پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

934- عکسُل، دوستان، دوستان، عکسُل

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ق.ظ


با اینا تابستونو سرمی‌کنم؛ با اینا خستگی‌مو درمی‌کنم.

فکر کنم از وقتی وارد این پروژه شدم، تا حالا دو هزار صفحه ویرایش کردم و الان به درجه‌ای از جنون رسیدم که زیرنویس شبکه‌های خبری و تیتراژ سریالارم با دقت می‌خونم ببینم یه موقع غلطی چیزی توشون نباشه و خدا به داد پستاتون برسه.

هنوز کارم با رئیس شماره‌ی یک تموم نشده، رئیس شماره‌ی دو پیام داده و پیشنهاد کار جدید داده. شماره‌ی دو همونه که استاد دانشگاه سابقم بود و شرکتشون روبه‌روی دانشگاه سابقم بود و پارسال یه ماه رفتم برای نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار، روی سیگنالای صوتی کار کردم. روی تگِ اسماشون کلیک کنید یادتون میاد.

هیچی دیگه! از او به یک اشارت و از من به سر دویدن! بهش گفتم تهران نیستم و فایلا رو میل کنن و گفت ایرادی نداره. کی گفت ایرادی نداره؟ همون کسی که نمی‌ذاشت فایلا رو از شرکت ببرم بیرون و می‌گفت همین جا انجام بده. الان می‌خواد ایمیل کنه. پارسال همین رئیس شماره‌ی دو، گفت بیا آوانویسی‌شونم خودت انجام بده و خب اون موقع درس آواشناسیو پاس نکرده بودم و فرق غ و گ و ق رو نمی‌دونستم (الانم نمی‌دونم :دی) ولی خب اون موقع هیچی از آواشناسی حالیم نبود و قبول نکردم و با اینکه چند تا فایل آموزشی فرستاد، بازم گفتم تجربه‌شو ندارم و بهتره بسپرن به یکی دیگه.

این خیلی خوبه که وقتی یه کاریو بلد نیستیم، بگیم نمی‌تونیم و بلد نیستیم.

این متنایی که ویرایش می‌کنم شخصی نیست و پیکره است؛ ینی نمی‌دونم مال کیه و مهم اینه که متن باشه فقط. ولی این متنا، متن پایان‌نامه‌های ارشد و دکتریه و این همه غلط املایی و ویرایشی مایه‌ی تاسفه. کی به اینا مدرک داده آخه!!! جا داره یادی بکنم از دکتر ش. یکی از اساتید دانشگاه سابقم که به بود و نبود ویرگول‌های متنِ یه گزارش کار ساده‌ی کارشناسی هم گیر می‌داد. به ایشونم میگن استاد، به اینایی که حال ندارن پایان‌نامه‌ی دانشجوشونو بخونن و نخونده بیستشونو رد می‌کنن هم میگن استاد. به خدا قلبم تیر می‌کشه.... دیروز داداشم کلاس داشت (دو تا از درساشو ترم تابستونی برداشته) رفته یه ساعت بعد برگشته. می‌پرسم چی شد؟ میگه استاد ماژیک نداشت، بچه‌ها گفتن بریم خونه‌مون؟ اونم گفت آره. اون وقت دارم به نُهِ شب‌هایی فکر می‌کنم که می‌موندیم دانشگاه برای کلاس جبرانی و دیر برمی‌گشتیم خوابگاه و یه ساعت باید با نگهبان کل کل می‌کردیم که کدوم گوری بودیم؟ دارم به دانشجویی فکر می‌کنم که صبح نمیره سر جلسه‌ی امتحان و درسه خود به خود براش حذف میشه و اون وقت ما باید با چار تا شاهد عادل و بالغ و سند و مدرکِ محکمه‌پسند از استاد درس و استاد راهنما و رئیس دانشکده و رئیس دانشگاه و مسئول مرکز مشاوره‌ی مشکلات اعصاب و روان و امام جماعت محله‌مون امضا می‌گرفتیم که می‌خوایم درسو حذف کنیم. اعصاب معصاب یُخ! چگونه فریادت نزنم؟ چرا دم از یادت نزنم؟

خدایی حاضرو با ظ بنویسین، اشکالی نداره؛ ولی خب عکسُل؟!!!


۹۵/۰۵/۰۱
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

دکتر م. ش.

رئیس شماره1

رئیس شماره2

نظرات (۷۵)

میدونی من غلط املایی رو تو متن خود استادا هم دیدم متاسفانه. اونم کلمات نه چندان سختی رو.
منم خیلی حساسم. اتفاقا تو همین هفته به دو نفر از بچه های بلاگ گیر دادم که این کلماتی که نوشتین غلطه! که اتفاقا هر دو گفتن از قصد بوده! به خاطر همین دیگه جرعت نمیکنم غلط بگیرم از کسی!!!
+چرا اینقدر املاهامون ضعیفه واقعا؟
پاسخ:
:))) جرعت؟ :دی
اشتباه نوشتم؟

باورت میشم حدس زدم اشتباه باشه رفتم چک کردم تو نت و اونجا هم اشتباه بود؟ حالا هست؟ نیست؟ چطو شد؟!!!!!!!!
پاسخ:
ببین برای اینکه اشتباه ننویسی به هم‌خانواده‌هاش فکر کن
جرئت ریشه‌ش جرء هست؛ دیدی میگن طرف جری شده؟ ینی جسور و بی‌باک شده
ولی جرع ینی آب خوردن که هم‌خانواده‌ش جرعه هست... یه جرعه آب مثلا
میشه*

دارم کارآموزیمو میپیچونم،الان اینو که گفتید عذاب وجدان گرفتم.
ولی خب اونی که جدی تر کار میکنه و کلاساش الکی تعطیل نمیشه بیشترم یاد میگیره.
الان با گفتن این جمله از بار عذاب وجدانم کم کردم.

+شما خوابتون میاد و بعد میتونید پست بزارید.من خوابم بیاد حال ندارم کامپیوتر رو روشن کنم چه برسه به پست گذاشتن:)
پاسخ:
:) من جغدم... می‌تونم بیدار بمونم
از 7 صبح دیروز دارم با اینا سر و کله می‌زنم و تکالیف درسیم مونده هنوز :(
جرات جرئت یا جرعت؟
مسئله (مساله!!!) این است!!!
پاسخ:
هم جرأت درسته هم جرئت
مهم اینه که همزه باشه. حالا پایه‌ی همزه الف باشه یا نه انقدر مهم نیست
آخه هم خانواده اینو نمیدوستم کلا!!!!
بازم مرسی که نصفه شبی هم مشغول ارسال علم به من هستی!!
یه نکته یاد گرفتیم حداقل... امروزمون الکی به هدر نرفت!!
پاسخ:
:))) برو بخواب دختر!
شبت پر ستاره
یعنی تو همه ی کلمه های همزه دار، فرقی نداره الف باشه یا دندونه؟
پاسخ:
مثل مسأله و مسئله دو املاییه
دو تا مقاله‌ی خیلی مهم هست راجع به همزه که اتفاقاً از منابع درسمونم بود. اگه بخوای بری تو بحرش، باید اون دو تا مقاله رو بخونی. اسمشونم همزه در زبان فارسیه. ولی خب تو علی‌الحساب با ع ننویسشون :)
جواب سوال آخرم رو هم بگیرم میرم..
مدیونی اگر فکر کنی باید تکلیف و پروژه بنویسم و بفرستم اما برای در رفتن از زیرش، اومدم هی وبلاگا رو میخونم و از خدا میخوام که یکی آپ کنه!!!!
پاسخ:
به جای وبگردی برو بگیر بخواب ذهنت استراحت کنه یه کم :)
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۹ خانم فـــــ
"کی به اینا مدرک داده آخه!!!"
همونایی که این پایان نامه ها رو مثلا میخونن

یه استادی دارم/داشتم
حالا نمیگم کدوم دانشگاه خونده ...
اصرار نکنید که نمیگم!!!
ولی دانشگاه رتبه ممتازه
من رساله دکتری ش رو داشتم میخوندم
صفحه تقدیم نوشته بود تقدیم به پدر و مادر مهرباتم!

"مهربات"

تو کیبورد ت و ن کنار هم هستن خب
ولی خب صفحه تقدیم هم خیلی مهمه:|||||

پاسخ:
عجله داشته بنده خدا
فرصت نکرده یه دور دیگه بخونه خب :)))
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۳ خانم فـــــ
امروز یه آگهی استخدامی رو هم دیدم که نوشته بود حدعقل سابقه کاری ...

حد عقل!
عکسل!

تازه امروز یه مزاحم تو تلگرام پیام داده بود بهم که متهلی یا مجرد؟

خدایااااا

پاسخ:
:))) کاش فقط غلط املایی داشته باشن. اغلب چکیده‌ها و پایان‌نامه‌ها هیچ دردی رو دوا نمی‌کنن
خیلی خیلی ممنون بابت راهنمایی ها..
خسته نباشی دلاور!
شبت به خیر!
چشم!
پاسخ:
زنده باشی دخترم!
ممنون :)
یا مثلا اون دفعه یکی از معلما مهر درست کرده بود که وقتی تکلیف بچه ها رو چک میکنه تکلیفاشونو مهر کنه، بعد رو مهره نوشته بوده "ملاحضه شد" بعد معاون وزیر اومده بود مدرسه مون بازرسی، که البته بگذریم من چه شیرین زبانی ها و چه جان فشانی ها کردم که آقا! فارسی رو بکنید پارسی. هیچی دیگه! آبرومون رفت :دی
پاسخ:
:)) مگه دستِ معاون وزیره فارسیو بکنه پارسی؟
بگو خودم به حداد میدم از همین فردا صبح فارسیو بکنن پارسی :دی
ماشالا چقد پیشنهاد کار دارین :)
از این دانشگاها منم موخام :)) انقد کِیف میده ..
امید عآقا تبریز درس میخونن ، اگه اینجاس آدرس بدین ما هم بعد سه سال بریم اون دانشگاه :))
پاسخ:
امان از دست شما تن‌پرورانِ راحت‌طلب.
انقد شیرین زبونی کردم که تبدیل فارسی به پارسی که سهله، حاضر بود عقدمم بکنه حتی :دی
پاسخ:
خاک به سرم
دختر تو هنوز دهنت بوی شیر میده
بشین سر درس و مشقت...
خخخخخخخخخخ
نمونه شو به عینه دیدم که یه خانم دانشجوی ادبیات میخواست بنویسه عبدالحسین، نوشت: عبدل حسین :|
پاسخ:
ایده‌ی بدی هم نیستاااااااااااااا چیه این الف لام عربی آخه :(
یه چیزی بگم اگر درست نیست، صحیحش رو بهم بگید!
فکر میکنم بیشتر غلط های املایی ما مربوط به کلمه هایی هست که از زبان عربی وارد زبان ما شده. مثلا کلمه هایی که ض، ظ، ذ و ز دارن!! خب در زبان عربی توی تلفظ هم تفاوت دارن این ز ها با هم. پس میشه از طریق تلفظ تشخیص داد که کدوم درسته. اما تو فارسی ما همه رو ز تلفظ میکنیم. بنابراین تشخیصش سخت میشه. یا باید از قبل با شکل کلمه آشنا باشیم یا از طریق هم خانواده و غیره پیدا کنیم. طبق تجربه من هم، سرچ کردن تو نت جواب نمیده!!! ریسکش بالاست! تو مثال هایی که دوستان توی کامنت ها زدن هم میشه اینو کمی ثابت کرد! 
نه؟
پاسخ:
درسته. ولی این فقط مختص زبان فارسی نیست و تقریباً همه‌ی زبان‌ها از زبان‌های دیگه واژه قرض می‌گیرن
تازه اوضاع فارسی خوبه که همونیو می‌نویسیم که می‌شنویم... هر چند تعداد واج ها بیشتر از آواهاست
خدا به داد فرانسویا برسه :(
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۰۲:۲۲ فاطمه (خودکار بیک)
میشه تستای املای کنکورمو بدم تو بزنی ؟:(
پاسخ:
با ما تماس بگیرید. بیست و نه، دو تا شیش :دی
شباهنگ با ما چی کار کردن؟ اون همه شب بیداری...اون همه سر و کله زدن برای هر چیز ساده ای...
البته تو همون شریفش استاد داشتیم ادعا تا خدا، لیست قوانین اصلا بیا و ببین، اما خودش ...
پاسخ:
ببین الی، من آدم سختگیری‌ام... هیچ وقت برای نمره نجنگیدم ولی این شب بیداریا و سختیا، یادم داد چه جوری جلوی مشکلات زندگیم وایستم... 
یه سوال... من راحت‌تر با حوادث غیرمترقبه کنار میام و راحت‌تر مدیریتش می‌کنم یا کسی که عین سوالات امتحان فردا دستشه؟
من همیشه از یه زاویه‌ی دیگه به این موضوع نگاه کردم.
درود بر تو هموطن
پاسخ:
وطنم پاره‌ی تنم
سلام 
خوبه قرار اگه خدا بخواد و قبول شم ادامه تحصیلمو داخل یکی از دانشگاه های سخت گیر رشتم باشم اینایی ک شما میگین نشون میده فکرم تا حدودی درست بوده و
اینکه به حرف استادی که به من میگفت نرو اذیتت میکنند گوش ندادم :|
حالا الان امیدوارم قبول بشم اونجا =(

اینجا که میخوام نظر بذارم هر وقت به که و... می‌نویسم باید برگردم ه چسبانشو بذارم قبلا فقط می‌نوشتم ب و ک و...
به واقع میترسم از توبیخ ( درسته آیا) شدن
پاسخ:
سلام.

آره توبیخ رو درست نوشتی.
ببین دانشگاه ما استاد سخت نگیر هم داشت البته. بستگی به استاد داره؛ ولی خب بعضی دانشگاه‌ها کلاً نمی‌تونن استاد سخت‌گیر داشته باشن. چون اونجا همیشه حق با دانشجوست.
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۷ مستر نیمــا
به نضر من قلت املایی زیاد مهم نیسط. مهم نیطه آدمه که باید ساف باشه
واسه همینه که میگم الاعمالو بالنیاط :دی

الان چشمات دودونمیزنه=))))))))
پاسخ:
:))))) الان دنبال چار تا دونه کلمه‌ی درست می‌گردم از تو این کامنت
زیاد رو درست نوشتی مستر؛ با همین ز می‌نویسن. آفرین
مهم و همین هم با این ه درسته آفرین.
اوه اوه نگو... دارم فرانسه میخونم... چشونه واقعا اینا!!! یعنی اول که تلفظشون سخته و بعد هم میرم کلمه رو میبینم هنگ میکنم کلا!
زبان خارجی فقط اسپانیایی..
پاسخ:
:))) آنادیلیم تورکی!
این است معجزه دهه هشتاد :)))
پاسخ:
برای همینه اسمتونو گذاشتیم گودزیلا
من یبار رفتم سرجلسه گفتن اگر بنشینید دیگه نمیتونید حذف کنیدا
منم نشستم ولی هیچی ننوشتم سوالارو ارزیابی کردم دیدم من قبولم ولی با 10  😐 
گفتم من برگم بدم حذف میشم؟گفتن نه
گفتم جووووووونه مادرت من معدلم میاد پایین😢معدل میخام من
هیچی دیگه نراقب رفت مسئول امتحانات آورد گفت 
مسئول جانمونم تا دید منم گفت ببینم برگتو توش نوشتی؟گفتم نوچ
خلاصه اینگونه شد که من 4واحد ناقابل رو حذف کردم 😭😭😭 الان که منطقی تر فکر میکنم می بینم کاش با 10 پاسش میکردم 😑😑

پاسخ:
یادم باشه سر پل صراط یقه‌ی مراقب امتحان تو رو هم بگیرم.
دوصتت دارم از من نگیر غلط املاییم
عاشقی ها گهگداری کودکانه بهتر است

محسن_صحت
پاسخ:
پس جا داره بگم کودکِ گرامی؛ برو با بزرگترت بیا. یا اصن هر وقت بزرگ شدی بیا :)
راضیه خانم فقط غلط املایی ندارین شما! شعر رو هم غلط گفتین!!!
درستش اینه:
دوصتت دارم نگیر از من غلط املاییم
عاشقی ها گهگداری کودکانه بهتر است

البته من اولین بار بود این شعر و میدیدم!!
پاسخ:
بله؛ تایید میشه
نگیر از من وزنش بهتر از از من نگیره.
بمن چه من داشتم پست یکی رو توی اینستا میخوندم این شعرو اون نوشته بود منم کپی پیستش کردم اینجا
شما برو به اون بگو😂 
منم نشنیده بودم اولینبار بود دیدم
دیدم به پیت نسرین میخوره سریعا شبفت دادمش اینجا :دی
پاسخ:
دستت درد نکنه.
من سال‌هاست اینستا دارم، ولی هنوز یاد نگرفتم ازش استفاده کنم. یاد گرفتنش کاری نداره هااااا عمداً نمیخوام وارد اون فضا بشم
تازه معنی دایرکتم تازه فهمیدم :)))
*پست😐

*شیفت😐😐😐
خوب میکنی
خعلی م فضای بیخودیه
من اون پیجم که فالو کردی پوکوندم رفت
الان یه پیج همینجوری دارم گاهی در حد 10دقه میرم تا یجایی باهاش و برمیگردم :دی
که اونم از 2ساعت پیش نیت کردم دیگه اینستا روهم بزارم کنار
پاسخ:
فضای مجازی برای من ینی وبلاگم
والسلام. تموم شد رفت.
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۹ ادریس میرویسی
اصلا باید به اینا بگی پایان نامه ت رو ویرایش نمی کنم!
اگه من جای رئیستون بودم اینا رو نمی گرفتم اصلا! (هرچند باید قید پولش رو هم زد.)
پاسخ:
:| من که پایان‌نامه ویرایش نمی‌کنم واسه ملت!
داریم یه نرم‌افزار طراحی می‌کنم که شبیه ویرایشگره و در این راستا به 10 هزار صفحه متن غلط! نیاز داریم که درستش کنیم و تِرین کنیم به کامپیوتر. ینی آموزش بدیم کامیپوترو
الان جواب کامنت بالایی رو خوندم ، کلِ ذهنیتم از کاری که انجام میدین پوکید و از بین رفت :))
پاسخ:
:))) خدا رو شکر.
متنای مهندسی رو با شور و شعف ویرایش می‌کنم؛ ولی یه سریا رو اصن نمی‌دونم در مورد چیه
مثل این:
پالینوفلورای متنوعی، شامل میوسپورها، سیست دینوفلاژله‌ها، پوسته‌ی داخلی فرامینیفرها، و آکریتارک‌ها با حفظ‌شدگی خوب در نهشته‌های سازند دلیچای در برش چینه‌شناسی بلو، شمال سمنان، وجوددارد. اسپورهای ترایلت، پولن‌ها به‌ویژه پولن Corollina، فرم‌های دوباله، یک‌باله، و اسپورهای مونولت، به‌ترتیب، فراوان‌ترین پالینومورف‌های موجود در رسوبات مذکور می‌باشند. در پالینوفلورای موردمطالعه 82 گونه اسپور (متعلق به 30 جنس) و 21 گونه پولن (منتسب به 8 جنس) شناسایی‌شد.
مربوط به مبحث گند زمین شناسی و کانی شناسی ست :|||


هنوزم بعد از گذشت 5سال وقتی اسم کانی شناسی میاد مو برتنم راست میگردد :|
پاسخ:
سال دوم دبیرستان، ما ریاضیا درس زمین شناسیو نداشتیم و تجربیا داشتن
می‌دونی من زنگای تفریح چی کار می‌کردم؟
می‌رفتم کتابخونه‌ی مدرسه و تو اون یه ربع کتاب زمین‌شناسی تجربیا رو می‌خوندم.
کلی اسم سنگ یاد گرفتم. مثل آویسنیت که به افتخار ابن‌سینا بهش میگن آویسنیت
همین پارسالم گایتون و فیزیولوژی گرفته بودم دستم واسه کنکور مهندسی پزشکی می‌خوندم. خدا رو شکر رتبه‌ام نرسید :)))


یه اصطلاح‌شناس باید از همه چی سر در بیاره!

درود برتو ای اصطلاح شناس !
تجربیا سوم و پیش زمین دارن
دوم زمین ندارن .بدبختای یازخای بیناوا بالا لار یه زیست شناسی 1 دارن که 50درصد پایه کنکورمونه ینی کسی که زیست2 رو بفهمه بدون شک از رتبه های عالی کنکوره
و بعد از سال سوم و پیش زمین شناسی میاد وسط که توی اغلب رشته ها خصوصا پزشکی.دندان و پیرا و قس علی هذا بجز خود زمین شناسی و داروسازی ضریب نداره
و پاس کردنش تو نهایی سوم وحشتانکهههههه 
تجربیا بدبختن .. خعلی درساشون سخته .ما ژنتیک و زمین شناسی داریم و 10درصد ریاضیاتمون از خود ریاضیا بیشتره 😐 تمامی مطالبی که شماها میخوندید رو ماهم میخوندیم از آمار و جبر و اختمال و گسسته و دیفرانسیل و هندسه و اون 2کتاب زمین و ژنتیک هم اضاف !
همه ی اینا بکنار 
هنوز دارم فکر میکنم روی اون سالی که ما سال سوم نهایی زمین داشتیم و 11نمره 3برگ تمام از ما اسم و خاصیت کانه پرسیدن و 9نمره باقی کتاب !!!!
2فصل 11نمره 
باقی کتاب 9 نمره

ازهمین تیریبون متشکرم از سازمان سنجش و آموزش کشور
پاسخ:
با این اوصاف، 75 درصد دانش‌آموزان مدارس متقاضی رشته‌ی تجربی‌ن و 25 درصد ریاضی. مدارس غیر انسانی رو عرض کردم. :دی
زپرتی بودن سازمان سنجش اونجایی بمن رسما اثبات شد که من زمانی که کنکور دادم درست و غلط و نزده ها درصد شسمی منو صفر کردن و من عملا توی درس شیمی از 20%تاثیر مثبت سوابق هم بهره ای نبردم که هسچ نمره منفی هم گرفتم 
اما شیمی محض دانشگاه تهران و شیمی کاربردی دانشگاه آزاد تهران قبول شدم 😐😑😐


پاسخ:
چی بگم والا. ولی درس شیمی رو دوست داشتم :)
دقیقا انسانی ها که برن سرجلسه بخوابن و برگردن بخاطر تعداد خیلی خیلی خیلی قلیلشون همگیییی از دم دانشگاه های سراسری قبولن
ریاضیام همینطور قبولی براشون بسیار از تجربیا راحت تره
اما تجربی ها واقعا سخته 
رشته تجربی به تنهایی 75درصد داوطلبان کنکور رو پوشش میده و 25 درصد شامل تجربی و انسانی  و گروه های منحصرا زبان میشن

یکبار دقت کن از هر 100نفر تو رشته های ریاضی و انسانی یک تفر پشت کنکوره 
اما تو رشته تجربی از هر 10نفر 5نفر سال اول میرن دانشگاه
و جمعیت کثیری میمونن برای سال بعد
و اینایی هم که میمونن برا سال بعدها
اینا هم شانس قبولی از خودشون رو میگیرن و هم قبولی داوطلبای کنکور اولی رو سخت تر میکنن
حساب کن اگر امسال 30هزار نفر مونده باشن پشت کنکور تجربی همه اینا به عشق دندان.دارو.پزشکی.فیزیوتراپی موندن و 29هزار نفر اینا سال دوم هم هیچی نمیشن و عمرا اون رشته ای روهم که سال اول قبول شدن رو دیگه نمیشن.9هزارتاشون میرن بدون کنکور آزاد.10هزارتاشون آزاد و پیام نور هرچی بیارن چون سرخورده شدن میرن.10هزارتای بعدی میمونن سال سوم
اون 1000نفر دیگه هم پرستاران.هوشبران.به تعداد انگشتان دودست پزشک و داروساز و دندان پزشکان قبول شده اند !!!
بعد اون سال سومیام هرچی قبول شن میرن که صرفا دانشگاه قبول شده باشن
واسه همینه اگر یک سر بری دانشگاه های علوم پزشکی تو ترم 1 از 17ساله تا 24ساله ورودی دارن !!

عمرا اگر بزارم بچه هام برن رشته تجربی ..عمرا
پاسخ:
:)) اصن نذار درس بخونن
مشکلی نداشتم باشیمی
بی دقتی کردم
هم اکنون هم دوسش دارم چون رشته مه !!!!!!
پاسخ:
رشته‌ی بدی نیست. برای آینده‌ت می‌تونی به تدریس فکر کنی.
مچکر
اما ترجیح میدم برای ارشد دارو بخونم و در زمینه تولید دارو و تحقیقات فعالیت داشته باشم 😊
پاسخ:
ایشالا هر چی که خیر و صلاحته.
میدونی,مشکل از همون جای گوربه گوری شروع شد که تفاوتی قائل نشدن بین آنها که میدانستند و آنها که نمیدانستند.همون قضیه ی هل یستوی الذین.....وگرنه اشکال نداره...نمره بدن...کلاس برگزار نکنن...ولی حداقل تمییز بدن...که نمیدن!ولی حداقل خودت از خودت راضی هستی!چون میدونی کارت کمترین نقصو داشته!
پاسخ:
مشکل از اونجایی شروع شد که مدرک‌گرایی باب شد.
الان این چی میتونه باشه یعنی!؟ :دی 
هر کدوم از کلمه هاش رو باید سرچ کنم و ده خط درباره‌ هر کدومش بخونم تا بتونم اون سه چهار خطی که نمونه نوشتین رو بفهمم O_O

 تو کامنتا از جرعت حرف  زدین

خیلی دیدی تو پستام جرعت رو درست ننوشتم

مسوولیت

کاکاوو

آقا اعتراف میکنم اون حرفی که باعث میشه کلمه "مسعله"رو درس بنویسی رو نمیدونم کجاس تو کیبورد :|!

یبار شانسی پیداش کردم ولی الان نمیدونم کجاس :|

عمده مشکلات من تو املا برمیگرده به همون ز و ذ

به گزاشتم و گذاشتم

که هنوز هم درست حسابی یاد نگرفتم - _ -

پاسخ:
دیدم راضیه زیاد داره حرف می‌زنه، تایپ تکلیفای درسیمو دادم بهش و هیچی دیگه
الان بنده خدا در حال تایپه
اینو گفتم که یه موقع حس کنم بی‌کاری، بهت رحم نمی‌کنم.
هنوز 80 صفحه از ویرایشا مونده و توکای بیچاره در حال هایلایتشونه
کلاً یه تیمو به معیت خودم بدبخت کردم.
خر😐😂😂😐
چشمام درد گرفتن😨
دلی من جا تو بودم میزدم به چاک😂
پاسخ:
:))) هم‌کلاسیام دادن شوهراشون تایپ کنه؛ اونی که دختر 14 ساله داشت، اونم داده دخترش



مراااااااااااااااااااااااااااااد! کجایی! لازمت دارم عزیزم :)
یا خدا!
من خودم درسو مشقم زیاده هاااااا
یوق سراغ من نیای
پاسخ:
:))) پس آی‌پی تو این ورا نبینما :))))
دقیقا همین کارو الان میکنم راضیه :))


حالا مخشا چجوریه؟!
پاسخ:
^-^
جور خاصی نیسدن دردناکن😂😂😂
پاسخ:
:))) بکش!
درد بکش تا ببینی چه دردی می‌کشم
آتش بگیر، تا که بدانی چه می‌کشم احساس سوختن، به تماشا نمی‌شود 
راضیه تو برو به مخشات برس منو شباهنگ میخوایم بحرفیم :دی :)))))))))
پاسخ:
آقا ویرایشا مونده
فردام باید تحویل بدم.
من رفتم :)
نسرین
این راضیه چرا وبلاگ نداره؟!
پاسخ:
داشت قبلاً
به اندازه‌ی موهای سرت وبلاگ داشت
هی حذف و هی تغییر آدرس و
اصن بنده خدا تعادل روحی روانی نداره :))))
نسرین،جدا از شوخی چن روزه درس هیشی نخوندم
به خودم گفتم تا قبل ده حق نداری بیای نت که خب اومدم :(
الان میخوام برم
تا قبل ده اگه دیدی پست گزاشتم/گذاشتم ! (آیکون ترس و تو رو خدا منو نزن به خدا سختمه یاد بگیرم) و یا حتی کامنت برا خودت و یا تو کامنت دونی بقیه مشاهده شدم حق داری هررررر کاری دلت میخواد بام بکنی
من برم درس - ____ -

پاسخ:
موهای سرتو دونه دونه می‌کَنم.
عوضی😂
من برعکس نسرین با ثبت خاطراتم حال نمیکنم
ترجیح میدم وقتی زندگیم دچار آرامش شد ثبتشون کنم الان مشوشم
وبلاگ هم بسیار بیشتر از اونکه نسرین بدونه داشتم از 91 دقیقا😆

منم برم تکلیفای نسرینو تموم کنم بعد غلط کنم اینورا آفتابی شم من :دی
پاسخ:
:)))) مشوّشِ روانی
مثل اینکه غیر از من، یکی  دیگه هم هست که دیسلایکت می کنه، این پستو من دیسلایک نکردماااا

پ.ن. بالاخره نگفتی از مطهره چه خبر؟ چرا نمی نویسه؟
پاسخ:
:) مطهره تو این چند روز چند تا پست جدید داشتااااا
یه سر بهش بزن.
دیروز دفاع کرد. بیستشم گرفت
خانوم اجازه
مطهره کیه؟من فضولیم گرفته آخه :(
هر کیم به جز تو بود عمرا اگه پیشش بروز میدادم فضولیمو چون میدونم حتی اگه بزنی تو ذوقم بم برنمیخوره !:دی
پاسخ:
ستون سمت چپ وبلاگش هست
از خواننده‌های فصل 2 وبلاگم هم بود حتی!
هم‌رشته‌ای سابقم و اولین دوست شریفی‌م

+ مگه تو نگفتی تا 10 نمیای نت و درس می‌خونی؟ این جوری میخوای پزشکی قبول شی؟ :)))
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۳۲ ساکن طبقه 40
عنوان رو خوندم فکر کردم باید تلفیقی باشه از عکس و پیکسل :))
به جای واژه ی پیکسل میشه همین عکسل رو پیشنهاد بدین به آهنگر دادگر :)
پاسخ:
:))) من یاد اسکول می‌افتم
ولی ترم 4 یه دوره‌ی کارگاه واژه‌گزینی داریم
یادم باشه اونجا اینو پیشنهاد بدم.

ترم بعد باهاش ادبیات دارم و به واقع این درس هیییییییییییییییییییچ ربطی به ما نداره. فقط دوست داره ارائه بده و کسی هم نمی‌تونه بگه نه.
خره این سوختن نیس خودسوزیه !!!
پاسخ:
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
بعد 1007تا لغت همچنان تندیس خفن ترین لغت تعلق میگیره به "بوس و کنار" 😂😂😂
پاسخ:
حیف و افسوس و صد افسوس که موقع تقسیم لغت‌نامه، ب و پ رسید به من
من میم رو می‌خواستم
مراااااااااااااااااااااااااااااااد
من خیلی حرفا میزنم ولی به همشون که عمل نمیکنم ...!
پزشکی؟!
تف بهش تف
زندگیمونو بهم ریخته
حالا انگار مثلا دانشگاه پزشکی هم قبول شم چقد اوضام گل و بلبل میشه..

پاسخ:
پس برو به راضیه کمک کن تکلیفای منو بنویسه :)))
حالا جدا از شوخی یه صفه مخش بم میدی ببینم چیجوریه؟!
پاسخ:
باید صفحه 240 تا 300 لغت نامه، کلمه‌هاشو تحلیل کنم بگم چه کوفتی ان
تحلیلش با من
تایپ اون کلمه‌هام با راضیه
فکر کنم الان صفحه‌ی 270 باشه
نسرین اون دسته بندی که تو کنکور تجربی یه چندتا کامنت بالاتر کردم براتا 



این دلی جزو اون چندهزاریه که سال سوم بدون کنکور میرن دانشگاه که صرفا رفته باشن دانشگاه !
این خط لین نشون اینم کلاه زر نشون
اینم بوس و کنارش 😂😑
پاسخ:
:)))) آره مگه کارنامه‌شو ندیدی؟
ریاضی شده 13.75
نچ نچ نچ نچ
280تا :)))
یکم دیگه تحمل کنی میفرستم برات
پاسخ:
دارم به این فکر می‌کنم که چه قدر گناه دارم که تا صبح باید بیدارم بمونم و اون کوفتیارو تحلیل کنم.
راضیه اتفاقا اینکه گفتم راضیه وبلاگ داره یا نه واس جواب ب اون کامنتت بود
اولندش فقط هزار نفر نیستن
ینی تو فک میکنی هر سال فقط هزار نفر قبول میشن؟!
نچ
خییییلی بیشتر ازینان ورودی های هر سال
من یکی خودم رتبه کشوریم پن شیش  هزار  هم بشه چون سهمیه منطقه هم دارم راحت پزشکی قبول میشم اون شهری که میخوام
و اینکه
من گفتم بارها بازم میگم
دانشگاه رفتن اصلا مهم نیس
چی و کجا دانشگاه قبول شی مهمه
و جا داره بگم من اصصصصصصلا استعداد ریاضیو نداشتم و  ندارم
انسانس راحت میتونسم برم ولی تهش چی؟! به قول یکی دانشگاه همین ایلام خودمون دانشجو دکترا جغرافیا میگیره
آخه جغرافیا؟!
رشته هاشون اون قد بازار کار ندارن کلاس اجتماعی هم ندارن
و البته که من بخاطر کلاس اجتماعب و پول نمیخوام!
من رشته های تجربیو "کلهم"دوس دارم..
پاسخ:
الان من به عنوان نماینده‌ی انسانیا و ریاضیا حس کردم داری توهین می‌کنی به رشته‌ام

دخترم! شما آفتابه‌سازی هم بخونی، اگه واقعاً کارتو درست بلد باشی، میلیارد میلیارد درو می‌کنی :)))
کلاس اجتماعی رو بذار کنار
مهم بازار کاره
راضیه 
میزارمت کنار مدیر مدرسه مون :دی

http://del2000.blog.ir/post/%DA%AF%D9%84%D8%AF%D9%88%D8%B2%DB%8C

نمیگم اره من میتونم وفازای مثبت آبکی
ولی
امروزو  یادت باشه تااااااا دو سال دیگه :)
پاسخ:
آقا من یادم می‌مونه. اصن از همین کامنتش اسکرین شات بگیر 
نه نسرین نزار پای توهین
بزار به حساب اینکه انقد تو سرم خوندنکه برو انسانی که برو ریاضی و دوست نداشتم که داره حالم بهم میخوره ازشون..
وگرنه به خودیه خود من یه مدت خودم به سرم زده بود حوگیر شده بودم برم ریاضی
یه مدت هم گیر داده بودم مامان که من ادبیاتو حفظیام خوبه چرا نرم انسانی؟!

من خودم یکی جدا از همه اینا
اگه میزاشتنم که نزاشتن
بیخیال کلاس ملاس و حتی بازار کار!
میرفتم هنرستان عکاسی میخوندم
والا بخدا
این حرفو که گفتم اولین بار و اولین جاییه که میگم..
ننه بابام قبول نکردن 
منم آدمی نبودم که پا بزارم رو دل اونا..تجربی هم دوس داشتم..
و همین الان همراه با کنکور تجربی حتما کنکور هنر رو میدم..
آقا منو دوام نکنید
شما راس میگین
میدونم
من خودمم ظلم شده در حقم آقاااااااا عه :(!
پاسخ:
نذار و بذار با ذذذذذذذذذذذذذذذذ
میذاشتن
نذاشتن
دلنیا!!! به خدا دونه دونه موهاتو میام میکَنمااااااااااااااااا
پرتست
پرتستان
پرتقالی
پرتقال

یرم خعلی شلوغه و اینا 
چرا نکته هاش تموم شد؟حرف ب رو دوست داشتم😂
این پ همه ش سیاسیه 😣
...
به این توضیح بده من چه ید طولایی در کنکور دارم و خودم یپا مشاور و پشتیبانم :)))
قبولی شما آرزوی ماس :)))
ولی من ثبت محضرس میدم بااین حجم آنلاین بودن ...... ان شالله که قبولی ! :|

پاسخ:
:))) به نظرِ من خانوما اصن نباید به بازار کار و کار و اینا فکر کنن
هر چی می‌خونن باید واس خاطر دل خودشون باشه
بنظر منم تو برو اون 60صفحه رو به ویرا :دی
پاسخ:
:(
ای خدااااااااااا
منو بکش از دست ز و ذ
ازین به بعد هر چی ز ذ ض ظ بود رو ذ مینویسم ولی نیازی گیر بدی دیگه هاااااااا
ازنی به بعد تو ذهن من فقط یدونه ذ هست اونم ذ
خب؟خوبه؟
پاسخ:
:))) باشه پس فقط تبریزو با این ذ ننویس
و خب محرمانه بود و قرار نبود حالا حالا ها بگم و قرار بود پست اخر خدافظیم و دلیلش باشه و جا داره بگم من از یکی دو هفته دیگه به طور کلی
به طرز فجیعا شدیدی
نتم قط میشه
خونمون کوچ میکنه میره یه شهر دیگه و مامان گفته نت اون خونه رو وصل نمیکنیم که من درس بخونم.واس کارای خودشم نت دانشگاهش هست دیگه
دلت خنک شد؟
راحت شدی؟!
نبینم فردا پس فردا بگی این دلنیا نیستش دلم براش تنگ شده هاااااااا
پاسخ:
دلنیااااااااااااااااااااااااااااااااااااا دلم برات تنگ میشه.
حالا که داری می‌ری، با رتبه‌ی خوب برگرد.
گذاشتن رو هم با ذ بنویس :)


یه دوست وبلاگی داشتم به اسم اذی و یه دوست دیگه به اسم النا
به طرز فجیعی دلم براشون تنگ شده و چند وقته ازشون خبری نیست که نیست.
من فکر میکنم از یه جایی به بعد دیگه صبر فرسایشی و مضر میشه, علی الخصوص به من ثابت شد که استادای کم سوادتر بیشتر از بچه ها کارای سخت میخواستن و میفرستادنشون پی نخود سیاه و اخرشم نمره نمیدادن عین ادم.
سختی کشیدنی که نتیجه و هدف داره عالیه اما وای به وقتی که زیر دست یه احمق باشی!!
پاسخ:
زیر دست یه احمق بودن قابل تحمل تر از زیر دستی کسیه که خودشو زده به حماقت و تو رو هم احمق فرض کرده.
:))) استاد بدون ماژیک :)

آقا طرف تو پایان نامه ی دکترا قطر برج تقطیری که طراحی کرده شده 2 کیلومتر ! شما به عکسل گیر میدید ؟

وضعیت خراب تر از این حرفاست
پاسخ:
خب اینی که دو کیلومتر آورده سنس نداشته :دی
پدرم خیلی روی املای کلمات حساسه و تو متن ها اولین چیزی که توجهشُ جلب میکنه املای اشتباه کلمه هاست ... بماند که یه مدت به اس ام اس های منم گیر میداد ، یه مدتی هم میگفت این "اصلن و مثلن و کلن" چیه باااب کردی :دی
عکسل؟ :))
پاسخ:
از پشت همین تریبون این اخلاق نیکوی مستر هیس کبیر رو لایک می‌کنم
داغونم!! له له‌امممم :/
پاسخ:
من نیز هم
۰۲ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۹ زینـب خــآنم
منم وقتی ی چیزایی میشنوم از بعضی دانشجوها !!! ک چجوری درساشونو واسشون پاس میکنن ُ الی آخر ! اصن فکم میوفته !!!!
اینجاس ک تفاوت بارز مدرک از دانشگاه دارغوزآباد با یک دانشگاه معتبر ُ رسمی مشخص میشه
این موسسات آموزش عالی هم از نظر من همشون معلوم الحالن !...
پاسخ:
این موسسه های آموزش عالی که عالین
سر هر کوچه یکی از اینا تاسیس شده
بدون آزمون حتی!!!
مراقب چشم هات باش مثل ما درجه ای نشه !!!!
پاسخ:
ممنون. مراقبم.
نسرین قاطی کرده حسابی
گویا تا چندسال پیش حذف درس برای دانشجویان دولتی هم آسون بود که هی درس رو برمیداشتن و بعد میرفتن حذفش میکردن چون پولی نبودش و.. که طرحی گذاشتن برای گرفتن جریمه از کسایی که الکی حذف میکنن

خب ببین دانشگاهشون از خداشه اونا حذف کنن و یک ترم دیگه اون درس رو بردارن که یک شهریه دوبله بره تو جیبش
پاسخ:
آره خب از خداشونه شهریه بگیرن
ولی این حجم از بی‌عدالتی برام غیر قابل هضمه
و خب این دانشجوها حق دارن بگن پولشو میدیم!!!
نقطه مقابلشم دانشجویان دانشگاه های دولتی هستن که میگن درسشو خوندیم هر دو گروه حرفایی برای گفتن دارن
پاسخ:
اوهوم موافقم
حالا که اینا زحمت کشیدن برای درس خوندن و اونا زحمت کشیدن برای پولشون، باید شرایطشون برابر باشه که نیست.
سلام خانم مهندس
میشه یه کمی در مورد برنامه ریزی روزانتون توضیح بدین
مثلا اگه امتحان داشته باشین چطور برنامه ریزی میکنین که هم  به درساتون برسین هم بهکارای روز مره. اگه این وسط یه کار خارج از برنامه پیش اومد اونو چطور با برنامتون تطبیق میدین؟
پاسخ:
سلام.
دبیرستانی هستید؟
کنکوری؟
کارشناسی؟
ارشد؟
چه رشته‌ای
جوابم به شرایطتون بستگی داره
برنامه‌ریزی الانم رو می‌پرسید یا زمان مدرسه رو؟
ارشد هستم
برنامه ریزی الانتون
دوست داشتتم یه پست راجع به برنامه ریزی و حل و فصل کارای روزانه خودتون بنویسین
از وقتی که وبلاگتونو میخونم تصورم اینه که یا من خیلی کندم یا شما خیلی فرضی، فرزی،فرظی،فرذی
املاشو درس نمیدونم
من کلا اگه یه روز تصمیم بگیرم درس بخونم یا یه کاری بکنم کار دیگه ای نمیتونم بکنم یعنی زمان کم میارم
خواستم ببینم تو روزای شلوغتون چطور زمانو کنترل میکنین
پاسخ:
معمولاً هر کاریو به موقع انجام میدم که نمونه برای شب امتحان یا شب تحویل اون کار
اگر هم بمونه، کارای غیر مهم رو موقتا حذف میکنم از برنامه م
مثلاً هر روز یه کم درس میخونم و شب امتحان بیشتر از یه کم درس میخونم
هر روز به یه چند تا وبلاگ سر میزنم و شب امتحان کمتر سر میزنم
من کلاً کمتر میخوابم.
یکی ممکنه بدنش بیشتر از من نیاز به خواب داشته باشه
کلاً میانگین خوابم بین اعضای خانواده کمتره

کارایی که سخته و دوست ندارم رو اول انجام میدم و کارایی که دوست دارم رو به عنوان تفریح و استراحت بین کارای سخت انجام میدم
برنامه ریزی هر کس به خودش و شرایطش بستگی داره
مثلاً تو خونه‌ی ما نه کتابایی که من برای کنکورم خوندم با کتابای داداشم یکی بود نه کلاسایی که رفتیم و نه زمان و انرژی ای که گذاشتیم. نتیجه‌ی مشابهی هم نگرفتیم. در حالی که شرایط محیطی‌مون یکی بود. ولی متفاوت عمل کردیم. برنامه‌ی کسی که تک فرزنده با یکی که 10 تا خواهر برادر داره فرق داره
برنامه یکی که تو شهر و تو خونه ساکت تک و تنهاست با کسی که تو روستا، به پدر و مادرش کمک می‌کنه و همه‌ش بیرونه فرق داره
برنامه کسی کتاباش مال خودشه و کسی که کتاباشو از کتابخونه یا دوستاش می‌گیره فرق داره
نحوه‌ی درس خوندن هر کی به خودش و شرایطش بستگی داره و قابل پیاده‌سازی برای دیگران نیست.

فرز با ز درسته
ممنون خانم مهندس
پاسخ:
:)