پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

فکر می‌کردم جزوه‌هامو نیاوردم و ناراحت بودم که این دو هفته علافم!

ولی متاسفانه یا خوشبختانه داشتم کیفمو بررسی می‌کردم دیدم همه‌ی جزوه‌هامو آوردم :|

سر صبی رسیدم، اول رفتم سراغ شکلاتای روی میز و به طرفة‌العینی کلکشونو کندم

بعد رفتم بالکن ببینم خبری از ترشی هست عایا!؟

مامان: قاتل ترشی و شکلاتای خونه اومد؛


مامان هر موقع گوشت می‌پزه، بنده بو می‌کشم و میرم سراغ قابلمه و :دی

ظهر از خواب بیدار شدم و خمیازه کشان رفتم آشپزخونه و دیدم برای ناهار آبگوشت داریم و 

خب الان یه گربه کوچولو رو در حال خوردن گوشت تصور کنید 

بعد همین گربه رو تصور کنید که در یخچالو باز می‌کنه و با مشاهده جعبه شیرینی

یکیو برمی‌داره میذاره تو دهنش، یکی رم برمی‌داره توی مسیر آشپزخونه تا اتاقش بخوره و

بعدشم به آرامی صحنه رو ترک می‌کنه!


 + پاسخ به سوالات دوستان:

لینک کتاب تاریخ زبان فارسی دکتر خانلری برای تحقیق نگار

دانلود کتابی که تو بازار هست از نظر اخلاقی درست نیست؛ ولی اگه پیدا کردنش سخت بود اشکالی نداره

کتاب فوق العاده خوبیه و یکی از منابع درسی ماست

من دستور تاریخیشو چند روز پیش از انقلاب گرفتم و هنوز نخوندم البته :دی

اینم یه سایت مفید در همین راستا: aryaadib.blogfa.com

دو تا لینک در راستای سوال فریال در مورد تشدید الله:

www.pasokhgoo.ir/node/57316 و www.pasokhgoo.ir/node/78514

و دوستانی که لینک نوحه و عزاداری خواسته بودن، هر شب به ستون سمت چپ همین وبلاگ مراجعه نمایند

و دوستانی که پرسیده بودن پیکره چیه: en.wikipedia.org/wiki/Text_corpus و fa.wikipedia.org/wiki

پیکره به مجموعه‌ی همه‌ی متون حقیقی و مجازیِ موجود در یک زبان و یا یک موضوع گفته می‌شود

به عبارت دیگر:

In linguistics, a corpus (plural corpora) or text corpus is a large and structured set of texts (nowadays usually electronically stored and processed). They are used to do statistical analysis and hypothesis testing, checking occurrences or validating linguistic rules within a specific language territory


۹۴/۰۷/۲۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

مامان

کتاب

نظرات (۲۳)

۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۸:۵۲ مـــیـــمـــ ☺☺
من قاتل شیرینی ام از گوشت متنفرم:/
وبه ترشی حس خاصی ندارم 
ولی از ترشی ِ انبه نمیگذرم
پاسخ:
از انبه متنفففففففففففففففففففففففففففففففرم!
همچنین از آناناس
خخخ خوبه یکی رو بالاخره پیدا کردم مث خودم عشق کش رفتن گوشت تو دیزی باشه :)))
پاسخ:
:)))))
ما بی شماریم
۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۹:۳۰ نگــ ❤ـار
با تچکر فراوان شیخ جان :دی
نمیشه تگم کنی؟؟؟؟
خب من دوست دارم تگ شمممممم :(
پاسخ:
این فصل وبلاگ تگ نداره :دی
تگ برای فصل دوم بود :)
حالا ک اینوطه منم میخام اشکالای درسیمو بپرسم:دی
وارده یا نه؟
پاسخ:
اعتراض وارده!
بپرس :دی
۲۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۱ فریال میم
دست گلت درد نکنه:)))))))))))))
من تو اون پست اومدم تشکر کنما نوشتم ولی انگار ارسالو نزدم
گیجم:|
پاسخ:
نه. نزدی انگار
۲۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۴۹ فاطمه (خودکار بیک)
من همچنان تشکر میکنم
پاسخ:
همچنان خواهش می‌کنم :)
ن منظوزم این بود سوال میتونم بپرسم؟اعتراض واس چی اخه!
مثلا الان دارم ریاضی میخونم اینو حل کن برام

اگر جملخ چهارم یک دمباله هندسی یک و جمله هشتم ان هشت باشد جمله عموی را حساب کنید
تو دفترم نوشتم جوابشو ولی میخونمش نمدونم چی ب چیه و چرا!

پاسخ:
fa.wikipedia.org/wiki

اینو بخون بگو کجاشو نمی‌فهمی؟
مثلا  خودم ی جاییشو نوشتم q ب توان سه مساوی میباشد با هشت!!
 نمیفهمم چرا اینو نوشتم
یا ی جایی نوشتم همون اولاش اینکه
آهفت بر روزی آ چار مساوی با کیو ب توان سه!!
میشه بگی من چی نوشتم و چرا؟؟!!!
اون لینکه هم باز نمیشه برام
پاسخ:
اونو نباید 3 می‌نوشتی
فکر کنم باید به توان 8 می‌نوشتی
چون جمله 8 امه
شاید معلمت انگیسی نوشته 8 تو 3 دیدی


آهان... نه!
جمله چهارم تا هشتم بینشون 3 تا جمله هست
پس همون 3 درسته
حواسم نبود که تو مدرسه عددارو انگلیسی نمی‌نویسن
الان فهمیدم چرا نوشتم سه!!
ولی بازم جواب سوالو نمدونم
اینو وللش
یدونه دیگه
اگر جمله سوم دنباله هندسی سه باشد
و جمله  پنجم دوازده باشد
جمله عمومی؟
پاسخ:
ببین تو اگه مفهوم این دنباله های هندسی رو بفهمی مشکلت حل میشه
یه عدد رو در نظر بگیر
بعد اونو هی هر بار ضرب در یه عدد کن
مثلاً اولی 5 باشه
هی ضربدر 3 کن
15
45
135
و ...
اون a و q همین 5 و 3 هست
معنی دنباله هندسیو بلدم
چیزی ک بلدن نیستم سوالاشه:|
مثلا من عدد اولو دومو بم بدن تا عدد شونصدم هم برات میگم:))))
عا الان دیدم این سوال دومیو ک بت گفتم حتی نگاشم نکردمو گفتمش بت.اینو بلدم
عه الان نگا کردم فهمیدم اولی رو هم:)))
اصن مشکل میدونی کجاس؟؟
این ک تنبلیم میاد یکم روش فک کنم و اومدم مستقیم دادم تو حل کنی برام:))))

پاسخ:
:))) پس برو از خدا بترس!
ریاضی خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی آسون تر از درسای این انسانیاست!
چون ته تهش به هر حال جواب داره
کامنت قبلیم رسید ک گفتم هر دوشو الان ک نگا کردم دیدم بلدم و ب خاطر تنبل بازی گفتم تو حل کنی برام؟؟ رسید یا نهه؟؟!!
پاسخ:
رسید بانو جان؛ رسید!
انسانی منسانیو ریاضی حالیم نیس
من فقط زیستو شیمیو زنگ تفریح دوس دارم:)))))))
از هر چیزی هم ک خبری از اتحادا و معادلات دلتا و اینا توش باشه بدم میاد
پاسخ:
:)
وقتی با یه مساله مواجهی 90 درصد وقتتو بذار برای فکر کردن به اون مساله
نوشتن راه حل چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشه
فردا امتان دنباله ها رو دارم
سر ماحتان همه چیو یادم میره
مثلا همین سوالی ک الان بلدمو بم بدنو یادم میره اصن:|
از طرفی حال حل نکردن ندارم خدایی!!
چیه اخه
خدا وکیلی یکم استفاده این همه هندسه و درسایه بیخود یا اصن بعضی درسایه برقی ک شما شریف خوندیو واسم بگو
تا حس عذاب وجدان نسبت ب مغزم نداشته باشم ک چرتو پرت بی کاربرد واردش میکنم!!
پاسخ:
ببین ریاضی هیچ فایده ای هم نداشته باشه، مدل فکر کردنتو و ذهنتو نظم میده
اینکه پله پله گام به گام بری تا به هدف برسی
بهت یاد میده چه جوری با یه مشکل پیچیده و سختیا دست و پنجه نرم کنی
ب نظرم هیچ مشکلی قد خود ریاضی سخ نیس ک بخاد واس مشکلای دیگه ذهنتو اماده کنه:))
ب هر صورت سعی میکنم دوسش داشته باشم و باااید! ولی نمدونم چرا اون دوسم نداره:(
پاسخ:
:دی
عشق یک سر دردسر بی
دنبال ها خیلی خوبن همهیشع روند روتین دارن 
وووو میبخشید پریدم وسط بحث هنوز کل ماهیتش نفهمیدین این دوتا سوال با توجه ب ویژگی ها جواب داده میشه دیگه البته فکر کنم مال خیلی وقت پیش خوندنش. ویژگی ها فرمول خاص ک کلا بیشتر از 5 تا نیستن بلد باشین مشکلی پیش نمیاد.
من رشته دانشگاهیم انسانیه ولی ریاضی دوس دارم 
شیمی ک عالیه یعنی 
با  پوزش از شباهنگ :(
پاسخ:
:)
بلی اقا امید راس گویند
این امید داداشت است عایا؟؟
ی خوبی دارن نمره اورن! نسبت ب مبحثای دبگ ک حعل بهترن
پاسخ:
نه!
این امید, امید2 هست
داداشم خواننده خاموشه
تعجب کردم اخه:)تو ی خونه این مستقمی بت میگه دگ چرا باید کامنت بزاره!
بهر حال
زیاد حرف زدم دگ کامنتاتم شلوغ پلوغ کردم
ی ارزوی موفقیت واس امتان دمباله فردام بکن تا برم :دی
پاسخ:
:) موفق باشی فرزندم
بسیار ممنون مادرم^_^دعای مادر واس فرزند قبوله
شب ب خیرر
پاسخ:
شب به خیر :)
۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۱:۳۷ اسی بولیده

منم عاااشق ترشی ام:)

اما گوشت دوست ندارم

شیرینی و شکلات هم کم میخورم

 

راستی رسیدن به خیر:)

پاسخ:
:)) ممنون
ترشی فقط لیته و بادمجان :))))
پاسخ:
بادمجون دوست ندارم ولی ترشیش استثناست
هشت همون دو به توان سه میباشد واسه اینه ک نوشتی کیو ب توان سه
الان خسته شاید عصر حلش کنم بعد جواب رو میگم البته اگه اطلاعتم یاری کنن
پاسخ:
:))))
مثه اینکه واقعا خسته م همه مساءل رو باهم قاطی کردم خخخخ
پاسخ:
:دی
تو اینقدر گوشت دوست داری؟ من برعکس از گوشت متنفرم همینطور از بوش به خصوص در آبگوشت و قرمه و قیمه و... ولی شکلات و ترشی را دوست میدارم

میگم یه سوالی رو خیلی وقته میخوام ازت بپرسم
شما به هرکی میگه دختره رمز میدی؟ کلا به همه اعتماد میکنی مگه اینکه خلافش ثات شه؟ آخه مثلا ممکنه یکی با جنسیت مذکر ولی با نام دختر بیاد رمزو بگیره
پاسخ:
نع!
به هر کی بگه دخترم که رمز نمیدم
اینایی که رمز دارن آشنان
ینی یه شناخت نسبی نسبت بهشون دارم

همون طور که رمز پستای رمزدارو به هر کسی نمیدم!