پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

158- عشق اول و آخر؛ سیب‌زمینی سرخ کرده!

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ب.ظ

امید و مامان شام دعوتن و بابا مسافرته و منم تنهام

ناهار که قرمه سبزی داشتیم (قرمه سبزی واقعی نه هاااااااااااا از این کنسروا!)

الانم که مشغول سرخ کردن سیب زمینی ام

هر موقع تنهام و گشنمه, اولین ایده ای که به ذهنم میرسه همینه!

ولی نمی‌دونم چرا هر کاری می‌کنم نمی‌تونم چاقو رو با دست چپم بگیرم :(

حتی میل بافتنی رو هم با دست راستم می‌گیرم

فکر کنم فقط نوشتنم با دست چپه

ینی من یه چپ دست اصیل نیستم؟ ینی دو رگه ام؟ :((((((


آقا رفته بودم عسل بخرم, توش عنکبوت بود!

به جان خودم راست میگم, 8 تا پا داشت

مگه عنکبوت جزو هشت‌پایان نیست؟

ایناهاش:

خواستم از آقاهه بپرسم این عنکبوته؟

بعد هر چی فکر کردم ترکی عنکبوت یادم نیومد

لغت فرس اسدی قرن 4 نوشته بود عنکبوت آن است که مردم آذربایجان دیو پایش خوانند

برای همین یه عده میگن ما اون موقع ترکی حرف نمی‌زدیم و مثلاً به قارچ می‌گفتیم کلاه دیوان

نمی‌دونم فاز کلماتمون چی بوده که ارتباط تنگاتنگی با دیو داشته

یهو یادم اومد شیطان تُری میگیم

بعد نمی‌دونستم به تار عنکبوت اینو میگیم یا به خود عنکبوت

کلاً درگیر بودم

پرسیدم "بو (=این) شیطان تری ده (=هست)؟"

از شانس منم آقاهه ترک نبود متوجه نشد!

چه وضعشه؟ شما فارس جماعت تو شهر ما چی کار می‌کنید آخه؟

دیدم برگشته میگه نه این شیطان تری نیست این عسله :))))))))


خب کور که نیستم می‌بینم عسله ولی توش عنکبوته خب!!!

پ.ن: یه بار برای جواب یکی از کامنتا گفته بودم گِچی قالیب جان قیدین ده قصاب پیی آخداریر

معنی‌ش این بود که گچی به فکر جونشه قصاب دنبال چربی و ایناست

اون موقع معنی گچی رو نمی‌دونستم گفتم یه چیزی تو مایه های بز و گوسفنده

صبح از داداشم پرسیدم, بلد بود :(

گفت گچی همون قوچ ه

این کلیپ را هم دریابید

۹۴/۰۵/۰۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

بابا

مامان

نظرات (۲۶)

ما به عنکبوت می گیم یومچه..urumcha
1-0 به نفع من :))
پاسخ:
اصن نشنیدم تا حالا این کلمه ای که گفتی رو
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۵۲ فاطمه (خودکار بیک)
ما فارسا همه جا پخش شدیم...  خیلی هم خوب و عالی :)))
حالا نمشید تار عنکبوتشو فاسی بگی؟ :|||
پاسخ:
خب انقدر جمله هامو نصفه نیمه فارسی گفتم که الان وضعم اینه دیگه
والا
الان که فکر میکنم هم فارسیش اشتباه هم انگلیسی
یورومچه
yoromche
فک کنم درست تر باشه
پاسخ:
ینی یه بارم به گوشم نخورده
نه به گوش من
نه به گوش خانواده
ترکی استان گلستان با ترکی ما فرق داره انگار
آذربایجانی : hörümçək
ترکیه ای: örümcek
زبون که نیست لامصب می بینی بین المللیه !! :))
پاسخ:
به جان خودم اینارم نشنیدم...
چه وضعشه
من اصن همون دیو پا صداش می‌کنم
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۲ ♛ ♛ آرین ♛ ♛
ما گیلکا میگیم «لابدون»!

شما فکر کنم تنظیمات پیشفرضت رو دست کاری کردی الان دست راست و چپت اشتراکی کار میکنن (:

اون عنکبوته هم تک دل من برید |:
پاسخ:
:)))))))))) چه قدر اسم داره این عنکبوت

آره تنظیمات دستم که هیچ لنگوئیچ ستینگمم به هم خورده
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۴ ♛ ♛ آرین ♛ ♛
البته لابدون تار عنکبوته فک کنم |:

لغت نامه جامعی داریم ما...
پاسخ:
به شدت به این لغت نامه ها نیاز خواهم داشت برای ارشدم
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۲ مبهم الملوک
احسنت!!     من معتاد سیب زمینی بودم یه سال کامل  البته یه سال تحصیلی   چه سالییی بودااا ه روز میخوردم
عشق ست سیب زمینی سرخ کرده

به طور کل فامیل های اینجانب در کل کشور پراکنده شدن     
پاسخ:
سیب زمینی سرخ کرده پاشنه آشیل منه

+ همه جای ایران سرای من است
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۵ مبهم الملوک
من عاشق تبریز و زنجانم   همه ترکن و ترکی حرف میزنن 
حیف که ترکی بلد نیستم 
  اصلا میرم اونجا    اینقد خوشم میاد لحنشون   و زبون قشنگشون   خیلی مردم خوبین
پاسخ:
بله بله ما مردم خیلی خوبی هستیم
خب یکی دیگه برمیداشتی :||
پاسخ:
یکی دیگه برداشتم ولی میخواستم مطمئن شم توهم نزده باشم یه وقت
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۳ مبهم الملوک
بابام ترکی بلده ولی من نه  یکم  فقط
چندبار خواستم یاد بگیرم ولی خب نشد 
به نسل من که رسید اموزش در کودکی متوقف شده فک کنم     شانس نداریم که   
ولی از ترک بودنم بسییی خوشحالم



#همه ایران سرای من ست      اینو موافقم باهات

پاسخ:
اگه از بچگی یاد نگیری دیگه عمراً یاد بگیری :)))))
البته تو هنوز بچه ای 14 سالته :)))))
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۸ مبهم الملوک
من کودک درونم پیش فعاله خواهر
فک نکنم بشه دیگه
پاسخ:
:))))
عسل چیه بابا اینا شکرِ مذابِ ://
پاسخ:
حتی چسب....
من شیدای سیب زمینی سرخ کرده ام! تا درست بشه،اگه اون حوالی باشم،تمامش میکنم قبل ازاینکه کامل آماده بشه!
:|||||| عنکبوت!متنفرم ازش!
پاسخ:
غیرتم کشت که محبوب جهانی لیکن, روز و شب عربده با خلق خدا نتوان کرد
خطاب به سیب زمینی
من از بچگی درگیر این کلمه بودم.که وقتی به خود عنکبوت میگیم شیطان تری پس به تار عنکبوت چی میگیم اون وقت؟!! هنوز جوابی ندارم براش
پاسخ:
بیا نتیجه بگیریم که ترک ها اصن عنکبوت نداشتن و این واژه براشون تعریف نشده
به حداد میگم یه معادل براش درست کنه
منم نشنیده بودم این یورمچه رو!
پاسخ:
لابد خیلی ترکی ه
ترک ها عنکبوت نداشتن ولی تار عنکبوت داشتن!

والا یه تحلیل خیلی ساده ای داره
تو فارسی میگیم عنکبوت - تار عنکبوت!
تو ترکی هم لابد میگیم : شیطان - شیطان تری!
:)))
پاسخ:
:)))))))) پس شیطان = عنکبوت = همون دیوی که لغت فرس اسدی گفته
دختر منم همین جوریه فقط نوشتن با دست چپ ،بقیه کارا با دست راست
و دیگه اینکه با دو دست مینویسه ،میرفت پای تخته ،نصفشو با دست راست مینوشت ،نصف دیگه شو با دست چپ

شماها نیمکره راستتون کامل فعال نیست .
پاسخ:
:))))))))))))) همیشه دوست داشتم در اقلیت باشم
با این اوضاع اقلیت اندر اقلیت شد
الکی مثلاً من خیلی خاصم
در خوشمزه بودن سیب زمینی سرخ شده شکی نیست
اما دیر هضمه اینو بخاطر داشته باش
سیب زمینی بصورت آب پز خواص بهتری داره ،انرژی حاصل از اون کم کم آزاد میشه .
پاسخ:
نمی‌دونستم دیر هضمه :(
ولی عشقمه
همون توراتان خودمون دیگه:)))))))))))))))
این همه تفسیرچیه؟؟؟!!!!!!!!!!
پاسخ:
تور آتان 
امممممم
اینم میشه
آیکون مرد عنکبوتی :)))))
تور آتان یه عبارت ترکیبیه
ینی کسی که تار پرتاب می‌کند
من دنبال اسم خاص بودم

۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۷ شیمیست خط خطی
هی تو پستات شرح سیب زمینی سرخ کرده بده و دل ما رو بسوزون :)
از شما که زبان شناسی بعیده کلمه مناسب رو پیدا نکنی! چراااا!
پاسخ:
آره بعیده
نچ نچ نچ نچ
یه وقت به حداد نگیناااااااااااااااااااااااااا
آبروم میره
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۵ فانتالیزا هویجوریان
گچی بز نیس مگه؟! :(

عنکبوت هم میشه تور آتان!

آغااااا من خیلی به بوقلمون ِ شما تبریزیا میخندم. بگو چی میگین تا دوستان هم ببینن :دی
پاسخ:
گچی = قوچ
بز = فکر کنم چپیش

بوقلمونو نمی‌دونم
بذار از مامانم بپرسم
.
.
.
هشترخان :))))))))))))))))))

شترمرغ چی میشه اون وقت؟
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۱ فانتالیزا هویجوریان
سیب زمنی هاتو با خیارشور بخور!!

لامصب نوستالژی دوران ِدبستانه منه انقد که مامان قبل مدرسه برامون درست میکرد!
پاسخ:
:))))
تا حالا امتحان نکردم
با خیارشور
خوشمزه به نظر میرسه
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۵ فانتالیزا هویجوریان
وای وای نسرین به خدا تو مسلمون نیستی تا حالا سیب زمنی با خیارشور نزدی؟

آغا پرسیدم!
شترمرغ هم میشه دَوهَ قوشی!! :))))))))))))))))
پاسخ:
:))))))))))))
ما به گردو میگیم گیرده کان
مرتضی اینا میگن ghoooz

خیلی باحاله
دلم خوش بود ترکی بلدم :)))))
چه وضعشه آخه
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۰ مستر نیمــا .
رو علامت کره زمین تو کامنت ها که بری اونجا آدرسو میذاره!!
پاسخ:
پس چرا الان آدرس وبلاگ شمارو نشون نمیده؟
البته من از قسمت مدیریت می بینم
منظورم عمومه

حل شد... فهمیدم. مرسی
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۳ شن های ساحل
متاسفانه با زبان شیرین ترکی اشنا نیستم که نظر بدم:)....
منم همین طورم یه سری کارهارو با دست چپ راحت ترم
اتفاقا خیلی بهتر از هر دو تا نیمکره استفاده می کنیم مغزمون به تعادل میرسه!!هه هه
پاسخ:
آآآآآآآآآآآآآآره این نشون میده ما خیلی متعادلیم
خدا نکشتت دختررر!٥دقیقه داشتم از خنده خودزنی میکردم!:-))))))) از اول تا آخرش:-)))
پاسخ:
:)))))))))))))))