پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

302- نکره

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۷ ب.ظ

به لطف این درس عربی هر هفته مجبورم دل و روده جزء پنجم رو دربیارم و تکالیفمو انجام بدم

هر کی قراره تا آخر ترم روی یه جزء از قرآن کار کنه که قرعه‌ی جزء پنجمو به نامِ منِ بدبخت زدند!

20 صفحه از سوره نساء

تکلیف این هفته‌مون پیدا کردن کلمات تنوین‌دار و مشخص کردن نوع تنوینه :||||

و من تازه فهمیدم ما دو نوع تنوین داریم: تنوین اصیل و غیر اصیل

هر چند هنوز نفهمیدم این چیزا چه دخلی به من و ترمینولوژی داره

تنوین غیر اصیل که برای وزن شعر و ضرورت و ترنّم و زیباییه و فکر نکنم تو قرآن همچین چیزی باشه

اصیل هم به 4 دسته تقسیم میشه: تمکین, تنکیر, مقابله, عوض از حرف و کلمه و جمله


هفته پیش که تنوین و اسامی نکره رو بررسی می‌کردیم, متوجه شدم فارسی زبانان به نکره میگن نَکَره

در حالی که ما از همون عنفوان کودکی نکره یاد گرفتیم (با کافِ ساکن ینی nakre)

جلسه که تموم شد, موقع سوال و جواب, دستمو بلند کردم گفتم اینی که شما میگی نکَره, نکره است یا نکَره؟

و توضیح دادم که من از راهنمایی تا حالا نَکَره نشنیدم

بچه‌هام یه جوری برگشتن سمت من که مگه تو کجا درس خوندی؟!!!!

بعدش که در مورد اصالتم شفاف‌سازی کردم :دی, استاد گفت هیچ کدوم درست نیست و

اصلش نَکِره است

هم‌کلاسیای جدیدم آدرس اینجارو ندارن و فعلاً تصمیمی در این راستا نگرفتم

ولی اون روزی رو می‌بینم که مثل اینایی که اِبنسو سرچ کردن رسیدن به من, 

یه عده هم اعلال و تنوینو سرچ کنن برسن اینجا :دی

۹۴/۰۷/۱۰
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

استاد شماره 1

نظرات (۴)

۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۹:۰۴ فاطمه (خودکار بیک)
به دانشم اضافه شد خدا خیرت بده 
پاسخ:
:دی
اجرم با امام حسین
۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۴ فریال میم
آخیییییییییییییییی من چقدر عربی دوست داشتم...
اصلا عاشق عربی بودم
یادمه یه مسابقه شرق گیلان بود به این اسم انا احب اللغه العربیه !....اول شده بودم یادش بخیییییییییییییررررررررررررررر هیییییییییییییییییییییییییییی
کنکور ریاضی  آزاد84 - 90 و خورده ای زدم
کنکور  ریاضی دولتی 85- 80 و خورده ای
هههههههههههههههههههههی حیف!
پاسخ:
:((( منم یه زمانی یلی بودم
۱۰ مهر ۹۴ ، ۲۰:۱۵ فریال میم
راستی ماهم نکره با فتحه نون و کاف میگفتیم :|
پاسخ:
نمی دونم شما اهل کجایی... :(
منم داشتم فکر میکردم مگه شما کوجا درس خوندی؟؟!!! :پی
پاسخ:
:))))) خوبه پسورد پروفایلمو داریااااااااااااااااا