پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

یک نظر بر یار کردم، یار نالیدن گرفت

یک نظر بر ابر کردم، ابر باریدن گرفت

یک نظر بر باد کردم، باد رقصیدن گرفت

یک نظر بر کوه کردم، کوه لرزیدن گرفت

تکیه بر دیوار کردم، خاک بر فرقم نشست

خاک بر فرقش نشیند، آنکه یار از من گرفت

رنگ زردم را ببین، برگ ِ خزان را یاد کن

با بزرگان کم نشین ، اُفتادگان را یاد کن

مرغ ِ صیاد تو اَم ، افتاده‌ام در دام ِ عشق

یا بکش، یا دانه ده، یا از قفس آزاد کن

ابر اگر از قبله خیزد، سخت باران می‌شود

شاه اگر عادل نباشد، مُلک ویران می‌شود

یک نصیحت با تو دارم، تو به کس ظاهر مکن

خانه‌یِ نزدیک دریا زود ویران می‌شود

یار ِ من آهنگر است و دم ز خوبان می‌زند

دم به دم آتش به جان مستمندان می‌زند

طاقت هجران ندارد، قلب پاکش نازکست 

گه به آب و گه به آتش، گه به سندان می‌زند


پ.ن1: بیت هشتم آرایه‌ی ایهام دارد :دی

پ.ن2: عاشق بیت پنجمم به واقع

پ.ن3: بشنویم: Hamed_Behdad_Majnoon.mp3

۹۵/۰۴/۲۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۲۱)

قبلنا شعر که میزاشتی کامنتا رو میبستی!
پاسخ:
احسنت به این دقتت! 
خب قبلاً دیکتاتور بودم... الان مهربون شدم ^-^
می‌خوای ببندم؟ :دی
میذاشتی رو هم با ذ بنویس
بابا دیکتاتور
بابا مهربون
نه اقاراضیم شما کامنت منو ندیده بگیر نبند:))
البته به گفتن منو اون همه دنبال کننده نیس
نسرین خانوم هر وق عشقش بکشه کامنتا رو میبنده و اعتراف میکنم جدیدنا که کامنتا رو باز میزاری،قبل خوندن پست میام ببینم کامنتاش بازه یا نه..هر لحه منتظرم با کامنتای بسته مواجه شم
آخه خوندن واس کامنت دادن و خوندن واس کامنت ندادن فرق داره
ادم واس کامنت دادن دنبال سوژه س که کامنت بده دربارش
ولی وقتی کامنتا بسته س واس دل خودش میخونه
حالا،من برم واس دل خودم بخونم :))
پاسخ:
میذاری رو با ذ بنویس!
- _ -
همین امروز تو پست یکی مونده به اخرم گفتیااااااا
آقا من این ز و ذ رو هیچجوره یاد نمیگیرم
ولم کن
دفه دیگه غلط املایی ازم بگیری جییییییییییییییغ میکشم!!
پاسخ:
سالِ هزار و سیصد و قدیم، وقتی دو سال ازت کوچیکتر بودم زنگ زبان فارسی یه کنفرانس راجع به گزاردن و گذاشتن ارائه کردم و یه برگه‌ی آ4 کلماتی که گذار و گزار داشتنو به حضّار حاضر در کلاس ارائه دادم.
اینا رو بخون: 
:| :)))

اعتراف میکنم با خودم قرار گزاشته بودم بات قهر کنم تا پنج شیش پست..حالا نگاه!چهار تا کامنت داده م..
پاسخ:
الان این "گزاشته بودم" رو سهواً با ز نوشتی یا میخوای  منو دق بدی؟
به خدا عمدی نبود
من به ز عادت دارم
از ذ خوشم نمیاد
پاسخ:
ذ هم از تو خوشش نمیاد
یکم دیگه آبرومو ببری پیش ملت منم از تو خوشم نمیادااااااااااا :| :))
پاسخ:
:))) من خیر و صلاحتو می‌خوام بچه! فردا میری سر جلسه کنکور و می‌بینی 4 تا سوال املا دادن. اون وقت قدر منو می‌دونی و دعام میکنی
بیت هشتم به حقوق حداد عادل که خودش میزانش رو گفته اشاره داره؟ :دی (دم به دم آتش به جان مستمندان میزند) :))
پاسخ:
از این منظر هم میشه به این بیت نگریست ولی من از این زاویه نگاه کرده بودم که یار من آهنگر است و خاک بر فرقش نشیند، آنکه یار از من گرفت
ولی کلاً منظورم از این پست این بود:
مرغ ِ صیاد تو اَم ، افتاده‌ام در دام ِ عشق
یا بکش، یا دانه ده، یا از قفس آزاد کن
خواهرم من ادبیات زبان فارسیم خوبه بجاش یکم رو ریاضیم کار کن و اون تابعای کصافت

درصد ادبیات قلم چیم :هفتاد هشتاد
درصد ریاضی قلم چی:منفی ده :|

دیگه خودت هر کدومو صلاح میدونی بام کار کن:)))
پاسخ:
:))) ریاضی درسیه که فقط و فقط با تمرین، یاد می‌گیری... هر روز دو سه ساعت مساله حل کن
۲۲ تیر ۹۵ ، ۱۶:۵۳ صبا مهدوی
خوش آن صیدی که صیادش تو باشی..
پاسخ:
آخ که چه قدر به جا بود کامنتت... به دلم نشست ناجووووووووووووووور!
۲۲ تیر ۹۵ ، ۱۶:۵۷ ح هستم جیمی
اخه یار ادم اهنگر باشه؟؟
ستمه که :))
پاسخ:
:))) 
عشق آن اگر باشد که می‌گویند
دل‌های صاف و ساده می‌خواهد
عشق آن اگر باشد که من دیدم
انسان فوق العاده می‌خواهد!
علیرضا_آذر

سلام 
شعر زیبایی بود .
من خواننده خاموش بودم اولین باره کامنت میذارم 
البته خیلی وقت پیش  تصمیم گرفتم کامنت بذارم متاسفانه کامنتها بسته شدن.
پاسخ:
سلام :)
خوش اومدی
آره هم شعر، زیباست هم صدای حامد بهداد هم بیت پنجم
1-من اصلا نمیتونم با شعر ارتباط برقرار کنم و وقتیم یکی میگه ببین فلان شعر چه قدر قشنگه نمیتونم درکش کنم.
2-از حامد بهداد یه آهنگ تاریک تاریکم رو گوش کردم که افتضاح بود به معنی واقعی کلمه.اگه اینم تو همون مایه هاست بگید که دانلودش نکنم.

پاسخ:
1- شعر هم شما رو درک نمی‌کنه :دی
2- این یکی عاااااااااااااااااالیه! دانلودش کنین، اگه بد بود بیاین یقه‌ی منو بگیرین
البته به غیر از نانحس علیرضا آذر.اونم شاید چون دکلمه اش رو شنیدم حس خوبی بهش دارم.
پاسخ:
اینو من نشنیدم.
نصف عمرتون بر فناست برید دیگه واسه اون نصفه دیگه عمرتون بجنگید:دی.
پاسخ:
ینی تا این حد قشنگه؟
برم سرچ کنم ببینم چه جوریاس!

۲۲ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۶ روشــنا ...
پایان ماجرای دل و عشٖق روشن است
ای قایقِ شکسته به دریا خوش آمدی...

فاضل نظری
پاسخ:
از عشق
خسته می‌شوی
اما خلاص نه...

کاظم بهمنی
۲۲ تیر ۹۵ ، ۲۱:۱۶ زینـب خــآنم
خیلی قشنگ بود  : )
اصن عاشق مصرع 6 شدم
شاعرش ُ نـمیدونی ؟!
پاسخ:
:) یه شعر محلی و سنتی‌ه
شاعرشو نمیدونم
۲۲ تیر ۹۵ ، ۲۳:۰۱ مستر نیمــا
اومدم شعر بنویسم. کار پیش اومد شعره از یادم رفت
محض خالی نبودن عریضه بوق میزنیم!
پاسخ:
الان من باید بوق بک بدم؟
داری پیر میشی مستر! آلزایمر و فراموشی نشونه‌ی پیریه
۲۳ تیر ۹۵ ، ۰۰:۰۰ مهندس خانوم
من تصویریشو دارم که با لهجه می خونه خیلی خوشگله!
البته اون یه خورده متن شعری که میخونه با این فرق میکنه 
پاسخ:
عه! مرسی
برم تصویریشم پیدا کنم ببینم چه جوریاس
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۱:۰۰ ح هستم جیمی
مرسی که در جوابم این شعر رو گذاشتی 
و تو چه می دانی من چقدرررررر علیرضا اذر رو دوست دارم ؛)
پاسخ:
:)
قبلا شنیده بودم و دوست داشتم. کلا آهنگهای خراسانی دوس دارم. دختر قوچانی و ننه گل ممد و لیلا در وا کن مویوم و اینها! مرسی بابت معرفی و یادآوریش! دان کردم هی تو اتوبوس خودمم هم خوانی میکنم باهاش!
کلا با آهنگایی که میذاری حال میکنم. اگر یادت باشه چننند مدت پیش آهنگ همای (به خدا از من دیوانه تو دیوانه تری) رو گذاشته بودی. دان کردم و عشششق میکنم باهاش! یکی از تاپ تِن های تمام عمرمه و طبق گفته پلیرم، یکی از مُست پلید ها! 
بیشتر آهنگ معرفی کن پلیز!!!
پاسخ:
:) به روی چشم.
تو قسمت موضوعات، یه موضوع هست به اسم هندزفری که پستاییه که توشون آهنگ معرفی می‌کنم.
چشمت بی بلا..
یعنی عاشقتم که اینقد منظم و مرتبی!! 
پاسخ:
:)