت چه می‌بندی

همایی چون تو عالی قدر حرص استخوان تا کی
دریغ آن سایه همت که بر نااهل افکندی

در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است
خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

به شعر حافظ شیراز می‌رقصند و می‌نازند
سیه چشمان کشمیری و ترکان سمرقندی
۱۹ آبان ۹۶ ، ۰۱:۰۴ نیمچه مهندس ...
عنوان هیچ ربطی به متن نداشت.(آیکون تفکر)
پاسخ:
اصن این عنوان‌گذاری‌های من فلسفه و سیاست خاصی در پشتشون نهفته شده که به این آسونیا نمیشه کشفش کرد.
بعضیاشون می‌تونن اعلام استقلال کنن و برای خودشون یه پست کوتاه باشن حتی
۱۹ آبان ۹۶ ، ۱۸:۰۵ خونه مادری
آهنگش مثل شعر «اباصالح التماس دعا ، هر کجا رفتی یاد ما هم باشــ»ــه
پاسخ:
عه آره راست میگی
اصطلاح تخصصی‌شو نمی‌دونم، ولی ریتم یا وزن یا آهنگشون یکیه
۱۹ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۳ خونه مادری
@mr. moradi
به ملک های اطرافتون بگید، برای کارتون خبرتون می کنن.
اگه وقتی صداتون کردن تشکر کنید دفعات بعد بیشتر صدا می کنن
پاسخ:
اتفاقا الان برای پست آخر حنانه یه کامنت گذاشتم در همین راستا
من قبلا هر موقع می‌خوابیدم هفت بیدار می‌شدم (با آلارم البته)
و نمازم همیشه قضا میشد
ولی دو سالی میشه که ۶ بیدار میشم (بدون آلارم) و نمی‌خوابم دیگه. حتی الان که دانشگاه نمیرم
بابت همه لینکایی که تو این پست گذاشتین خیلی ممنون. 
همیشه نوحه هایی که حزن خاصی دارن چه فارسی چه عربی برام جذاب بوده اینم همینطور بود. این حزن به قدری نوحه ترکی رو عجیب و زیبا میکنه که حتی اونایی هم که متوجه معنیش نمی شن،‌ عاشقش میشن. 
پاسخ:
:) خواهش می‌کنم
نوش جونت
مرسی مرسی بابت لینک جلسات :) 

@خونه مادری
به ملک‌های اطراف؟ همسایه‌ها یعنی؟ با همه‌شون تو جنگیم. نمیشه :))) - وقتی با صدا زدن خانواده بیدار نمیشم، همسایه به چه کاری میاد؟ -  - ضمناً توی این دوره‌زمونه کی روش میشه به همسایه بگه بیدارم کن؟ :))  - 

+ امروز شیش صبح بیدار شدم. تا هشت درس خوندم. هشت و ربع تا یازده خوابیدم. :| هوا خیلی خواب‌انگیزناکه :|
پاسخ:
فکر کنم منظورشون مَلِک بود = فرشتگان
مَلِک :| بله انگار! قضیه از اون «بغلتیم» هم پیچیده‌تر بود ولی :)) 
پاسخ:
حالا امشب تست کنین ملک‌هاتونو ببینین جواب میده یا نه
۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۰:۰۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
چجوری تونستین ساکت سر کلاس بشینید واقعا؟!!

پاسخ:
کلاس؟
کلاسی در کار نبود که! تمام اتفاقات تو گروه تلگرامی رخ داده و من فقط هشت نفر هم‌کلاسیای خودمو می‌شناسم از گروه
بقیه‌شون اون یکی دانشجوهای استادن که همین درسو یه جای دیگه دارن
۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
منظورم کلاس های دکتر حداد بود:-)))))
پاسخ:
:)))) فکر کردم کامنت پست بالاییه
به سختی
با مشقت
ینی یه چشممون به ساعت بود یه چشممون تو چشمای استاد
حرف هم که نمی‌زدیم! می‌ترسیدیم صدامون بره تو رادیو :)))