پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

848- با اِل‌هام

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ


یکی باید باشه که آدم بی‌رودروایسی بهش بگه تو که قراره برای تولدم یه چیزی بخری؛ بیا و این کتابو برام بخر. اسمشم عمداً تو عنوان پست با نیم‌فاصله نوشتم؛ چون نیم‌فاصله رو اولین بار الهام یادم داده.

اگه این داستانِ سیستان رو بخونم، اولین کتابی خواهد بود که از امیرخانی خوندم؛ و از اونجایی که حسِ هم‌مدرسه‌ای بودن و هم‌دانشگاهی بودن نسبت بهش دارم، دوستش دارم و این کتابو سه چهار ماه پیش، بنده خدای شماره1 بهم معرفی کرد.

عکاسِ عکس نخست، نگاره و تو اتوبوس نشستیم و الهام هم سمت راستم نشسته و داریم می‌ریم دانشگاه سابق. هر سه مونم از دانشگاه سابق فارغ از تحصیل شدیم؛ ولی مترصّدِ فرصتی هستیم که هی بریم اونجا و انرژی مثبت بگیریم و برگردیم.

عکاسِ تصویر ذیل! منم و الهام روبه‌روم نشسته و دوستامم لنگه‌ی خودمن و حاضرن برنجِ خالی بخورن ولی خورشتی که دوست ندارنو نخورن و اونجا طبقه‌ی دوم سلفِ دانشگاه سابقه. منم که هیچ وقت با برنج حال نمی‌کنم و اون سالادِ چهار فصل مال منه.


۹۵/۰۲/۳۱
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

الهام

بنده خدای شماره1

نگار

کتاب

نظرات (۲۳)

نیم فاصله رو چه جوری میذاری؟!
پاسخ:
بنویس درخت و بعدش
شیفت و کنترل رو باهم و هم‌زمان فشار بده و انگشتتو روشون نگهدار و با انگشت دیگه عدد 2 رو فشار بده
بعدش بردار انگشتاتو و بنویس "ها"
درخت
شیفت + کنترل + 2
ها

= درخت‌ها
کتاب خوب است به همدیگر کتاب هدیه بدهید... با تشکر از ال‌هام
پاسخ:
اعتراف می‌کنم در درجه‌ی اول کتاب دوست ندارم
ینی بین چیزایی که دوست دارم کتاب اولویت اولم نیست
ولی چون دوستامو دوست دارم و چون نمی‌خوام کتاب نخونده بمیرم!، مجبورشون می‌کنم بهم کتاب بدن که به خاطر دوستامم که شده بخونمشون و
بدین سان با واسطه کتابامم دوست دارم :دی
منم نیم فاصله رو از اینجا یاد گرفتم :دی

پاسخ:
خدا رو شکر این وبلاگ به یه دردی خورد بالاخره
رفتن به دانشگاه سابق چه انرژی ای میتونه داشته باشه؟! به مکانه مگه؟ مگه اینکه کسی کار مهمی اونجا داشته باشه....
حالا خودت رو که خبر داریم، اما فکر نکنم دوستات هم رو این حساب پاشن برن دانشگاه سابق!....

پاسخ:
خب به نظر می‌رسه که اشتباه فکر می‌کنی.
نوش جان 
امیر خوانی واقعا معرکه 

خیلی گشنمه ، از دیشب :(

پاسخ:
هنوز یه خط هم ازش نخوندم
ایشالا تابستون :)
منم یادش گرفتم؛)
پاسخ:
زکات علم، نشر آن است.
من اون موقع که تایپیست بودم نیم فاصله رو یه جور دیگه واسه سیستمم تعریف کردم :
کنترل+ - 
به به امیرخانی :) قیدار و منِ او و ارمیا هم بخون :) من این کتابشو نخوندم ، میشه بعدن واسه من پستش کنی؟ :-" 
دانشگاه سابقتون تو ظرف اکروپال غذا میده بهتون ؟  @_@ آها حواسم نبود شریف و ایناس :دی ای خدااا تبعیض تا به کجا آخه؟ :|
پاسخ:
پُست؟!!!

آره خب روش‌های مختلفی وجود داره
من از کنترل اسپیس استفاده می‌کنم
ولی اینو خودم تعریف کردم برای سیستمم و روش اصلیش همون کنترل و شیفت و 2 هست

طبقه دوم سلف، سلف دانشجویان نیست :دی
وگرنه ظرفای دانشجوها همون ظرفای فلزیه
من اولین بار که میخواستم برم سف فکر میکردم سلف جاییه که میریم میشینیم سر میز بعد گارسون غذایی که رزرو گردیم رو برامون میاره سر میز 

رفتم دیدم یه ظرف فلزی باید برداریم مثل زندانی ها بریم تو صف :|
پاسخ:
:)))))))))))))))))))))))))))))))))) برای همین من هیچ وقت غذای سلف و خوابگاهو نخوردم
از همین صف وایستادنش بیزارم!
متنففففففففففففففففففرم
قبل از این سفرنامه حافظ هفت رو بخونین و بعدش
این سفرنامه رو بخونین
و بعدش، بفهمین که امیرخانی چه لعبتیه
پاسخ:
اون سفرنامه رو هنوز کسی بهم هدیه نداده :دی
کادوهای هم شهریام مونده هنوز
باید بگم یکیشونم اینو بگیره برام :دی
تو چرا از هر نظری اینقدر زود ناراحت میشی عزیزم؟ میتونی توضیح بدی یا اصلا هیچی نگی؛ اما این طرز برخوردت با نظرات دیگران خیلی منطقی نیست.....

پاسخ:
ناراحت نشدم که!!!
ناراحت شم کامنتا رو می‌بندم
هنوز کامنتا بازه

توضیح کامنت قبلیت اینه که ما واقعا اونجا انرژی می‌گیریم که میریم
وگرنه خودآزاری و پول مفت برای تاکسیا و بی آر تیا که نداریم :))))
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۲۵ زینـب خــآنم
عاقا من هرکار کردم نـــشد  : |
چقد باید نگه دارم ؟ 5 دقه کافیه ؟  : /
دانشگاه سابق رفتین ناهار خوردین ، ژتون دارین یا نه ؟!
پاسخ:
ژتون؟!!!
من اون موقع که دانشجوی اونجا بودم هم ژتون نداشتم :دی
نه بابا!
می‌ری پول میدی غذا می‌گیری


بنویس زینب بعدش کنترل و شیفتو همزمان بگیر عدد2 رو بزن بعدش ها
میشه زینب‌ها
نمیشه آخه :| shift+ctrl+2 رو میزَنَم ltr میشه :/ البته با صفحه کلید ماشین حساب .. با اون بالایی ها هَم کلا هیچ اتفاقی نمی اوفته :|
همون راه قبلی خودم بهتره .. تو وُرد بینویسَم بعد اینجا کپی کنم .. :))
پاسخ:
ماشین حساب؟!!!!!!!!!

اینی که میگم قانون کلی نیم‌فاصله است برای ورد

سیستم بیان یه مدت نیم‌فاصله رو اجرا نمی‌کرد و باید کپی می‌کردم از ورد به اینجا
الان کار می‌‌کنه نیم‌فاصله‌اش
ماشین حساب این بغل رو میگَم :)) ضرب ُ جمع ُ تقسیم ُ اینتر ُ اعداد هَس .. 0 هَم بزرگه :)
پاسخ:
! نیم‌فاصله با ماشین حساب؟
خیلییی خوبه یکی اینطوری باشه(خط اول پست)
تشکر بابت نیم‌فاصله :)))) (معلومه کلی ذوف کردم یا بیشتر توضیح بدم)
روسریت هم خیلی قشنگه و چون نمیدونم فرض میکنیم خیلی هم بهت میاد :)
پاسخ:
- خدا همچین رفقایی رو نصیب شما هم بکنه
- خواهش می‌کنم
- کلاً همه چی به من میاد :دی
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۲۴ فاطمه (خودکار بیک)
امتحان دین و زندگیم دارم تازه! 
پاسخ:
شیخ برات آرزوی موفقیت می‌کنه!
هر سوالیو بلد نبودی بنویس ایمان تقوا عمل صالح :)))

سلاااااام
 

خب الان منم این کتابو میخام، باید چیکار کنم؟:(


پاسخ:
علیک سلام
والا طرق مختلفی برای دستیابی به این کتاب وجود داره
خودت بری تهران، انقلاب، انتشارات قدیانی
به یکی بگی بره تهران، انقلاب، انتشارات قدیانی
خرید اینترنتی
مثلاً از اینجا یا ghadyani.org
یا اگه به من دسترسی داری بیای یکی دو هفته امانت بگیری
آره خب روش‌های مختلفی وجود داره
من از کنترل اسپیس استفاده می‌کنم
ولی اینو خودم تعریف کردم برای سیستمم و روش اصلیش همون کنترل و شیفت و 2 هست

ببخشید شما چجوری برای سیستمتون تعریف کردید که به اون شکل نیم‌فاصله بزنه؟
والا شخصا با شیفت+اسپس راحت ترم ولی باید زبان رو روی "دری" بذارم تا اونجوری بشه ... 
پاسخ:
خب نیم‌فاصله برای فارسی تعریف شده نه انگلیسی



1- به مسیر Insert > Symbol > more Symbol بروید.

2- از کادر باز شده به تب Special Characters بروید.

3- در این قسمت کلید­های مهم میانبر قرار گرفته‏­ اند.

بر روی Optional Hyphen دبل کلیک کنید.

4- ­­بر روی کلید Shortcut Key کلیک کنید.

5- پس از باز شدن کادر جدید فقط کافیست کلید میانبر مورد نظر را وارد کنید.(در قسمت Press New Shortcut Key)

این کار را با فشار همزمان 2 کلید انجام دهید.(توجه شود یکی از کلید­ها باید Alt یا Ctrl باشد).

پیشنهاد رایج آنست که از کلید “Ctrl”+”Space” استفاده شود.

در پایان روی Assign و سپس Close کلیک نمایید.

خیلی ممنونم :)
+منظورم این بود زبان فارسی همون کنترل +شیفت+2 هست ولی زبان دری شیفت + اسپیس ... منظورم انگلیسی نبود :)
پاسخ:
فارسی و دری فرق دارن؟!
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۷ الهام شمسی
با تشکر فراوان، من ذوق‌مرگ شدم از دیدن این پستت :-)
و نکته آنجاست که اول که فقط عنوان پستو دیده بودم، فکر کردم اشتباهی دستت خورده نیم‌فاصله گذاشتی؛ بعد توضیحتو خواندم و دستگیرم شد که چی به چیه :-)
پاسخ:
می‌دونی؟!
منم ذوق مرگ شدم که کامنتتو دیدم
دوستای حقیقیم همه شون خاموشن و دیدنِ یه کامنت واقعی و خوندن کامنتی که می‌دونی اونو یه آدم واقعی نوشته، کسی که دیدیش و می‌بینیش حس خوبیه
خیلی خوب!
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۴۴ میثم علی زلفی
سلام
راستش یک سوال برام پیش اومد. شما همیشه اینقدر طولانی می نویسید؟؟؟ داشتم پروفایلتون رو می خوندم نفسم گرفت.!!!
همچنین ثابت متغیر!
پاسخ:
سلام
به نظر من، طولانی نیست
هر چی که لاز م بوده تو پروفایلم نوشتم
که جای سوال و ابهام نباشه

در مورد ثابت متغیر باید بگم حاصل شش ماه فعالیته
ینی هر شب تغییر می‌کنه ولی ثابته
عکس قبلی میره ادامه مطلب و عکس جدید منتشر میشه
وای
امیرخانیِ عزیز تر از جان من
من بودم بهت کتاب منِ او رو اول پیشنهاد می دادم از امیرخانی بخوونی.
البت بگم که هر کتابی از امیرخانیِ جان بخوونی سر و ته محشرند و بس. کتاب رو نخوون، بخورش:)
تولدت هم که نمی دونم کی هست زودتر تبریک:)
پاسخ:
:) ممنونم
تولدم 26 ام بود

خو واسه من شاید یه خورده برعکس باشه!
مثلا من کتاب خیلی دوست دارم / کتاب هدیه گرفتن و کتاب هدیه دادن رو هم ایضاً.
حتی پیش اومده به یک نفر حس خوبی نداشته باشم یا کلا حسی بهش نداشته باشم ولی بعد از اینکه بهم کتاب هدیه داده دوسش داشتم. یعنی به واسطه ی کتابام اونو دوست داشتم :دی
پاسخ:
والا کسی که ازش خوشم نمیاد، دل و روده و کلیه هاشم بهم اهدا کنه، بازم ازش خوشم نمیاد :)))))
کیبوردای فارسی و دری یه فرقایی دارن , یکیش همین نیم فاصله .. یکی هم کلید حرف "پ" جاهاشون فرق داره ... کلیدای کسره و فتحه و ضمه هم جاهاشون تو این دوتا زبان با هم فرق میکنن... جای ویرگول هم همینطور!...البته واسه من اینطوریه نمیدونم شاید واسه بقیه اینطوری نباشه...
پاسخ:
عجب!
ممنون
نمی‌دونستم