پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۳۹- شما چجوری اعتراض می‌کنید؟

شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴ ب.ظ

استادمون داشت در مورد انواع متن و پژوهش‌هایی که می‌تونیم تو حوزۀ متن‌کاوی انجام بدیم صحبت می‌کرد. الگوهای تعارف کردن و شوخی کردن و غیبت کردن (چند نفر پشت سر یکی صحبت کنن) رو مثال زد. بعد یادش افتاد که چند سال پیش یکی از دانشجوهاش روی متن اعتراض‌هایی که دانشجوها به استادهاشون بابت نمره نوشتن کار کرده بود و دیگه نمی‌دونم مقاله‌شو منتشر کرده بود یا نه. توضیح می‌داد که این متن‌هایی که دانشجو از استادش درخواست تجدیدنظر می‌کنه، الگوی مشخصی داره. اولش طرف با سلام و سپاس و حمد و ثنا و مدح شروع می‌کنه و بعد گرفتاریا و بدبختیاشو توضیح می‌ده و حاجتشو می‌گه و در پایان بازم تشکر می‌کنه. لزوماً هم شاگردتنبلا درخواست تجدیدنظر نمی‌کنن. چه بسیار دانشجوهایی که به نوزده‌ونیمشون اعتراض می‌کنن که بیست بشن :دی بعد من یاد اعتراض‌های دوران تحصیلم افتادم. از دوران مدرسه که چیزی ثبت و ضبط نشده، دورۀ ارشد هم اگر اعتراضی داشتیم شفاهی بود و بازم چیزی ثبت و ضبط نشده. ولی چون دورۀ کارشناسی روال این‌جوری بود که ایمیل بزنیم به استاد، من این ایمیل‌هامو دارم :)) و الگوی ثابت همه‌شون این بود که تو متن یا عنوان ایمیلم از عبارت «تجدیدنظر» استفاده می‌کردم. تو قسمت جست‌وجوی ایمیلم نوشتم «تجدیدنظر» و کلی خاطره زنده شد برام. تا یه ربع فقط می‌خندیدما :)) بعد یادم افتادم یه متن اعتراضی هم به آموزشگاهی که برای رانندگی می‌رفتم نوشته بودم. قضیه این بود که من امتحان افسرو همون بار اول قبول شدم، ولی اون کتبی تستی رو که صد درصد مطمئن بودم همه رو درست جواب دادم رد شدم. رفتم بهشون گفتم میشه پاسخنامه‌مو بدین ببینم چیا رو غلط جواب دادم؟ گفتن نه. گفتم آخه من انقدر مطمئنم که صد بار دیگه هم همین امتحانو بگیرید همین نمره رو می‌گیرم. یا شما اشتباه تصحیح کردید یا من یه چیزایی رو اشتباه یاد گرفتم. پاسخنامه رو ندادن و منم یه نامۀ 979کلمه‌ای نوشتم برای رئیس آموزشگاه و اعتراض و انتقادمو به سیستم آموزش و آزمونشون ابلاغ کردم. حالا چون کل نامه خارج از حوصلۀ پسته، بخش اصلیش رو می‌ذارم: «نمرۀ آیین‌نامه‌ام 27 شد. قانون کجای دنیا این است که بعد از تصحیح برگه‌ها پاسخنامه در اختیار دانشجو قرار نگیرد؟ اگر صد بار هم امتحان می‌دادم باز هم همان سه اشتباه را داشتم چون جواب‌هایم شانسی نبودند. اگر پاسخنامه‌ام را برای چند لحظه خواستم هدفم این بود که پی به اشتباهاتم ببرم و بدانم کدام موارد را نفهمیده‌ام یا به‌اشتباه فهمیده‌ام. بهتر نبود استاد، از دادن برگۀ پاسخنامۀ من امتناع نمی‌کردند؟ آیا این بازبینی بیشتر از یک دقیقه طول می‌کشید؟» :| نخندید بریم سراغ ایمیل‌ها (ویرایششون نمی‌کنم و فقط این نکته رو یادآوری می‌کنم که اون موقع نمی‌دونستم نیم‌فاصله چیه)

اعتراض شمارۀ یک:

سلام. من همه ی تلاشمو کردم که پروژه ام کامل بشه حتی یه سری از کارهای امتیازی رو هم انجام دادم تا اونجایی که یادم میاد نمره ی خودمو تقریبا کامل گرفتم و سه نمره هم از امتیازی ها چه طور امکان داره نمره ام 88.8 بشه خواهش می کنم یه بار دیگه تجدید نظر کنید ارایه پروژه من 50 دقیقه طول کشید از "آی" اینکلود تا "0" ریترن صفرش توضیح دادم بی انصافیه به خدا برای کسی که پروژه رو خودش نوشته. با تشکر. پیشاپیش عیدتون مبارک.

آخی. ده سال پیش، همین موقع‌ها بود. اعتراض به نمرۀ پروژۀ برنامه‌نویسی ترم اول کارشناسیه. اولین اعتراض دانشگاهیمه. پروژه رو خودم انجام داده بودم و چند هفته برای کدنویسی وقت گذاشته بودم. بعضیا هم داده بودن دوست‌پسراشون براشون بنویسن و حتی نمی‌دونستن موضوع پروژه چیه. به نمرۀ 88.8 اعتراض کردم و نمی‌دونم از چند بود ولی بعد از اعتراضم نمره‌م شد 101.

اعتراض شمارۀ دو:

با سلام. به خاطر مسافرت ضروری که پیش آمده متاسفانه مقدور نیست شنبه برای دیدن ورقه های امتحانی بیام تهران و حتی این چند روز در سفر به اینترنت هم دسترسی ندارم. به شدت نگران قبول شدنم هستم وخواهشمندم در نمره های میانترم و پایانترمم تجدید نظر بفرمایید.

آخ آخ. این اعتراض برای نمرۀ مدار منطقی ترم چهاره. منظور از مسافرت ضروری هم کربلاست. ایمیل رو با یه کامپیوتر داغون از هتل فرستادم برای استادم. اون موقع گوشیا هوشمند نبود و هتل‌ها وای‌فای و اینا نداشتن. نمره‌م هم بد نشد. نمی‌دونم چرا به‌شدت نگران قبول شدنم بودم :))

اعتراض شمارۀ سه:

سلام. متاسفانه هر دو نمره میانترمم دور از حد انتظار هست و نمره پایانترمم هم فقط کمی بهتر شده که یکی از دلایل آن همزمانی امتحان ریاضی مهندسی با امتحانات دیگر بود. لطفا در صورت امکان درصد تاثیر نمرات میانترم و پایانترم را با ارفاق بیشتری در نظر بگیرید. با تشکر.

یادمه امتحانش چهار پنج‌تا سؤال بود که یکی از سؤالاشو هیچ کس نتونسته بود جواب بده. حتی اون نابغه‌هایی که مدال المپیاد داشتن :| :))

اعتراض شمارۀ چهار:

سلام. من همه جلسات سر کلاس بودم تمرین ها رو هم هر دو سری به موقع تحویل دادم. روز امتحان اتوکد هم باور کنید دو تا امتحان دیگه هم داشتم و تا شب دانشگاه بودم. نباید یه فرقی بین کسی که همه عیدش رو صرف یاد گرفتن اتوکد کرده باشه با کسی که چند روز پیش نرم افزارو نصب کرده و یه تمرین آماده و کامل به شما تحویل داده؟ تمرین ها رو در شرایطی تحویل دادم که فردای اون روز امتحان دیگه ای داشتم و اگه دقت کنید سه نصف شب براتون ارسال کردم تمرینامو. اونم با ایمیل شریف چون گوگل اون چند روز کار نمیکرد.

نکتۀ جالب قضیه اینجاست که یادم نمیاد اصلاً کِی اتوکد داشتم و همۀ عیدِ کدوم سال رو صرف یاد گرفتنش کردم :)) از قطع شدن گوگل هم یه چیزای محوی تو خاطرم هست.

اعتراض شمارۀ پنج:

متاسفانه برای بازبینی برگه های امتحان, در زمان تعیین شده, تهران نیستم و ضمن عذرخواهی بابت نمره فاینالم, خواهشمندم در مورد نمره و تصحیح برگه ها تجدید نظر کنید.

از استاد بابت نمره‌م عذرخواهی کردم :)) این ایمیل برای استاد درس تبدیل انرژی بود.

اعتراض شمارۀ شش:

سلام. متاسفانه برای بازبینی برگه ها تهران نیستم. با توجه به اینکه من 18 ام خرداد دو تا امتحان داشتم و 5 ام تیر هم دو تا امتحان که اینها هم منتقل شدند به 18 ام, بنابراین واقعا برای امتحان کنترل پروژه که 19 ام بود فرصت و انرژی کافی نداشتم. با این شرایط, در صورت امکان در مورد نمره پایانترم و نمره نهایی تجدید نظر بفرمایید

الهی بمیرم. چجوری جون سالم به در بردم بعد از همه امتحان تو یه روز؟ :|

اعتراض شمارۀ هفت:

با سلام و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛ با توجه به اینکه از امتحان پایانی راضی بودم و تمام جلسات حضور داشتم و تمام تمرینات را هم تحویل دادم, انتظار نمره 16.3 را نداشتم, هر چند اطلاعی از نمرات میانترم و پایانترمم ندارم. ولی آیا امکان تجدید نظر در نمره نهایی ارسال شده به آموزش وجود دارد؟

ماه رمضون بود و چون استادمون هم آدم معتقدی بود برای قبولی طاعات و عباداتش هم دعا کردم :)) این‌جوری جواب داده که علیکم السلام، میان ترم شما 13، پایان ترم 17.5 بوده است. نمره کل شما 16.3 شده است که در میان نمرات خوب کلاس محسوب می گردد. امکان تجدید نظر وجود ندارد.

اعتراض شمارۀ هشت:

این نمره برای درس اختیاری خیلی کمه و واقعا دور از حد انتظار هست. پس لطفا توی تصحیح برگه پایانترم تجدید نظر کنید و اگر امکان داره کمی با ارفاق تصحیح کنید.

آخه این چه ادبیاتی بود من داشتم؟ اعتراض برای درس مهندسی پزشکیه. و جالبه نمره‌م انقدرام بد نشده بود، فقط چون دور از حد انتظارم بود اعتراض کردم :|

اعتراض شمارۀ نُه:

نمره پروژه واقعا دور از حد انتظار بود در حالی که pll که جواب داد و در مورد اولی فقط فرکانس تغییر نکرد که مشکل از پتانسیومتر بود و با تغییر مقدار مقاومت ها این مشکل حل میشد.

روم به دیوار ولی یادم نمیاد پی‌ال‌ال چی بود. حتی قیافۀ پتانسیومتر هم یادم رفته. و به‌نظر می‌رسه کلیدواژه‌ای که تو اکثر اعتراض‌هام هست «دور از حد انتظار»ه :))

و اعتراض پایانی، اعتراض به نمرۀ 19.5 پست قبل:

سلام استاد. روزتون به‌خیر. من نمره‌مو دیدم. اولاً بابت زحمت‌هایی که ترم گذشته کشیدید و مطالب جدید و مفیدی که یادمون دادید تشکر می‌کنم. با اینکه خیلی بهمون سخت گذشت (هم به شما و هم به ما)، ولی پایان خوبی داشت. من و خانم... برای اون سؤال امتیازی خروجی اسکوپوس نمرهٔ امتیازی داشتیم. جواب‌های میان‌ترم و پایان‌ترم رو هم به‌موقع تحویل دادیم و از فرصت تمدید استفاده نکردیم. گفته بودید در نظر می‌گیرید این موارد رو. می‌خواستم بپرسم که این نمرهٔ تشویقی تو نمرهٔ پایانیمون لحاظ شده؟ نمرهٔ ما ۱۹.۵ هست الان.


متوجه تغییر ادبیات اعتراضیم می‌شید؟ پخته‌تر شده حس می‌کنم. شما چجوری برای نمره‌های دور از حد انتظارتون اعتراض می‌کردید یا می‌کنید؟ یا اگر معلم و استادید، اعتراض دانش‌آموزا و دانشجوهاتون چه‌شکلیه؟ بیاید تعریف کنید بلکه تونستیم یه مقاله از توش دربیاریم :دی

۹۹/۱۲/۲۳
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۲۱)

۲۳ اسفند ۹۹ ، ۲۲:۳۹ معلوم الحال

سلام

حقیقتش من خیلی وقت‌ها اعتراض نکردم، حتی با اینکه حقم بوده که بیشتر بشم.

پاسخ:
سلام
خب اگه حقتون بوده باید تمرین کنید که بگیرید از این به بعد. 

حالا که فکرش رو میکنم می بینم تاحالا کتبی اعتراض نکردم :/

 

پاسخ:
ما هم اعتراض حضوری نداشتیم

سلام

من همیشه دانشجوی شاگرد اول یا دوم بودم؛ یه ترم درس سه واحدی حقوق اساسی رو با یه استاد خیلی ماه و البته خیلی با جذبه برداشتم؛ همه جلسات حاضر بودم و فعال بودم سر کلاس، پایان‌ترمم شدم ۱۵😱

یه روز که استاد رو توی راهروی دانشگاه دیدم، دوستم اصرار کرد بیا بریم باش حرف بزنیم؛ رفتم جلو و گفتم استاد من همه جلسات رو شرکت کردم و تو مباحث کلاس هم فعال بودم؛ دیگه اشک امونم نداد😶

بنده خدا کلی دلداری داد که شما دانشجوی خوبی هستی و ... سه تا تست رو گویا غلط زده بودم و خب طبیعتا هیچ چاره‌ای نداشت که ارفاق و تجدید نظر کنه.

 

وقتی هم رسیدیم به پایان کارشناسی، معدل من اندکی از معدل یکی از همکلاسیام بالاتر بود؛ اون بنده خدا دختر و نوه دو تا از اساتیدی بود که به گردن همه استادای دانشکده حق داشتند، طبیعتا باید من بدون آزمون می‌رفتم ارشد؛ ولی اساتید محترم بخاطر خوش‌خدمتی به استاد بزرگوارشون، تصمیم گرفتن بین من و اون دانشجوی محترم، آزمون علمی برگزار کنن؛ علیرغم همه اعتراضات من برگزار شد؛ دوباره من امتیازم بیشتر شد! هر دومون هم یک گرایش رو می‌خواستیم شرکت کنیم و کوتاه نمی‌اومدیم! خوبه چه کار کرده باشه دانشکده؟! بله! قوانین رو اون سال تغییر دادن! در هر گرایش ۲ نفر ارشد بدون آزمون گرفتن و بدین‌سان خوش‌به حال متقاضیان گرایش‌های دیگه شد!

یادم‌ نیست دقیقا چه جوری اعتراض می‌کردم، ولی یادمه می‌رفتم اتاق استادم که اون موقع رییس دانشکده بود و از دوستان پدرم هم بود و از ترم دوم کارشناسی باهاش درس داشتم و می‌دونست که واقعا صلاحیتش رو‌ دارم، اشک می‌ریختم و می‌گفتم خب چرا اینجوری می‌کنید؟ می‌گفت می‌دونم حق با توئه، ولی چاره‌ای نیست؛ نگران نباش؛ نمی‌ذارم حقت ضایع بشه... در نهایت هم حمایت‌هاش باعث شد بتونم ارشد رو بدون آزمون بخونم و با همون رتبه اول تموم کنم... هر کجا هست خدایا به سلامت دارش...

پاسخ:
سلام
خدا رو شکر. ببین چه کار خوبی کردی که خدا همچین استادی رو سر راهت گذاشته

من بقیه رو یادم نیست منتها اخرین اعتراضی که کردم برای مولتی مدیا بود این ترم که در عین خوب دادن میانترم و متوسط بودن پایانترم و 80درصد کامل بودن پایانترم به من داد 13 ونیم و اعتراضمم به کتفش گرفت.

چیزی که نوشته بودم هم یچیزی تو همین مایه ها بود که بنظرم امتحانامو اونقدر بد ندادم که بشم این ولی میگم استاد وقعی ننهاد.میتونه دلیلش سر کلاس نرفتن باشه یا میتونه دلیلش کپ گرفتن از تمرینام باشه(کپی نکرده بودم ولی با یکی از بچه ها منطقامونو با هم چک میکردیم)

من البته کلا زیاد اهل اعتراض نیستم

پاسخ:
خب مثلا آدم وقتی ۱۸.۷۵ می‌گیره، نباید بدونه چرا؟

یه نکته ی دیگه همیشه برام سوال بوده، ایمیل یا کلا متن به اساتید باید کتابی باشه یا این مدلی ای که نوشتی اوکیه؟

پاسخ:
بستگی به استاد داره. بعضیا رسمی هستن بعضیا دوستانه. می‌تونی از سال‌بالاییات بپرسی ببینی لحنشون چجوریه
۲۳ اسفند ۹۹ ، ۲۲:۵۸ شارمین امیریان

سلام.

دردانه 😂

 

من هیچ وقت اعتراض نمیکردم. 😐

اوایل استادیم که بی تجربه بودم به اعتراضهای طوماری دانشجوها جواب میدادم و سعی میکردم قانعشون کنم. متقابلا اونا هم با خواهش و التماس سعی میکردن منو راضی کنن؛ در حالی که واقعا حقشون نبود. من اصرار داشتم بدونن نمره شون منصفانه س و دلیلی نداره اضافه کنم.

کم کم به تجربه دریافتم اونایی که سر نمره خیلی چک و چونه میزنن، تقریبا برای همه درسهاشون با التماس و قصه بافی نمره میگیرن. دیگه شروع کردم فقط یک بار توضیح بدم که از هر قسمت چه نمره ای گرفتن و چه فرصتهایی رو از دست دادن و بیخودی بحث نکنم. چند سال اخیر هم فقط و فقط از طریق سامانه به اعتراضها جواب میدم و خب در سامانه به دلیل محدودیت کلمات و هم به دلیل این که رسمیتره، کمتر قصه میبافن و درخواستهای نامعقول دارن. پیامهای غیر از سامانه رو به هیچ وجه جواب نمیدم.

البته بگما. من تک تک اعتراضها رو دقیق بررسی میکنم و اگه حق با اون فرد بوده نمره رو تغییر میدم ک عذرخواهی هم میکنم. ولی در اکثر موارد، مظلوم نمایی و زیاده خواهیه. من در طول ترم انقد راه برای نمره گرفتن میذارم و همه رو هم اعمال میکنم که واقعا هیچ جایی برای اعتراض وجود نداره. و واقعا دلم میسوزه که بعضی از دانشجوها چطور انقد تنبلن و صرفا با راههای نادرست نمره میگیرن و بعد دو روز دیگه وارد جامعه روانشناسی میشن و گند میزنن به حیثیت ما. 

 

 

 

متن اعتراضها معمولا این جور چیزا بود:

سلام استاد. 

میخواستم از زحماتتون تشکر کنم. شما بهترین استاد طول عمر من بودید و درس دادنتون عالی بود و اخلاقتون بی نظیر بود و... (و تملقاتی از این دست)

استاد من مامانم مریض بود/ مامان بزرگم فوت کرده/ بابام معتاده/ تازه نامزد کردم/ از دو روز قبل امتحان تا شب قبلش بیمارستان بودم/ باردارم/ شوهرم راضی نبود درس بخونم و به زور خوندم رو کشوندم/ پول شهریه ندارم و بابام کارگره و خودمم کار میکنم تا خرجم رو دربیارم/ خونمون شلوغه جای درس خوندن نداریم (و بهانه هایی از این دست)

این اولین باریه که نمره م انقد کم شده و فقط همین درسم این طوری شده/ بقیه استادا هم از مشکلم باخبرن و بهم نمره دادن/ بقیه استادا همشون دو سه نمره اضافه کردن/ من فقط یک و نیم نمره کم دارم تا پاس بشم/ تو رو خدا نذارید من مشروط بشم (و عذاب وجدان برانگیزاندنهایی از این دست)

تو رو خدا به من نمره بدید. هر کاری بگید میکنم. تحقیق، مقاله، کار عملی. (و درخواستهایی از این دست)

استاد به خدا تا عمر دارم ممنونتونم. هیچ وقت این لطفتون رو فراموش نمیکنم. شما همیشه دانشجوها رو درک کردید. ممنون میشم این بار هم درک کنید  (و گذاشتن چنین هندونه هایی زیر بغل)

پاسخ:
سلام
این کامنتت می‌تونه چکیدهٔ همون مقالهٔ مذکور باشه که گفتم
۲۴ اسفند ۹۹ ، ۰۰:۰۲ مـهـ ـیـار

هیچ وقت برای نمره اعتراض نکردم.

هر جی بود . همون خدا بده برکت !

پاسخ:
عجب!
۲۴ اسفند ۹۹ ، ۰۰:۰۳ فاطمه ‌‌‌‌

من اگه تو کارشناسی نصف این تعداد به نمره‌هام اعتراض می‌کردم معدلم یکی دو نمره میومد بالاتر، استریت می‌شدم، الانم ارشدم تموم شده بود :|

من بیشتر مواقع روم نمی‌شد اعتراض بزنم :)) اون چیزی که برای تو «دور از حد انتظار» بود در نظر من این بود که خب کم خونده بودم دیگه. یا به استاد چه مربوط که من سه تا امتحان تو دو روز داشتم :)) نصف وقتایی هم که می‌رفتم برای بازبینی برگه‌م، یا تصحیح استاد رو تایید می‌کردم یا با توضیح استاد قانع می‌شدم =))

اینم یه مدلشه خلاصه :))

 

آره ادبیات اعتراضیت تعییر کرده. از «تجدید نظر» استفاده نکردی :)))

یادش بخیر تلاش همگانی‌مون سر خروجی اسکوپوس. شیرینی نمره امتیازیت فراموش نشه :))

پاسخ:
بیشتر اعتراض‌هام بی‌نتیجه می‌موند البته. دو بارش یادمه که تمرینی که تحویل داده بودم دست تی‌ای مونده بود و نرسیده بود به استاد و نمره‌ش صفر شده بود. یکیشو تونستم زنده کنم ولی یکیشو نه. دیر شده بود.

یادش به‌خیر :))
از این چالشا زیاد پیش میاد، ولی چون معمولاً تخصصیه اینجا مطرح نمی‌کنم.

آخ شباهنگ... من برای نمره‌هام به اساتید اعتراض نکردم تا جایی که یادمه. رفتم که برگه‌م رو ببینم ها و اونجا شاید تغییراتی اعمال شده، ولی اینجوری نوشتاری نه. فقط یه بار از گزینۀ درخواست تجدید نظر توی پرتال‌مون استفاده کردم که اونم تشکر کرده بودم از استاد فیزیک دو بابت خوش‌اخلاقی و گشاده‌رویی‌ش :)) تنها گزینه‌ای بود که برای اضطراب اجتماعی‌م مناسب محسوب می‌شد و می‌تونستم حرفم رو بهش بگم :|

اون آخی که اولِ کامنت نوشتم برای اینی‌ست که الآن می‌خوام بگم. استادمون روز امتحان بهمون گفته بود پروژه تا ده روز آینده مهلت داره. ما هم که دقیقه‌نودی بودیم و یه خروار کار داشتیم، اون رو گذاشته بودیم برای دو روز آخر که فشرده بزنیم. بعد یهو روز نهم نمره‌ها رو اعلام کرد و مهلت رو تموم‌شده در نظر گرفته بود. من اون روز از بدقولی یه استاد دیگه هم عصبانی بودم و دیگه خون جلوی چشم‌هام رو گرفت :دی یک ایمیل طلبکارانه نوشتم و متنم طوری بود که انگار می‌خواستم جمع و تفریق رو به یکی یاد بدم که بدونه ده روز بعد دقیقا یعنی کِی :|| بعد همزمان با من دوستمم بهش ایمیل زد ولی اون خیلی مودبانه و از موضع تقاضای لطف و اینا. استادمون نیم ساعت بعد جواب داد و هنوز کنار هم بودیم. به دوستم گفته بود نگران نباشه و می‌تونه تا فردا شب بفرسته کارش رو. واسه من اول گفته بود احسنت به شما که کار رو گذاشتی برای دقایق آخر و بعد هم گفت تا ۱۲ امشب (یعنی سه‌چهار بعدش) وقت داری، موفق باشی. و امان از اون موفق باشی آخرش :))) آخرشم موفق نشدم تحویل بدم. فقط خدا رو شکر می‌کردم که زیاد درس نداره و قرار نیست توی راهروها ببینمش و بعدم که دیگه مجازی شد.

پاسخ:
نمره ذاتاً برام ارزشی نداره، ولی چون معیار تلاشمه، دوست ندارم کمتر از مقدار تلاشم باشه.
ولی تو هم روی لحن اعتراضت کار کن. یه کم از دوستت یاد بگیر :))
۲۴ اسفند ۹۹ ، ۰۰:۳۵ نیمچه مهندس ...

دختر چرا میخوای از تو همه چیز مقاله دربیاری؟:)

ادبیات اون سال های منم شبیه تو بود.در عین رعایت ادب،تهاجمی بودم. به خصوص اگه مطمئن بودم که حق با منه و در حقم بی انصافی شده.

فکر نمیکنم الان هم فرقی کرده باشه. اگه جایی اعتراضی کردم میام میگم.

پاسخ:
مقاله درآوردنو که شوخی کردم ولی یه عده واقعاً با این چیزا مقاله می‌نویسن.
۲۴ اسفند ۹۹ ، ۰۱:۱۴ منور الذهن

بله مشخصه که لحن اعترضاتون تغییر کرده:)) خیلی رسمی تر شده و به اون قالب همیشگی نزدیک شده.

اما این آخری دیگه چی بود انصافا؟ آخه واسه نیم نمره؟ :)

 

نمیدونم چرا همیشه با اون بچه درس خونایی که برای 20 شدن 19 شون با استاد چک و چونه میزدن بدم میومد. البته نمیدونم این حرفم چه ربطی به این پست شما داشت :)))

 

راستی یادم رفت بگم. این الگوی مشخصی رو که گفتین خیلی دوستش ندارم. رنگ و بوی دورویی داره. وقتی ما پشت سر استاد فوحش و لعن و نفرین میگیم ولی تو صحبت و پیام و نامه، خیلی به یک باره! مودب میشیم. (البته شما منظورم نیستیدا، کلا گفتم)

پاسخ:
اون نیم نمره رو نداد. نه به من نه به دوستم. کلاً به هیشکی بیست نداده با اینکه گفته بود نمره از بالاترین نمرهٔ کلاسه

من اول بگم اتوکد مال درس نقشه کشی بوده احتمالا 

و جالب بود برام که از لحن محاوره برای ایمیل زدن استفاده می‌کردی. من رسمی می‌نوشتم و معمولا هم روم نمی‌شد ایمیل بزنم به خاطر نمره‌های پایینم. با یه دوست معترض با نمره پایین هماهنگ می‌کردم می‌رفتیم حضوری اعتراض می‌کردیم

پاسخ:
من بعد از ارشد یاد گرفتم رسمی نوشتنو
حضوری نمی‌شد. آخه من خوابگاهی بودم و بعد از آخرین امتحان سریع می‌رفتم خونه

شت وقتی اینو خوندم تقریبا مطمئن بودم هیچ وقت ایمیل اعتراض نزدم. رفتم همین جوری تو ایمیلم اعتراض رو سرچ کردم و بسی نشاط رفت :))

 

با سلام
من از دانشجویانی هستم که این ترم با شما ریاضی عمومی داشتم.
نام من *** و شماره دانشجویی من *** است.
من فقط برای یکی از امتحانات میان ترم اعتراض داده ام که آن هم برای
امتحان مشتق بود چون اختلاف بسیار فاحشی بین نمره ای که گرفته بودم و
نمره ای که باید می گرفتم دیدم. (مطمئنم حداقل 6 نمره در حق من اجحاف شده
است)
ولی متاسفانه به اعتراض من رسیدگی نشد. چند بار هم حضورا به خدمت شما
رسیدم (در اتاقتان) و از شما خواستم پیگیری کنید
و شما فرمودید که تا آخر ترم حتما جواب اعتراض ها را می دهند.
ولی متاسفانه هنوز جواب اعتراض ها را نداده اند.
از آنجا که رسیدگی به این اعتراض نقش بسیار مهمی در نمره ی پایانی من
دارد و آن را تا چندین نمره بالا می برد، از شما خواهشمندم پیگیری لازم
را انجام دهید.
با تشکر
***

----------------------------------------------

سلام
من همون کسی هستم که گفتم واسه میان ترم اعتراض داده بودم، نمره م اضافه شده بود اما تو فایل اکسل تغییر نکرده بود
***
***
خیلی ممنون
البته ایمیل دوم به تی ای فرستاده شده بود واسه همین لحنش خودمونی تر بود. همین دو تا ایمیل هم پیدا کردم کلا.
 
الان هم که خودم تی ای هستم بچه ها گاهی درخواست تجدید نظر میدن ولی می ترسم اگه برات بفرستم از نظر خصوصی (پرایوسی) و اینا دردسر شه
 
پاسخ:
با اینکه ما تقریباً هم‌دوره بودیم ولی ببین چقدر متفاوته لحنمون :))

سلام

دوران مدرسه که اعتراضی نبود😁 فقط امتحان نهایی یکی دو درس اعتراض زدم، بقیه رو چون بابام رییس حوزه امتحانات بود قبل از اعلام مدرسه دادم برای تصحیح سوم و تموم‎(:‎

دانشگاه ترم یک یه درس اختیاری پیش نیاز رو برخلاف تصورم خیلی کم شدم و حضورا به استاد گفتیم، شرط گذاشت برگه هرکسی رو تصحیح بکنم و نمره اش تغییر نکنه رو کم میکنم، از خودم مطمئن بودم، گفتم تصحیح مجدد بکنه، الان اصلا نتیجه اش یادم نیست

ترم آخر یه کلاس عمومی رو بالکل شرکت نکردم و با اینکه امتحانش رو خوب دادم، انداخت. بهش اعتراض زدم که ترم آخرم یا نمره خودمو بده یافقط پاس کن یا دوباره امتحان بگیر، با وساطت رییس آموزش قرار شد امتحان مجدد بگیره که انگار سخت بود براش، رفت با ده پاسم کرد و پرونده رو بست.

بجز اینها حتی برای درسهایی که افتادم هم اعتراض نزدم و بنظرم کار داغونی بود😁

 

پاسخ:
من هر موقع حس می‌کردم دور از حد انتظاره اعتراض می‌کردم. اگه بیشتر هم می‌گرفتم تشکر می‌کردم که با ارفاق تصحیح شده. یه کار عجیب هم می‌کردم دوران مدرسه. و اونم این بود که نمره‌م اگه اشتباهی بیشتر می‌شد به معلممون حتماً می‌گفتم که حلال باشه :))

سلام. من که همیشه یعنی هرچی یادم میاد نمره م از اونی که خودم فکرشو میکردم بیشتر میشده😂

پاسخ:
سلام
خوش به حالت! :))

سلام دوباره:)

کامنت قبلی رو که مینوشتم یه تصویر محو از یه اعتراض میومد تو ذهنم ولی چون خیلی آدم اعتراضی ای هستم احتمال دادم کاری باشه نه درسی دیگه ام بهش فکر نکردم

تا اینکه کامنتا رو خوندم یادم افتاد اههه من همین دوهفته پیش اعتراض درسی زدم که😁

یه کلاس میرم که باید پیشخوانی بکنیم و کلاسم مجازیه، امتحانم آفلاین بود و اخلاقا نباید تقلب میکردیم یا درباره پیشخوانی کردن دروغ میگفتیم چون باید میرفتم سفر ساعت پنج صبح امتحان دادم و بنظرم بد نشده بود

نتیجه امتحان که اومد نیم نمره بالاتر از کف کلاس شده بودم طبق معمول نتیجه رو قبول کردم بعد باخودم گفتم خب برم جوابامو چک کنم

دیدم حداقل ده نمره تفاوت داره نتیجه

یه اعتراض نوشتم که این کلاس هدفش فهمه نه حفظ، بعدم تقریبا تهدید کردم که نمره ام عوض نشه عکس میدم از متن جزوه و سوال

که همون نمره قشنگم نهایی شد😁

به فهمم برخورد😂😂😂

پاسخ:
سلام
ای بابا، خب روی لحن و نحوهٔ اعتراضتون یه کم کار کنید که مؤثر واقع بشه خب. حیف شد.
۲۴ اسفند ۹۹ ، ۲۰:۴۵ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

 

یکی یادم مونده :

سال اول دبیرستان بودم  و سر صف به نفرات برتر مدرسه جایزه می دادن

نفر اول رو خوندن بامعدل 18.63

نفر دوم که خودم بودم با معدل 18.9

متاسفانه ناظم فکر می کرد 18.63 از 18.9 بیشتره رفتم پیشش گفتم آقا این18.90 هست منتهی صفرش چون بی ارزشه نمیونویسنش لاکن این از 18.63 بیشتره ولی قبول نکرد...

من هم کوتاه اومدم .جایزه نفر اول کره زمین بود و مال من یه کلاسور :|

پاسخ:
واااای چرا پیگیری نکردین؟ من بودم می‌رفتم به معلم ریاضیمون می‌گفتم

ترم دوم کارشناسی یه درس رو ۹.۷۵ گرفتم. اتفاقن استاد سختگیرش تو دانشگاه اسبق شما درس خونده بود و افتخار می‌کرد که «من از اون‌جا هم سخت‌تر می‌گیرم». حدود سه ساعت پشت دفترش منتظر شدم تا اجازه بده برم داخل. اون‌جا فهمیدم که امتحان پایانی ۱۰ نمره داشت و چون از ۵ کمتر شده بودم، میان‌ترم و پروژه‌ای که کلی براش زحمت کشیده و کامل شده بودم رو بی‌تاثیر کرده بود. پرسیدم چرا؟ گفت: «پروژه که ارزش نداره. یه نفر دیگه براتون انجام می‌ده یا پول می‌دید می‌خرید». بدجوری بهم برخورد. یک کلام پرسیدم: «یعنی هیچ راهی نداره؟». با اون لبخند چندش‌آورش تو چشمام نگاه کرد و گفت: «نه!». از دفتر زدم بیرون. بقیه‌ی تابستون رو وقت داشتم تا به حرفش فکر کنم. دیگه اون دانشجوی سابق نشدم. فهمیدم حداقل تو دانشگاه ما به دانشجوها به چشم گدا و متقلب و سارق علمی و ادبی نگاه می‌شه. بعدش هیچ وقت برای اعتراض به دفتر هیچ استادی نرفتم. در کل هم یکی دو بار بیشتر یادم نیست که اعتراض کرده باشم. انگار ماجرای تحصیل و نمره برام تا حدی بی‌معنی شد و ریلکس کردم. معمولن اگر حس می‌کردم در مقایسه با بقیه و در حدی که لیاقتم بوده نمره گرفتم، اعتراضی نداشتم. حد آستانه‌ی من هم ۱۷ بود. هر وقت از ۱۷ بیشتر شدم دیگه نپرسیدم چرا :)) حتا ریز نمرات هم نگاه نکردم. دانشجوی بدی نبودم و بارها از این حد رد شدم.

دو ترم بعد دوباره همون درس و ترم بعدی‌اش درس پیشرفته‌تری رو با همون استاد گذروندم. نمره‌هام بد نشدن ولی از چارت درسی عقب افتادم و نتونستم برای ارشد مستقیم (به قول دوستان: استریت) اقدام کنم.

پاسخ:
من اگه استاد بشم انقدر در طول ترم تکلیف و تمرین می‌دم که دیگه طرف با نمرهٔ امتحانش نیفته. اونی مستحق افتادنه که در طول ترم تلاش نکرده باشه و تکالیفشو تحویل نداده باشه نه اونی که یه دونه امتحان نهایی رو خوب نداده.
تکالیف هم باید یه‌جوری باشه که امکان تقلب از رو هم دیگه نباشه.
۲۷ اسفند ۹۹ ، ۱۷:۱۰ کارمند برقی

سلام

سینوس و کسیسنوس را که هنوز یادتونه

احساستون از این همه درسی که خوندید این همه زحمتی که کشیدید و الان خیلیش فراموش شده و بقیش هم فراموش میشه چیه؟

برای من که خیلی احساس تلخیه

ریاضیاتم خیلی خیلی خوب بود و الان خیلی چیز ها را فراموش کردم

پاسخ:
سلام
من چون در لحظه زندگی می‌کنم و همون موقع لذتشو بردم و کیفشو کردم ناراحت نیستم. اونایی که الان به کارم میانو فراموش نکردم.
۰۲ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۴۳ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

راستش کلاس ما شلوغترین کلاس مدرسه بود

با عقل اون زمانم فکر کردم من رو تنبیه کردن.

آخه دو سه باری از مدرسه فرار کردم نه فقط من کل کلاس فرار کردن!

یه بارش در مدرسه رو از داخل قفل کرده بودن و مجبور شدم از دیوار فرار کنم ،حین فرار ناظم من رو دید و اومد سمتم  یه پام رو گرفت ولی نتونست از رو دیوار بکشدم پایین سریع از اون سمت اومدیم پایین .

انضباط اون سالم 16 شد. :|

پاسخ:
:))))) خدای من!!!
فرار از روی دیوار :)))))

با سلام و ضمن تبریک سال نو :))

من اصلااااا جسارت اعتراض به نمراتم رو نداشتم ، یعنی یادمه انقدر ترسو بودم یکی از دوستام به جای من زنگ زده بود با استاد حرف بزنه 

چون استاد های ما به این صورت بودن که بعد امتحان تو کانال مینوشتن : نمرات با دقت بالایی ثبت میشن ، پس قبل از اعتراض به عواقب اش فکر کنید!!! بعد دیگه واقعا میترسیدم :)))))) معمولا ته اش این بود حضوری بریم ، از اینکه تو سایت ثبت بشه فکر میکردیم مدرک جرمه!!!!

پاسخ:
سلام
سال نوی شما هم مبارک عزیز مهربون
خب من چون از اونا بودم که بعد از امتحان جوابامو چک می‌کردم با دوستام و جزوه و حتی استاد، برای همین نمره‌م مشخص بود از قبل. وقتی می‌دیدم کمه تعجب می‌کردم خب