پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۵۵۱- کار خودشون بود

جمعه, ۶ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۰۶ ق.ظ

دیشب داشتم قبضا رو پرداخت می‌کردم. اول یه چیزی راجع به اپی که باهاش قبض می‌دم بگم بعد برم سر اصل مطلب. مسئول قبضای خونه منم. اگه با اپ جدیدی آشنا بشم، یه مدت خودم باهاش کار می‌کنم و اگه راضی بودم معرفی می‌کنم به دوستام. قبلاً یادتونه دیجی‌پی رو معرفی کرده بودم؟ اوایل خوب بود، ولی به‌مرور زمان جوایز و امتیازهاش کم شد. از همه مهم‌تر اینکه پشتیبانیش پاسخگوی هیچ مشکلی نبود. من معمولاً تا تقّی به توقّی می‌خوره با هدف بهبود عملکردشون با پشتیبانیا تماس می‌گیرم که مشکلات رو گزارش بدم و واکنششون رو ارزیابی کنم. اینا حتی یه بارم به پیام‌هام جواب ندادن. منم از امسال تصمیم گرفتم اپ پرداخت قبضمو عوض کنم. آفاق را گردیدم و اپ‌های فراوان دیدم و ۷۲۴ را برگزیدم. هم به‌خاطر گردونۀ روزانه‌ش (عاشق برنامه‌های هرروزتکرارشونده‌ام)، هم به‌خاطر جوایز و هدیه‌هاش، هم اینکه یه قسمتی داشت به اسم شب‌آهنگ که احتمالاً می‌تونی شبا بری توش آهنگ گوش بدی :)) برای هر دعوت هم جایزه می‌داد. دیدم این‌جوریه، پیام دادم به دوستام که می‌خوام ۷۲۴ نصب کنم و هر کدومتون دارید دعوتم کنید که یه چیزی هم به شما برسه این وسط. بعد چندتا تراکنش باهاش انجام دادم و راضی بودم. ولی چیزی که رضایت نهاییمو جلب کرد، بخش پشتیبانیشون بود. من موقع آشنایی و اولین استفاده از هر سیستمی سعی می‌کنم با کارهای نامتعارف باگ‌های سیستم رو پیدا کنم. مثلاً چه کارهایی؟ اینکه تمام قسمت‌هاشو چک می‌کنم و تمام احتمالات رو اعمال می‌کنم. مثلاً این برنامه این‌جوریه که هر روز یه بار می‌تونی گردونه رو بچرخونی. گردونه‌ش حالا یا بهت پول می‌ده یا امتیاز. امتیاز رو هم بعداً می‌تونی به پول تبدیل کنی. هر تراکنشی هم که بکنی یه گردونۀ دیگه اضافه می‌ده بهت که بچرخونی. من داشتم یه قبض بیست‌تومنی پرداخت می‌کردم. به جای اینکه یه‌جا بیست تومن از کارتم برای پرداخت قبض بردارم، بیست بار کیف پول اپ رو هزار تومن شارژ کردم. اونم در ازای این کار بهم بیست‌تا گردونه داد چرخوندم. خب هر خانواده معمولاً ماهی دویست سیصد تومن قبض دارن. اگه تو هر خونه یکی پیدا بشه که این‌جوری هزار تومن هزار تومن اپ رو شارژ کنه بعد قبض بده، دیری نمی‌پاید که بخش گردونه ورشکست می‌شه. مثلاً دیجی‌پی، به بیشتر از سه‌تا قبض در روز جایزه نمی‌داد. ولی این نامحدوده. یه مورد دیگه هم بود که فکر کردم لازمه اینو بدونن. نوشتنِ اسم و آدرس خونه و کد ملی و تاریخ تولد تو حساب کاربری اختیاریه. من این قسمت رو هم می‌خواستم پر کنم ببینم چی میشه. وارد این بخش که می‌شدم برنامه پرتم می‌کرد بیرون. رفتم پیج اینستاشون و پیام گذاشتم و گفتم قضیه رو. چند ساعت بعد پیام دادن و مدل گوشی و اندروید و نسخۀ نرم‌افزارو پرسیدن. منم با سه‌تا گوشی دیگه امتحان کردم و نتیجه رو براشون فرستادم. با همۀ گوشیا پرت می‌شدم بیرون. از پیگیریشون خوشم اومد. امیدوارم همیشه همین‌قدر خوب بمونن. 

خلاصه دیشب داشتم قبضا رو پرداخت می‌کردم. پیامک برداشت از حساب که اومد، دیدم نه‌تنها مبلغی از حسابم کم نشده، بلکه شصت هفتاد تومنم اضافه شده بهش. مبلغ قبض رند بود و موجودی منم تا چهار پنج رقم سمت راست صفره همیشه (به مرض رُندی دچارم) و قاعدتاً باید مانده حسابم هم رند می‌بود. ولی چیزی که می‌دیدم یه عدد عجیب و غریب بود که به چهار تومن و هفت قرون ختم می‌شد. گفتم این‌جوری نمیشه. باید برم صورت‌حساب بگیرم ببینم قضیه چیه. با این صفحه مواجه شدم. همه چی زیر سر این ۹۱۴۷۴۷ تومنی بود که به حسابم واریز شده بود و پیامکش نیومده بود و از وجودش اطلاع نداشتم. من چون عصرِ اون روز صورت‌حسابو چک کرده بودم، این عامل غیررندکنندۀ شب رو ندیده بودم. 

نکتۀ دیگه اینکه اون موقع که تو کف این سیصد تومن بودم که بفهمم از کجا آمده و آمدنش بهر چیه، اطلاعاتشو بادقت چک کردم ولی چیزی ننوشته بود. دیشب دوباره چک کردم و دیدم شعبۀ واریز هم اضافه شده و دانشگاه فعلیمه. حالا دیگه می‌دونم کار، کار کیه، ولی نمی‌دونم چرا هنوز هیچ کدوم از دوستام این مبلغو دریافت نکردن. اگه هدیۀ ورود باشه باید همۀ ورودیا باهم دریافت کنن دیگه. خون من که رنگین‌تر نیست. ینی الان این قابلیتو دارم زنگ بزنم دانشگاه و هوتن‌شکیباطور بگم چرا من؟


پ.ن. اگه با کد معرف به نصب ۷۲۴ دعوتتون کنم شماره‌مو می‌فهمین. لذا اگه دوست داشتید، خودتون همین‌جوری نصبش کنید. یا بپرسید ببینید کدوم یک از دوروبریاتون قبل از شما این اپو داشته، شمارۀ اونو به‌عنوان معرف وارد کنید. البته بدون صفرِ اولش.

+ رادیوبلاگی‌ها، روز پنجم

۰۰/۰۱/۰۶
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

معرفی سایت و اپ

نظرات (۷)

*هشدار کامنت بی ربط*

 منم به مرض «نداشتن هیچ نوتیفیکیشنی» دچارم و با دیدن اسکرین‌شات‌هات چشمام رگ به رگ شدن از این همه نوتیفیکیشن که clear نکردی

پاسخ:
ببین منم این‌جوری بودم و هستم، ولی این روزا واقعاً هوش و حواسم سر جاش نیست و می‌ترسم پیام‌ها حاوی درخواست انجام کاری باشن و باز کنم و فراموش کنم انجام بدم. مثلاً همین دیروز یکی از دوستان عکس یه صفحه از یه کتابیو خواست. کتابو نداشتم ولی عکسش تو لپ‌تاپم بود. ساعت‌ها پیامشو باز نکردم که وقتی می‌رم سراغ لپ‌تاپم براش بفرستم. یا مثلاً وقتی بابام قبضا رو می‌فرسته، یا وقتی مامانم میگه این متنو پرینت کن، یا استاد میگه فلان چیزو بفرست. اینا رو دیر باز می‌کنم که تو شرایط انجامش قرار بگیرم بعد.
۰۶ فروردين ۰۰ ، ۱۰:۰۲ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

چرا به اپ‌ها علاقه دارین؟🤔

از طریق همراه بانک‌ هم می‌شه پرداخت،

این اپ‌ها امنیت کافی دارن🧐

پاسخ:
همراه‌بانک‌ها هم اپلیکیشنن دیگه.
چون‌که برنامۀ بیشتر این اپ‌ها رو هم‌کلاسیای خودم نوشتن یا توش کار می‌کنن و اداره‌ش می‌کنن. هم به‌نوعی دارم حمایتشون می‌کنم هم اینکه از امکانات جانبی و جشنواره‌ها و ایناشون استفاده می‌کنم.
یه خاطرۀ بامزه هم راجع به این هم‌کلاسیام بگم. یه بار صحبت کار بود. یکیشون گفت تو اسنپ کار می‌کنم، یکیشون تو تپسی. من اولش شوکه شدم که مهندس شریف چرا باید رانندۀ تاکسی بشه. نگو اینا برنامه‌نویسشون بودن. 
بعد یه وقتایی هم پیش میاد که از من راهنمایی می‌خوان (مثلاً برای اپ‌های دوزبانه، یا برای نام‌گذاری طرحشون یا مسائل زبانی توی اپ‌ها). خوبه که اشراف داشته باشم به سیستم‌های مختلف.
تقریباً همه‌شون امنیت دارن. فرقشون تو پشتیبانی و پاسخگوییه.
۰۶ فروردين ۰۰ ، ۱۰:۳۷ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

هووووم، می‌دونم جفتشون اپلیکشن هستن، از لحاظ پشتیبانی مالی و پاسخگو بودن در صورت بروز مشکل گفتم.

البته حالا که این توضیحات رو فرمودین من هم مشتاق شدم.

اینا برقی بودن یا کامپیوتری؟ آفرین بر آنها 👏👏🤩

پاسخ:
برقی گرایش دیجیتال، ارشد هم مدیریت یا MBA

من هم از دیجی پی استفاده میکنم

اوایل ۱۰ درصد پرداخت قبض رو بر میگردوند

بعد اون ده درصدش برای تراکنشای بالای ۱۰ هزار تومن کم و حدود یکی دو درصد شد

حالا هم که فرقی نداره یه میلیون تومن هم تراکنش داشته باشی ۵۰ تا تک تومنی هدیه میده

بریم سراغ ۷۲۴ ببینیم ایشون چه شکلیه((=

پاسخ:
من وقتایی که دوبرابر هدیه داشتم پرداخت می‌کردم و 20 درصدشو برمی‌گردوند.
پیشنهادم اینه که وقتایی که حوصله و وقت داری، کیف پول 724 رو هزارتا هزارتا شارژ کن که برای هر تراکنشت یه گردونه بده. بعدش حالا هر موقع قبض اومد یا خواستی شارژ بگیری از کیف پول اپت استفاده کن.

ممنونم دیدم پیامتونو میتونین پاکش کنید سپاس فراوان.

پاسخ:
خواهش می‌کنم :)

ببخشید من بگم از وبلاگ شباهنگ اومدم؟ یا اسم وبلاگو نیارم؟

پاسخ:
نهههه اسم وبلاگو نیار. اون منو نمی‌شناسه. احتمالاً مرادی رو بشناسه. من آی‌دیشو از مرادی گرفتم. می‌تونی بگی دوستِ دوستِ آقای مرادی هستی. بگو دوستم آی‌دیتو از آقای مرادی گرفته داده بهم.
در واقع اینجا آقای مرادی دوست من محسوب میشه و
تو دوست منی
پس تو میشی دوست دوست آقای مرادی :)))

چشم خیالتون راحت هیچ اسمی از شما وبلاگ شباهنگ و... نمیارم. 

یک دنیا ممنون از لطفتون.

پاسخ:
خواهش می‌کنم عزیزم. 
الان از مرادی پرسیدم گفت از یکی از دوستاش گرفته.
پس نتیجه می‌گیریم که این خانم پردیسی، آقای مرادی رو هم نمی‌شناسه :)))) بگو از شریفیا گرفتم خودتو خلاص کن. مشکلی پیش نمیاد. ایشالا که راهنماییاش مفید باشه.