پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

738- خلاصه دهنِ شیخ، سرویس شده تو این اتاق!!!

شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ب.ظ

با اینکه اصلاً و ابداً آدم سخت‌گیری نیستم ولی به شدت به رول‌ها یا همون اصول و قواعد پایبندم

هر چند تو عمر بیست و سه سال و نه ماه و اندی‌م، فقط دو بار به رساله توضیح المسائل مراجعه کردم

یکی برای حکم آدامس جویدن موقع نماز!

یکی هم برای حکمِ گرفتن هدیه از نامحرم که نوشته بود اگه لزومی نداشته باشه جایز نیست و نگرفتیم

ینی اون سه تای قبلیو خودم نمی‌خواستم بگیرم و نگرفتم ینی هم می‌خواستم هم نمی‌خواستم

ولی این چهارمیو می‌خواستم و چون می‌خواستم رجوع به آراء همکارانم کردم و دیدم میگن نگیر و نگرفتم

علی ایُ حال همه‌ی احکامو حفظم و مدرک اجتهادمو که بگیرم خودمم فتوا میدم حتی!

اتاق ما متشکل از 4 نفره و از یه ترک و سه کُردِ دوتاش سنّی و یکیش شیعه تشکیل شده

که از این چهار نفر یکی‌شون به حجاب اعتقاد داره سه تاشون نه،

دو تا از اون سه تا به نماز اعتقاد دارن یکی‌شون نه،

یکی از اون دو تا به نماز بدون وضو اعتقاد داره و نمازاشو 5 بار میخونه و عجیب آنکه قضا هم نمیشه! 

ولی خب با لاک وضو می‌گیره و دوست دیگرمون خدا رو شکر با نماز اوکیه

ولی همه رو یه جا به صورت 17 رکعتی می‌خونه! 

زیارت عاشورا هم می‌خونه

جاتون خالی همین الانم داره عربی می‌رقصه :))))

تازه خودم ثبت نامش کردم برای کلاس رقص و کمربند رقصشم خودم گرفتم براش :دی

۹۴/۱۲/۰۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

هم‌اتاقی شماره 1

هم‌اتاقی شماره 3

هم‌اتاقی شماره2

نظرات (۱۹)

عججججججب !!! :| 
پاسخ:
به همین برکت قسم!
خدا صبرتون بده :|
پاسخ:
داده که الان زنده ام :دی
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۴۶ دفترچه زندگی
تو خدمت سه چهار تا تخت نزدیکم کرد و سنی بودن.نمازاشون همیشه سر وقت بود و آدمای خیلی دل پاکی هم بودن.هیچ بدی ازشون ندیدم الان که اینا رو خوندم یه خرده برام عجیب بود.
پاسخ:
دخترا خیییییییییییییییییییییییییلی با پسرا فرق دارن!
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۴۶ شقایق رمضان پور
خیلی تفاوت طبقاتی دارینا...حتی هر فردتون خودش به شخصه طبقه طبقه هست!!:)
پاسخ:
:))))))))))))))))))))))))))))))))) ینی عالی بود این طبقه طبقه بودنه
انقد به دین و ایمون هم کار نداشته باشید خب:| من بعد بیست سال هم اتاق بودن با خواهرم هنوز نمیدونم دیدگاهش به نماز چیه:|
پاسخ:
کاری به کار هم نداریم والا!
فقط هر از گاهی به کار هم میخندیم
مثلاً هم اتاقیم با عجله از سر کار اومده نماز میخونه
بی وضو!!!
عجله هم داره قضا نشه

ینی من عاشقشم
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۱۳ مستر نیمــا .
ترشی مخلوطه!!! 
چندوانه! تو مایه های وزنی هندوانه با یکم تغییر تو اَ و اِ
پاسخ:
کاش فقط همین تفاوت هایی که گفتم بود
بله یادم هست کمربند رقصو :دی تا فرصت هست رقص هم یاد بگیر ازش ^_^
پاسخ:
:دی
یعنی درود بر این اشخاص با اعتقادات متناقضشان:|
از منم له ترن هم اتاقیات:دی
به خودم امیدوار شدم، الان فقط تو همه جوره اونجا شیخی:)) ؟
حکم گوش کردن به آهنگ قر دار عربی چیه استاد؟!
پاسخ:
آهنگا از لپ تاپ شیخ پخش میشن
حواسم هم به محتواشون هست
یه کم ریتمش شیش و هشته
اونم نه زیاد
فقط یه کم :دی


استاد یکی از دوستانم می‌گفت آهنگی حرام‌ه که این ویژگی‌ها رو داشته باشه 1- خواننده‌ش یا نوازنده‌ش(ایشون می‌گفت خواننده. نوازنده رو با عقل خودم به نتیجه رسیدم) فاسق باشه و اینو بدونیم یعنی مطمئن باشیم(اگه شک داشته باشیم راجع به فاسق شدن‌ش، مثل شک هست که جایی که پاک بوده، نجس شده یا نه، که باید بگیم پاک‌). (فسق: انجام دادن گناه به صورت علنی. حالا اگه معنی‌ش رو اشتباه گفتم، بر من مگیر. ولی استاد لفظ "فاسق" رو گفت با این تعریف). 2-اگه اون ترانه یا آهنگ مخصوص مجالس لهو و لعب هست و از اونایی‌ه که رقص‌آوره. 3- اگه خود شخص با گوش دادن بهش حال‌ش به طور ویژه‌ای دگرگون می‌شه که معذورم به شخصه از توضیح دادن منظورش. فک کنم 6-7تا شرایط داشت، الان من همیناشو یادم بود. آها اینم گفت:4- چیزی که گوش دادن بهش، آدمو خیلییییی شاد یا خیلییییی ناراحت کنه، طوری که زمام احساسات و مود آدمو دست‌ش بگیره. (خیلی ناراحت‌ش رو مطمئن هستم، خیلی شادش رو مطمئن نیستم، باید چک کنم). بعضی علما هم می‌گن گوش دادن به بعضی موسیقی‌ها آدمو کم‌همّت و کم‌عزم می‌کنه... حالا کار نداریم. اینا فقط یادم افتاد، گفتم‌شون.

خوبه اقلن باهم تفاهم دارین :دی همینش خیلی خوبه :))
پاسخ:
روزای اول خوبه
بعداً ممکنه به زیارت عاشورا خوندنتون بگن کارهای شرکانه
سلام
خوبی نسرین؟
من الان نشستم پای ملاقه (مقاله) پیدا کردن؛ داشتم ازخواب شهید میشدم گفتم بیام ببینم اخرین بار کی پست گذاشتی؛ هی ب خودم بگم ببین یاد بگیر این جغده تا الانم چیزیش نشده ، تازه صبحم کلهسحر بیدارمیشه!!
حالا این ملاقه هم ک گفتم داستانی داره هااا؛ اما خب جزء کلمات اختصاصی خودمه:))
والله من کارشناسی هم اتاقی اخل سنت داشتم خیلی متفاوت بااین کردهایاهلسنت بودن!!
این الان میگه نمازک قضا شدمن میگم رفته دیگه بیخیال.... قضانداره...:/
بعد یه چیز جالببگم اخه هم اتاقی های الان من ک مثلأ شیعه هستن عقاید خیلی خیلی جالبی دارن خب؟!!!
یعنی اینکه تو از اهلسنت تعجب نکن
+اها در مورد قیافه ام هم خب والله خیلی چیز جالب توجه ای ندارم ک بگم؛ معمولیم!!
یعنی میدونی به زیبایی ذاتی بیشتر معتقدم!
اصلا میدونی حوصله این میک آپ هایی ک دخترا میکنن رو ندارم!؛ من کارم با یه کرم ضدافتاب و دور چشم راه میفته:))
برم ملاقه....:((

پاسخ:
سلام.

آقا من شماره تو سیو نکردم (وقتی از فصل اول داشتم مهاجرت میکردم فصل دوم و آدرس فصل دوم رو میخواستی آدرس رو اسمس کردم و شماره تو سیو نکردم)
بچه های دوره راهنمایی یه گروه درست کرده بودن تلگرام 
الان فقط به تو دسترسی دارم
شماره بقیه رو نداریم ادد کنیم
خلاصه یه ندایی بده
واقعا جالبه خیلی خیلی جالب

پاسخ:
خییییییییییییییییییییلی!!!
خب خوابم میاد ک همه کلمات رو سر هم نوشتم دیگه!
خودت جدا جدا بخون :/ :))
پاسخ:
:))) چشم برو به مقاله ات برس
و با توجه به اینکه ید طولایی تو عوض کردن اتاقتون داشتید جالبه که هنوز همونجایید;)
پاسخ:
اگه نمیرم به خاطر نسیم ه
ببین بحث مذهب و قومیت نیست
من دوست بی دین و ملحد هم داشتم و دارم
بحث طرز تفکره
اول که خوب خیلی عجیبه! اما دوم؛ به نظرم خیلی خوبه که میتونید با عقاید کاملا متفاوت همدیگه آشنا بشید! خیلی جالبه!
پاسخ:
میخوام صد سال سیاه آشنا نشم...
اصلنم جالب نیست
رو اعصابه!!!

والا!!!


خدا صبرت و زیاد کنه؛ واقعا سخته...؛ 
پاسخ:
ببین اینایی که گفتم سمبل و نماد عمق فاجعه است...
خواننده اگه باهوش باشه خودش پی به عمق قضیه میبره
۰۹ اسفند ۹۴ ، ۰۲:۳۰ زهرا یگانه
سخت میگیری.
پاسخ:
شل بگیریم درست میشه اوضاع؟
۰۹ اسفند ۹۴ ، ۰۴:۳۳ سرباز جامانده
:-/ من دیگه حرفی ندارم
پاسخ:
منم :)
17 رکعت با هم ؟  فرشته ها هنگ میکنن که !
پاسخ:
صبح که هیچی
ظهر و عصرو اون آخرا میخونی
مغربم اون اولای وقت
وسطشون قضای صبح

+ خودم یه مدت این مدلی بودم
ولی الان هدایت شدم

خدا رحمتت کنه ،الفاتحه
بسم ال....
پاسخ:
:))))