پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۸۹- رو دوشم درد خوزستان

سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۲ ق.ظ

از اینکه آب خنک تو یخچال داریم و وقتی شیرِ آبو باز می‌کنم آب هست عذاب وجدان دارم. از اینکه راحت نفس می‌کشم، راحت راه می‌رم، راحت می‌خوابم، راحت بیدار می‌شم و چند جا تو طول روز می‌خندم عذاب وجدان دارم. خجالت می‌کشم که خوشحالم، که دارم و ندارن، که حالم خوبه. حالم از این حال خوب بده. از این راحتی ناراحتم. از اینکه زورم نمی‌رسه وضعیت بقیه رو تغییر بدم و بهتر کنم ناراحتم. این همدلی‌ها و پست‌ها و استوری‌ها و هشتگ‌ها لازمه، ولی کافی نیست. از اینکه بیشتر از این از دستم برنمیاد ناراحتم.

بین شما کسی هست که ساکن استان خوزستان، پرآب‌ترین! استان و استانی که بزرگترین رود ایران، کارون توشه باشه یا حداقل این دو سه سال اخیر تو این استان زندگی کرده باشه؟ از خوزستان بگید برام؛ از حال مردمش، از این روزایی که شنیدم بهتون سخت می‌گذره. از آبادان، اندیمشک، خرمشهر، هویزه، مسجدسلیمان، شوشتر، دزفول، ماهشهر، شادگان، سوسنگرد، اهواز...



+ عکس: یکی از استوری‌های قدیمی صفحۀ عباس حسین‌نژاد، نویسندۀ کتاب مناجات

+ عنوان: جنگ‌زده، محسن چاوشی

۰۰/۰۴/۲۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۷)

۲۹ تیر ۰۰ ، ۱۰:۳۹ محمدعلی ‌‌

می‌فهمم این حس رو.

و توی بچگی، خیلی بیشتر اذیت بودم وقتی می‌دیدم یکی وضعش از من بدتره. و به این فکر می‌کردم که درستش چیه؟ همه بدبخت باشیم یا همه داشته باشیم؟ هیچوقت هم نفهمیدم باید با داشته‌هام چه کنم وقتی خیلی‌ها ندارن. و از طرفی، خود نداری خیلی دشواره و آدمیزاد نمی‌تونه بهش بباله. یعنی مجبوره داشته باشه. 

الان کمتر اذیتم. به هر حال اون معصومیت بچگی کاهش پیدا کرده :)

پاسخ:
من بچه بودم همه وضعیتشون از من بهتر بود. لذا اصلاً اذیت نمی‌شدم :دی
[آهنگ دیدی داری سینا حجازی را پِلِی می‌کند]
۲۹ تیر ۰۰ ، ۱۰:۵۶ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

اون وقت  استخر ویلاهای حضرات در تهران   چه جوری پرآب بشه؟🙄🙄

پاسخ:
ایشالا همه‌شون تو همون استخرا خفه شن از دستشون راحت شیم.

دلم برای تو یکی خیلی تنگ شده بود ❤_❤

پاسخ:
عزیزم...
شنیدم اینترنتتون رو هم قطع کرده بودن. راسته یا شایعه بود؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

***** ** **** **** ** ***** ** ***** *** ******

پاسخ:
تمایلی به بحث با شما ندارم.

مسئله‌ی آب خوزستان واقعا موضوع جدیدی هم نیست و از سال‌ها پیش که ما اونجا زندگی میکردیم بود و آبی که در دسترس بود هم یا شور بود یا گل آلود. ولی الان دیگه همونم نیست...

کاش درمانی برای دردها باشه...

پاسخ:
درمان که داره قطعاً. ولی نه با مسکّن‌هایی که موقتاً دردو آروم کنن. باید از بیخ و بن حل بشه این مشکلات.
۳۰ تیر ۰۰ ، ۱۴:۲۵ مترسک هیچستانی

امان از دل خوزستان و مردمش، امان...

پاسخ:
حالا اگه سیستان و بلوچستان بود، می‌گفتیم طبیعتش این‌جوریه. ولی اینجا که دیگه طبیعتشم اون‌جوری نیست چرا :|
من هنوز که هنوزه باورم نمیشه بعضی از شهرها بعضی از امکاناتی که به‌نظرم بدیهی هست که همه داشته باشن رو ندارن.

همه چیز دردناکه اینجا...

پاسخ:
چی بگم...