پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

یادم نیست چه سالی؛ شاید ده دوازده سال پیش. سر کلاس بودم که اومدن اسم دو سه نفرو خوندن و گفتن مدیر باهاتون کار داره. دلم هرّی ریخت. داشتم فکر می‌کردم چه خبط و خطایی کردم که مدیر حتی صبر نکرده کلاسم تموم بشه و این‌جوری پِی‌اَم فرستاده. با اون یکی دو نفر رفتیم دفتر و دور یه میز بزرگ نشستیم. چند نفر غریبه هم بودن دور اون میز. گفتن از رادیو اومدن با بچه‌ها مصاحبه کنن و مدرسه شما رو معرفی کرده. بهشون گفته بودن ما به سؤالاتشون بهتر جواب می‌دیم. مدیر پشت میزش نشسته بود و من و یکی دو نفر دیگه با خبرنگارهای رادیو این‌ور دور میز. یادم نیست کیا جز من اونجا بودن و چه سالی و چه روزی و زنگ کدوم کلاس و چه درسی. از سؤالات اون جلسه همین یادمه که یه خانوم یا آقا که حتی اینم یادم نیست که خانوم بود یا آقا پرسید کی می‌دونه دعا چیه؟ برای چی دعا می‌کنیم ما؟ دستمو بلند کردم که جواب بدم. جواب دادم. جواب خوبی هم دادم. جوابی که سال‌ها بعد وقتی پای یکی از سؤالات امتحان درس‌های معارف دورهٔ کارشناسیم هم نوشتمش نمرهٔ کاملو گرفتم. دعا، آرزو، خواسته، حاجت و هر جمله‌ای که با امیدوارم و ایشالا شروع بشه. سال‌ها می‌گذره از اون روز، از اون سؤال، از اون جواب، از اون مصاحبه، از اون امتحان، از اون پست و از آرزوهای برآورده نشده و دعاهای مستجاب نشده‌م. و من همهٔ این سال‌ها، هنوز و همچنان دارم به این سؤال و جوابی که دادم فکر می‌کنم.


+ این پستو برای خودم نوشته بودم. گزینهٔ لایک و دیس‌لایکشو برداشته بودم، کامنتاشو بسته بودم و قبل از شمارهٔ عنوان ستاره گذاشته بودم که یعنی حتی کامنت خصوصی هم نذارید. اما بعد از خوندن پست سید طه نظرم عوض شد :) الان کامنتا بازه. اگه مطلبی و نظری دارید که فکر می‌کنید به درد من و بقیه می‌خوره می‌شنوم. ولی فقط می‌شنوم و جواب نمیدم. در واقع جوابی ندارم که بدم.

پست سید طه: http://zolal.blog.ir/post/323/Doa1

۹۷/۰۷/۲۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۶)

۲۲ مهر ۹۷ ، ۱۴:۲۵ آقاگل ‌‌
یاد تک بیتی از حافظ افتادم که می‌گه:
از هر کرانه تیر دعا کرده‌ام روان
باشد کز آن میان یکی کارگر شود!
که در برخی از نسخه‌ها به جای میان از «هزار» هم استفاده شده. غرض اینکه احتمالاً قرار نیست همۀ هزار دعای ما مستجاب بشه. شاید چون اسرار ازل را نه تو دانی و نه من.
این مطلب و مطالب لینک‌شده توش هم شاید به تکمیل بحث کمک کنه:

http://talajen.blog.ir/1397/03/09/هرزنامه
۲۲ مهر ۹۷ ، ۱۵:۰۶ جناب منزوی
یه جا شنیدم دعاها به سه شیوه مستجاب میشن، یه دعا وقتی میره نزد خدا تو مسیر با یه بالا برخورد می کنه و عملاً اون بلا مانع از صعود دعا میشه و دعا هم مانع از نزول بلا میشه، یه سری هم پیش خدا می مونه تا خدا به واسطه ی اون دعاها یه حسنه ای یا یه راه فراری برای بندش از عذاب بذاره و نوع آخری اگه اشتباه نکردم، بنا به مصلحت مستجاب میشه.
در کل همشون به یه نوعی مستجاب میشن.
من معتقدم چون خدا بهتر از من صلاحم رو میدونه خودم که دارم به آرزوهای چند سال گذشته ام فکر میکنم میبینم چقدر خوب که بعضی هاش برآورده نشده.
ولی بابت بعضی هاشم کفری میشم و حسابی غر میزنم به خدا
شاید همونی که آقاگل گفت....
سلام رسیدن بخیر.چقد پست وعکس گذاشتی هنو نخوندم.

میگم یه سوال ؟گوشیم میخوام ببرم موبایل فروشی خراب شده خاموش روشن میشه. یارو گفت باید نرم افزاری مشکل داشته باشه 

یا مشکل از هاردش هس ، فقط عکس هام پاک کردم با اس هام .میخوام بدونم اگه دل و روده گوشیم بریزه بیرون یا نرم افزاریش چک 

کنه میتونه عکس ها وپیام هام ببینه وبخونه ؟؟ینی برمیگرده یا رو گوشی بالا میاد؟چون من خیلی حسااس هستم دوس ندارم ببینن .

پیام رو گوشی میمونه یا خط ؟؟ البته رم گوشیم ازقبل برمیدارم برا عکس ها.

پاسخ:
سلام
ممنون :) بله به سادگی با نرم‌افزارهای ریکاوری قابل برگشته هر چی که پاک کردی. خودم بارها این کارو کردم و می‌دونم که میشه
+ لطفا کامنت مربوط به هر پست رو زیر همون پست بذار. این کامنتت مربوط به پست قبله.
دعا خوب است.
باشد که استجابت شود.
وهر آنچه خیر است ان‌شاءالله.